Kamusal Mal ve Hizmet Nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMUSAL MAL VE HİZMETLER
Advertisements

Vergi ile İlgili Kavramlar
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Bireysel Emeklilik Sistemine Yönelik Vergi Düzenlemeleri İstanbul 2002.
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
KAMU GELİRLERİ VE TÜRLERİ
KAR PAYI DAĞITIM POLİTİKASI
Kamusal Mallar ve Ortak Kaynaklar
MENKUL KIYMETLER ÜNİTE 7
RUS-TÜRK İŞ VE YATIRIM ZİRVESİ 'Rusya'ya Yatırımlarda Vergisel Yapılanma Alternatifleri' Ersin NAZALI, LL.M., MSc Vergi Bölümü Yöneticisi, Avukat, E.Hesap.
KAMU GELİR TÜRLERİ.
KAMU HARCAMALARI VE ETKİLERİ
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
Menkul Sermaye İradı.
Durgunluk ve Maliye Politikası
KAMUSAL MAL VE HİZMET TÜRLERİ
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
Menkul kıymetler Kişilerin yatırım amacı ile edindikleri ortaklık ve alacak hakkı sağlayan ve çıkarılması için sermaye piyasası kurulundan izin alınan.
Devlet Anlayışlarının Kamu Harcamalarının Boyutlarına Etkileri
BÜTÇE AÇIKLARI.
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
KAMUSAL EKONOMİK FAALİYETLER. Tüm ekonomik faaliyetler kamu kesimi ve özel kesim tarafından gerçekleştirilir. Kamu ekonomisi, devletin ve bütün kamu kuruluşlarının.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
VERGİ HUKUKUNUN GENEL ESASLARI
KAMU HARCAMALARI ve GELİRLERİ
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
İŞLETME FİNANSININ ( FİNANSAL YÖNETİMİN) KAPSAMI
KAMU ALACAKLARININ YENİDEN YAPILANDIRILMASI (TORBA YASA)
HEPİMİZİN ÖDEVİ VERGİ.
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
MAKRO EKONOMİYE GENEL BAKIŞ
Salih Zeki Anadolu Lisesi
Maliyet ve unsurları, muhasebe maliyeti, fırsat maliyeti, gider-zarar ayırımı, sabit, değişken ve karma giderler İŞL 313 İkinci Hafta.
Menkul Sermaye İradı.
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
GSYH ve TÜFE: Makroekonominin İzlenmesi
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
HAZIR DEĞERLER ile MENKUL KIYMETLER ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
DEVLET BORÇLARI.
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
Karşılaştırmalı Tablolar Tekniği. Analizi yapan kişi analiz tekniklerini uyguladıktan sonra, mali tablolardaki değişimleri ve nedenlerini ortaya koymalıdır.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
FİNANS YÖNETİMİ.
 4. Hafta: Bütçe ve Faiz Dışı Denge  Yasama organının, yürütme organına, gelir toplama ve harcama yapma konusunda yetki verdiği ayrıntılı olarak hazırlanmış.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi Maliyet ve Unsurları Dr. Can Öztürk.
ADI : RİFAT ÇABAS SINIF :MALİYE BÖLÜMÜ ŞUBE :E NO : DERS : EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI DERSİN ÖĞRT:SUAT ÇAPUK MUHASEBE VE FİNANSMAN VERGİ.
1. ADIM İşyerini Kayıtlı Hale Getir. İŞYERİNİN BİLDİRİLMESİ 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesi kapsamında sigortalı çalıştırmanız halinde, işyeri bildirgenizi.
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
FİNANSAL SİSTEM VE FİNANSAL PİYASALAR
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
Borç R. Hakan ÖZYILDIZ
VARLIKLARIN İZLENMESİ Diğer Alacaklar
Devlet Muhasebe Standartları
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
İçerik PARA (PARANIN ÖZELLİKLERİ, FONKSİYONLARI, ÇEŞİTLERİ, PARANIN KIYMETİNİN ÖLÇÜLMESİ, ENFLASYON, DEFLASYON, DEVELÜASYON, REVALÜASYON, PARA POLİTİKASI)
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
TMS-19 ÇALIŞANLARA SAĞLANAN FAYDALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

Kamusal Mal ve Hizmet Nedir? ​Kamusal mallar, toplumun tüm üyelerinin herhangi bir bedel ödemeden tüketebileceği ve bir kişinin tüketiminin bir başkasının tüketimine engel olmadığı mallardır. ​Bu mal ve hizmetler toplumda ödeme yapan ya da yapmayan tüm toplum üyelerine fayda sağlar. Ödeme yapmayanlar bu faydayı elde etmekten mahrum bırakılmadığı için kamusal mallarda bedavacılık sorunu ile karşılaşılır.

