ALÇAKLIK KORKUSU (sesli). ALÇAKLIK KORKUSU (sesli)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
- Para versen gitmem!...
Advertisements

(ses düğmesini açabilirsiniz)
küçük bir internet masalı
CAN AKIN Terör size ulaşmadan anlayamadığınız o acıyı,
“bizden” spor haberleri * ses düğmesini açabilirsiniz *
Bugün öğlen tatilin var mı? Seni ödünç alabilir miyim?
(ses düğmesini açabilirsiniz) Kağıtlara bakarak ciddi ciddi konuşmam mümkün değil söyleşilerde, hatta konuşmanın nereye gideceğini de bilmem. Ama bildiğim.
BOZKIR’A NİNNİ ses düğmesini açabilirsiniz Ali Demirsoy hocamızın göndermiş olduğu bu fotoğraftan müthiş etkilenmiştim.
Sen benimsin; bana aitsin... ses düğmesini açabilirsiniz.
tek çeker günlüğü ses düğmesini açabilirsiniz Niye bilmiyorum; ben bu “Motosiklet Günlüğü” filminden ve müziklerinden çok etkilendim, bu serseri yolculuğa.
(ses düğmesini açabilirsiniz) Birisi size derse ki:
onca gerçek; (ses düğmesini açabilirsiniz) onca düş varken…
Resim-iş dersi ses düğmesini açabilirsiniz.
(ses düğmesini açabilirsiniz) ilk damla en büyüğüdür.
(sesli).
aynı anda aynı sessiz geceye doğru “içim sıkılıyor” demişizdir …
(ses düğmesini açabilirsiniz) ihtiyar mısırcı ve sürpriziniz.
SARILMAK ses düğmesini açabilirsiniz İkiye ayrılır Yeni Türkü’nün Vira Vira albümünün şarkıları: aşırı güzel olanlar ve aşırı berbat olanlar. Her nedense.
Zor elde ettiklerinizin kıymetini bilirsiniz; bu küçük öykümüz de, bir zor elde edişle, bir kıymet bilişle ilgili... (ses düğmesini açabilirsiniz)
“Sonsuza Dek” sesli.
ses düğmesini açabilirsiniz RAMAZAN GÜZELDİR.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için ‘mouse’u tıklayınız.
sesli “yabancı” lisan? kaç yabancı dil bilirse bilsin insan…
müzik: sonsuza dek (‘sonsuza dek aşık, sonsuza dek genç’ müzikalinden)
ANNEYE NİNNİ (bütün anneler bebektir) Bugün sonucu içimizi rahatlatan bir anjiyo yapıldı anneme. Henüz icat olmamış bir alet ile bakılsaydı, aslında.
DÜŞLER ANLATILIRSA – 2011 YILINDA; BİR ULUSAL BİLİŞİM KURULTAYI’NDA… (sesli)
Kızılderililer ilk defa bir at gördüklerinde,
KİBRİT ÇÖPÜ TARPAN ses düğmesini açabilirsiniz
(ses düğmesini açabilirsiniz)
KALANIN ARDINDAN (sesli) Hep birlikteydik, masmaviydi hava; ne çok seviyordu herkes birbirini. Gitara yeni başlamıştım; çalacaktım ama utanıyordum.
ses düğmesini açabilirsiniz
Bu akşam Bourbon Caddesi’nde bir Ay var. Yüzler görüyorum soluk lambanın altından geçerlerken. Bu çağrıyı izlemekten başka seçeneğim yok. Parlak ışıklar,
(sesli).
Üzerinde kuğu resmi olan, masmavi bir uçan balonum vardı.
KISKIVRAK (ses düğmesini açabilirsiniz) Kıskıvrak yakalanmışsın; gıyabi tutukluluğun vicahiye dönüşmüş doğumunla. Hep seçememiş, seçilmişsin ömrün boyunca.
(ses düğmesini açabilirsiniz)
Sonbaharımsın Artık
ANKARA’NIN MAHZUN BANLİYÖ İSTASYONLARI (Doğu Yakasının Hikayesi) (sesli)
bir mesai sonrası ses düğmesini açabilirsiniz Son hastam da, sevgili asistanım da gidiyor, kalıyormuşum bir başına, eski bir apartmanın zemin katında.
ses düğmesini açabilirsiniz seksen iki yılda; açık alınla... Bir kutlama kartı geldi Korkut’tan; yani evvel zaman, kalbur saman içindeki, “bizim.
iş’te keyif… 1990 sevgili kızıma; iş yaşamının kapısında,
bir tatlı huzur (sesli) DİZİDE, TARTIŞMADA, TRAFİKTE, TELEFONDA, İŞTE, OKULDA, TOPLANTIDA, ALIŞVERİŞ KUYRUĞUNDA; HANGİ KAPIYI ÇALSAN, BURUK ACI GİBİ.
MADAMA (ses düğmesini açabilirsiniz) O özgür havasıyla önümden bir vals yapar gibi geçmiş, beni fena etkilemiş, peşinden sürüklemişti. Az ötemde duruyordu,
yumurtanın hep sarısı, hep beyazı bildiklerimiz; ya olmazsa olmaz mavisi?? sesli.
HAYATIN LÜGATI..!! ZAMAN bitmeyen bir dönencedir. DOĞMAK var olmanın gerçekleşmesidir. YAŞAMAK var olan bedenle zamanda.
kısa metrajlı yazı ses düğmesini açabilirsiniz
mazeret ses düğmesini açabilirsiniz bir fotoğraf makinasının, cepte beş kuruş parasının, aydınlık bir geleceğinin olmayışı da, Değil bir "makro" objektifinin;
(ses düğmesini açabilirsiniz) PROFESYONEL Léon, hayatımın filmlerindendir.
ses düğmesini açabilirsiniz
ses düğmesini açabilirsiniz
Sevgi’ler Gitti… müzik: Sergei Lemeshev / Pearlfishers/ Nadir's romance 1938.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece ‘mouse’u tıklayınız.
(ses düğmesini açabilirsiniz) son babalar son patronlar son kuşlar.
Uzaklara Apansız Bil ki sesleniyorum
ses düğmesi açık olmalıdır ŞAİR Ödü patlıyordu ama sormalıydı, karnı acıkmıştı ve karısı kendini odaya kilitlemiş, aşk şiirleri yazıyordu. Usulca tıklattı.
ses düğmesini açabilirsiniz Bir sararmış fotoğraftayız.
denizin arnavut kaldırımına; (ses düğmesini açabilirsiniz)
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece “mouse”u tıklayınız.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için ‘mouse’u tıklayınız.
ses düğmesini açabilirsiniz 18 aralık 2009 Cuma - 20:00 o kamyonun kasasında olabilmek.
ses düğmesini açabilirsiniz - ilerlemek için mouse’u tıklayınız.
MASAÜSTÜ ARKA PLANI (ses düğmesini açabilirsiniz)
1929 BUHRANI.
GÜNDÜZ MASALI 1. Masal: binBİR GECElik MASALI masal - (sesli) devam etmek için düğmeye.
fısıltıyla da olsa çok sesli + 1 çok başka şeyler olmalıyken “çekinilecekler”, “sonra ne derler?”ler, “uymaman gereken!”ler; ardına dek açılmış kollarla.
Ben kimin için ağladım, Bilmediğim o ıssız gecelerde, Kimin için yazdım onca özlem şiirini, Umutsuzluğu yaşayarak…..
GÖKDELENDE ÖĞLEN YEMEĞİ "BİR ZAMANLAR, -1930’LARDA AMERİKA”
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
Demek ki Demek ki geceler bensiz de güzel Yokluğum canına tesir etmemiş Ha benim ellerim ha başka bir el Gariplikler garibine gitmemiş.
Sunum transkripti:

