ZAMANI ETKİLİ KULLANMA SANATI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
ZAMAN YÖNETİMİ 1) Zaman 2) Zaman Yönetimi
ZAMANI İYİ KULLANMA VE VERİMLİ ÇALIŞMA
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Bunu okursanız iyi olur
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Zor insanla başa çıkma yolları
Bursa Birey Dershaneleri
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
BAŞARI VE MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ 100.YIL ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
SINAV KAYGISI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Kaygı bitiyoooor ! YEŞİLKÖY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sınav Kaygınızı Azaltın
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

ZAMANI ETKİLİ KULLANMA SANATI DEDE KORKUT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Zamanı İyi Kullanmak Ne Demektir? Aslında zamanı planlayamayız. O, belirli bir ritimde akıp gider. Planlayabileceğimiz bir tek şey var, o da kendimizdir. “Kendimizi Planlamak” bu çalışmanın asıl başlığıdır. Konu biziz, hayatımızı nasıl yaşadığımızdır.

Eğitim( kendiniz için) Planlama. Bir sistem oluşturmak. 1. Adım Önem Sıralaması Eğitim( kendiniz için) Planlama. Bir sistem oluşturmak. İnsanlarla ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri sürdürebilmek. Hedefleri saptamak

2. Adım: Önem sıralamasında ilk sıralardaki işlere daha fazla vakit ayırmak ve öteki işleri daha kısa sürede halletmek.

Zaman Hırsızlarımızı Tanıyıp Başa Çıkalım 1. Erteleme: Ertelemek önemli bir zaman hırsızıdır. Örnek: “-Bu ders çok zor, nereden başlayacağımı bilemiyorum.” Başa çıkıyorum: Planlama yapıp işi küçük parçalara ayırıyorum. “-Ders çalışmak bir çok karar vermemi gerektiriyor, ne yapacağımı bilmiyorum.” Başa çıkıyorum: Derslerimle ders dışı faaliyetlerimi hangi saatlerde yapacağımı yazıyorum.

Zaman Hırsızlarımızı Tanıyıp Başa Çıkalım 1. Erteleme: “-Ders çalışmak hiç hoş olmayan bir şey yapmamı gerektiriyor.” Başa çıkıyorum: Ders çalışmaya bir an önce başlıyorum. Ders çalışmayı sürdürdükçe yaşamıma olumlu katkıları görerek mutlu oluyorum.Bir kaç gün için de küçük de olsa sonuçlarını görmeye başlıyor, hayret ediyorum. “-Kendimi pek iyi hissetmiyorum ve bu iş için yeterli enerjim yok.” Başa çıkıyorum: Başlıyorum ve enerjimin artığını görüyorum. İlham perisi gelmeyecek biliyorum, adım atıyorum.

Zaman Hırsızlarımızı Tanıyıp Başa Çıkalım 1. Erteleme: “ -Ders çalışmak hiç hoş olmayan bir şey yapmamı gerektiriyor.” Başa çıkıyorum: Bir an önce başlarsam hobilerime de vakit ayırabilirim. Sorumluluklarımı yerine getirmenin keyfiyle hobilerimden daha çok keyif alıyorum. “-Sabah ve öğleden sonra derse başlamakta güçlük çekiyorum.” Başa çıkıyorum: Erken yatarak en az sekiz saat uyuyorum. Sabah kahvaltı yapmaya başlıyorum. Enerjimin artığını ve ders çalışmaya daha rahat başladığımı görüyorum. “-İşlerimi kolay kolay bitiremiyorum.” Başa çıkıyorum: Zamanımı çalan şeyleri bulup azalttıkça vaktimin yettiğini görüyorum.

Zaman Hırsızımız 2.Masanız Ve Çalışma Alanı Bir diğer zaman hırsızı karışık bir masadır. Başa Çıkıyorum: Derslerin önceliğine göre, hemen inceleyebileceğim ve önemli olanları masanın üzerine koyuyorum, sonra yapacaklarımı veya yaptıklarımı kaldırıyorum.

Zaman Hırsızlarımız 3.Kesintiler: Önemli bir işe yoğunlaştığınızda birisi beş dakikalık bir iş için sizi rahatsız etse belki bu rahatsızlık sizin yarım saatinize mal olacaktır. Başa Çıkıyorum: Rahatsız edilmekten korunmak için bir yöntem buluyorum ve bunu sıkı bir şekilde uyguluyorum.İnsanlar engelimi aşıp beni rahatsız ettiğinde onları nazikçe uyarıyorum.

Zaman Hırsızlarımız 3.Kesintiler: Başa çıkıyorum: Telefonumu ve sosyal medyayı ders çalıştığım sürelerde kapatıyorum. Arkadaşlarıma telefonumu açık tuttuğum zamanları, ders çalıştığım sürelerde telefon ve sosyal medya kullanamayacağımı söylüyorum.

