MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gelişim Psikolojisi temel kavramlar ve ilkeler
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Psikolojinin Konuları
ANA BABA VE ERGENLİK.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
I.Psikolojinin Konusu Psikoloji:Gözlenebilen ve ölçülebilen insan ve hayvan davranışlarını inceleyen pozitif bir bilimdir. Konusu: Organizmanın gözlenebilen.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Psikoloji.
Gelişime Giriş.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Kişilik Gelişimi.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri Havighurst'un çeşitli yaşam dönemleri için belirlediği gelişim görevleri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
İNSAN DAVRANIŞINI İNCELEYEN YAKLAŞIMLAR
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Psikolojinin Konusu ve Amacı
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Gelişimin ilkeleri *Gelişim yordanabilir bir sıra izler. Bu sıra evrenseldir. Baştan ayağa-İçten dışa.-İlk gelişen organ kalptir. Genelden özele- Basitten.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ANA BABA VE ERGENLİK.
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ Öğr. Gör. Osman ALBAYRAK RİZE.
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ 2014 – 2015 TÜRK HALK OYUNLARI YÖRE OYUNLARI ÖĞRETİCİSİ KURSU

Eğitim Psikolojisi

“İnsanın ömrü kendini öğrenmeye çalışmakla geçer; en zor iş ise, kendini öğrenmektir”

PSİKOLOJİ İnsan ve hayvan davranışlarını inceleyen, bireyin davranışlarını ve onun altında yatan sebepleri araştıran bilim dalıdır.. PSİKOLOJİ

Bir davranış bilimidir. Sinir sistemi gelişmiş ve merkezileşmiş, dış etkileri ayırt edebilen organizmaların tepkilerini inceler. PSİKOLOJİ Davranışların ve zihinsel süreçlerin bilimsel incelenmesidir.

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Gelişim ve öğrenme psikolojisi bulgularından hareketle eğitim ögretim nasıl gerçekleştiğini  araştıran bilim dalıdır. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Bireyin belli dönemler halinde gelişimini ve bu evrelerde öğrenmesi gereken davranışlarını inceleyen bilim dalıdır. GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Bireyin nasıl ögrendiğini ve nasıl öğretebilecegini araştıran bilim dalıdır. ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

≋ PSİKOLOJİ AKIMLARI ≋ 1. Yapısalcılık: Temsilcisi W. Wundt’ tur. ●İnsan davranışlarının kontrollü koşullarda (laboratuar) gözlenmesine yönelik çalismalar yapmıştır. ●İnsan zihni çesitli bilinç ögelerine ayrılır. Psikolojinin amacı “bilinç ögelerini” birleştirmek ve çözümlemektir. ●Bilinci çözmek için “içe bakış yöntemi” kullanılmaktadır.İçsel duygular,sezişler ve düşünceler üzerinde odaklanmıştır.

Wilhelm Wundt Wundt, Psikolojiyi alanında deneyi benimseyerek, onu bir laboratuar bilimi durumuna getirmiştir. Psikolojiyi “bilinçliliğin ya da bilinç verilerinin bilimi” olarak tanımlamıştır.

≋ PSİKOLOJİ AKIMLARI ≋ 2.Davranışçılık:Temsilcileri Watson,Pavlov,Skinner’ dir. ●Psikolojinin “gözlenebilen ve ölçülebilen” davranışlar üzerinde çalisilmasi gerektiğini açıklar. ●Davranışın niçin olduğuna değil, nasıl olduğuna önem vermiştir. ●Çevredeki uyarıcı koşullara önem vermiştir. Uyarıcı-tepki-pekiştirme ilkesine göre davranışı açıklamıştır.

≋ PSİKOLOJİ AKIMLARI ≋ 3.Psiko-analitik Yaklaşim(=Psikanaliz): Temsilcileri Freud, Erikson’ dur. ●Davranışın sebeplerini “bilinç dışı” etkinlikler (biyolojik etkenler) açısından ele almıştır. ●Kişiliğin oluşumunda ve olayların analizinde “çocukluk yaşantıları (0-6)” ve bu dönemdeki anne-baba tutumunun önemi üzerinde durur. ●Erikson’a göre kişiliğin oluşumunda ve gelişiminde biyolojik etkenler ile birlikte sosyal çevre de(toplumsal etmenler) önemlidir.(Psiko-sosyal gelişim kuramı) ●Bireyin gelişiminin yaşam boyu sürdüğünü savunmuştur.

Psikanaliz Ekol Sigmund Freud İnsan doğuştan saldırgan ve cinsel güdülerinin eğilimi doğrultusunda davranan bir varlıktır. Davranışları, birey toplum çatışmasının bir ürünüdür. Yöntemi, serbest çağrışım

≋ PSİKOLOJİ AKIMLARI ≋ 4.Bilişsel Yaklaşim: Temsilcileri Gestalt Ekolü,Piaget,Bruner,Ausubel’dir. ●Bireye ve davranışlara “bütünsel” bakmışlardır. ●Davranışları zihinsel bir süreç içinde ele almışlar, ilgi, algı, düşünme,kavrama gibi süreçlere yer vermişlerdir.