ALÇAKLIK KORKUSU (sesli)

29 Eylül 1932 - perşembe; "Büyük Buhran" senelerinde, New York'taki “General Electric Binası” inşaatının 69. katındaki öğle yemeğinde:

29 Eylül 1932 - perşembe; "Büyük Buhran" senelerinde, New York'taki “General Electric Binası” inşaatının 69. katındaki öğle yemeğinde:

hep en son biten üç kat aşağıda hazırlanıp, yukarıya fırlatılan kızgın perçinleri yakalayabilmeleri için, iyi beysbol oynayanlar arasından seçilmiş işçilerin, “Rockefeller Center”ın o zamanlardaki fotoğraf direktörü Charles C. Ebbets tarafından çekilip, 2 Ekim 1932'de, sokaklarda yatan işsiz ve evsiz ordularının yorganı da olan gazetelerde yayınlanmış fotoğraflar gelmişti gözlerimin önüne -

"Büyük Yalnızlık" senelerinde. bambaşka bir şehirde, bambaşka bir perşembe, onları gördüğümde; içinden geçilen değil, seçip, içinden geçen, "Büyük Yalnızlık" senelerinde.

Ebbets'in fotoğraflarında, çelik kirişler üzerindeki, o on bir işçinin, o perşembe öğleni, o yükseklikteki huzurları,

o yükseklikteki pozları,

o yükseklikteki uykuları aklımdaydı.

O huzur nasıl olmasındı; işsizlik,  gasp, haksızlık, yoksulluk, hep aşağıdaydı.   O on bir işçinin hayatı, düşse de - düşmese de, ya bir kuyrukta, ya karanlık bir köşe başında, ya vızır vızır bir kavşakta, ya ıvır zıvır bir hastalıkta; ama mutlaka yukarıda değil – aşağıda sonlanacaktı.

Aşağıdaki hiç kimse dünyaya o açıdan bakamaz, yedi kere kilitlenmiş kapıların ardında o kadar huzurlu yatamazdı;

birlikte emek verdiklerinle paylaşılan olduğunu anlayamazdı... hiçbir aşağılık da, yaşamın en lezzetli yemeğinin, sevgiyle, sevgiliyle, birlikte emek verdiklerinle paylaşılan olduğunu anlayamazdı... düş hekimi yalçın ergir   http://www.ergir.com

birlikte emek verdiklerinle paylaşılan olduğunu anlayamazdı... hiçbir aşağılık da, yaşamın en lezzetli yemeğinin, sevgiyle, sevgiliyle, birlikte emek verdiklerinle paylaşılan olduğunu anlayamazdı... düş hekimi yalçın ergir   http://www.ergir.com müzik: poverty / once upon a time in america – ennio morricone