C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Java Programlama Giriş/Çıkış
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Fonksiyonlar.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Değişkenler ve bellek Değişkenler
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
switch - case Yapısı Döngü Yapıları
OOP UYGULAMA 5.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
KLAVYE EĞİTİMİ.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
DİZİLER.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Bilgisayar Programlama (Yrd. Doç. Dr. İbrahim ASRİ)
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
İş Parçacıkları Thread(s)
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
FONKSİYONLAR.
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
C#.NET 5.0 C#.NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT. Operatörler.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 2: Koşula Göre İşlem Yapma
C# Programlama Dili İlk programımız Tür dönüşümü Yorum ekleme
C# ile Seri İletişim Aslı Ergün.
Algoritma & Programlama
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Temel Giriş/Çıkış Fonksiyonları
KLAVYE VE KISAYOL TUŞLARI Hazırlayan: Pınar KORKMAZ Bil.Tek.Öğretmeni.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri Dizgi Çıktı İşlemleri Dizgi Fonksiyonları Karakter Fonksiyonları Gösterge Dizgileri.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
 2006 Pearson Education, Inc. All rights reserved. Görsel C# ile Windows Programlama Güz 2009 (2. Hafta)
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BMS-301 Kabuk Programlama Güz 2015 (5. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - IV
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 10: Dosyalama İşlemleri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VII
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VII
C ile Programlamaya Giriş
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT

Konsol Ekranı

Konsol Ekranı - C# ile görsel özellikleri olmayan uygulamaları konsol ekranında yazdırabiliriz.

Write ve WriteLine Metodları - Write metodu, kendisine gönderilen değeri konsol ekranında aynı satıra yazdırmak için kullanılan metoddur. - WriteLine metodu ise, kendisine gönderilen değeri konsol ekranında satır sonu karakterini de ekleyerek bir alt satırdan itibaren yazırmak için kullanılan metoddur.

Write ve WriteLine Metodları Console.Write(“Volkan “); Console.Write(“KANAT“); Volkan KANAT çıktısını verecek ve imleç cümlenin sonunda bekleyecektir.

Write ve WriteLine Metodları - C# dili içerisinde \ karakterinin ardından kullanılarak belli bir eylem yerine getiren karakterlere Escape (Kaçış) karakterleri ismi verilir.

Write ve WriteLine Metodları Console.Write(“Volkan” + “\t” + “KANAT”); Satırı \t karakteri kullanıldığından dolayı, “Volkan” ve “KANAT” kelimeleri arasında bir Tab miktarı boşluk bırakarak Volkan KANAT şeklinde çıktı verecektir.

Write ve WriteLine Metodları \n karakteri yerine alternatif olarak (char)13 ve (char)10 karakteri kullanılabilir.(char) metodu, belirtilen ASCII karakter kodunu karaktere dönüştürür. 13 nolu karakter Enter yerine geçerken, 10 nolu karakter ise imleci bir alt satıra taşır. Console.Write(“Volkan” + (char)13 + (char)10); Console.Write(“KANAT”);

Write ve WriteLine Metodları \n karakteri yerine alternatif olarak Enviroment.NewLine ifadesi kullanılabilir. Console.Write(“Volkan” + Enviroment.NewLine); Console.Write(“KANAT”);

Read ve ReadLine Metodları - ReadLine metodu; konsol ekranından değer okumak için kullanılan bir metottur. Geriye string değişken türünde değer döndürdürür. - Read metodu ise, ReadLine metodu gibi konsol ekranından değer okumak için kullanılan metottur. Geriye int türünde değer döndürür.

Uygulama - Klavyeden girilen ismi konsol ekranına yazdıran bir uygulama yapalım.

Uygulama static void Main(string[] args) { string ad; Console.Write(“Adınızı Giriniz: ”); ad=Console.ReadLine(); Console.WriteLine(ad); Console.ReadKey(); }

Uygulama - Girilen doğum yılına göre yaşı hesaplayıp konsol ekranına yazdıran bir uygulama yapalım.

