BÜLTENİMİZDE NELER VAR? NİSAN AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ NİSAN AYI KAVRAMLARIMIZ NİSAN AYI MEYVEMİZ NİSAN AYI GEZİLERİMİZ NİSAN AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ NİSAN AYI PARTİMİZ NİSAN AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ MAYIS AYINDA NELER YAPACAĞIZ? MAYIS AYI MİNİ BÜLTENİ MAYIS AYI AİLE KATILIMI
NİSAN AYINDA NELER YAPTIK? "ETKİNLİKLERİMİZ" TÜRKÇE : “İLKBAHAR VE BİTKİLER” -İLKBAHARDA DOĞADAKİ DEĞİŞİKLİKLER -BİTKİLERİN BÖLÜMLERİ -BİTKİLERİN İHTİYAÇLARI -BİTKİLERİN ÜREMESİ -BİTKİLERİN SOLUNUMU -TOHUM ÇEŞİTLERİ “23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI” -ÇOCUKLAR NEDEN DEĞERLİDİR? -ATATÜRK’ÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ -23 NİSAN NEDEN ÇOCUK BAYRAMI OLARAK KUTLANIYOR? -ATATÜRK 23 NİSAN’ I NEDEN TÜRK VE DÜNYA ÇOCUKLARINA ARMAĞAN ETMİŞTİR? -DÜNYA ÜLKELERİNİN DEĞİŞİK KÜLTÜRLERİ NELERDİR? “KITALAR-ÜLKELER” -ASYA KITASININ ÖZELLİKLERİ -ÜLKEMİZİN VE DİĞER ÜLKELERİN KENDİNE ÖZGÜ ÖZELLİKLERİ -FARKLI ÜLKELERE AİT BAYRAKLAR -AVRUPA KITASININ ÖZELLİKLERİ -AMERİKA KITASININ ÖZELLİKLERİ -AFRİKA KITASININ ÖZELLİKLERİ -ANTARTİKA KITASININ ÖZELLİKLERİ
HİKAYE: MÜZİK: SANAT: OYUN: “ATATÜRK OLMAK”, “PAPATYA İLE LALE”, “KARDEŞ PAYI”, “OYNAMAK NE GÜZEL”, “ÇOK YAŞA DAİRE”, “GUGUK KUŞU İLE KANARYA”, “ATATÜRK VE KÜÇÜK ÇOBAN”, “SİNCAP SİNİ’NİN KURABİYELERİ”, “ŞEKİLLERİN EĞLENCESİ”, “ALTIN UÇURTMA”, “İLKBAHARIN SESİ”, LAKLAK LEYLEK GELİYOR” isimli hikayeler okundu. “İLK BAHARDA BİR GÜN”, isimli CD izlendi. MÜZİK: “ELMA KURDU”, “ORMAN NE GÜZEL”, “23 NİSAN”, “DÜNYA KOCAMAN BİR KOVAN”, “İSTEK MARŞI” isimli şarkılar öğrenildi. Ülkelere özgü çeşitli müzikler dinlenerek dans edildi. SANAT: KALP İÇİNDE “BİZİM İÇİN DEĞERLİSİN” ÇALIŞMASI SINIFIMIZDAKİ AĞAÇEVİMİZE “İLKBAHAR MEVSİMİ” ÇALIŞMASI İSTEK VAKFININ KURULUŞ YILDÖNÜMÜ PARTİSİ İÇİN TİŞÖRT BOYAMA “BİTKİ GÜNLÜĞÜ” ÇALIŞMASI ARTIK MALZEMELERLE SAKSIDA KAKTÜS ÇALIŞMASI ARTIK MALZEMELERLE AYÇİÇEĞİ ÇALIŞMASI PASTEL BOYA İLE GEZİ SONRASI RESİM ÇALIŞMASI SINIF CAMLARI İÇİN 23 NİSAN KONULU ÇALIŞMALAR ATATÜRK ALBÜMÜ ATATÜRK FOTOĞRAFINI PASTEL BOYA İLE TAMAMLAMA ÇALIŞMASI OYUN: “LALE-SÜMBÜL”, “MANTARLAR” İSİMLİ MÜZİKLİ RONTLAR, “BAYRAK YARIŞI”, “KIZILDERİLİ DANSI” OYUNLARI OYNANDI. “BİTKİ BÜYÜYOR” DRAMASI UYGULANDI.
