DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Yaptığımız iş ne olursa olsun, o işi aşkla yapmalıyız… Rehber öğretmen Zeliha ATAŞCI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
Verimli Ders Çalışma Semineri
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
BAŞARININ SIRLARI.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız.
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
(REHBERLİK DANIŞMANI)
Verimli Ders Çalışma Semineri öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm cehennemi de öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes etmeyi de bazıları.
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ ÇALIŞMA ve MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Semineri ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
Verimli Ders Çalışma Yolları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI

BAŞARININ ÖZETİ M.KEMAL ATATÜRK’E “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU.

ÖĞRENME AŞAMALARI OKULDA ÖĞRENMEYİ SAĞLAMAK EVDE ÖĞRENMEYİ SAĞLAMAK

OKULDA ÖĞRENMEYİ SAĞLAMAK

DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. Dinlemek ve not tutmanın önemi Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. DUYMAK ile DİNLEMEK arasındaki farkı iyi bilmek gerekir. Bir öğrenci, ders sırasında işittiklerini, ders sonunda hatırlamıyorsa, derste anlatılanları dinlememiş demektir.

DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR. NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR A-Uyanıklık ve dikkat B-Aktif katılım C-Motivasyon D-Sonuçların geri bildirimidir. Genel olarak dörttür not tutma vardır 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

EVDE ÖĞRENMEYİ SAĞLAMAK

YANLIŞ ÇALIŞIYORSUNUZ! EĞER; Amaçsızsanız, Plan ve programsız çalışıyorsanız, Evin değişik yerlerinde çalışıyorsanız, Yatarak, uzanarak ders çalışıyorsanız, TV karşısında ya da müzik dinleyerek çalışıyorsanız, Ezberleyerek öğrenmeye çalışıyorsanız, Kaynaklardan yararlanmıyorsanız, YANLIŞ ÇALIŞIYORSUNUZ!

“Çalışmaya başlayamıyorum.” “Kitaba bakarak öylece oturuyorum” diyorsanız Bir amaç belirleyin, Belli bir zaman süreci içinde çalışmayı alışkanlık haline getirin,

Yaşam büyük bir yarıştır; bu yarışta kazanlar da olur, kaybedenler de, “Siz hangi tarafta olmak istersiniz?” Kazanmak için çaba gerekir. Öyle ise; işe çalışma düzeninizi değiştirerek başlayabilirsiniz

Öğrenilen bilgilerin %70’i 1 saat içinde UNUTULMAKTADIR. Unutmamak için TEKRAR EDİN

Tekrardan sonra bol soru çözün Öğrenmenin en önemli kaynağı tekrardır. Soruların cevaplara bakılmaksızın zihinden yanıtlanması önemli bir ölçüttür. Eğer yanıtlayamıyorsanız o bölüm öğrenilmemiş demektir. Sürekli belli aralıklarla tekrar yapın, Uykudan önce ya da sabah kalkınca tekrar yapın Haftanın belli günlerini tekrar için ayırın Tekrardan sonra bol soru çözün

“Zihnin Dağılmasını Önlemek” Amaç: Bu bölümde, çalışmaya başladıktan sonra çalışmayı sürdürmeyi engelleyen zihin dağılmasının içten ve dıştan kaynaklanan sebepleri anlatılmış ve bunlarla başa çıkacak yollar önerilmiştir.

ZİHİN DAĞILMASINA YOL AÇAN İÇ SEBEPLER

Hayal kurmak ENDİŞELER

televizyon yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK

YATILI OKULLARDA EĞİTİM BAŞARISI DAHA YÜKSEKTİR -Düzenli ve programlı çalışma saatleri. -Etüt odalarının zihnin dağılmasına sebep olacak ve çalışmayı engelleyecek uyaranlardan arındırılmış olması. -Sabah etütleriyle sağlanan tekrar imkanı.

ÖĞRENMENİN ÖNŞARTLARI Öğrenmenin ön şartlarını bir kere daha tekrarlayalım. Uyanıklık ve dikkat Motivasyon Aktif katılım Geri bildirim (mümkün olan en kısa zamanda sonuçlardan haberdar olmak)

HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,

bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A

bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,

bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,

bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb.. Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.

BAŞARILI OLMAK İÇİN; ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR Başarının en kolay ve en kısa yolu, VERİMLİ DERS ÇALIŞMAKTIR. BAŞARILI OLMAK İÇİN; ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR

NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR 40’ (20+20) + 10’ 40 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz

PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR MATEMATİK 17:00-17:40 GEOMETRİ SAĞLIK BİLGİSİ TARİH COĞRAFYA FİZİK DİNLENME 17:40-18:00 İNGİLİZCE 18:00-18:40 ANALİTİK GEO. BİYOLOJİ 18:40-19:00 KİMYA 19:00-19:40 DİL VE ANLATIM TÜRK EDEBİYATI

OTURARAK BAŞARIYA ULAŞAN TEK VARLIK TAVUKTUR……………