Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı MARKA YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Elgiz YILMAZ Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı 2008-2009

MPR MARKETING PR PAZARLAMA AMAÇLI HALKLA İLİŞKİLER nedir?

MPR MARKETING PR Pazarlama hedeflerine hizmet etme amaçlı halkla ilişkiler; müşteri memnuniyetini teşvik eden, şirketleri ve ürünleri tüketicilerin istekleri, ihtiyaçları, çıkarları, özel ilgi alanlarıyla özdeşleştiren, inanılır, güvenilir bilgi ve etkileşim iletişimini kullanan toplam bir planlama, yürütme, değerlendirme programıdır.

MPR MARKETING PR Kuruma Yönelik (Corporate PR) Proaktif Reaktif Pazara Yönelik (Marketing PR) Proaktif Reaktif

Proaktif Yaklaşım Bu süreçte işletmenin satış hedeflerini, pazar seçimini ve konumlandırmasını yansıtan MPR stratejisi; savunucu olmaktan çok hücuma yönelik, sorun çözmekten çok fırsat kollayıcı, düzeltici olmaktan çok destekleyici niteliktedir.

MPR politikası belirlemede sorulacak soru “ne yapmalı MPR politikası belirlemede sorulacak soru “ne yapmalı?” değil, “nasıl yapmalıdır?” Haber yayınlamalı, hangi iletişim kanalıyla? İşletme başarıları duyurulur, satışların artığı söylenir, üst düzey personel değişikliği anons edilir, mali yapı ve finansal güçler hakkında bilgi verilir.Şirketin kendi alanındaki ilerlemeler duyurulur.Yönetici, ortak, çalışan müşteri ilişkileri planlanır.

Reaktif Yaklaşım Dış etkilerin uzun vadeli planları değiştirmesi söz konusudur. Pazarda meydana gelen değişiklikler, tüketici davranışındaki değişiklikler, hükümet politikalarının değişimi,rekabet koşullarının değişimi gibi durumlar genellikle negatiftir.

MPR politikası belirlemede sorulacak soru “nasıl yapmalı MPR politikası belirlemede sorulacak soru “nasıl yapmalı?” değil, “ne yapmalıdır?” Anında harekete geçmek gerekir. Pazar kaybını önlemek, düşen satışları tekrar kazanmak reaktif yaklaşımın görevidir.

Kurumlarda Marka Yönetimi Analiz ve Araştırma: SWOT Analizi PEST Analizi ANSOFF Matriksi (Igor Ansoff, Stratejik Planlama-Stratejik Yönetim)

ANSOFF Matriksi

ANSOFF Matriksi Pazara nüfus etmede;işletmenin var olan ürünleriyle var olan pazara nüfus edilmektedir. İşletme üründe değişiklik yapmadan satışları artırmak için var olan pazara yayılır. Örn: Fiyat indirimi, geniş dağıtım kanalı ile her yerde olma, tutundurma çabalarına fazla yer vermek vb.

ANSOFF Matriksi Pazarın genişlemesiyle birlikte işletme var olan ürün ile yeni pazarlar arar. Genç kesimden çocuklara yayılma gibi, Türkiye dışına açılma vb. Ürün geliştirme ile var olan pazara yeni ürünler sunar. Eski ürünü farklılaştırma ya da tamamen yeni ürün yaratma. Çeşitlilikte; işletmeler yeni ürün ile yeni pazara girmeye çalışır.