MART AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? MART AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ MART AYI KAVRAMLARIMIZ MART AYI GEZİMİZ PELİT PASTACILIK MART AYI TİYATROMUZ, BİR MASAL MÜZİKALİ MART AYI PARTİMİZ, ÇILGIN ŞAPKALAR PARTİSİ MART AYI SEBZEMİZ PATATES MART AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
MART AYINDA NELER YAPTIK TÜRKÇE-DİL: YUMURTALAR - Yumurtaların özellikleri nelerdir? - Yumurta çeşitleri nelerdir? Hangi hayvanlar yumurtadan çıkar? Çiftlikte hangi hayvanlar yaşar? Civ civ ve diğer yumurtadan çıkan hayvanlar yumurtanın içinde nasıl gelişirler? Yumurtadan çıkan hayvanlar ne ile beslenir? PATATESLER Patates nasıl bir sebzedir? Patatesin yararları nelerdir? Patates nerede yetişir? Patatesle hangi yemekler yapılabilir?
YAŞAYAN DEĞERLER KONUMUZ “SAYGI” - Saygı nedir? - Saygılı davranışlar nelerdir? - Saygılı davranmazsak ne olur? ZERAFET VE KİBARLIK KONUMUZ “NEZAKET SÖZCÜKLERİ” Affedersin, özür dilerim, izin verir misin?” kelimeleri nasıl kullanılır?
HİKAYE: “Benim Minik Kırmızı Balığım”, “ Buğdayın Macerası”, “Minik Tırtıl”, “Sevimli Kırmızı Balık”, “ Kaldırımdaki Bahar Çiçeği”, “Hayvanlar İş Başında”, “Karga ile Ceviz”, “Küçük Kaplumbağa Müzik Yarışmasında”, “Lak Lak Leylek ile Guguk Kuşu”, “Sevgi Ormanı”, “Çiftlikte Yaşam”, “Kelebekler Neden Özgürdür”, “Bukalemun Yüzüyor”, “ isimli hikayeler okundu. SANAT: “İlk ve son yumurta resmi çalışması”, “Pelit gezisi sonrası resim çalışması”, “Artık malzemeler ile tavuk”, “Kesme yapıştırma ile Ahtapot”, “Kesme Yapıştırma ile kuş”, “Artık malzemeler ile balık”, “Kağıt tabaklar ile örümcek”, “Patatesler ile yaratıcı çalışmalar” yapıldı. OYUN: “Yumurtamı Bul”, “Yumurtadan Ne Çıkacak”, “Yumurta Taşıma”, “Mandal Takmaca”, “Ah Benim Turnam”, “Kurt Baba” isimli oyunlar oynandı. DRAMA: “Yumurtadan Çıkma” “Çiftlik Hayvanları” isimli drama çalışmaları yapıldı. FEN VE MATEMATİK: “Büyüteçler ile yumurta çeşitleri (tavuk, bıldırcın, deve kuşu yumurtaları) incelendi.” “Çiğ ve pişmiş yumurta incelendi.” “Civcivin oluşum evreleri incelendi ve sıralama çalışması yapıldı.” “Toprağın altından patatesler çıkarılarak incelendi.” “Gövdesi toprağın altında olan bitkiler incelendi.”, “Patatesleri boylarına göre sıralama çalışması yapıldı.” “Mor rengi elde etme” ve “Patates Çimlendirme” isimli deney çalışmaları yapıldı. “Matematik Çalışmaları” isimli kitaptan sayılarla ilgili çalışmalar yapıldı.
MART AYI KAVRAMLARIMIZ - Açık-kapalı - İçinde - dışında - Altında - üstünde Yeşil renk Önce-sonra 1-3 arası rakamlar 1-10 arası sayı sayma
MART AYI SEBZEMİZ PATATES
PELİT PASTACILIĞA GİTTİK MART AYI GEZİMİZ PELİT PASTACILIĞA GİTTİK
İSİMLİ TİYATRO OYUNUNU İZLEDİK MART AYI TİYATROMUZ "BİR MASAL MÜZİKALİ" İSİMLİ TİYATRO OYUNUNU İZLEDİK
ÇILGIN ŞAPKALAR PARTİSİ MART AYI PARTİMİZ ÇILGIN ŞAPKALAR PARTİSİ
29 MART DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜNÜ KUTLADIK
MART AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ Zeynep Dila Şenel Kerem Has Mert Kadir Şen Kerem Has
NİSAN AYINDA NELER YAPACAĞIZ
NOT: Evden gelirken düz beyaz tişört getirmeyi unutma! NİSAN AYI MİNİ BÜLTENİ 05 BUGÜN İSTEK OKKULLARIMIZ 25 YAŞINDA! “İSTEK TİŞÖRTLERİ” Yapıyoruz NOT: Evden gelirken düz beyaz tişört getirmeyi unutma! 06 Bu Haftaki Konumuz: İLKBAHAR Doğanın uyanışını gözlemlemek için “Florya Atatürk Ormanı”na gidiyoruz. Gezi dönüşü gözlemlediklerimizin resimlerini yapıyoruz. 07 Bitki çimlendirme çalışmaları yaparak “Bitki Büyüyor” draması yapıyoruz NOT: Evden Gelirken Sorumluluğunu Alacağın Bir Saksı Bitkisi Getirmeyi Unutma! 08 Deneylerle bitkilerin ihtiyacını öğreniyoruz. 3 boyutlu puzzle ile bitkilerin bölümlerini öğreniyoruz. 09 Botanik Bahçesine geziye gidiyoruz. Ardından Yıldız Parkında piknik yapıyoruz. NOT: Yarın ki randevulu veli toplantısına randevu saatinizde katılmayı unutmayınız! 12 Çeşitli bitki tohumlarını inceleyerek bitkilerin nasıl çoğaldığını tartışıyoruz İlkbahar ayında giysilerimizde olan değişiklikleri konuşuyoruz 13 Kil hamurunu kullanarak “Bahar Çiçekleri” yapıyoruz “Elma Kurdu” isimli şarkıyı öğreniyoruz 14 Mısır patlatıyoruz Patlattığımız mısırlar ile “İlkbahar Ağacı” “Mantarlar” isimli rond çalışması yapıyoruz. 15 Rölyef tekniği ile “İLKBAHAR” grup çalışması yapıyoruz 16 Meyve ve sebzeleri yetiştikleri yerlere göre grupluyoruz
Atatürk’ün kişisel özelliklerini öğreniyoruz 19 Atatürk’ün kişisel özelliklerini öğreniyoruz Atatürk’ün çocuklarla çektirdiği çeşitli fotoğrafları inceleyerek çocuklara verdiği değer hakkında konuşuyoruz Arkadaşlarımızın bizimle ilgili düşüncelerini panoda sergiliyoruz 20 “23 Nisan” isimli şarkıyı öğreniyoruz 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için okulumuzu süslüyoruz “Atatürk ve Çocuk” albümü yapıyoruz NOT: Evden gelirken Atatürk resimleri getirmeyi unutma! 21 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını okulumuzda çeşitli eğlencelerle kutluyoruz NOT: Kırmızı-Beyaz giyinerek gelmeyi unutma! 22 “Atatürk’e ne söylemek istersin?” konusu ile ilgili sohbet ediyoruz Resimler yapıyoruz “Dünya Kocaman Bir Kovan” isimli şarkıyı öğreniyoruz 23 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI NEDENİYLE RESMİ TATİL İlköğretim Okulumuzun Hazırladığı Törene Çocuklarınızla Beraber İzleyici Olarak Katılabilirsiniz 26 Bu Haftaki Konumuz “ÜLKEMİZ TÜRKİYE” Dünya küresinden ülkemizi bularak inceliyoruz NOT: Ülkemize ait yöresel bir kıyafet getirebilirsin! 27 “Halay”, “Horon”, “Çiftetelli” gibi yöresel oyunlar oynuyoruz Ülkemize ait müzikler dinliyoruz 28 Ülkemizin bayrağını tanıyoruz Çeşitli malzemelerle grup çalışması “TÜRK BAYRAĞI” yapıyoruz “TÜRKİYE” isimli videoyu izliyoruz 29 Grup çalışması ile “Türkiye Haritası” Oluşturuyoruz “Bayrak Yarışı” isimli oyunu oynuyoruz 30 MART AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZİN DOĞUM GÜNLERİNİ KUTLUYORUZ.
NİSAN AYI AİLE KATILIMI 05 Çocuğunuzdan okulunun resmini yapmasını isteyiniz. 06 Çocuğunuzdan gezide gördüğü bitkilerin resimlerini yapmasını isteyiniz. 07 Çocuğunuzla evinizdeki bitkiyi sulayınız ve bitkiyi sulama sorumluluğunu ona veriniz. 08 Çocuğunuzdan bir çiçek resmi çizmesini ve bu çiçeğin kısımlarını size göstermesini isteyiniz. (Kök, gövde, yaprak, çiçek) 09 Çocuğunuzdan havadaki değişiklikleri gözlemlemesini isteyiniz. 12 Çocuğunuzla evdeki sebzeleri inceleyiniz. Sevdiği bir sebzeyi çocuğunuzla okula gönderiniz. 13 Çocuğunuzla birlikte gece gökyüzünü inceleyiniz ve gördükleriniz hakkında sohbet ediniz. 14 Çocuğunuzdan ilkbahar ağacı çizmesini ve boyamasını isteyiniz. 15 Çocuğunuza bir resmin yarısın gösteriniz ve resmi tahmin etmesini isteyiniz. 16 Çocuğunuzla ülkemizin doğal ve tarihi güzellikleri ile ilgili resimleri kesip “Ülkem” kitabı oluşturunuz. 19 Çocuğunuzla, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın Önemi ve Atatürk’ün Türk çocukları için yaptıkları ile ilgili konuşunuz. 20 Çocuğunuzdan 23 Nisan Şenliği’nde yapmak istediklerini size anlatmasını isteyiniz. 21 Çocuğunuzla 23 Nisan Şenliği’nde neler yaptığını ko0nuşunuz. 22 Çocuğunuzla birlikte evinizin camlarını bayraklarla süsleyiniz. 23 Çocuğunuzla birlikte okulumuzda yapılan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarına katılabilirsiniz. 26 Çocuğunuzla birlikte internetten, kitaplardan ve dergilerden Atatürk fotoğrafları bularak inceleyiniz. 27 Evde ailenizle ülkemize ait olan müziklerle dans ediniz. 28 Çocuğunuzdan farklı ülkelerin farklı giysilerini size anlatmasını isteyiniz. 29 Çocuğunuzla dünya haritasında ülkemizin yerini bulmaya çalışınız. 30 Çocuğunuzla birlikte bir çocuk oyununa gidiniz.