İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

GELİŞİM DÖNEMLERİ.
BEBEKLER Giriş.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
ÇOCUKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE FİZİKSEL UYGUNLUK
REHBERLİK.
HOŞGELDİNİZ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
.Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
Attila ilkokulu Rehberlik Servisi
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Motor Gelişim.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
İLKÖĞRETİM ÇOCUĞU VE ÖZELLİKLERİ ( SINIF)
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
OTİZM.
İLKÖĞRETİM YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM BASAMAKLARI OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GENEL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ DUYGU ADIYAMAN ÇALT PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ERGENLİK.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Zeka Gerilikleri.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Spor hareketleri dönemi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM BASAMAKLARI VE 7 - 9 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Öğrenmeyi Etkileyen Süreçler 1.Genetik faktörler (zeka kapasitesi) 2.Çevresel faktörler (uyaran zenginliği) 3.Gelişimsel faktörler (gelişimin seyri ve hızı) Ayrıca öğrenen kişinin dikkati, motivasyonu da öğrenme sürecini etkiler.

NEDEN ÇOCUKLARIN GELİŞİM BASAMAKLARINI ÖĞRENMELİYİZ ?

Evde çocuklarımızı okulda öğrencilerimizi anlayabilmek için, Her gelişim döneminin getirdiği yenilikleri anlayabilmek için, Hangi davranışın normal hangi davranışın anormal olduğunu kavrayabilmek için, Her şeyden önemlisi onların gelişimine uygun davranabilmek için çocuklarımızın gelişim özelliklerini bilmeliyiz.

11 - 14 yaş gelişim basamakları şeklinde değerlendirildiği gibi, İlköğretim Çağı Çocuğunun Gelişim basamakları Genel olarak: 6 - 9 Yaş 9 - 11 Yaş ve 11 - 14 yaş gelişim basamakları şeklinde değerlendirildiği gibi,

0 -6 Yaş okul öncesi çocuğu ve 6 - 12 İlköğretim çağı çocuğu şeklinde de değerlendirilebilmektedir.

2. Sosyal - Duygusal Gelişim 3. Zihinsel Gelişim Çocuğun Gelişim basamaklarını 3 ana boyutta inceliyoruz. 1 . Fiziksel Gelişim 2. Sosyal - Duygusal Gelişim 3. Zihinsel Gelişim

Bedensel ( fiziksel ) gelişim

(7-9 Yaş) Büyümenin ilk çocukluk yıllarına göre yavaşladığı ve gelişimin daha çok kol ve bacaklarda hızlı olduğu küçük kasların gelişimini sürdürdüğü yıllardır. ( El, parmak,dil hareketleri)

Küçük kaslar gelişimini sürdürdüğü için bu dönem çocuğu işlerinde kaba saba olabilir. Yine bu dönem çocuğunda göz - el koordinasyonu tam sağlanamadığından resim, el işi,düzgün yazı yazma gibi etkinliklerde zorlananlar olacaktır.

Bu dönem çocuğunun görme yeteneğinin tam gelişmemesinden dolayı ince uçlu kalem kullanması,küçük puntolu yazı okuması göz sinirlerini yıpratabilir.(Bu yüzden ilkokul 1.2. Sınıf çocuğunun kitapları iri puntolu olmalı.) Bu dönem çocuğunda eklemler halen yumuşak olduğundan dik oturma ve düzgün yürüme alışkanlıklarının kazandırılması önemlidir.

(7 – 9 Yaş) Bu dönem çocuğu oldukça enerjik ve hareketli bir görünüm sergiler. Çoğu zaman yorulduklarının bile farkına varmazlar. Hareketli aktivitelerin arasına dinlendirici etkinlikleri yerleştirmek olmalıdır.

Fiziksel aktivitelerin yoğun olduğu bu dönemde çocukları olabilecek kazalara karşı uyarmak gerekir . Yapılan bir araştırmada kazaların en çok yaşandığı sınıf düzeyinin 3. Sınıf olduğu tespit edilmiştir. (Bu da nöbetçi öğr. dikkat etmesi gereken bir nokta)

Bu çağda beden sağlığı ile düşünme gücü arasında yakın bir ilişki olduğundan çocukların sağlıklı ve dengeli beslenmeleri önemlidir. Bu dönem çocuğu bulaşıcı hastalıklara karşı hassastır. Bu dönem çocuğunda kalıcı dişler çıkmaya başlar, o yüzden de diş bakımı ve temizliğinin kazandırılması gerekir.

sosyal duygusal gelişim

Çocuğun duygusal gelişimi sağlıklı gelişen sinir sistemi ile mümkün olmaktadır.

Duygusal gelişim devam ettiğinden duygularda farklılıklar sıklıkla görülebilir. Bu dönemde korku ,öfke, kıskançlık, neşe gibi duygular çocuğunun bir gününü ard arda doldurabilir.

Bu dönem çocuğu henüz esnek düşünemez. İlköğretimin ilk yıllarında görülen sabit fikirlilik ve inatçılık çocukta düşünce esnekliğinin henüz kazanılmamış olmasından kaynaklanır. Çünkü çocukta soyut düşünce 9 -11 yaşından itibaren gelişmeye başlar.

7-9 yaş çocuğunun duygusal gelişiminde okul önemli bir başlangıçtır. 1. Sınıfa yeni başlayan bir çocuğun hayranlığı anne - babadan öğretmene kaymaya başlar, Öğretmen tarafından beğenilmek onay görmek ister. Bu beğeni ve onayı kaybetmeme pahasına kurallara uymaya çalışır.