Kamusal Mal ve Hizmet Çeşitleri 1.Tam Kamusal Mal ve Hizmetler Devletin üretip özel ekonominin üretemediği, fiyatlandırılamayan, pazarlanamayan ve bölünemeyen mal ve hizmetlerdir. Ulusal savunma, adalet, diplomasi, zorunlu eğitim hizmetleri en bilinen örneklerdir.

Kamusal Mal ve Hizmet Çeşitleri 2.Yarı Kamusal Mal ve Hizmetler Devlet tarafından üretilmekle birlikte piyasa tarafından da üretilebilir. Fiyatlandırılabilen pazarlanabilen bölünebilen mal ve hizmetlere, özel ve kamusal mal ve hizmetlerin özelliklerini göstermesi sebebiyle karma mallar da denir. Eğitim ve sağlık hizmetleri bu mal ve hizmetlere örnek gösterilebilir.

Kamusal Mal ve Hizmet Çeşitleri 3.Özel Mal ve Hizmetler Bu mal ve hizmetlerin faydası kişiseldir. Faydası pazarlanabildiğinden bedelinin ödenmesi gerekir. Kişinin, sunulan mal ve hizmetler arasından en uygun bulduğunu seçme olanağı vardır.

Kamusal Mal ve Hizmetlerin Finansman Şekilleri Devlet, topluma karşı üstlendiği çeşitli görevleri (güvenlik, adalet, eğitim, sağlık vb. konularda) yerine getirmeye çalışmakta, bu amaçla mal ve hizmet üretmektedir. Bunu yerine getirebilmek için de kaynağa ihtiyaç duymaktadır. Devlet, bu kaynağı egemenlik gücüne dayanarak, ürettiği mal ve hizmetleri talep edenlerden belli bir karşılık alarak temin etmektedir. Vergi, resim, harç, borçlanma bu finansman araçlarındandır.

Kamusal Finansman Kaynakları Vergi: Devletin üstlenmiş olduğu görevleri gerçekleştirmek için gerçek ve tüzel kişilerden cebren, karşılıksız olarak egemenlik hakkına ve kanuna dayanarak alınan parasal tutarlardır. Devletin gelir ihtiyacının önemli bir bölümünü karşılar (%75-%90) Harçlar: Bazı kamu hizmetlerinden yararlanma karşılığında alınan bir bedeldir. Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak uygulamaya konulur. Örnek: Üniversite harçları Resimler: Belirli bir hizmetin veya işin görülmesi için yetkili makamlara izin karşılığında ödenen paradır. Daha çok yerel yönetim kuruluşları tarafından tahsili yapılır. Belediye gelirleri örnek olabilir.

Kamusal Finansman Kaynakları Şerefiyeler: (Değerleme veya iştirak payı) Bayındırlık hizmetlerinden dolayı değerleri artan menkul sahiplerinden alınan paylardır. Genellikle yerel yönetim kuruluşlarının gelir kaynakları arasındadır. Parafiksal Gelirler: Emekli Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu, Ticaret ve Sanayi Odaları gibi kuruluşların devletten aldıkları yetkiye dayanarak yaptıkları kamusal hizmetler karşılığında üyelerinden aldıkları paralardır. Para Basmaktan Doğan Gelirler: Devletin para basmaktan elde ettiği gelirlerdir. Emisyon ile sağlanan gelirlere senyoraj geliri denir. En kolay para elde etme yoludur. Ancak enflasyona neden olur.

Kamusal Finansman Kaynakları Borçlanma (İstikraz): Vergiden sonraki en önemli kaynaktır. Gönüllü, geçici, bazen de zorunlu olarak alınır. a) İç Borçlanma: Kamu hizmetlerinin finansmanında kullanılır. b) Dış Borçlanma: Daha çok yatırım harcamalarında kullanılır.

Berkan DÖNMEZ 2011466037