NİSAN AYI ETKİNLİK FOTOĞRAFLARIMIZ
PROJESİ ÇALIŞMALARIMIZ İLKÖĞRETİME İLK ADIM PROJESİ ÇALIŞMALARIMIZ
AİLE KATILIMI ETKİNLİKLERİMİZ
İSTEK BİLGE KAĞAN ANAOKULU ÇOCUKLARIN YÖNETİMİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİMİZ
ANAOKULU MÜDÜRLERİMİZ
ANAOKULU MEMURUMUZ BANKA MEMURUMUZ
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİMİZ
BALE ÖĞRETMENLERİMİZ
SATRANÇ ÖĞRETMENLERİMİZ
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİMİZ
NİSAN AYI KAVRAMLARIMIZ ÖNÜNDE-ARKASINDA-YANINDA CANLI-CANSIZ ÖNÜNDE-ARKASINDA-YANINDA SAĞ-SOL ŞEKİL ÇİZME TAM-YARIM-ÇEYREK AYNI-FARKLI-BENZER BOŞ-DOLU KOLAY-ZOR 20’DEN GERİYE SAYMA 5’ERLİ RİTMİK SAYMA 10’ARLI RİTMİK SAYMA NEDEN-SONUÇ
NİSAN AYI MEYVEMİZ KİVİNİNYARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA KİVİLİ PASTA YAPARAK AFİYETLE YEDİK.
SÜTAŞ OKULUMUZDA
NİSAN AYI GEZİLERİMİZ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BOTANİK BAHÇESİ
FLORYA ATATÜRK ORMANI
OKULUMUZUN KURULUŞUNUN 25. YILINI KUTLADIK...
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI "SÜPER SHOW" İLE 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
"7 TEPE 7 BÖLGE BAZI EKSİKLERİMİZ VAR" KAMPANYASI SİZDEN GELEN YARDIMLARI MARDİN’DEKİ KARDEŞ OKULUMUZA ULAŞTIRDIK EMEĞİ GEÇEN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER…
NİSAN AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ CEMRE ŞAYİR NİL YALÇIN
MAYIS AYINDA NELER YAPACAĞIZ?
MAYIS AYI MİNİ PROGRAMI 03 Bu Hafta “UĞURBÖCEKLERİ” GEMS Proje konumuza başlıyoruz. Kavanoz içinde bulunan gerçek uğurböceğini üç boyutlu olarak inceliyoruz. Pastel boya ile ilk uğurböceği resmimizi yapıyoruz. 04 Uğurböcekleri posterleri oluşturuyoruz. Bildiklerimizi, deneyimlerimizi ve öğrenmek istediklerimizi paylaşıyoruz. Uğurböceği antenleri yaparak uğurböceği gibi dokunup, kokluyoruz. 05 Uğurböceklerinin vücut bölümlerini inceleyerek sayma çalışmaları yapıyoruz. Uğurböceği figürünü oluşturuyoruz. “Uğurböceği Çilos’un Uçuşları” isimli hikayesini dinliyoruz. Anneler Günü hediyelerimizi hazırlamaya başlıyoruz 06 Florya Atatürk Ormanı’na giderek “Uğurböceği Nerede?” isimli oyun ile uğurböcekleri buluyoruz. “Uğurböceği Rolü” dramasını canlandırıyoruz. Bulduğumuz uğurböceklerini inceledikten sonra uçuruyoruz, uçarken kanatlarını inceliyoruz. 07 simetrisini inceliyoruz. Ayna kullanarak “Ben simetrik miyim?” sorusunu cevaplıyoruz. Suluboya ile “Ayna Baskısı” yapıyoruz. “Uğurböceğinin Peşinde” isimli TÜM ANNELERİMİZİN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN 10 Uğurböceklerinin savunma şekillerini öğrenerek “Uğurböceklerinin Savunması” isimli dramayı canlandırıyoruz. Seramik hamuru kullanarak uğurböceği figürü oluşturuyoruz. 11 Uğurböceklerinin yaşam döngüsünü öğreniyoruz. “Örümcek” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Bir Böceğin Yaşamı” isimli sinema filmini seyrediyoruz. 12 Uğurböceklerinin beslenmesi ile ilgili internetten araştırmalar yapıyoruz. “Uğurböceği Acıktı” isimli dramayı canlandırıyoruz. Uğurböceği konulu sınıf şarkısı oluşturuyoruz. 13 Artık malzemeler kullanarak Uğurböceği figürü oluşturuyoruz. Uğurböceğinin diğer canlılar için yararlarını öğreniyoruz. “Uğurböcekleri” konulu barkovizyonu izliyoruz. 14 Uğurböcekleri ile ilgili öğrendiklerimizi tekrar ediyoruz. Son uğurböceği resmimizi yaparak ilk uğurböceği resmimiz ile karşılaştırıyoruz YILSONU GÖSTERİMİZE TÜM VELİLERİMİZ DAVETLİDİR.
17 Bu hafta “Otogar Taşıtlar” proje konumuza başlıyoruz. Günlük hayatımızda karşılaştığımız taşıtlar ile ilgili yaşantılarımızı paylaşıyoruz “Meyve Bahçesi” isimli tiyatroyu izliyoruz. 18 ÇEP Projesi kapsamında YEŞİL ve TURKUAZ sınıflar Halkalı Kağıt Fabrika’sına geziye gidiyor. Otobüs posterini tamamlıyoruz. Sınıfımızı otobüs garına dönüştürüyoruz. 19 19 MAYIS ATATÜRK’Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN 20 19 MAYIS ATATÜRK’Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI NEDENİYLE RESMİ TATİL 21 Bilet hazırlayarak biletlerin kullanım alanlarını öğreniyoruz. “Çilek” Meyvesini tanıyoruz. Evden gelirken çilek getirmeyi unutma! İkindi kahvaltısı için “Çilek Rüyası” isimli tatlımızı hazırlıyoruz. 24 Bahçemize hazırladığımız parkurda akülü araba kullanarak Trafik işaretlerinin anlamlarını öğreniyoruz. “Taşıtlar” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Yaramaz Trafik Lambası” isimli hikayeyi dinliyoruz. 25 3 boyutlu taşıt çalışmaları yapıyoruz. “Otobüsle Yolculuk” isimli drama çalışması yapıyoruz. Bugün “MASKELİ BAHAR PARTİSİ” yapıyoruz EVDEN GELİRKEN İLGİNÇ BİR MASKE GETİREBİLİRSİN! 26 Kağıt katlama ile uçak çalışması yapıyoruz. Topluma hizmet amaçlı kullanılan taşıtlar ile ilgili sohbet ediyoruz. Acil durumlarda aranacak telefon numaralarını öğreniyoruz. 27 Yaşayan Değerler Eğitimi Konumuz “SAYGI” ile ilgili sohbet ediyoruz. Saygı nedir? Konulu grup çalışması yapıyoruz. “Döndükçe Dön” isimli deney çalışması yapıyoruz. 28 YARIN Kİ PORTFOLYO TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILMAYI UNUTMAYINIZ. 30 MAYIS PAZAR GÜNÜ BAHÇEMİZDE BRUNCH DÜZENLENECEKTİR. NOT: Mini programdaki etkinlikler o gün yapılacak birkaç etkinliği içermektedir.
