EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN HAKLARI.
Advertisements

KAZANIMLAR 6.Atatürk'ün milliyetçilik ilkesinden yola çıkarak millî birlik ve beraberliğin önemine inanır. 7.Atatürk'ün "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK Eğitim Sistemi.
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
MERHABA.
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
ATATÜRK İLKELERİ.
LÜTFEN CEP TELEFONLARIMIZI KAPATMAYI UNUTMAYALIM
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI İLE İLGİLİ MEVZUAT
GÖKHAN ERGUN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI SELÇUKLAR İLKOKULU-ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TÜRK Eğitim Sistemi.
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
EĞİTİMİN AMAÇLARI VE HUKUKSAL TEMELLERİ
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ

21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?

20. Yüzyıldan sonra ne değişti de … ?

Paradigma Eğitim hedefleri UNESCO 21. yüzyıl eğitim hedefini Bilmeyi öğrenme Yapmayı öğrenme Olmayı öğrenme Birisi ile birlikte yaşamayı öğrenme olarak belirtmektedir

Nasıl bir program ile nasıl bir insan yetiştirmeyi hedefliyor? Hangi Ortam Gereklidir Nasıl bir program ile nasıl bir insan yetiştirmeyi hedefliyor? Beceri Nasıl Sağlanabilir Çıktılar ihtiyaçlara cevap veriyor mu?

21. Yüzyıl becerilerini kazanan bireylerin özellikleri; Bilgi ve medya okuryazarlığı, İletişim becerileri, Eleştirel düşünme ve sistem düşüncesi, Problem belirleme, formülleştirme ve çözme, Yaratıcılık ve entelektüel merak, Kişiler arası ve işbirliği becerisi, Kendi kendini yönetme, Sorumluluk ve uyum becerisi, Sosyal sorumluluk olarak tanımlanmaktadır

20. YY. Okullarından Köy Enstitüleri Tarımsal kalkınmayı desteklemek için Bölgelerine eğitim-öğretim götürmek Sanat çalışmalarını desteklemek Ülke ekonomisine katkıda bulunmak

21. Yüzyıl becerilerini kazanan bireylerin özellikleri; Bilgi ve medya okuryazarlığı, İletişim becerileri, ( Köylüyle ) Eleştirel düşünme ve sistem düşüncesi, Problem belirleme, formülleştirme ve çözme, Yaratıcılık ve entelektüel merak, Kişiler arası ve işbirliği becerisi, ( Temeli İMC ) Kendi kendini yönetme, Sorumluluk ve uyum becerisi, Sosyal sorumluluk olarak tanımlanmaktadır

Atatürk inkılap ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; Ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, İnsan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek; Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip,

İnsan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; Yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek; İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;

Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ

PEKİ SORUN NEREDE ?