≋ PSİKOLOJİ AKIMLARI ≋ 5.İnsancıl(=Hümanist) Yaklaşim: Temsilcileri Maslow,Rogers,Kholberg’ dir. ●Psiko-analitikçilerin insanın tehlikeli bir varlık olduğu görüşüne karşi çikarak,insanın değerli olduğu görüşüne karşi çikarak,insanın değerli olduğu ve doğasının iyilik temelleri üzerinde kurulu olduğu görüşünü ileri sürmüşlerdir. ●Davranışların temelinde ihtiyaçlar (güdüler) bulunur. ●Birey “kendisini gerçekleştirmeye” çalisan bir varlıktır. ●Bireylerde “algılama ve benlik kavramı(tasarımı) “ üzerinde durur.

≋ PSİKOLOJİ AKIMLARI ≋ 6.Nörobiyolojik Yaklaşim: Temsilcileri James,Hebb ‘ dir. ●Davranışların incelenmesini beyin,sinir sistemi,beyin hücreleri(nöronlar) arasındaki sinaps bağlarına göre ele almışlardır.

≋ GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ≋ 1-KALITIM 2-ÇEVRE 3-AİLENİN ÇOCUK YETİŞTİRME TARZLARI 4-AİLENİN PARÇALANMASI 5-ÇOCUKLARIN DOĞUŞ SIRASI 6-ZAMAN

≋ GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ≋ 1-KALITIM Bireyin genler yoluyla anne-babasından aldığı özeliklerdir. Bunlar; cinsiyet,göz rengi,zeka kapasitesi,fiziksel özellikler(boy,ten rengi,saç rengi ve biçimi),yaratıcılık ve düşünme kapasitesi,problem çözme becerileridir.

≋ GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ≋ 2-ÇEVRE:Çevre faktörü 3 evrede incelenir. a) Doğum öncesi b) Doğum Sırası c) Doğum sonrası Doğum öncesi=Anne karnında geçen süredeki dış etkilenmeleri kapsar. ⇛ör Annenin sigara dumanı olan bir çevrede yaşaması,yüksek gürültülü bir çevrede yaşaması.

≋ GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ≋ Doğum sırası= Fetüsün(bebeğin) oksijensiz kalması,kordon dolanması,uzman olmayanların bilinçsiz müdahaleleri doğum sırasında yaşanan olumsuzluklardır. Doğum sonrası= Beslenme düzeni,hastalık ve kazalar,aile yapısı,eğitim olanakları,arkadaş çevresi gibi etkenlerdir.

≋ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ ≋ 1.Bebeklik Dönemi(0-2 yaş) 2.İlk Çocukluk Dönemi(2-6 yaş) 3.Son(ikinci)çocukluk dönemi(6-12 yaş) 4.Ergenlik Dönemi(12-18 yaş) 5.Genç Yetişkinlik Dönemi(18-30 yaş)

≋ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ ≋ 1.Bebeklik Dönemi(0-2 yaş): -Nefes almayı ögrenme. -Fiziksel çevredeki değişikliklere uyum sağlama. -Tuvaletini söyleme,tutma becerisini kazanma. -Uyku düzeni olması. -Katı yiyecek yemeyi ögrenme.

≋ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ ≋ 2.İlk Çocukluk Dönemi(2-6 yaş): -Konuşmayı ve yürümeyi ögrenme. -El-göz uyumunu sağlamaya başlama. -Kendi başına yemek yeme,giyinme,tuvaletini yapma.(öz bakım becerisi) -Cinsel farklılıklarını ögrenme ve cinsel kimliğini kazanmaya başlama. -Okuma yazmaya hazır duruma gelme. -Toplumsal kurallara dair yanlış ve doğru davranışı ayırt etmeye ve toplumsal rolleri ögrenmeye başlama.

≋ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ ≋ 3.Son(ikinci)çocukluk dönemi(6-12 yaş): -Okuma,yazma ve hesaplaşma ile ilgili üç temel beceriyi geliştirme. -Kendine karşı olumlu tutumlar oluşturma. -Kişiler arası ilişkilerini geliştirme,yaşitlarıyla iyi geçinmeyi ögrenme. -Kendisi için model olan yetişkinleri örnek alarak cinsiyetine uygun rolü geliştirme. -Sorumluluk almasına ve kendi kararlarını vermesine olanak sağlandığında kişisel bağımsızlığını kazanmaya başlama. -Vicdan ve değer anlayışının gelişmesi. -Gündelik yaşama uyum.

≋ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ ≋ 4.Ergenlik Dönemi(12-18 yaş): -Bir yetişkin kadın veya erkek sosyal rolüne erişme. -Yaşıtlarıyla (her iki cins) yeni ve olgun ilişkilere erişme. -Bedenini kabul etme ve etkili bir şekilde kullanma. -Anne baba gibi yetişkinlerden bağımsız olarak duygusal özerklik kazanma. -Bir mesleğe doğru yönelme ve hazırlanma. -Toplumsal görevlerini yerine getirebilme ve toplumsal sorumluluklar almaya istekli olma. -Evliliğe ve aile kurmaya hazırlanma.

≋ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ ≋ 5.Genç Yetişkinlik Dönemi(18-30 yaş): -Eş seçme,aile kurma,evli yaşamayı ögrenme. -Bir işe girme,işe başlama. -Yakın ilişkiler kurabileceği arkadaşlar ve sosyal gruplar bulma. -Vatandaşlık sorumluluklarını üstlenme. -Ev idare etme.

MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ 2014 – 2015 TÜRK HALK OYUNLARI YÖRE OYUNLARI ÖĞRETİCİSİ KURSU