Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Bankacılık Etik İlkeleri
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI ULAŞ YILDIRIM (TOBB ETÜ – SANAT VE TASARIM)
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
KAREN 2007 yılında mühendislik ve imalat sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kurulmuştur. Firmamızın son iki yılda gerçekleştirdiği başarılı mühendislik.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
PAZARLAMADA İNOVASYON
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
“innovation and future”
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar Dr. A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık Ltd. Şti. İSO 6. Sanayi Kongresi, 26-27 Kasım 2007, İstanbul

Sunumun içeriği Firmanın temel stratejik vizyonu ve rekabet stratejileri Farklılık stratejisi Pazar, teknoloji ve yeni ürün geliştirme ilişkileri Ürün ve süreç geliştirme projeleri sınıfları Ürün platformları

Sanayide Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme Faaliyetlerinin Amacı Temel amaç, sürdürülebilir bir rekabet avantajı sağlayabilmek için, Yeni ürünler ve üretim/teslimat süreçleri geliştirmek; Mevcut ürünleri ve üretim/teslimat süreçlerini iyileştirmektir. Bu faaliyetlerin şirketin temel stratejik vizyonu ile uyumlu yürütülmesi gerekir.

Firmanın Temel Stratejik Vizyonu Nereye gidiyoruz? Oraya nasıl gideriz? Neden başarılı olabiliriz?

Temel Stratejik Vizyonunun Belirlenmesi (Core Strategic Vision (CVS) Boundary Framework)* Finansal hedefler/ iktisadi büyüme modeli Temel beceriler/ değer zinciri Temel faaliyet alanları ve iş hedefleri Firmanın Temel Stratejik Vizyonu Pazar eğilimleri/ Rekabet stratejileri Teknoloji eğilimleri/ Teknoloji stratejileri Ürün stratejisi * Michael E. McGrath, Product Strategy, McGraw-Hill, 2001

Rekabeti Belirleyen Beş Temel Güç* SEKTÖRE YENİ GİRECEK FİRMALAR Mevcut firmalar arasındaki rekabet MEVCUT RAKİPLER TEDARİKÇİLERİN PAZARLIK GÜCÜ ALICILARIN PAZARLIK GÜCÜ İKAME ÜRÜN VEYA HİZMETLER * Michael E. Porter, Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, The Free Press, 1980

Porter’in Jenerik Rekabet Stratejileri* Düşük Maliyet Benzersizlik Rekabet Avantajının Kaynağı Dar (belirli pazar kesimine odaklı) Geniş (sektörün/pazarın tümüne yönelik) Hedef Pazarın Kapsamı Düşük Maliyet Stratejisi Odaklanma Stratejisi (Düşük maliyet) Farklılık Stratejisi (Farklılık) * Michael E. Porter, Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, The Free Press, 1980

Farklılık Stratejisi Örnekleri Benzersiz özelliklere ve yeteneklere dayalı farklılık Üstün performansa dayalı farklılık Desteklenen standartlardan kaynaklanan farklılık Müşteriye sağlanan (ölçülebilir) yarara dayalı farklılık Müşteriye sağladığı kolaylığa dayalı farklılık Artan verimliliğe dayalı farklılık Kalite ve güvenilirliğe dayalı farklılık Müşterinin yatırımını korumaya dayalı farklılık Toplam sahiplenme maliyetine dayalı farklılık Tasarımdan kaynaklanan farklılık

Pazar, Teknoloji ve Yeni Ürün Geliştirme İlişkileri* Dünya İçin Yeni 2 Ar-Ge güdümlü geliştirme 5 Teknoloji ve pazarın beraber gelişmesi AZ Bilinen bir ihtiyaca yönelik yeni bir çözüm Belirsiz bir ihtiyaca yönelik gelişmekte olan bir çözüm Gelecek Nesil İfade edilmemiş bir ihtiyaca yönelik yeni bir çözüm 3 Kullanıcı ortamına duyarlı geliştirme Teknolojinin olgunluğu Büyük İyileştirme Belirlenen bir ihtiyaca yönelik yenilikçi bir çözüm Bilinen bir ihtiyaca yönelik iyileştirilmiş bir çözüm 4 Teknoloji devşirme ya da teknoloji füzyonu 1 Müşteri/kullanıcı güdümlü İyileştirme Olgunlaşmış (baskın) Tasarım Ürün gamının müşteri tabanı ile uyumu ÇOK AZ Mevcut Müşteriler Yeni Müşteriler Yeni pazar/ Bilinmeyen müşteri sınıfı * D. Leonard-Barton, Wellsprings of knowledge, HBR Press, 1995

