ÇOCUK, HER ZAMAN İTAAT ETTİĞİNDE YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEY Mİ VAR DEMEKTİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. bölüm Çocuğunuzun eğitimi
Advertisements

EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
HOŞGELDİNİZ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ, SORUNLARI ve ÇÖZÜM YOLLARI
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ Çocukluktan çıkıp yetişkinliğe adım atılan bedensel, zihinsel, duygusal,sosyal değişikliklerin hızlı bir şekilde yaşandığı kızlar için.
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
E R G E N L İ K D Ö N E M İ.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
KIRIKKALE OTİSTİK ÇOCUKLAR
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
ERGENLİK DÖNEMİ, ANNE-BABA TUTUMLARI VE OLUMLU YAKLAŞIM BİÇİMLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE TUTUMLARI VE ERGENLİK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Artık çocuk değilim, GENCİM !
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
SINAV KAYGISI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Ergenlik dönemi Ve Aile iletişimi Şule TEKE.
ERGENLE İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ve ERGENLE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
HOŞGELDİNİZ.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
KADİR HAS İLKÖĞRETİM OKULU
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ VE AİLE İÇİ İLETİŞİM REMZİ OĞUZ ARIK İLKÖĞRETİM OKULU.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ERGEN ÇOCUKLAR VE İLETİŞİM PSİKOLOJİK DANIŞMAN ESRA ÖZDEMİR Darıca Mustafa Kemal İ.Ö.O.
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Bebeklikten Yetişkinliğe ÇOCUĞUN DUYGUSAL SORUNLARI
Sunum transkripti:

ÇOCUK, HER ZAMAN İTAAT ETTİĞİNDE YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEY Mİ VAR DEMEKTİR? Ana babanın bütün isteklerini hiç karşı koymadan yerine getirmesi, çocuğun aşırı sert bir disiplinde yetiştirilmiş ve ağır cezalara çarptırılmış olmasının bir kanıtıdır. Çocukta kişilik namına ne varsa ezilmiş, yok edilmiş demektir. Kişisel duygu ve düşüncelerini belirtmek için hiçbir çaba göstermez. Başkalarının isteklerine uymakla yetinir ve onlarla birlikte mutlu olur.

ÇOCUĞUM SÜREKLİ OLARAK İTAATSİZLİK ETTİĞİNDE NE YAPMAM GEREKİR? Yapılacak ilk şey , bu itaatsizliğin altında yatan nedenleri bulup ortaya çıkarmaktır. Geçerli bir neden olmadıkça hiçbir çocuk , sürekli itaatsizlik yolunu seçmeyecektir. Sürekli itaatsizliğe yol açabilecek en önemli etkenler şunlar olabilir: 1.      Yetişkinler tarafından olumlu bir ilgi göremeyişi 2.      Çocuktaki iyi davranma ve beğenilme çabalarının yetişkinlerde hiçbir olumlu tepki uyandırmaması 3.      Çocuğun , yetişkinlerce ödüllendirilmemesidir.

Karşı koyma , itaatsizlik ve giderek suç işleme durumlarının görüldüğü gençler , onlara en çok ihtiyaç duydukları sıralarda ona babalarının kendilerine zaman ayırarak, gelişme ve olgunlaşmalarına yardımcı olamayacak kadar meşgul olduğu ya da ilgisiz kaldığı çocuklardır. Çocuğumuz itaatsizliği alışkanlık haline getirmişse sorunun ne olduğunu kavradığınız an , davranış bozukluğuna yol açan nedenleri ortadan kaldırmaya çalışmalısınız. Sizinle olan ilişkilerinden mutluluk duymasına , birlikte hoşça vakit geçirebileceğinizi anlamasına yardım etmelisiniz.

