GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı (Perception, İdrak) Prof.Dr. Mustafa Ergün.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
yetginhoca.
Advertisements

Başkalarını affettiğimizde
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
Bilişsel Öğrenme Teorileri ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Eğitim Fakültesi Prof.Dr.Mustafa Ergün
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)
BİLGİNİN TEMELİ: DUYULAR VE ALGI Prof.Dr.Mustafa Ergün
EDİMSEL KOŞULLANMANIN EĞİTİME UYGULANMASI
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi İnsan
Bölüm 1 İnsan 08/10/2007 Filiz KUŞKAYA MUMCU.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
HcI GESTALT PRENSİPLERİ
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
GÖRSEL TASARIM İLKELERİ “Bir resim bin kelimeye bedeldir”
Ψ Bölüm 2- Devam.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Duyar, koklar, tadarım. Görür, dokunur, anlarım. Bunları nasıl yaparım?
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Problem (Sorun) Çözme Karar Alma Teknikleri
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN HAZIRLANMASI
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
ALGI Prof Dr Süheyla ÜNAL.
ALGILAMA İLETİŞİM.
ALGILAMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
ALGILAMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışları
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI – HAZIRLANMASI - SEÇİLMESİ.
Sunum transkripti:

GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı (Perception, İdrak) Prof.Dr. Mustafa Ergün

Bilgilerimiz algılarımıza, algılarımız bilgilerimize bağlıdır. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algı, uyaranların seçimi, düzenlenmesi ve yorumu aşamalarını kapsar. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algı, duyumların beyinde zihinsel işlemlere tabi tutulmasıyla ortaya çıkar. Göz bakar, beyin görür. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algı, duyumların bizim motivasyonumuza, beklentilerimize ve geçmiş deneyimlerimize göre, zihnimizde yeniden canlandırılmasıdır. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algı, duyumlar ve hafızanın ortak çalışması sonucu oluşur. Duyumsal girdileri anlamlandırarak, algı bilgileri hafızada depolanacak şekilde hazırlar. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Bizim algıladığımız, gerçekte orada olandan farklıdır. Varlıklar göründüğü gibi değildir. Bizim algıladığımız, gerçekte orada olandan farklıdır. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algıda seçicilik: dikkat etme Çevreden gelen uyaranları seçimimizi etkileyen bir çok faktör vardır. Algıda seçicilik: dikkat etme Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algıda seçiciliği etkileyen faktörler iki çeşittir: uyaran faktörleri ve kişisel faktörler. En çok karşılaşılan ve en önemli uyaran faktörü zıtlıktır. Yani uyaranın çevresinden ve diğer uyaranlardan aşırı farklı oluşu. Prof.Dr. Mustafa Ergün

tekrar (TV reklamları) yoğunluk boyut hareket tekrar (TV reklamları) yenilik-aşinalık (44) bold, italik Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algıda seçicilikte kişisel faktörler Televizyonda Fenerbahçe-Galatasaray maçı seyreden Fenerbahçeli ve Galatasaraylı iki arkadaşın kritik durumları yorumlayışları farklıdır. Prof.Dr. Mustafa Ergün

İnsan, görmek istediğini görmeye eğilimlidir. Algıda seçicilik algılayıcının kişisel özelliklerine bağlıdır. İnsan, görmek istediğini görmeye eğilimlidir. Prof.Dr. Mustafa Ergün

Genellikle bir şeyi istediğimiz veya beklediğimiz şekilde algılarız. Psikolojik olarak bir şeyi algılamaya hazırlandığımız zaman, zihnimizi onu algılamaya hazırlarız (önhazırlık, beklenti). Prof.Dr. Mustafa Ergün

Burada ne görüyorsunuz? Algı düzeni Burada ne görüyorsunuz? Figür – zemin ilişkisi Prof.Dr. Mustafa Ergün

Prof.Dr. Mustafa Ergün

Bir ignliiz üvnseritsinede ypalaın arşaıtramya gröe, kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş. Öenlmi oaln brincii ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyş. Ardakai hfraliren srısaı krıaşk oslada ouknyuorumş. Çnükü kleimlrei hraf hrafdğeil bri btün oalark oykuorumuşz.Bakın nasıl da düzgün okudunuz..! Prof.Dr. Mustafa Ergün

Prof.Dr. Mustafa Ergün

Biz tek tek sesleri duymayız; onları kelimeler ve cümleler haline getirerek algılarız. Gözümüz de retinaya düşen görüntüleri tanıyabileceğimiz eşyalar ve olaylar haline getirerek tanır. Elinizi tutan sıcak bir eli, derimizdeki binlerce algılayıcı bir bütün olarak algılar. Prof.Dr. Mustafa Ergün