Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Farabi Değişim Programı Nedir?
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PROGRAMI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
AKTS & DE Etiketi 1 Mart 2013 İstanbul Teknik Üniversitesi İlyas ÜLGÜR Erasmus Program Koordinatörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
PSİKOLOJİ (TM3) (509 – 446).
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Üniversite Tanıtım.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
YÜZEY NİVELMANI (IŞINSAL METOD)
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Aralık  1.ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ  2.ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ  3.GAZİ ÜNİVERSİTESİ  4.KMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİV.  5.KARABÜK ÜNİVERSİTESİ.
PROTOKOL.
Edirne Koleji Rehberlik Servisi Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4 Edirne Koleji Rehberlik Servisi.
ORGANİZASYON KURULU.  8 Şubat: Süper Lig 5.etap karşılaşmaları İzmir Halkapınar Spor Salonunda yapıldı.  Şubat: Çek Cumhuriyeti’nin Hodonin kentinde.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI Bilgilendirme Toplantısı
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALAN TANITIMI…
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Diferansiyel Denklemler
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİNİN DURUMU Dr. Sibel KIRAN Üniversite SAĞLIK Merkezleri II. Sempozyumu Aralık 2006.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
SUŞEHRİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÜNİVERSİTE İMTİHANI BAŞARISI
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
B İ R MESLEK B İ R YAŞAM HAFTANIN MESLE Ğİ : İ LAH İ YAT KONU Ğ UMUZ: MEVLÜT ERGEN.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
YGS – LYS SINAVLARI VE M.T.O.K.. Mezunlar: 1. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Diploması.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ, 2015 NİSAN 2016.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ III.OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULU
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
FARABİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen) MESLEK TANITIMLARI Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen) Web: http://www.rehberlik.biz.tr İletişim: civelek.murat@gmail.com civelek_murat@yahoo.com

ZİHİN ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Bu bölümde çeşitli seviyelerde zekâ geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. Amaçlar zeka seviyesi bakımından çeşitli derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır.

Zihinsel engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünü ilk 5 tercihte yazan ve kazanan adayların bazılarına MEB destek bursu verilir.

MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER Çok sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi Dikkatli, işine özen gösteren Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ALANLARI Milli eğitim bakanlığında Sosyal hizmetlerde ve çocuk esirgeme kurumunda, Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler. Ayrıca olanakları olan özel eğitim merkezi açabilir. Kazançları devlette yaklaşık 2.500 TL’dir. Özelde ise başlangıç olarak 1.750 TL ile işe başlayabilmekte ve bu ücret 4 bin TL ye çıkabilmektedir.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince, Eğitime Giriş, İnsan Biyolojisi, Psikolojiye Giriş, Gelişim Psikolojisi, Eğitim Teknolojisi ve Özel Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Zihin Engelliler, Eğitimde Yaratıcılık, Eğitim Yönetimi, Özel Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenme Psikolojisi, Zihin Engellilerde Dil Gelişimi ve İletişimi, Okuma-Yazma Öğretimi, Hayat Bilgisi-Fen Bilgisi-Sosyal Bilgiler Öğretimi, Matematik Öğretimi, Aile ve Çevre Eğitimi, Davranış ve Sınıf Kontrolü, Özel Öğretimde Yasa ve Yönetmelikler, Ders Planı Hazırlama Teknikleri, Öğretim Materyalleri Hazırlama Teknikleri gibi dersler verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri sırasında 3. ve 4. sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

Zihinsel engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

ZİHİNSEL ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTENJAN YERLEŞEN En Küçük Puan MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Zihin Engelliler Öğretmenliği YGS-4 62 441,459 ANKARA ÜNİ. 435,668 GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) 57 433,578 ANADOLU ÜNİ. 72 431,472 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA) 425,105 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 47 424,472 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA) 41 424,222 Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ) 423,07 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) 420,744 MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Zihin Engelliler Öğretmenliği (TB) 3 419,304 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA) 93 419,003 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ 52 417,448 416,21 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİ. 416,121 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) 414,642 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK KARAELMAS) ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK) 411,873 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE) 410,726

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ) YGS-4 62 410,153 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA) 93 408,781 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİ. 407,465 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ 52 406,967 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) 406,16 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK KARAELMAS) ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK) 405,034 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE) 404,42 ULUS. KIBRIS ÜNİ. (KKTC-LEFKOŞA) Zihin Engelliler Öğretmenliği (TB) 10 398,309 MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Zihin Engelliler Öğretmenliği (%50 B) 7 397,948 Zihin Engelliler Öğretmenliği (%75 B) 5 391,268 Zihin Engelliler Öğretmenliği (%25 B) 380,301 361,655 Zihin Engelliler Öğretmenliği 16 340,201 DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (KKTC-GAZİMAĞUSA) 60 270,614 65 259,041 1585

Zihin engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 603 kişi atama yapılmıştır. 34.453 puanla en son kapamıştır.