Uygulama static void Main(string[] args) { Console.WriteLine(“Doğum Yılınızı Giriniz: ”); int yil = Console.Read(); Console.WriteLine(“Yaşınız” + DateTime.Now.Year + “-” + yil + “=” + (DateTime.Now.Year-yil)); Console.ReadKey(); }

BackgroundColor ve ForegroundColor Metodları - BackgroundColor metodu; konsol ekranında yazılan yazıların arkaplan renklerini değiştirirken ForegroundColor metodu yazı rengini değiştirmek için kullanılır.

Uygulama - Konsol ekranında zemin ve yazı rengini değiştiren bir uygulama yapalım.

Uygulama static void Main(string[] args) { Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Gray; Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black; Console.Write(“Adınızı Girin: ”); Console.ReadKey(); }

BackgroundColor ve ForegroundColor Metodları - ResetColor metodunu kullanarak yazı ve zemin renklerini, konsol ekranının varsayılan renklerine döndürebiliriz.

BackgroundColor ve ForegroundColor Metodları static void Main(string[] args) { Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Gray; Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black; Console.WriteLine(“Adınızı Girin: ”); Console.ResetColor(); Console.WriteLine(“Soyadınızı Girin: ”); Console.ReadKey(); }

ConsoleKeyInfo Yapısı - Konsol ekranında Read metodunu kullanarak basılan karakteri okuyabilir ve char metodu ile dönüşüm yaptırarak hangi karaktere basıldığı bilgisine erişebiliriz.

ConsoleKeyInfo Yapısı static void Main(string[] args) { char karakter; Console.Write(“Bir karaktere ve ardından Enter’a basınız.”); karakter = (char)ConsoleRead(); Console.WriteLine(“Girdiğiniz karakter: ” + karakter); Console.ReadKey(); }

DİKKAT!

ConsoleKeyInfo Yapısı - Ancak her ne kadar Read metodu ile konsol ekranında basılan karakterleri okuyabilsek de Enter, F1, Spacebar gibi tuşları okuyamayız. - Bunun için ReadKey ve ConsoleKeyInfo yapısını kullanacağız.

ConsoleKeyInfo Yapısı - ReadKey metodu, konsol ekranında basılan herhangi bir tuşu okumak amacıyla kullanılırken, ConsoleKeyInfo yapısı ise konsol ekranında basılan tuş ile ilgili bilgi almak amacıyla kullanılır.

ConsoleKeyInfo Yapısı static void Main(string[] args) { Console.WriteLine(“Bir tuşa basınız.”); System.ConsoleKeyInfo KeyInfo = Console.ReadKey(true); Console.WriteLine(KeyInfo.Key.ToString() + “tuşuna bastınız.”); Console.ReadLine(); }

Konsol Uygulamalarından Çıkış - Her ne kadar konsol uygulamalarında yapılan işlemler bittiğinde, aksi belirtilmedikçe, uygulamalarımız kendiliğinden sonlanmakta ise de; uygulamanın istediğimiz bir yerinde uygulamayı sonlandırıp, konsol ekranından çıkma mümkündür. Bunun için Enviroment sınıfının Exit metodunu kullanırız.

Uygulama - Konsol ekranında sorulan soruya cevap olarak E değeri girildiğinde konsol uygulamasını sona erdiren bir uygulama yazalım.

Uygulama static void Main(string[] args) { Console.WriteLine(“Çıkmak İstediğinize Emin Misiniz? [E/H]”); string cevap = Console.ReadLine(); if(cevap == “E”) Enviroment.Exit(0); else Console.WriteLine(“Devam”); Console.ReadLine(); }

ÖDEV - Kullanıcıdan ad ve soyad bilgisi girmesini isteyiniz. F2 tuşuna basıldığında kullanıcının ad ve soyad bilgisi görüntüleyip, ESC tuşuna basıldığında konsol uygulamasından çıkılacak bir uygulama tasarlayınız. İlgili uygulama kodlarını yazınız.

ÖDEV AÇIKLAMASI - Ödev tüm dosyalarıyla beraber .zip uzantılı bir klasör haline getirilip, en geç 21.03.2014 Cuma 23.59’da volkan_kanat@yahoo.com adresine mail atılacaktır.

Volkan KANAT Web: http://volkankanat.com/ Mailito: volkan_kanat@yahoo.com Twitter: https://twitter.com/VolkanKanatMuh Volkan KANAT

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler