BEP ve YASAL DAYANAĞI Dünyada

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

BEP NASIL HAZIRLANIR ?.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
B. E. P. Tamer KARAKOÇ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
ÇOCUK HAKLARI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
Yöneltme/Yerleştirme
KAYNAŞTIRMA.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Aile katılımının artırılması
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

BEP ve YASAL DAYANAĞI Dünyada

ABD- 94-142-1975 “Tüm Engelli Çocuklar Yasası” ile Amerikan toplumu ve eğitim sistemi tüm engelli çocuklar ve gençlere uygun eğitim programı sağlama sorumluluğu ile karşılaştı. 1980’lerde tam olarak uygulanan yasa bazı kişiler için bir ideali yansıtırken, bazıları için de bir rüyanın gerçekleşmesiydi. Özellikle 1960’lardan sonraki ağırlık kazanan insan hakları hareket özel gereksinimli bireylere verilen önemi artırmıştır.

1975/94-1422ye gelinceye değin, Test etme, değerlendirme etiketlendirme ve yerleştirme süreçlerinin yapıcı bir biçimde sorgulanması. Anne-baba organizasyonlarının etkinliğinin ve anne-babaların giderek politik kararların daha çok farkında olmalarının sağlanması. Eğitim teknolojisinin de ilerleme sağlanması. Özel gereksinimli çocukların haklarının yaşama ve yargı sistemi ile güvence altına alınması.

1975/94-1422ye gelinceye değin, Ailelerin yaptığı yasal başvurular (mahkemeye verme) sonucunda oluşan kanunlar, engellilere onların gereksinimlerini karşılayacak türden haklar verdi. Çocuklara ve ailelerine özel eğitim programlarından yararlanma ve fark gözetmeksizin değerlendirilme hakkı verildi. Bu haklar 94-142 yasasında yerini aldı. PL 94-142’nin oluşmasına neden olan çeşitli hareketlilikler vardır. Bu hareketlilikler sonunda en kapsamlı yasa olan “Tüm Engelli Çocuklar Yasası” oluşmuştur.

Yasal Başvurular 1971’de bir derneğin Pensilvanya eyaletine karşı açtığı dava sonunda tüm engelli çocuklar kendi kapasitelerine uygun parasız eğitim hakkını elde ettiler. Bir başka dava sonucunda, 90 gün içinde eyalette oturup da okula gitmeyen zihin engelli öğrenciler belirlenecek ve 1972 Eylül ayından önce eğitime başlayacaklardır. Eğitime alınmamış olan tüm çocukların tıbbi ve psikolojik değerlendirmeleri yapılacaktır. Belirlenen ve değerlendirilen her çocuk kapasitesine uygun parasız programa yerleştirilecek Zihin Engelli özel sınıflarında tüm çocuklar yeniden değerlendirileceklerdir. Eyalet finansman ve öğretmen sağlayacaktır.

Bu iki davada Yasal uygulama hakkı Parasız eğitim hakkı elde edildi.

Diğer haklar ve yasal başvurular Fark Gözetmeksizin Değerlendirme Hakkı. Bu dönemde 1960 çocuklar uygun olmayan testlerle değerlendiriliyorlardı. 2 önemli dava var. Bunlardan birinde, Meksika kökenli çocukların beyaz orta sınıf norm grubuyla karşılaştırıldığı idi Bir diğer davada, zencilerin beyaz normlarıyla karşılaştırılması ve sonuçla kültür farklılıklarında oluşan bir geriliğin gözlenmesine

Bu iki dava sonucunda Fark gözetmeksizin değerlendirme hakkı ile Ailenin test ve yerleştirme süreçlerine katılması kararı alında. Her bir engelli öğrenci için BEP geliştirilmesi fikri 93-112 1973 Rehabilitasyon Yasasında vurgulandı.

PL 93-380 1974 94-142 1975’e temel teşkil eder PL 93-380 1974 94-142 1975’e temel teşkil eder. “Herkes için eğitim hakkı” vurgulanır. Ailenin önemi vurgulanır (onay alınması). Tüm bu hareketlilik sonucunda 29.11.1975 yılında PL 94-142 imzalandı. Öğrenme yetersizliği olan çocuklar gerçek anlamda ilk kez bu yasa ile fark edilmişlerdir.

PL 94-142 Katkıları Uygun Eğitimin Tanımı- Engelliler için uygun eğitim hakkını etkili bir biçimde sağlamak amacıyla ayrıntılı açıklama yapılmış ve yasa bunu garantiye almıştır. Buna göre Devlet okullarının programlarından ve hizmetlerinden dışlanmaya son verilmiştir. Okulların engelli çocukları kabul etmeme nedenlerinin bundan böyle kabul görmemesi (engelin derecesi, mali durum, program kolaylıklarının olmayışı dahi). Engelli çocuklar tüm derslere katılma hakkına sahip. Ayrıca o okul bazı harcamaları (ulaşım, konaklama, eğitim harcı) gerekiyorsa aileye maddi yardım alma hakkı sağlanacak. Çocuğa uygun eğitimi nerelerden olacağı bildirilecek.

PL 94-142 Katkıları BEP’nın Gereği- Özel eğitime gereksinimi olan her çocuk için BEP hazırlamak gerekli görülmüştür. En az kısıtlandırılmış ortam ilkesi – En az kısıtlayıcı ortamda eğitilmesi zorunlu. Her çocuğun farklı ihtiyaçlarına göre belirlenir. Karma Eğitim Gereksinimi- Mümkün olduğunca engelli olmayan yaşıtlarıyla birlikte eğitmek özel sınıf ya da ayrı okul normal düzenleme de başarılı olamama halinde başvurulur.

PL 94-142 Katkıları Fark gözetmeksizin Değerlendirme Hakkı – Her öğrencinin ayırım yapılmaksızın değerlendirilmesi. Daha önceki yanlış uygulamalardan kaçmak için şu yönergeyi geliştirmişlerdir. Değerlendirme için seçilen ve uygulanan yöntem ve materyal, ırksal ve kültürel ayrımlardan uzak olmalıdır. Değerlendirme yöntemi ve materyalleri çocuğun kendi dilinde ve anlayabileceği biçimde olmalıdır. Sadece tek bir yöntem veya testte, bir çocuk için uygun eğitim programı belirlenemez.

PL 94-142 Katkıları Yasal Uygulama Hakkı – PL 94-142’de engelli çocuğun kendisinin, ailesinin ve okulun yasal uygulama haklarını korumak için aşağıdakilerin yapılması öngörülmüştür. Değerlendirme öncesinde yazılı dil bulundurmak. Ailenin dili farklı ise tercüman sağlamak. çocuğun eğitsel yerleştirilmesinde yapılacak bir değişikliğin kabul ya da red edildiğini, yazılı olarak aileye bildirmek. Tanı, değerlendirme, yerleştirme veya parasız uygun eğitim ile ilgili sıkıntıların dile getirilmesine fırsat vermek. Çocuğun eğitim yönünden bağımsız olarak değerlendirilmesine fırsat vermek. Gerekli kayıtların tutulmasını sağlamak. Çocuğun eğitim planına red ile ilgili mahkemeye başvurma.

PL 94-142 Katkıları PL 94-142’nın diğer katkıları. Daha kapsamlı tanı yöntemlerinin olması Hizmetin tam olarak zamanında sağlanması Personel gelişimi için HİE’de kapsayan programların olması. Değerlendirme ve diğer tüm bilgilerin güvenliğini sağlama. Ailesi olmayan veya bilinmeyenlerin de bu haklardan yararlanması