İŞİTME ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

Bu bölümde; işitme kaybı 70 desibel’den fazla olması nedeniyle normal eğitim ve öğretim etkinliklerinde işitme gücünden yararlanamayan sağırların tüm düzeltmelere karşın işitme kaybı 25-75 desibel arasında olan, çeşitli yardım ve araçlarla eğitim ve öğretimden yararlanabilecek ağır işiten çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır.

Sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi Dikkatli, işine özen gösteren Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Milli eğitim bakanlığında Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumunda Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler. Kazançları devlette yaklaşık 2.500 TL’dir. Özelde ise başlangıç olarak 1.750 TL ile işe başlayabilmekte ve bu ücret 2.500 TL ye çıkabilmektedir.

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitime Giriş, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Özel Eğitime Giriş, Psikoloji, Dil Gelişimi ve İletişim, Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım, Türkiye Tarihi, Eğitim Yönetimi, Öğrenme Psikolojisi, Ses Bilimi ve Ses Bilgisi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, İşitme Engelli Çocuklarda Dil Gelişimi, Odyoloji, İşitme Engelli Çocuklara İletişim Becerileri Kazandırma, Aile Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Özel Eğitimde Yasa ve Yönetmelikler, Öğretim Materyalleri Hazırlama Teknikleri, İşitme Cihazlarının Kullanımı vb. dersler verilmektedir. Öğrenciler, eğitimleri sırasında 3. ve 4. sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

İşitme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTENJAN YERLEŞEN En Küçük Puan ANADOLU ÜNİVERSİTESİ İşitme Engelliler Öğretmenliği YGS-4 77 418,561 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ 62 409,826 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 52 406,423 işitme Engelliler Öğretmenliği (İÖ) 403,519

İşitme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 298 kişi atama yapılmıştır. 71.665 puanla en son kapamıştır.

GÖRME ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Bu bölümde öğrenciler; görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin eğitimi alanında, bebeklik döneminden erişkinliğe uzanan süreci kapsayacak bilgi ve becerileri kapsayan yeterlilikte eğitim almaktadırlar. Öğrenciler, görme yetersizliği ile beraber zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, duygu davranış bozuklukları veya öğrenme yetersizliği gibi farklı pek çok yetersizlik alanlarında da yeterli bilgi ve becerilerle mezun olmaktadırlar.

MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER Sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi Dikkatli, işine özen gösteren Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ALANLARI 1- Milli eğitim bakanlığında görme engelliler öğretmenli olarak çalışırlar. 2- Ayrıca kendi branşı dışında ayrıca aylık karşılığı okutabileceği dersler şunlardır; Görme Engelliler İlköğretim Okullarının 1-5 Sınıf Dersleri , İlköğretim Okullarının Görme Engelliler Özel Eğitim Sınıfı (1-5 sınıf dersleri) Gezerek Özel Eğitim Uygulamaları, Grup Gözetimi ve Eğitimi Uygulamaları, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Özel Eğitim Alan Uygulamaları, İşitme ve Zihin Engelliler Alanına Ait Dersler, Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Özel Eğitim Merkezi Uygulamaları (Okul öncesi / anasınıfı öğretmeni veya çocuk gelişimi ve eğitimcisi ile birlikte görev yapar), Özel Eğitim Okulları Bünyesinde Okul Öncesi Eğitim Verilen Sınıflardaki Eğitim Uygulamaları (Okul öncesi / anasınıfı öğretmeni veya çocuk gelişimi ve eğitimcisi ile birlikte görev yapar) Birden Fazla Yetersizliği Olan ve Yetersizliklerinden biri görme olan öğrenciler için açılan Özel Eğitim Sınıflarının 1-8 Sınıf Dersleri (İlköğretim okulu programından farklı bir özel eğitim programı uygulanan sınıflar) gibi dersler 3- Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumunda 4- Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Çocuk Gelişimi, Güzel Konuşma, Eğitim Bilimine Giriş, Eğitim Sosyolojisi, Dil Gelişimi ve İletişim, Braille (körler alfabesi) Yazı Öğretimi, Görme Engelliler Resim ve Model Öğretimi, Görme Engelliler İçin Okuma-Yazma Öğretimi, Görme Engelliler İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Davranış Değiştirme vb. dersler almaktadırlar. Öğrenciler, eğitimleri sırasında 4.sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

Görme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

BRAİLLE (KÖRLER) ALFABESİ

GÖRME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTENJAN YERLEŞEN En Küçük Puan GAZİ ÜNİVERSİTESİ Görme Engelliler Öğretmenliği YGS-4 57 421,396

Görme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 55 kişi atama yapılmıştır. 53.071 puanla en son kapamıştır.

