MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
MERHABA.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
İşletmelerde Beceri Eğititimi (İBE) Koordinasyonu Geliştirilmiş Model
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
MERHABA.
MERHABA.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ROL OYNAMA.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Eğitim sisteminin olmazsa olmazlarından, temel öğelerinden biri, belki en önemlisi olan matematik ve öğretimi her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Problem Çözme Süreci.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
21. Yüzyıl becerileri.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
Program Geliştirmede Hedef
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
MERHABA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
TAKSONOMİ ÖZCAN PALAVAN.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Eleştirel Bakış Hazırlayan= Fadime Aktürk
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TAKSONOMİ ÖZCAN PALAVAN.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
ARGÜMANTASYON.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
21. YY BECERİLERİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MERHABA

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ HEDEFLERİN SINIFLAMASI SIRALANMASI

BİLİŞSEL ALAN HATIRLAMA ? (BİLGİ) ANLAMA? (KAVRAMA) UYGULAMA? ANALİZ? TANIMA SÖYLEME, AYNEN TEKRARLAMA HATIRLAMA, TANIMLAMA, TEKRAR ETME, EZBERDEN SÖYLEME, SEÇME, SIRALAMA, SINIFLAMA, EŞLEŞTİRME, LİSTELEME HATIRLAMA ? (BİLGİ) KENDİ CÜMLELERİYLE AÇIKLAMA, ÖRNEK VERME, ÖZETLEME, TABLOLAŞTIRMA, NEDENLERİNİ SÖYLEME, ANA FİKİR BULMA, FARKLI BİÇİMDE İFADE ETME, BAŞLIK BULMA, GRAFİK OKUMA, KARŞILAŞTIRMA, TAHMİN ETME, ÖZÜMSEME, MAL ETME, ÇEVİRME, AÇIKLAMA, ÖTELEME, TAHMİN ANLAMA? (KAVRAMA) BİLDİKLERİNİ YENİ DURUMDA KULLANMA İLKELERİ KULLANMA, PROBLEM ÇÖZME, HAZIRLAMA, DENEME, PLANLAMA, YAPMA, HESAPLAMA, İLİŞKİ KURMA,YARARLANMA UYGULAMA? BÜTÜNÜ ÖĞELERE AYIRMA ve BÖLÜMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEME KARŞILAŞTIRMA, ŞEMATİK GÖSTERME, SAPTAMA, AYIRT ETME, BÖLÜMLERE AYIRMA, ANAHATLARI GÖSTERME ANALİZ? BİR ÖLÇÜTE DAYALI YARGIDA BULANABİLME YARGILAMA,DEĞERLENDİRME, İSPATLAMA AÇIKLAMA, KARŞILAŞTIRMA, İRDELEME, KARAR VERME, STANDARDİZE ETME DEĞERLENDİRME? BİRLEŞTİRME, GELİŞTİRME, ÜRETME, TASARLAMA, PLANLAMA, KARAR VERME, DERLEME, YENİDEN DÜZENLEME, SINIFLAMA, ÖRGÜTLEME, YARATMA? (SENTEZ) ORİJİNAL, ÖZGÜN BİR BÜTÜN MEYDANA GETİREBİLME

HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİ GERÇEK BİLGİ (ÖZELLERİN BİLGİSİ) TERİMLERİN BİLGİSİ ÖGELERİN BİLGİSİ KAVRAMSAL BİLGİ SINIFLAMA/KATEGORİ BİL. İLKE ve GENELLEMELER BİLGİSİ TEORİLER, MODELLER YAPILAR BİLGİSİ YÖNTEMSEL BİLGİ (ÖZELLERLE UĞRAŞMA YOL ve ARAÇLARI BİLGİSİ) ÖZEL BECERİLER ÖZEL TEKNİKLER UYGUN YÖNTEMLER ve ZAMANLAMA BİLGİSİ KAVRAMA SÜRECİ BİLGİSİ STRATEJİK ALIŞILARIN BİLGİSİ EĞİLİM/DİZİLERİN BİLGİSİ ÖZNEL BİLGİ TANIMLA ! KİM? NE? NE ZAMAN? NEREDE? NASIL? KAYDEDER, BELİRLER, HATIRLAR, AYNEN TEKRARLAR

HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİ *ALTINI ÇİZMEK *SEÇMEK *YANSITMAK *ÖLÇMEK *İLİŞKİLENDİRMEK *TEKRARLAMAK *BETİMLEMEK *EZBERLEMEK *KAYIT ETMEK *ANIMSAMAK *HATIRLAMAK *TANIMLAMAK *İFADE ETMEK, BELİRTMEK *LİSTELEMEK *İSİMLENDİRMEK *YAZMAK *TANIMAK, FARKINA VARMAK *ETİKETLEMEK

*ÇEVİRME, ÖRNEKLEME * ÖZÜMSEME, MAL ETME *BENZETME, ÖZETLEME ANLAMA (KAVRAMA) DÜZEYİ *YORUMLAMA, AÇIKLAMA *ÇEVİRME, ÖRNEKLEME * ÖZÜMSEME, MAL ETME *BENZETME, ÖZETLEME *ÖTELEME, TAHMİN YORUMLAMA ÇEVİRME-ÖTELEME), NEDENİNİ AÇIKLAR, TARTIŞIR, BİLDİKLERİNİ YORUMLAR, GENELLEMELER YAPAR.

