Matematik Bütün Konular Slayt.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayanlar: Berrin Önürme Makbule Özge Özen Esma Erdoğan
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR AÇILAR
TAM SAYILARDA BÖLME İŞLEMİ
GEOMETRİ VE SÜSLEMELER
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Created by Necdet GÜLSEVER
Simetri ekseni (doğrusu)
DOĞAL SAYILAR.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
EN BÜYÜK ORTAK BÖLEN.
KÜMELER.
Ondalık Kesirlerle Bölme İşlemi
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
HAZIRLAYAN:ÖMER ÖZKAN 366 4\B SINIFI EŞREFBEY İ.Ö.O.
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ ***** Prof.Dr. Mustafa Ergün
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
AÇILAR.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF.
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Çizge Algoritmaları.
ASAL SAYILAR VE ÇARPANLARINA AYIRMA
EBOB EKOK.
RASYONEL SAYILARDA İŞLEMLER
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
AÇI ÇEŞİTLERİ Açı: Başlangıç noktaları aynı olan iki ışının birleşim kümesine denir. Dar Açı: Ölçüsü 90° den küçük olan açılra denir.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
4 X x X X X
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
YETERLİ SAYIDA ELEMANININ ÖLÇÜLERİ VERİLEN ÜÇGENİ ÇİZME
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
4 basamaklı doğal sayıları 2 basamaklı doğal sayılara bölme
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
ÇARPANLAR VE KATLAR Bölme Kalanlı Bölme Kalansız bölme Bölünebilme
BÖLÜNEBİLME KURALLARI
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
ÇARPANLAR VE KATLAR.
AÇI VE AÇI ÇEŞİTLERİ NELERDİR? ÖZEL AÇILAR AÇIORTAY
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
AÇI VE ÇEŞİTLERİ.
TAM SAYILAR Pınar AKGÖZ.
ONDALIK KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
Sunum transkripti:

Matematik Bütün Konular Slayt

İçindekiler: 1- İşlem önceliği 2- Doğal sayılarla ilgili problemler 3- Bölünebilme kuralları 4- Asal sayılar ve doğal sayıları asal çarpanlara ayırma 5- Açılar 6-Bir doğruya dikme çizme 7- Oran 8-Birimli birimsiz oran 9- Kesirleri karşılaştırma 10-Kesirlerle toplama çıkarma 11-Kesirlerle çarpma işlemi

1- işlem öncelliği 1’ den fazla işlemin olduğu sorularda sonucu bulmak için aşağıdaki sıralamayı uygulamalıyız: 1- Üslü sayıların değerini buluruz. 2- Parantez içindeki işlemin cevabını buluruz 3- Çarpma yada bölme işlemi yapılır (hangisi soldaysa ilk o yapılır) 4- Toplama yada çıkarma işlemi yapılır

ÖRNEK: 3.10+15-3+18/2 =30+15-3+9 =45-12 =33

Doğal sayılarla ilgili problemler: Örnek Soru : Bir sınıfta 36 öğrenci vardır. Erkek öğrencilerin sayısı kız öğrenci sayısından 4 eksiktir. Bu sınıftaki erkek ve kız öğrencilerin sayısını kaçtır?

Çözüm: 36/2=18 4/2=2 18-2=16 18+2=20 20kız öğrenci 16 erkek öğrenci

Bölünebilme kuralları: 2 ile bölünebilme kuralı: Bir doğal sayı çiftse 2 ile bölünür. 5 tane çift sayı vardır. Çift sayılar: Örnek: 0-2-4-6 ve 8’dir. 986/2=493 584/2=292

5 ile bölünebilme kuralı: Sonu 0 veya 5 ile biten sayılar 5 ile bölünür. Örnek: 965/5=197 1.927.420/5=385484

10 ile Bölünebilme kuralı: Sonu 0 ile biten sayılar 10 ile bölünür. Örnekler: 256.120/10=25.612 Not: Kısa yoldan bölme işlemi yapabilirsiniz.

3 ve 9 ile bölünebilme kuralı: Sayının sayı değerleri toplamı 3 veya 9’un katıysa 3 veya 9A bölünür. 9 ile bölünen sayılar 3 ile de bölünür. ÖRNEK: 9812706= 9+8+1+2+7+0+6=33 Bu sayı sadece 3 ile bölünür.

3 ve 9 ile bölünmeye örnek: 25524=2+5+5+2+4=18 Bu sayı hem 3’e hem 9’a bölünür. 528564=5+2+8+5+6+4=30 Bu sayı sadece 3 ile bölünür.

6 ile bölünebilme kuralı: Bir sayı hem 2’yla (çiftse) ve 3 ile bölünüyorsa o sayı 6 ile bölünür. Örnek: 415440=4+1+5+4+4+0=18 Bu sayı 6 ile bölünür.

4 ile Bölünebilme kuralı: Bir sayının son iki basamağına bakılır eğer sayı 00 veya 4’ün herhangi bir katı ise sayı 4 ile bölünür. ÖRNEK: 555824 = 24, 4’ ün 6 katı. Yani bu sayı 4 ile bölünür.

Asal sayılar ve doğal sayıları asal çarpanlara ayırma: Asal sayılar 1 ve kendisine bölünen sayılardır. Yani asal sayılar 2 tane sayıya bölünür. Bir sayı 2’den fazla bir sayıya bölünüyorsa o sayı asal değildir. ÖRNEK: 22 22’nin bölenleri: 1-2-11-22 bu sayı 4 sayıya bölünür bu yüzden asal sayı değildir. Not: 2’den başka çift asal sayı bulunmaz.