İlköğretim çağı çocuğunda okula başlama önemli bir evredir... Sınıftaki öğrencilerin yaş farkları önemlidir, çünkü bu çocukların davranışına yansır. Takvim yaşı itibariyle 60 aylık çocukla 72 aylık çocuk arasında gelişim açısından 1 yıldan fazla bir fark vardır. Sınıfta yaşanan bir olaya 60 aylık öğrencinin tepkisi ile 70 aylık bir öğrencinin tepkisi farklıdır... Tüm bunlar davranışa farklı düzeyde yansır.

Yapılan araştırmalar kronolojik yaş bakımından Araştırma sonuçlarına göre kızlar erkeklerden yaklaşık 6 ay daha erken olgunlaşıyorlar. Yapılan araştırmalar kronolojik yaş bakımından 6 yaşındaki erkek çocukların yaşıtları olan kızlara göre 6 ay daha geç olgunlaştıklarını ortaya koyuyor.

7 - 9 yaş çocuğu; Kişilik olarak kendini gösterme ve bağımsız olma çabasındadır. Bu durum zaman zaman itaatsizliklere, inatçılıklara yol açabilir. Ancak buna rağmen hala düşünce tarzında büyüklerin her şeyi bildiği ve yaptığı kanaati hakimdir.

Oyunlarda kurallar devreye girer ve kurallı grup oyunlarına geçiş görülür.(voleybol,basketbol gibi) Küçük grup oyunlarını severler ancak bu devrede ahlaki gelişim yönünden kuralları değişmez olarak gördüklerinden grup oyunlarında kuralların değiştirilmesini benimseyemezler. Sözgelişi 2 kişi çok güzel oynarken gelen bir üçüncü kişi her şeyi berbat edebilir onlar için.

Yine; Bu dönem çocuğu henüz kendini değerlendirme becerisine sahip değildir. Bu yüzden içeriği sık değişen arkadaşlık sorunları ile karşı karşıya kalabilir.

Kavgaların sık yaşandığı bu dönemde erkekler fiziksel saldırganlığı kızlar ise sözel saldırganlığı tercih ederler. Bu dönem çocuğu eleştirilere çok hassastır. Kendi olumlu benlik imajını oluştururken çevresel desteğe ve onaya fazlasıyla ihtiyaç duyar.

UNUTMAYALIM Kİ ÇOCUĞUN SOSYAL VE DUYGUSAL HAYATINDA OKUL ÇOK ÖNEMLİDİR UNUTMAYALIM Kİ ÇOCUĞUN SOSYAL VE DUYGUSAL HAYATINDA OKUL ÇOK ÖNEMLİDİR... Çocuğun okulda öğrenmeyle ilgili yaşadığı her tür sıkıntı onun hayatını olumsuz etkileyecektir.

Zihinsel gelişim

7-9 yaş Bu çağ çocuğunda hala somut düşünce hakimdir. Çocuk duyguları ile düşünür. En kolay yaparak ve yaşayarak öğrenir. Yine de oyun çağına göre biraz daha gerçekçi düşünür. Eleştiri yeteneği tam kazanılmamakla birlikte zeki çocuklar bu yeteneği daha erken kazanabilirler.

Çocuğun zaman kavramını öğrenmesi de onun gelişimi ile ilgilidir. Okula başladığı zaman çocukta kabaca bir saat kavramı vardır,ancak takvimi, ayları, haftaları ve günleri öğrenmesi belirli bir gelişim basamağına erişmesi ile mümkündür. Biz yetişkinlerin anladığı anlamda zaman kavramı çocuklarda ortalama 4. Sınıfta kazanılır.

Bu çağ çocuğu para kavramını, ne işe yaradığını nasıl kullanılacağını bilmek ister. Ona haftalık harçlık vererek paranın nasıl kullanılacağı öğretilmelidir. Zihinsel gelişime paralel çocuk da dil eğitimi de hızlıdır. 8 - 9 yaş civarında çocuğun kelime hazinesi oldukça genişler. (sözcük dağarcıkları ortalama 3000 kelime)

Bu dönem çocuğunda somut düşünme hakimdir. Örneğin çocuk “yarım” kavramını asla “bir bütünün yarısına denir” gibi bir tanımla öğrenemez. Ancak bir elmayı ikiye bölerek çocuğa yarımı kavratabiliriz.

Sonuç olarak;Yaşlara göre belirgin gelişim özellikleri (6-7,8-9) Bu yaş çocuğu yetişkinlere çok güvenir. Onların hata yapmayacağına inanır. Sayıları kavramaya başlar. Ve dili çok zenginleşir. Moral değerleri anne – babanın sevip değer verdiği şeylerle özdeşdir. Karşılaştığı problemleri çözmede isteklidir. Açık dürüst ve sevecen bir ilgi isterler. Aksi takdirde davranış bozuklukları oluşabilir. Çevresini toptan algılar ,zamanı tam ayarlayamazlar, planlama yapamazlar, ilginin merkezinde olmak isterler. Sınıflarda yaşanan bir çok şikayetin altında ilgi çekme amacı vardır. Arkadaşlıkları kısa sürelidir. Gelişmiş bir hayal gücüne sahiptir. Kendine güveni artmıştır. Arkadaş canlısı bir çocuk imajı taşır. Çocukta somut düşünce hakimdir. Çevreyi toptan algılar. Küçük kas becerileri tam gelişmemiştir 8 – 9 yaş 6 – 7 yaş

Gelişim bir süreçtir... Gelişim basamakları belirli bir sıra izler ve iç içedir.(Önce yürüme, sonra koşma gibi.) Gelişim derece derece oluşur. Gelişme bir gecede aniden meydana gelmez. Yavaş yavaş birbirini takip eden süreçler ışığında oluşur. Ve her çocuğun gelişim hızı kendisine özgüdür.