OLASILIKLARI DÜŞÜNME BİR ÖYKÜYÜ TAMAMLAMA BİR ŞEKLİ ZİHİNDEN TAMAMLAMA SONUÇLAR ÇIKARMA(ÖTELEME) BİR ŞEKLİ ZİHİNDEN TAMAMLAMA BİR OLAYIN SONUNU TAHMİN ETME KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNDEN DAVRANIŞI TAHMİN ETME BİR ÖYKÜYÜ TAMAMLAMA METİNDE OKUNMAYAN BÖLÜMÜ TAHMİN ETME OLASILIKLARI DÜŞÜNME

ANLAMA (KAVRAMA) DÜZEYİ *BETİMLEMEK *YERLEŞTİRMEK *FORMÜLE ETMEK *AÇIKLAMAK *YARGILAMAK *KARŞILAŞTIRMAK *ÇEVİRMEK *SINIFLANDIRMAK *ÖTELEMEK *ULAMAK *TARTIŞMAK *TANIMAK, FARKINA VARMAK *RAPOR ETMEK *GÖZDEN GEÇİRMEK *ANLATMAK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK *DOĞRULAMAK *SEÇMEK *İŞARET ETMEK *TEMSİL ETMEK *İSİMLENDİRMEK *FARKLI İFADE ETMEK *YENİDEN İFADE ETMEK

UYGULAMA DÜZEYİ *GERÇEKLEŞTİRME (BAŞARMA) *UYGULAMA YAPMA (KULLANMA) (YAPAR) *UYGULAMA YAPMA (KULLANMA) (ÇALIŞTIRIR)

UYGULAMA DÜZEYİ *KULLANMAK *UYGULAMAK *BAŞVURMAK *ÇALIŞTIRMAK *SEÇMEK *AÇIKLAMAK *BULMAK *RESİMLENDİRMEK *PLANLAMAK *TASLAK ÇİZMEK *YORUMLAMAK *YOL VEREREK ÇALIŞTIRMAK *DRAMATİZE ETMEK *YORDAMAK, KESTİRMEK *FARKLARI SEÇMEK *DEĞERİNİ SAPTAMAK *GÖSTERMEK *CANLANDIRARAK GÖSTERMEK *YAPMAK, İCRA ETMEK *KURMAK, İNŞA ETMEK *ALIŞVERİŞE ÇIKMAK

ANALİZ DÜZEYİ *AYRIŞTIRMA *ÖRGÜTLEME *ÖZELLİĞİNİ BELİRLEME

ANALİZ DÜZEYİ *İNCELEMEK *SINIFLANDIRMAK *KARŞILAŞTIRMAK *HESAPLAMAK *FARKI GÖSTERMEK *AYIRTETMEK *SORGULAMAK *SONUÇLANDIRMAK *ELEŞTİRMEK *DENETLEMEK *SEÇMEK *İLİŞKİLENDİRMEK *BİRBİRİNDEN AYIRMAK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK *DOĞRULAMAK, HAKLI ÇIKARMAK *ÇÖZÜCÜ KARAR VERMEK *DENEMEK, SINAMAK *GRAFİKLENDİRMEK, ŞEMATİK GÖSTERMEK *ANALİZ ETMEK, ÇÖZÜMLEMEK *İŞLEMEZ HALE GELMEK, BOZULMAK *BİRBİRİNDEN AYIRMAK *TARTIŞMAK, MÜZAKERE ETMEK

DEĞERLENDİRME DÜZEYİ *KONTROL (DIŞ ÖLÇÜTLER) *ELEŞTİRİ (İÇ KANITLAR)

DEĞERLENDİRME DÜZEYİ *KAÇINMAK, SAKINMAK *KARŞILAŞTIRMAK *BELİRLEMEK *SALDIRMAK *SEÇMEK *DEĞERİNİ BELİRLEMEK *DESTEKLEMEK *ELEŞTİRMEK *DEĞER BİÇMEK *SAVUNMAK *ÖLÇMEK *DEĞERLENDİRMEK *DEĞER BİÇEREK SIRALAMAK *GÖZDEN GEÇİREREK DÜZELTMEK *PUAN ALMAK, PUANLAMAK *KESTİRMEK, HESAPLAMAK, TAHMİN ETMEK *YARGILAMAK, HÜKÜM VERMEK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK *BİRLEŞTİRMEK, BAĞLAMAK

YARATMA (SENTEZ) DÜZEYİ *OLUŞTURMA (HİPOTEZ KURMA) *PLANLAMA (TASARLAMA) *ÜRETME (YAPMA)

