İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜRÜLTÜNÜN İŞİTME SİSTEMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Advertisements

İŞİTMEYE YARDIMCI SİSTEMLER
MASAÜSTÜNDE DEVRİM YARATAN YENİ CASPER NIRVANA DESKTOP SERİSİ
SES Sesin Özellikleri Mustafa ÇELİK.
GÜRÜLTÜ   "Bir gün gelecek insanlar kolera ve veba gibi gürültüye karşı da amansız bir mücadele verecekler." Robert KOCH (1910)
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
İzler ve İnsanlar.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
IŞIK VE SES IŞIK.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
GÖRME ENGELLİLER 1.
RİSK ANALİZİ TEMEL AŞAMALARI Temel veriler Emniyetli çalışma koşulları Tehlikenin belirlenmesi Tehlikenin değerlendirilmesi Risk değerlendirmesi Risk.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
GÖRME ENGELLİLER 1 GÖRME ENGELLİLER.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
FEN ve TEKNOLOJİ / SES SESİN ŞİDDETİ.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İletişim ve Empati.
İŞİTME ENGELLİLER 1.
4.ÜNİTE: SES Ses titreşim sonucu meydana gelen bir enerji olup, maddesel ortamda dalgalar halinde yayılır. Bir ses dalgasında taneciklerin sık olduğu.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
ENGELSİZMİSİNİZ?.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Çocuk ve Yas.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
G Ü R Ü L T Ü
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
Matematikten Neden Korkarız?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
GÜRÜLTÜNÜN İNSAN SAĞLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
NOT TUTMA.
UYGULAMALAR Gürültü Kirliliği Tipik Bir Karayolu Ha Ha Tonka Devlet Parkı, Missouri.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
DİL GELİŞİMİ.
SESİN İŞTMEDEKİ ÖNEMİ Ses ve işitme birbirini tamamlayan iki kavramdır. Bütün sesler havayı titreştirir.Kulak kepçesi tarafından toplanan hava kulak zarına.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
İşitme engelliler.
İŞİTME SİSTEMİ (AUDIOTORY SYSTEM) Dış Kulak  Dış Kulak Yolu Orta Kulak  Kulak Zarı  Malleus (Çekiç)  İncus (Örs)  Stapes (Üzengi)  Östaki Borusu.
BESİN KİRLİLİĞİ Sağlığınız için sağlıklı ve dengeli beslenmeniz gereklidir. Sağlıklı beslenmek için vücuda alınan besinlerin güvenilir olması gerekir.
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ.
İŞİTME ENGELLİLER.
Görme Engelliler.
İŞİTME YETERSİZLİKLERİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
4.Sınıf Hazırlayan: Ömer TÖK TÜRKÇE METNİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
İŞİTME ENGELLİLER 1.
Selami TURHAN Makina Mühendisi GSM : –
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni

Desibel Nedir? Sesin şiddeti desibel (dB) olarak ölçülür. Yelpaze insan kulağının duyabileceği en silik sesten (0dB) roketin havalanma sesine (180dB) kadar değişir.

dB düzeyi Örnek (Ortalama) İnsan kulağının duyabileceği en silik ses 30 Fısıldama sessiz kütüphane ortamı 60 Normal konuşma,daktilo, dikiş makinesi 90 Çimen biçme makinesi, kamyon trafiği (günlük 8 saat maksimum maruz kalma süresidir.) 100 Demir testeresi,havalı delici,kar aracı (korumasız maksimum 2 saat maruz kalma süresidir.) 115 Rock konseri, oto kornası (korumasız max.15 dakika maruz kalma süresidir.) 140 Jet motoru (gürültü ağrı yaratır ve geçici sağırlık oluşturur)

Konuşma Sesleri

Frekans Değerleri

Şiddet (dB) İşitme eşiği 10-20 dB seviyesinde ise su sesi ayırt edilebilir. Eğer işitme eşiği 60 dB seviyesinde ise bir köpeğin havlaması duyulabilir. Eğer işitme seviyesi 70-80 dB ise köpek havlaması duyulamaz ancak telefon zili sesi ve motosiklet sesi gibi sesler duyulabilir.

İşitme Engelini Oluş Yerine Göre Sınıflandırma İletim Tipi İşitme Kaybı Duyusal-Sinirsel Tip İşitme Kaybı Karma Tip İşitme Kaybı

İŞİTME ENGELLİLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ

 Sürekli olarak dikkatsiz görülürler. Sorulara çok yavaş cevap verirler. Genellikle soruları ve sözcükleri öğrenmek için "ne" sorusu sorarak tekrar ettirirler. Bir şey söylendiği zaman kaşlarını çatar, alınlarını kırıştırırlar.

 Başkaları kendisiyle konuşurken, başını özel bir durumda tutar, kulaklarını konuşana çevirir. Sesin geldiği yönü tayin etmede ve birinin sesini tanımada yetersizlik gösterir. Konuşmasında bazı sesleri atar ve değiştirir, basit bir sözcüğü yanlış söyler. Olağan dışı yüksek ya da düşük bir ses tonuna sahiptir. Kulak çınlaması ve gürültüden yakınır.

ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler İşitme özürlü öğrenciler sınıflarında ön sıralara oturtulmalı, sık sık sorular sorularak konu ile ilgisinin sürekli olması sağlanmalıdır. Öğretmen söz konusu öğrencilerin aileleriyle işbirliği içinde olmalıdır.

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler İşitme engelli çocuk sınıfta yokken, sınıfa onun problemi anlatılmalı, arkadaşlarının ona nasıl davranması gerektiği anlatılmalıdır. Çocuk sınıfta her türlü etkinliğe katılmalıdır. Kümelere girmeli. Öğretmen sınıfa topluca soru sorduğunda çocuğun bunu anladığından emin olmalıdır.

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler Öğretmen işitme engelli çocukla konuşurken kısa ve basit cümleleri kullanmalıdır. Çocuğun işitmesinde veya dikkatinde dalgalanmalar olabilir, bazı günler daha iyi işitip daha dikkatli olabilirler.

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler İşitme özürlü çocukla konuşurken öğretmen yüzünün gölgede kalmamasına, ışıklı olmasına dikkat etmelidir. Yarım konuşmalardan ya da anlaşılmaz ses çıkarmalar, ağız içinden konuşmamaya dikkat edilmelidir.

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler Çocuk kelimeleri tam söyleyemezse bile, bazı sesler çıkararak tepkide bulunabilir. Öğretmen çocuğun çıkarabileceği seslerden başlayarak, ses çıkarması için teşvik etmeli, daha sonra çocuğa, onun seslerini ve söylediği kelimeleri doğru telâffuz ederek yeni kelimeler yapmasına yardımcı olmalıdır.

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler Çocuğun doğru olarak söylediği kelimelerden sonra öğretmen onu ödüllendirmek için memnuniyetini bildirir ifadeler kullanmalı, çocuğu teşvik etmelidir. Bazı çocuklar kelimeleri açık olarak ifade etmekte güçlük çekerler, öğretmen çocuğun dudaklarını izleyerek anlamak zorunda kalabilir.

Öğretmenlere İşitme Engelli Öğrencileri Tanımada Yardımcı Olabilecek Bazı Öneriler Öğretmen elindeki nesne hakkında konuşuyorsa, çocuk hem eline hem de dudaklarına aynı anda bakamayacağı için ona önce ellerine sonra da dudaklarına bakması için zaman tanınmalıdır.