Ürün ve Süreç Geliştirme Projeleri Sınıfları * Süreç (proses) yenilikleri İleri Ar-Ge ve teknoloji geliştirme projeleri 1 Gelecek nesil süreci Firmanın bir bölümüne yönelik yenilik Yeni temel süreç Küçük proses iyileştirmeleri Ürün yenilikleri Büyük yenilik (sıçrama) projeleri 2 Yeni temel ürün 3 Platform geliştirme projeleri Gelecek nesil ürün 4 Ürün ailesini genişleten ürünler Türev ürün projeleri (iyileştirmeler, düşük maliyetli sürümler v.b.) Küçük iyileştirmeler * S. C. Wheelwright ve K. B. Clark, Revolutionizing Product Development, The Free Press, 1992

Bazı Kavramların Tanımları Ürün ailesi: Ortak özellikleri, parçaları, modülleri ve alt sistemleri paylaşan ancak değişik pazar dilimlerine hitap eden ürünler. Ürün Platformu: Bir ürün ailesi içinde üründen ürüne değişmeyen ortak özellikler, parçalar, modüller yada alt sistemler. Türev Ürün: Ürün platformunda eklemeler ve çıkarmalar yaparak türetilen yeni ürünler.

Ürün Stratejisi Nereye gidiyoruz? Oraya nasıl gideriz Temel Stratejik Vizyon Ürün Platformu Stratejisi Ürün Ailesi Yeni Ürün Geliştirme Projeleri Nereye gidiyoruz? Oraya nasıl gideriz Neden başarılı olabiliriz? Teknolojinin tanımlanması Platform mimarisi Ürün ailesi (gamı) planları Ürün platformu yönetimi

Ürün Platformlarına Dayalı Ürün Aileleri Geliştirmenin Nedenleri Ürün çeşitliliğini artırmak; Ürün ailesindeki karmaşıklığı azaltmak; Maliyetleri düşürmek; Teslimat sürelerini azaltmak.

Ürün Platformu Örneği VW A Platformu: VW: Audi: Seat: Skoda VW Golf IV (3 ve 5 kapı, stationwagon, convertible, minivan) VW Bora (Sedan, coupe, convertible, station wagon) VW Beatle (New Beatle, New Beatle Convertible) Audi: Audi A3 (3 ve 5 kapı) Audi TT Audi TT Roadster Seat: Seat Leon (HB, coupe, convertible) Seat Toledo (Sedan, coupe, convertible ve stationwagon) Skoda Skoda Oktavia (sedan, station wagon)

Ürün Ailesi Tasarımı Yaklaşımları En iyi tasarımlar Optimize edilmiş bağımsız tasarımlar Yüksek Ortak ürün platformuna dayalı tasarımlar Performans İyi olmayan tasarımlar Düşük Az Ortak parça kullanımı derecesi (%) Çok

Ürün Platformu Kullanmanın Uygun Olmadığı Durumlar Performanstan ödün vermeyen, yüksek performans pazarına yönelik ürünler Tek fonksiyonlu ürünler Tek kullanıcıya/kullanıma yönelik ürünler Ürün çeşitliliği gerektirmeyen, kısa ömürlü ürünler Zaman içinde çok az değişen ürünler Çok yavaş değişen pazarlarda satılan ürünler

Son Söz: Ar-Ge ve teknoloji geliştirme faaliyetleri firmanın temel stratejik vizyonunu ve rekabet stratejilerini destekleyecek biçimde planlanıp sürdürülmelidir.

Teşekkürler!