YARATMA (SENTEZ) DÜZEYİ *YENİDEN İFADE ETMEK *TARTIŞMAK *İLİŞKİLENDİRMEK *YÖNETMEK,BAŞARMAK *ÖZETLEMEK *YARATMAK *GENELLEŞTİRMEK *PLANLAMAK *SONUÇ ÇIKARTMAK * TASARIMLAMAK *ÖNERMEK *FORMÜLE ETMEK *DÜZENLEMEK *HAZIRLAMAK *İNŞA ETMEK, KURMAK *DÜZENLEMEK, ÖRGÜTLEMEK *DENEY YAPMAK *GRAFİKLENDİRMEK, ŞEMALAMAK *SONUCA VARMAK *ELEŞTİRMEK *SEÇMEK *BESTELEMEK *BİR ARAYA GETİRMEK *TOPLAMAK

DUYUŞSAL ALAN ALMA? DEĞER VERME? ÖRGÜTLEME? KİŞİLEŞTİRME ? FARK EDER, SEÇİCİ DİKKATLİDİR, ALMAYA İSTEKLİDİR PAYLAŞMA, KABUL ETME, FARKINDALIK, DUYARLI OLMA, BİRLEŞTİRME, AYIRT ETME, KONTROL ETME ALMA? UYSAL DAVRANMA, KARŞILIK VERME, İSTEK GÖSTERME İZLEME, ONAYLAMA, ÖNERİDE BULUNMA, TARTIŞMA, PRATİK YAPMA, OYNAMA TEPKİDE BULUNMA? DEĞERİ KABUL EDER, DEĞERE BAĞLANIR ADANMIŞLIK, AÇIKLAMA, YETERLİĞİNİ ARTTIRMA, DESTEKLEME, İNKAR, YARDIM ETME, PROTESTO ETME, TARTIŞMA DEĞER VERME? KENDİ DEĞER SİSTEMİNE KATMA, DEĞERLERİYLE UYUMLAŞTIRMA, ÖRGÜTLEME, FORMÜLE ETME, TARTIŞMA, KARŞILAŞTIRMA, KURUMSALLAŞTIRMA ÖRGÜTLEME? DAVRANIŞ ÖLÇÜTÜ HALİNE GETİRME, KARAKTERİNE KATMA, AKRANLARIYLA-ÜST ve ALTLARIYA KARŞILAŞTIRMA, GÖZDEN GEÇİRME, TAMAMLAMA, DEĞİŞTİRME KİŞİLEŞTİRME ?

DUYUŞSAL ALAN TEPKİLERİ *KABUL ETMEK *MEYDAN OKUMAK, İDDİA ETMEK *YARGILAMAK *ÖVMEK *PAHA VEYA DEĞER BİÇMEK *SEÇMEK, GÖRÜŞ GELİŞTİRMEK *SORU SORMAK, SORGULAMAK (HAKLI OLMA, ÜSTÜN OLMA, KAZANMA DUYGUSUYLA) *GİRİŞİMDE BULUNMAK *KAYIRMAK, DESTEKLEMEK *HOŞLANMAK, SEVMEK *REDDETMEK *KARAR VERMEK *SORUMLULUK DUYMAK

DEVİNİŞSEL ALAN UYARILMA? BECERİLEŞME? YARATMA? HAREKETİ İZLEME, YAPMAK İÇİN VÜCUDUNU HAZIRLAMA HAREKETİ GÖZLEME, İZLEME, ALGILAMA, İSTENİLEN HAREKETİ YAPMAK İÇİN VÜCUDUNU HAZIRLAMA (KURULMA) UYARILMA? BİLEN BİRİNİN ve ARAÇLARIN YARDIMIYLA HAREKETİ YAPMA KILAVUZ YARDIMIYLA YAPMAYA ÇABA GÖSTERME, YAPILANI MODEL ALMA, TAKLİT ETME, DESTEKLE YAPMA KILAVUZLA YAPMA? YARDIM ALMADAN YAPMA, HAREKETİN NİTELİK ve SÜRESİNİ GELİŞTİRME, USTALAŞMA HAREKETİ TEK BAŞINA YAPMA BECERİLEŞME? HAREKETİ YENİ DURUMLARDA YAPMA, ÖZELLEME ve GENELLEME UYARLAMA, DEĞİŞTİRME, KULLANMA, YENİDEN ORGANİZE ETME, GENELLEME DURUMA UYDURMA? YENİ ve BENZERSİZ BİR HAREKETE DÖNÜŞTÜRME, İNŞA ETME, TASARLAMA, BİRLEŞTİRME, YARATMA, ÜRETME, BENZERİ OLMAYANI YAPMA, YENİDEN ORTAYA KOYMA YARATMA?

DEVİNİŞSEL ALAN TEPKİLERİ *TUTMAK, YAKALAMAK *ÇALIŞTIRMAK *BÜKMEK, KIVIRMAK *ROL YAPMAK *ELLE YÖNETMEK, ELLE TUTMAK *VARMAK, ULAŞMAK *DÖNMEK, DÖNDÜRMEK *KISALTMAK *HAREKET ETMEK *GEVŞEMEK, YUMUŞAMAK *GERMEK, UZATMAK *SIKMAK, GERMEK *BAŞLAMAK *UYGULAMAK, İCRA ETMEK

DOSTÇA KALIN