RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir.
Advertisements

AŞK YARASI SESLİDİR.
SON NEFESİME KADAR SEN…
Yemen Türküsü Makam : Hüseyni Usul : Curcuna HAVADA BULUT YOK, BU NE DUMANDIR ? MAHLEDE ÖLÜM YOK, BU NE ŞİVANDIR ? ŞU YEMEN İLLERİ NE DE YAMANDIR.
BİRLİKTE YAŞAMA VE KARDEŞLİK
BİR KADINI BEKLEMEK ATAOL BEHRAMOĞLU
Sesli izleyiniz. Slayt geçişleri için tıklamayınız.
P a z a r S a b a h l a r ı.
Hayatla yüzleşmeyi dene!
Sesli izleyiniz yılında İzmir'de doğmuştur. Bestekarımız mûsikî çalışmalarına daha yedi yaşında iken amcası Emin Efendi'den meşk ederek başlamıştır.
Gece gündüz seyreder baba hapishanesi
AH YÜREĞİMİN SEGAH MAKAMI Ah be sevdalım Ah be belalım Ah Yüreğimin segah makamı! Yazlarım üşüyor yoksun! Kaçıncı koyduğum işaret takvimlere? Kaç sonbaharı.
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
ARUZ ÖLÇÜSÜ.
Cömertlikte ve yardım etmede akarsu gibi ol.
KOŞMA KAYIKÇI KUL MUSTAFA.
SARILMAK ses düğmesini açabilirsiniz İkiye ayrılır Yeni Türkü’nün Vira Vira albümünün şarkıları: aşırı güzel olanlar ve aşırı berbat olanlar. Her nedense.
Ağlarsam sesimi duyar mısınız
Türk Musikisinde Seyir Belirleme İçin Bir Algoritma
MASAL KAHRAMANLARI Oyhan Hasan BILDIRKİ SEVGİYE SUSAMAK.
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
Yaşanan tüm güzel anlar bitmiş meğer gözünde…
AŞKLaRıM.
KALANIN ARDINDAN (sesli) Hep birlikteydik, masmaviydi hava; ne çok seviyordu herkes birbirini. Gitara yeni başlamıştım; çalacaktım ama utanıyordum.
SeNi SeVMeK BiR GüL KoKuSuYDu..
GARİP AKIMI (I. YENİ).
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
EY CAN, GİTME BENSİZ… SESLİDİR..SESİ AÇINIZ… OTOMATİK ÇALIŞIR..
EY CAN, GİTME BENSİZ… SESLİDİR..SESİ AÇINIZ… OTOMATİK ÇALIŞIR..
Zamansızdır hep ayrılık.... Yalnız hayat bin işkence, Kim demiş ki bahtiyarlık? Can bedenden gitmeyince, Zamansızdır hep ayrılık.
SES BİLGİSİ.
Canım Annem Hz begüm taktak.
Bir bedende atan kalp gibiydik!
ses düğmesini açabilirsiniz Bir sararmış fotoğraftayız.
Konuş sevdiğim Yüreğinin şarkısını söyle bana Gece karanlık,
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı : …………………………………………. 12 Ocak 2009 Pazartesi 1. Dinozorlardaki işlemleri incele.Verilmeyen sayıları bul.Bulduğun sayılara ait.
GiTTiĞiN YeR.
Bugün...

KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Bir seher vakti, Gezerken sanal alemde, “Arayı arayı bulsam izini, İzinin tozuna sürsem yüzümü, Hak nasib eylese görsem yüzünü, Ya Muhammed Canım arzular.
SEN İSTANBUL GİBİSİN Şiir: Müslüm KIZIL GÜFTE: Necdet Rüştü Efe TARA
SeNDeN SoNRa.
Hazırlayan songül zehiroğlu 6/A 41
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI Konu 3: HEPTATONİK SCALA Konu 4: MOD
Ormandaki Bisiklet (Okuma Metni 6) MEB Türkçe Ders Kitabı 1
ŞİMDİ EN AÇIK RENGİNDE GÖZLERİN
Şifalı Türk Müziği Makamları
Bir filozof ve bilim insanı olarak çeşitli bilim dallarında büyük ustalık kazanan Farabi, Kitabü’l Musiki’ül.
ŞARKI Divan şiirine Türklerin kazandır- dığı bir nazım şeklidir. Divan şiirinde bestelenmeye uy- gun ölçü kalıpları ile yazılan ve çoğunlukla 4 dizelik.
TABLOLAR RÜBAİLER ve Teoman Bayer Değerli kardeşim Teoman Bayer’in
Hazırlayan: Fatma Usta Günsever
Müzik Nedir?.
Üç Sesli Tek Heceli Sözcükleri Okuyalım
Op.Dr. Ö.Faruk Demir Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Cerrahi
PİYANODA NOTALAR Do ( C ) Notası Re ( D ) Notası Mi ( E ) Notası
Türk Musıkîsinde İcraya Dayalı Nazariyat Modeli Arayışları
MÜZEYYEN SENAR Rugeyye Koca 11/F 2. HAYATI; Cumhuriyet tarihinin en eski sanatçısı ve en değerli sanatçısı olan Müzeyyen Senar 1918 yılında Bursa’da Dünya’ya.
TÜRK BEŞLERİ.
Saz Nota. Yaz bana gönder Re mi fa, re mi fa. Re fa fa mi mi re re mi do Do re mi, do re mi. Do mi mi re re do do re si Si do re, si do re. Si re re do.
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
MAKAMLAR. MAKAM NEDIR ? Türk musikisinde, kullanılan ses dizilerinin(gam) belli kurallar çerçevesinde kullanılmasıdır. Makamların dizileri, aralıkları.
KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31.
ARUZ ÖLÇÜSÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER
Sunum transkripti:

RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir: SOL-LA-Sİ (koma bemol)-DO-RE-Mİ-FA (bakiye diyez)-SOL Râst, Dügâh, Segâh, Çârgâh, Nevâ, Hüseynî, Evic, Gerdâniye Rast makamına durak sesinden başlanır, ya durakta veya güçlüde asma karar yapılır sonra tizdeki dörtlüsünde de gezinildikten sonra durak sesi olan SOL ile karar verilir. Rast makamı, Klasik Türk Müziğinin en temel makamı sayılır nitekim "rast" Kürtçe ve Farsça'da (İrani dillerde) düz, doğru, sağ manasına gelir. Uzaktan andırsa da, batı müziğinde başka seslerin kullanılmasından dolayı majör gamlarıyla karşılaştırmak yanlıştır.

Ağlasam her lâhza hakkım yok mudur Göklere çıksa figânım çok mudur Derdimi müzdâd eder hep sevdiğim Göklere çıksa figânım çok mudur Beste: Serkis Gülbenkyan Güfte: ? Makam: Rast Usûl: Curcuna İcra: Mefharet Yıldırım 6

Perişan saçların aşkımın ağıdır İncecik telleri kalbimin bağıdır Gel gülüm kaçma gel sevişmek çağıdır Zülfünün telleri kalbimin bağıdır Bu mevsim geçmeden bu alem bitmeden Eğlenip zevke bak şebabet bitmeden En güzel demlere sen veda etmeden Zülfünün telleri kalbimin bağıdır Gel gel baharım hezarım nigarım gitme gel Beste: Yesârî Asım Arsoy Güfte: Yesârî Asım Arsoy Makam: Rast Usûl: Semai Form: Şarkı