Asal sayılar ve doğal sayıları asal çarpanlara ayırma: Matematikte asal sayıları belirlemek için eratosthenes (eratosten) kalburu kullanılır ERATOSTEN KALBURU Matematikçi Eratosthenes asal sayıları bulmak için basit bir yöntem geliştirmiştir. Bu yöntem Eratosten kalburu (İngilizce: Eratosthenes) olarak bilinir. Matematikte Eratosthenes kalburu  asal sayıların seçilmesinde temel yöntemdir. Bu yöntem asal sayıları bir sınırlama olmadan bulabilmeyi sağlar. 

ERATOSTEN KALBURU: 1. Adım 1’in üzerine çarpı atın 2. Adım: 2’yi yuvarlak içine alın, 2’nin katlarının ( 4, 6, 8, 10, 12 … ) üzerine çarpı atın. 3. Adım: 3’ü yuvarlak içine alın, 3’ün katlarının ( 6, 9, 12, 15 … ) üzerine çarpı atın. 4. Adım: 5’i yuvarlak içine alın, 5’in katlarının ( 10, 15, 20, 25 … ) üzerine çarpı atın. 5. Adım 7’yi yuvarlak içine alın, 7’nin katlarının ( 7, 14, 21, 28  … ) üzerine çarpı atın. Bu işlemler bittiği zaman çarpı atılmamış sayıları yuvarlak içine alın. Yuvarlak içine aldığınız sayılar asal sayılardır. Yuvarlak içinde kalan sayılar: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71, 73, 79,83, 89, 97.

ERATOSTEN KALBURU

Bir doğal sayıyı asal çarpanlarına ayırma: Bir sayıyı asal çarpanlarına ayırmak için 2 yöntem kullanabiliriz. 1.yöntem: Bir sayıyı çarpanlarına ayırırız. Sonra o sayılar içinden asal olanları seçeriz

1. yöntem: Örneğin: 24’ü asal çantalarına ayıralım. 36’ün bölenleri: 1-2-3-4-6-12-24 şimdi bu sayılardan asal olanları seçelim 2-2-2-3=23.3

2.yöntem: Algoritma yöntemiyle yapılır. Bu işlem asallarına böleceğimiz sayıyı yazıp yanına uzun bir çizgi çiziyoruz. Sonra bölünebildiği en küçük asal sayıyı yazıyoruz. İşlemi böyle devam ettiriyoruz. 95 5 Örnek: 95’i asal çarpanlarına ayıralım. 19 19 1 Not: Algoritmada “1” ifadesinden sonra algoritma biter.

AÇILAR: Açılar başlangıç noktası aynı olan ışınların arasında kalan bölüme “açı” denir.Açılar 11 çeşittir. Bunlar: 1-Dar açı 2-Dik açı 3-Geniş açı 4-Doğru açı 5-Tam açı 6-Komşu açılar 7-Tümler açılar 8-Komşu tümler açılar 9-Bütünler açı 10-Komşu bütünler açılar 11-Ters açılar

Dar açı: Dar açı ölçüsü 90°küçük olan açılara denir. ÖRNEK: Bu dar açıdır.

Dik açı: Dik açı ölçüsü 90° olan açılara denir. ÖRNEK: Bu dik açıdır.

GENİŞ AÇI: Geniş açı ölçüsü 90° den büyük olan açılardır. ÖRNEK: Bu geniş açıdır.

Doğru açılar: Geniş açılar ölçüsü 180° olan açılardır. Örnek: Bu geniş açıdır.

Tam açı: Ölçüsü 360° olan açılara denir. ÖRNEK: Bu tam açıdır.

Komşu Açılar: Komşu açılar bir kenarı ortak olan açılardır. Bu açıların birde ortak kenarı vardır. Bu komşu açıdır.

Tümler açılar: Ölçüleri toplam 90° olan iki açıdır. Örnek: 38° 52°

Komşu Tümler açılar: Hem komşu hem de tümler açı olan açılardır. 45°

Bütünler açılar: Ölçüleri toplam 180° olan iki açıya denir. ÖRNEK: 125° 55°

Komşu Bütünler açı: Hem komşu hem de Bütünler olan açılardır. Örnek: 45° 135°

Ters açılar: Köşeleri ortak kenarları aynı doğrultuda olan ve zıt yönlü olan açılara denir. 93° ÖRNEK: 87° 87°

Bir doğruya dikme çizme: 1- Doğruya üzerindeki noktadan dikme çizme: 1- Pergelin ayaklarını biraz açıp K noktasına batıralım. 2- m doğrusunu iki noktada kesen A ve B yayları çizelim. 3- Pergelin ayaklarını yarısından biraz fazla açalım. 4- Bu açıklığı bozmadan pergelin sivri ucunu A’ ya batırarak birbirini kesen C ve D yaylarını çizelim. 5- Yayların kesiştiği yere F noktası diyelim. 6- F noktası ile K noktasını cetvelle birleştirelim.

Örnek: A K B m C B F

Bir doğruya dikme çizme: 2- Bir doğruya üzerindeki bir noktadan dikme çizme: 1- a doğrusunun dışında bir V noktası belirleyelim. 2- Pergelin sivri ucunu V noktasına batırıp doğruyu kesen S ve T yayları çizelim 3- Pergelin ayaklarını ST’ nin yarısından biraz fazla açalım. 4- Pergelin sivri ucunu ilk önce S’ ye sonra T’ ye batırıp açının dışında birbirini kesen K ve L yayları çizelim. 5- Bu yayların kesiştiği yere G noktası diyelim. 6- G noktası ile V noktası cetvelle çizelim.

Örnek: V S T a K L G