MAYIS AYI AİLE KATILIMI 03 Çocuğunuzdan uğurböceği resmi yapmasını ve her kanadının üzerine 5’er tane benek çizmesini isteyin. 04 Çocuğunuzla uğurböceklerinin antenleri ne işe yarar konusu hakkında sohbet edin. Çocuğunuzun gözünü bağlayın ve çeşitli meyveler koklatarak hangi meyve olduğunu bulmasını isteyin. 05 Çocuğunuzla evinizin çeşitli bölümlerini uğurböceği gibi uçarak dolaşın. Daha sonra bir yere konarak, neler hissettiğiniz ile ilgili sohbet edin. 06 Çocuğunuzla Atatürk Ormanı’nda gördüğü uğurböcekleri hakkında sohbet edin. (Kaç tane gördüğü, nerelerde gördüğü v.b) 07 Çocuğunuzla yüzünüzün tam ortasından bir ayna tutarak yüzünüzün simetrisini aynaya yansıtın. Simetri nedir? Nelerin simetrisi vardır? Soruları üzerine sohbet edin. 10 Çocuğunuzla uğurböceklerinin kendilerini nasıl savundukları hakkında sohbet edin. 11 Çocuğunuzla internetten uğurböceklerinin yaşam döngüsü hakkında araştırma yapın. NOT: Bulduğun resim ya da bilgileri yarın okula getirebilirsin. 12 Çocuğunuzla uğurböceklerinin beslenmesi hakkında sohbet edin ve çocuğunuzdan yaprak resmi yapmasını isteyin. 13 Çocuğunuzla birlikte renkli karton, yapıştırıcı, makas ve pastel boyaları kullanarak kesme-yapıştırma tekniği ile bir uğurböceği modeli oluşturun. 14 Çocuğunuzla yarın yapılacak olan yılsonu gösterisi için kostümlerini hazırlayın. 17 Çocuğunuzla birlikte çevrenizde bir gezi yaparak gördüğünüz taşıtlar ve bu taşıtların özellikleri hakkında sohbet edin. 18 Çocuğunuzdan bir otobüs resmi yapmasını ve bu otobüse sığabilecek kişi sayısı kadar dikey çizgi çizmesini isteyin. 19 Çocuğunuzla birlikte 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nın önemi hakkında sohbet ederek çevrenizde düzenlenen 19 Mayıs kutlama törenlerine izleyici olarak katılın. 20 Çocuğunuzla birlikte onun yaşına uygun bir sinema filmi ya da tiyatro izleyerek eğlenceli zaman geçirin. 21 Çocuğunuzla birlikte çileğin yararları hakkında sohbet edin ve akşam yemeği sonrasında yemek için çilekleri birlikte ayıklayarak yıkayın. 24 Çocuğunuzdan trafik lambası çizmesini ve uygun renklerde boyamasını isteyin. Daha sonra çocuğunuzla trafik lambasında bulunan renkler ve bu renklerin neyi ifade ettiği hakkında sohbet edin. 25 Çocuğunuzla birlikte evinizde bulunan boş bir kutuyu renkli kağıtlarla kapladıktan sonra 4 tane şişe kapağı ile tekerleklerini kare şeklinde kağıtlar ile camlarını oluşturarak araba modeline dönüştürün. 26 Çocuğunuzla birlikte acil durumlarda aranacak olan telefon numaralarını tekrar edin ve hangi durumlarda aranması gerektiği ile ilgili sohbet edin. ( 112 ACİL DURUM, 110 ALO İTFAİYE, 155 POLİS İMDAT) 27 Çocuğunuzla birlikte saygı nedir? Neden önemlidir? Soruları doğrultusunda sohbet edin. 28 Çocuğunuzla birlikte bugün okulda sergi için yaptığı hazırlıklar hakkında sohbet edin.