Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DOĞAL SAYILAR.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Gaziantep Şubesi HİZMET BİNASI
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Gençler ve Yol Güvenliği
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Diferansiyel Denklemler
Çarpışma Yastık Sistemleri
Sunum transkripti:

Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI

Açılımı European New Car Assessment Programme (Avrupa Yeni Otomobilleri Değerlendirme Programı )’ dır. Euro-NCAP, herhangi bir aracın emniyeti hakkında tüketicilere gerekli bilgileri sağlayan kuruluştur. Bütün bunların yanında diğer tüketicilere de yeni bir araba satın alırken fikir vererek yardımcı olur. Test sonuçlarından alınan çarpışma sonuçları, tasarımcılara araçların geliştirilmesi yönünde çeşitli fikirler sunmaktadır. Euro NCAP Nedir?

Amerika'da NHTSA (Ulusal Otoyol Trafik Güvenlik Kurumu) ve IIHS (Otoyol Güvenliği Sigortacılık Enstitüsü), Japonya'da NASVA (Ulusal Otomobil Güvenliği ve Kurbanları Ulusal Ajansı) Avustralya'da ANCAP (Avustralya Yeni Otomobiller Değerlendirme Programı) Benzer Diğer Kuruluşlar

Dünyada en çok üyeye sahip olan kuruluş olması, Test prosedürlerinin kapsamlı olması, Bağımsız bir kuruluş olması, Neden Euro-NCAP?

Yaptığı çalışmalarla son 10 yılda olan kazalardaki yaralanma riskini önemli ölçüde azaltmış olması, SNRA (Swedish National Road Administration) tarafından yapılan araştırmalara göre, NCAP ‘ taki her bir yıldızın, yaralanmaları azaltmaya ciddi bir katkıda bulunduğu kanıtlanmıştır. Neden Euro-NCAP?

Güvenlik testleri için gerekli olan prosedürler Avrupa Araç Güvenliğini Artıma Komitesi (EEVC) tarafından hazırlanmaktadır. Üretilen otomobillerin daha güvenli olabilmesi için yapılan bu testler Euro- NCAP’ in onayladığı 6 laboratuar da yapılır. Teste Genel Bakış

Fransa’da Montlhery UTAC, Almanya’da Münih ADAC ve Bergisch Gladback BAST, Hollanda‘ da Delft’ de bulunan TNO, İsveç’ de Tarragona’ da bulunan IDIADA, İngiltere’de Berkshire’de bulunan TRL Euro-NCAP Laboratuarları

Önden Çarpış Testi Yandan Çarpış Testi Direğe Çarpış Testi Yayaya Çarpış Testi Euro-NCAP Güvenlik Testleri

Önden çarpış testi, Avrupa Araç Güvenliğini Artırma Komitesi’nden alınan temel yasalar ışığında, ancak hızın 8 km/h daha artırılmasıyla uygulanması öngörülen bir test olarak geliştirilmiştir. Önden çarpma, 64 km/h hızda, yeri önceden belirlenmiş deformasyona uğratılabilir bir engele çarpmayla gerçekleşir. Ardından manken üzerinden alınan ölçümler, araç içerisindeki yetişkin korunması hakkında fikir vermektedir. Önden Çarpış Testi

Çarpma 50 km/h hızda gerçekleştirilir. Deney deforme edilebilir ön kısma sahip bir tramvayın, araca yandan vurmasıyla gerçekleştirilir. Mankenden alınan veriler, sürücüye sağlanan koruma hakkında fikir vermektedir. Yandan Çarpış Testi

Direğe çarpış testinde araç yan kısmı rijit bir direğe çarpacak şekilde 18 km/h hızla direğe doğru sürülmektedir. Direğin dar olması nedeni ile aracın yan kısmında tahribat meydana gelmektedir. Kafayı koruyan bir hava yastığının olmadığı durumlarda, sürücü kafasının direğe çarpması ölümcül kafa yaralanmalarına yol açmaktadır. Direğe Çarpış Testi

Yıldızlar Neyi İfade Ediyor? %0-24 %25-34 %35-44 %45-54 %55-64

Yıldızlar Neyi İfade Ediyor? %65-74 %75-84 %85-94 %95-100

Audi A4 BMW 3.16 Renault Laguna Kıyaslanacak Otomobiller

Audi A4 Test Sonuçları Audi A4 (1997 Model) Deney Sonuçları: Ön (50%) Yan (50%) Genel (88%) Audi A4 (2001 Model) Deney Sonuçları: Ön (75%) Yan (100%) Genel (88%) Yaya (19%)

BMW 3.16 Test Sonuçları BMW 3.16 (1997 Model) Deney Sonuçları: Ön (13%) Yan (44%) Genel (29%) BMW 3.16 (2001 Model) Deney Sonuçları: Ön (63%) Yan (83%) Genel (74%) Yaya (22%)

Renault Laguna Test Sonuçları Renault Laguna (1997 Model) Deney Sonuçları: Ön (31%) Yan (68%) Genel (50%) Renault Laguna (2001 Model) Deney Sonuçları: Ön (94%) Yan (97%) Genel (97%) Yaya (23%)

1997 Model Araçların Kıyaslanması

2001 Model Araçların Kıyaslanması

Önden çarpışma testinde, puanların %94’lük kısmını toplayan 2001 model Renault Laguna rakiplerini geride bırakarak ilk sırada yer almıştır. Yandan çarpışma testinde tüm puanları toplayan 2001 model Audi A4, bu konuda en güvenli araç olarak gösterilebilir. Tüm çarpışma testleri aynı çatı altında toplandığında elde edilen sonuçlar, %97 puan oranıyla 2001 model Renault Laguna’ nın incelenen araçlar arasında insan hayatını korumada en iyi otomobil olduğunu göstermektedir. Sonuçlar

Otomobillerin, insan vücudunda koruduğu bölgeler açısından gelişimlerine dikkat edildiğinde en büyük gelişmenin baş bölgesinde olduğu görülür. Çarpışma halinde hayati tehlikelerin oluşabileceği göğüs bölgesi korumasında ise önden çarpışma durumunda Audi ve BMW modelleri sorun yaşamaya devam etmektedir. İncelenen tüm araçlarda yılları arasında koruma dereceleri artmıştır. Fakat bu konuda en büyük atılımı BMW firması gerçekleştirmiştir. Sonuçlar

SORU-CEVAP Dinlediğiniz İçin Teşekkürler Başardığımız her iş bizi köleleştirir, çünkü daha iyisini yapmaya zorlar. Albert Camus