Zaman Hırsızımız 5. Unutma ve Bellek: Unutmak son derece insani bir durumdur. Unutma miktarımı azaltmak için, kendime stratejiler geliştiriyorum. Başa çıkıyorum:Bir seminere katıldığımda, bir kitap okuduğumda ve bir şekilde hatırlamak istediğim bir bilgi bulduğumda, bazı özel notlar alırım- öyle uzun uzun değil, sadece birkaç anahtar sözcük; daha iyisi resim çizerim. Bir gün sonra bu notlara bakarım, bu notlar birer anahtar görevi görür: konuyla ilgili birçok ayrıntıyı anımsatır ve açarlar. Bu anahtar sözcüklere iki-üç gün boyunca bakarım, böylece bu bilgi uzun süreli belleğime yerleşmiş olur.

Zaman Hırsızı 6.Uygun Olmayan Çalışma Saatleri: Önemli olan uzun zaman çalışmak değil, gerektiği gibi çalışarak işleri halletmektir. Yorgunluk bir onur madalyası değildir. İnsanları uzun çalışma saati tuzağına düşüren üç büyük neden vardır: tembellik, kötü zamanlama ve hayır diyememe.

Zaman Hırsızı 7. Stres Ve Sağlık: Stres enerjimizi emer, karar verme gücümüzü ve performansımızı zayıflatır. Hastalık ve stres zamanı harcayıp işlerinize engel olduğundan sağlığımızı korumaya çalışmak yararlıdır. Stresle Başa çıkıyorum: -Olabilecek en kötü şey nedir? -Beş yıl sonra bunun benim için önemi olacak mı? -Eğer sadece altı aylık ömrüm kalmış olsaydı buna nasıl bakardım? Sorularını düşünüyor ve stresi azaltmak için insanlarla dostluk ve egzersiz gibi yolları deniyorum.

Zaman Hırsızları İle başa Çıkma Zaman Çizelgesi: Zamanımı gerçekte nasıl harcadığımı bir zaman çizelgesi kullanarak bulmak, asıl sorunları bulmama yardımcı olabilir. Hangi işe ne kadar zaman harcadığımı öğrenmek ve zaman çizelgesi çalışma yöntemime katkı sağlayacaktır.

Zaman Hırsızı 8.Olumsuz Alışkanlıklar: Biz alışkanlıklarımıza bağlı varlıklarız ve olumlular yaşamımızı kolaylaştırır, olumsuz alışkanlıklarsa zorlaştırır. Olumsuz alışkanlıklarla başa çıkıyorum: -Nasıl bir değişiklik yapmak istediğime karar verip, hemen bu değişikliği yapmaya çalışıyorum. -Bir anda çok şey değiştirmeye kalkışmıyorum. İlk değişiklikte ustalaştıktan sonra ikincisine geçiyorum. -Yeni davranışlarım için kendime net ve ölçülebilir başarı standartları belirliyorum. -Asla ve asla istisna kabul etmiyorum -Sonuçların aniden değişmesini ummuyorum. Bu işin zaman ve çaba gerektirdiğini biliyorum.

Başa çıkıyorum.Hedef Belirleme Ve Değerler: 1-Yaşamımla ilgili hedefleri soruyorum kendime. 2-Beni neyin gerçekten mutlu edeceğini soruyorum. 3-Belirlediğim hedeflere nasıl ulaşacağımı araştırıyorum. Hedefimi küçük parçalara bölüyorum: “İnşaat mühendisi olmak istiyorum. Beni mutlu edeceğini düşünüyorum. Çünkü….” “Bu benim genel hedefim, bu yılki hedefim ise 10. sınıf derslerini iyi öğrenmek, aylık hedefim ise…, haftalık hedefim ise bu haftaki konuları iyi öğrenmek bunun için zamanımı planlıyorum.” “Haftanın sonunda planladıklarımı gözden geçiriyorum. Planlayıp yapamadıklarımın nedenlerini anlamaya ve müdahale etmeye çalışıyorum. Bir dahaki hafta, plan yaparken bunları da göz önüne alıyorum.”

Plan yapmanın amacı bir hedefe ulaşmak için yapılacak işleri kolaylaştırmaktır. Her plan açık bir hedef ve bunu izleyen adımları kapsamadığında uygulanabilir. Bu adımlar: -Kolay tanımlanabilirlik -Ölçülebilirlik -Zaman çizelgesi olan -İlerlemeyi karşılaştırmak için denek taşları -Geribildirim alınabilecek adımlar

Başa Çıkıyorum: Ajanda kullanıyorum. Ajandalar, kendimi düzene sokmak için kullanabileceğim bir araçtır. Zamanı iyi kullanmak gibi, bu da monoton bir işe yada kendi içinde bir amaca dönüştürmüyorum. Başa çıkıyorum: Bir ajanda yardımıyla yapacaklarımı planlıyor, yapabildiklerimi ve yapamadıklarımı gözden geçiriyorum. Yeni haftayı planlarken dikkate alıyorum.

Başlamak için gün bugün. Yer burası. Yaşam benim yaşamım Ertelemekten vazgeçiyorum. Bu anı kullanıyorum. Şimdi harekete geçiyorum…