Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
RASYONEL SAYILAR Q.
Diferansiyel Denklemler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Birinci Dereceden Denklemler
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
ÜSLÜ SAYILAR.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
RASYONEL SAYILARDA İŞLEMLER
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
1.Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
ORAN ve ORANTI DOĞRU ORANTI c a x b c . b = a . x.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
TAM SAYILAR.
4 X x X X X
Matematik Bütün Konular Slayt.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
KAREKÖKLÜ SAYILAR KAREKÖKLÜ SAYILAR √.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
TAM SAYILAR Pınar AKGÖZ.
T M SAYI AR Z.
ONDALIK KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
7.SINIF TAM SAYILAR İrfan KAYAŞ
Sunum transkripti:

Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi

Tam Sayılarda Çarpma Bu işlemde öncelikle işaretlere dikkat etmeliyiz. Daha sonra sayıları çarpmamız gerekir ve sonra işaretleri çarparız. İşaretleri bu kurala göre çarpmamız lazım: Artılar dostumuz, eksiler ise düşmanımızdır.

Dostumuzun dostu bizimde dostumuzdur:(+).(+)=(+) Dostumuzun düşmanı bizimde düşmanımızdır: (+).(-)=(-) Düşmanımızın dostu düşmanımızdır: (-).(+)=(-)

Düşmanımızın düşmanı bizim dostumuzdur: (-).(-)=(+) Bunlarla ilgili örnekler: (+2).(+3)=(+6) (+4).(-3)=(-12) (-7).(+2)=(-14) (-2).(-2)=(+4)

Tam Sayılarda bölme işlemi Bu işlemde çarpma işleminin aynısıdır. Yalnızca bunda sayıları bir birine böleriz işaretleri çarparız.Sayıların sıfırla bölümü tanımsızdır. (+):(+)=(+) (+):(-)=(-) (-):(-)=(+) (-):(+)=(-)

(-48):(-8)işleminin sonucu kaçtır? -6 +6 +8 Çözüm: Önce sayıları bir birine böleriz ve işaretleri de çarparız . 48:8=+6 => (-).(-)=(+) Cevap:C

[(-21):+7]:(-3) işleminin sonucu nedir? -1 1 2 3 Çözüm: İlk önce büyük parantez içi yapılır. Sayılar bir birine bölünür ve sonra işaretler çarpılır.Çıkan cevap dışarıdaki sayıya bölünür. 21:7=3 (-).(+)=(-) => (-3):(-3)=+1 Cevap:B

(-3).2.(-2) işleminin sonucu kaçtır? -12 +12 +18 +24 Çözüm: Sayılar çarpılır.Daha sonra ise işaretleri çarparız. 3.2.2=12 =>(-).(-)=(+)=+12 Cevap:B

(-4)(+4).(-4)işleminin sonucu kaçtır? -20 -18 -8 Çözüm: Öncelikle işlem sırasına göre yapmalıyız.Yani önce çarpma sonra toplama . (+4).(-4)=-16=>(-16)(-4)=-20 Cevap:A

a=(-4).(-1) b=a.(-2) olduğuna göre, b kaçtır? -8 -4 4 8 Çözüm:, Önce sayıları çarpar ondan sonra a’ yı bulur ve a ‘nın değerini bulur (-2) ile çarparız “b” ortaya çıkar. (-).(-)=(+) => 4.1=4 => a=4 (+4).(-2)=(-8) Cevap:B

(-12):(-3) işleminin sonucu kaçtır? -4 -2 2 4 Çözüm: İşaretleri çarparız sonra sayıları birbirine böleriz. (-).(-)=(+) => 12:3=4 Cevap:D

7) 3.(-4) (-4).(-2) çarpma işleminin sonuçlarını toplamı kaçtır? -8 -4 4 8 Çözüm: (+).(-)=(-) (-).(-)=(+) => 3.-4=-12 -4.-2=+8 => (-12)(+8)=(-4) Cevap:B

8) (4):(-2) işleminin sonucu kaçtır? -1 1 2 Çözüm: Önce işaretler çarpılır.Sonra sayılar birbirine bölünür. (+).(-)=- => 4:2=2 => (-2) Cevap:B