OKUL ÖNCESİ SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Okulöncesi eğitim; 0-72 ay (0-6 yaş) grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun, zengin ve uyarıcı çevre olanakları sağlayan; onların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerden gelişimlerini destekleyen; toplumun kültürel değerleri doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren ve onları ilköğretime hazırlayan; temel eğitim bütünlüğü içinde yer alan eğitimdir. Bölümün amacı, insan yaşamında kalıcı etkileri bulunan 0-6 yaş grubunun eğitim sorumluluğunu üstlenebilecek yeterlilikte öğretmenler yetiştirmektir. Okul öncesi öğretmeni, oyun odası, bahçe gibi ortamlarda çalışır, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz tozludur.

Okul öncesi öğretmenliği bölümünü ilk 5 tercihte yazan ve kazanan adayların bazılarına MEB destek bursu verilir.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı, Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan, Çocukların duygularını anlayabilen, öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen, Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Okul öncesi öğretmenliği bölümü YGS-5 puan türünden öğrenci almaktadır.

ÇALIŞMA ALANLARI MEB’e bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liselerinde, İlköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında, Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler. Ayrıca olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Eğitim süresi 4 yıldır. 3 ana bilgi grubundan dersler içerir: Teorik dersler: Çocuk gelişimi kuramları, dil gelişimi ve erken yaşlarda okuma yazma, erken müdahale, okulöncesi eğitimde kültürlerarası akımlar, özel eğitim, çocuk sağlığı ve beslenmesi, eğitim yönetimi gibi dersler. Araştırma dersleri: Program geliştirme, araştırma yöntemleri gibi dersler. Uygulama dersleri: Staj (3 ve 4.sınıfta), toplum hizmeti, aile katılımı, erken çocuklukta sanat eğitimi, müzik ve hareket eğitimi ve drama gibi dersler.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTENJAN YERLEŞEN En Küçük Puan BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Okul Öncesi Öğretmenliği YGS-5 62 441,611 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) 57 412,481 EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) 411,544 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) 47 407,769 MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) 108 403,608 ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA) 52 398,041 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) 82 397,033 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR) 395,507 GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) 88 395,341 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA) 391,312 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜN. (KONYA) 72 388,394 ANKARA ÜNİVERSİTESİ 384,047 Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ) 383,872 382,7 ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (AYDIN) 67 381,714 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA) 379,16 376,644 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) 103 376,514 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) 376,048 374,231 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ 374,042 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA) 369,872 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ (BOLU) 369,399

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Okul Öncesi Öğretmenliği YGS-5 62 368,817 GİRESUN ÜNİVERSİTESİ Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ) 88 368,301 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM) 367,994 BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ 52 367,79 MERSİN ÜNİVERSİTESİ 367,619 KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ 72 366,888 ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA) 364,025 AMASYA ÜNİVERSİTESİ 364,024 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) 108 363,788 AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ (KIRŞEHİR) 363,733 DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ (KÜTAHYA) 41 363,224 ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (AYDIN) 67 362,767 DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR) 77 362,34 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) 362,09 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE) 360,953 ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ 360,554 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) 103 360,428 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ 359,869 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA) 82 359,405 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK KARAELMAS) ÜN. 358,942 ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 358,469 CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS) 357,837 357,695

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (DENİZLİ) Okul Öncesi Öğretmenliği YGS-5 113 357,684 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ) 108 357,105 YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ (VAN) 62 356,388 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ (BURDUR) 52 356,291 FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ) 356,28 KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ 72 356,208 AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ (AFYON) 356,104 KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ 356,044 355,541 ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 355,394 DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ (KÜTAHYA) 41 354,605 CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS) 353,756 GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 88 353,464 SİNOP ÜNİVERSİTESİ 352,948 352,934 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK) ÜN. 352,525 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM) 352,34 MERSİN ÜNİVERSİTESİ 352,321 MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ 351,998 MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ 351,894 KAFKAS ÜNİVERSİTESİ (KARS) 350,877 AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ 103 350,193 350,132 348,721

Okul öncesi öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 5807 kişi atama yapılmıştır. 56.277 puanla en son kapamıştır.