SORUMLULUK DUYGUSU KONUSUNDA NE YAPMALIYIM? Çocuğunuza ufak sorumluluklar yükleyin ve onları gerçekleştirmesinde kendine yardımcı olun. Bu sorumlulukların üstesinden gelme yeteneğini gösterirse, onu taktir etmeniz, ilgi ve şefkatinizin artması yanında bir de işi başarmış olmanın doğuracağı mutluluk çocuğa cesaret verecek ve git gide daha önemli sorumluluklar yüklenmeye yöneltecektir. Çocuğa küçük yaşlardan itibaren basit görevler vermenizin ve bunları başardığında, onu ödüllendirmeniz yerinde bir davranış olacaktır. Çocuğun tek başına bir şeyler yapmasına fırsat vermek ve işlerinde ondan yardım beklemek, onun sorumluluk duygusunu geliştirecektir.

AİLELERİN ŞİKAYETLERİ Hırçınlaştı. Ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok. Canım sıkılıyor diyor. En küçük isteklerini sert bir dille bildiriyor. Kardeşlerini kızdırmaktan zevk alıyor. Okuduğunu anlamıyor gibi. Durgunlaştı,dalgınlaştı. Çabuk karamsarlığa düşüyor. Ara sıra hiç yoktan huysuzlaşıyor. Sert karşılıklar veriyor. İleri derecede alıngan. Derslerinde gene başarılı ama oyuna,eğlenceye çok düştü. Olur olmaz her şeye ağlıyor. Evde huzursuz dışarıda sıkılgan.

 Her istediğini yaptırmak istiyor. Aşırı süsleniyor  Her istediğini yaptırmak istiyor. Aşırı süsleniyor. Siz bana karışmazsınız diyor. Babasından çekindiği için dolambaçlı yollara sapıyor. Derslerinde başarılı. Hiç sorun çıkartmayan bir çocuk. İki kez okula gitmemiş. Arkadaşlarıyla gezmiş. Sorunca yalan söyledi. Bu davranışı bizi çok şaşırttı. Çok harçlık istiyor. Çok geziyor,eve girmek istemiyor. Spora çok düştü. Derslerine boş veriyor. Banyoya sokamıyoruz. Ellerini bile yıkatamıyoruz. Saçını kestiremiyoruz. Son derece asi ve hırçın olmaya başladı. Başına buyruk olmak istiyor. Dayak,kötü söz,tatlı söz hiçbiri sonuç vermiyor. Bir psikologla mı görüşmeliyim?

ÇOCUKLARIN ŞİKAYETLERİ Büyüklerin anlayışsızlığı ve baskısı,onur kırıcı davranışlar Arkadaş edinmede güçlük Kız-erkek arkadaşlığının olmaması, Kız erkek arkadaşlığının aile ve çevre tarafından anlaşılmaması ve karşı çıkılması Boş zamanlarını etkin bir biçimde değerlendirecekleri yerlerin,olanakların olmaması Evde ve okulda dayağın bir eğitim aracı olarak kullanılması

 Cinsel sorunlarını aile üyeleriyle konuşamamak Çocuk yerine konmak,ana-babaya karşılık verememek Ana-babanın arkadaş seçimlerine karışmaları Yeni tanıştıkları insanlarla rahat konuşamamak İzinsiz dışarı çıkamamak Kendine güven duymamak,sık sık yaptığı hatalardan dolayı utanmak

*(ÇOCUĞUMUZA MODEL OLMALIYIZ )*

ORTAK İŞBİRLİĞİ (ANNE BABA) ***Tutarlı Davranışlar Sergileme*** ÇOCUĞUN TÜM ÇEVRESİNDEN, VE AİLESİNDEN BELLİ BİR ÇİZGİDE DAVRANIŞLAR GÖRMESİ GEREKİR YOKSA ÇOCUK NE YAPACAĞINA TAM KARAR VEREMEZ

KÖTÜMSERLİK, KARAMSARLIK, KRİZ VE KÜLTÜREL ŞOK TELEVİZYON VE GAZETE KÜLTÜRÜMÜZ BBG EVİ DİZİLER, FİLMLER, ÇİZGİ FİLMLER SANATÇILAR! HABERLER VE SPOR

NEREDE YANLIŞ YAPIYORUZ

EVDE ÇALIŞMALARIN TAKİBİ