[36.8]:(-9) işleminin sonucu kaçtır? 288 79 32 -32 Çözüm: +36.+8=+288 => +288:-9=-32 Cevap:D

4.(-2).(-3) işleminin sonucu kaçtır? -24 -12 12 24 Çözüm: Önce işaretler sonra sayıları çarparız. (+).(-).(-)=(+) =>4.2.3=24=> +24 Cevap:D

(-28):(-7) işleminin sonucu kaçtır? -4 4 196 52 Çözüm: Önce işaretler sonrada da sayılar birbirine bölünür. (-).(-)=(+) => 28:7=4 =>+4 Cevap:B

Aşağıdakilerden hangisinin sonucu pozitiftir? (-2).(-2).(-2) 4.7(-2) (-5).11(-5) 13(-5).0 Çözüm: Bu problemde sayıları çarpmaya gerek Yoktur. Sadece işaretlerin çarpımı yeterlidir. (-).(-).(-)=(-) +.+.(-)=(-) (-).+.(-)=(+) Cevap:C

(-5).(+4):(-10)işleminin sonucu kaçtır? -20 +10 -10 +20 Çözüm: Burada diğer sorularda olduğu gibi Başlanır. (-).(+):(-)=(+) =>5.4:10=10 =>+10 Cevap:B

(-1).(+1)işleminin sonucu kaçtır? 2 1 -1 Çözüm: İşaretler önce çarpılır ve sonrada sayılar. (-).(+)=(-) => 1.1=1 Cevap:B

(-40):(-10).(+8)işleminin sonucu kaçtır? 32 -32 4 40 Çözüm: Öncelikle işaretler çarpılır. (-).(-).(+)=(+) => 40:10.8=32 Cevap:A

(-8).(+12):(-2)işleminin sonucu kaçtır? 48 46 6 -48 Çözüm: (-8).(-6)=+48 Cevap:A

(-3).(-4):(-2)işleminin sonucu kaçtır? -6 +6 +12 Çözüm: İşaretler çarpılır sonra işlem sırasına Göre yapılır. (-).(-).(-)=(-) => 3.4:2=-6 Cevap: A

-10.-4.+4 işleminin sonucu kaçtır? +160 89 Çözüm: (-).(-).(+)=(+) => 10.4:4=10 Cevap:A

(12):(6).(-2) işleminin sonucu kaçtır? 4 -4 -2 Çözüm: 12:6.-2=-4 Cevap:C

(-5).(2)+(-6).(3) işleminin sonucu kaçtır? -28 +28 676 Çözüm: -5.2=-10 => -6.3=-18 => -10-18=-28 Cevap:B

En büyük negatif tam sayının (-3) katı kaçtır? -1 3 Çözüm: En büyük negatif tam sayı -1 olduğuna göre -1.-3=+3 Cevap:D

-3 tam sayısının hangi tam sayıyla çarpımı 312 sayısına eşit olur? -104 -14 14 104 Çözüm: -104.-3=312 sayısına eşit olur. Cevap:A

o.-5.-8.6 işleminin sonucu kaçtır? -0 240 -240 Çözüm: Bütün sayıların sıfırla çarpımı sıfırdır. Cevap:A

a=-3 b=-4 c=2 ise a+b.c işleminin sonucu kaçtır? -15 -14 -11 +12 Çözüm: -3-4.2=-14 Cevap=B

-9 sayısının toplama işlemine göre tersi + dır (+)-(-3)işleminin sonucu kaçtır? -6 +6 +12 +18 Çözüm: Toplama işlemine göre tersi +9 dur. +9-3=+6 Cevap:B

-6.-5 işleminin sonucu kaçtır? +30 -30 -11 Çözüm: -5.-6=+30 Cevap:A

-4.-4 işleminin sonucu kaçtır? -0 -16 +16 Çözüm: -4.-4=+16 Cevap:D

-6.-2:-6.-1 işleminin sonucu kaçtır? 5 30 Çözüm: 12:6=2 Cevap: B

6.2.3:6 işleminin sonucu kaçtır? 38 36 -6 6 Çözüm: 36:6=6 Cevap:D

-4.-5.|-3| işleminin sonucu kaçtır? -60 +60 45 25 Çözüm: +20.3=60 Cevap=B