Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama Karması Elemanları
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
BÖLÜM VIII Ürün, Hizmet ve Marka.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PAZARLAMA **Pazarlamanın Gelişimi:İnsanların ihtiyaçları doğrultusunda pazarlama gelişmiş çağdaş pazarlama 1.dünya savaşından sonra hızla sanayileşen ülkelerde.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Pazarlama Yönetimi Süreci
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ürün, Hizmet ve Markalama Stratejileri
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
İşletmeyi neden kurarız ?
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Ürün Mallar ve Hizmetler
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Ürün Mallar ve Hizmetler
Mobil Pazarlama 1.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Mamul.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Ambalajlama.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
MARKA NEDİR ? Marka nedir ? Bir ticari malı, herhangi bir nesneyi tanıtmaya, benzerinden ayırmaya yarayan özel isim veya işaret. Markalar 4 çeşittir.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Sunum transkripti:

Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI

Tüketici ne satın alıyor?

Ürün Düzeyleri Öz ürün Somut ürün Genişletilmiş ürün

Montaj Firma İmajı Teslim Ambalaj Satış Sonrası Servis Stil Marka Asıl Yarar Tasarım Ödeme Kolaylıkları Kalite Kullanma Talimatı Etiket Garanti

Ürün Sınıfları Dayanıklı ürünler Dayanıksız ürünler

Satın Alanlar Bakımından Tüketici ürünleri Endüstriyel ürünler

Tüketici ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan ürünler Aranmayan ürünler

Fazla bir karşılaştırma ve satın alma çabası harcamadan, sık sık ve hemen satın alınan ürünler Seçim ve satın alma aşamasında uygunluk, kalite, fiyat ve stil bakımından karşılaştırmalar yapılarak alınan ürünler Önemli bir alıcı grubunun özel bir satın alma çabası göstermeye hazır olduğu, kendine özgü karakteristikleri ve marka kimliği olan, tüketicinin ismen ya da marka olarak ısrarla istediği, ikameleri kabul etmediği ve hatta sunulursa kızdığı ürünler Alıcıların varlıklarını bilmedikleri veya bilseler de normal olarak satın almayı düşünmedikleri, nereden alabileceklerini bilmedikleri, en sona erteledikleri ürünler

Bu ürünler hangi sınıfta? Otomobil Yangın tüpü Mobilya Deprem sigortası Sakız Berber Rıfkı Şemsiye Tuz Kola Mutfak robotu Parfüm Buzdolabı Ansiklopedi Ekmek Pil Mum Hayat sigortası Mezar yeri Banka Hizmetleri Kar zinciri

Mal Karması Bir işletmenin pazara sunduğu tüm mal dizilerinden ve birimlerinden oluşur. Eni, boyu, genişliği, derinliği, uyumluluğu

Arçelik Mal Karması Ürün Dizisi Genişlik /En Buzdolabı Çam. Makinesi Bul. Makinesi ……………............. Tek Kapılı X X X W120 Derinlik / Boy W121 İki Kapılı U1244 U1245 U1246 Üç Kapılı S1900

Ürün Politikaları Tek Pazar Bölümü Birden Fazla Pazar Bölümü Tek Ürün Pazarın Geliştirilmesi Ürün Farklılaştırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bileşiminin Çeşitlendirilmesi Ürün Bileşiminin Farklılaştırılması

ÜRÜN KARMASININ İYİLEŞTİRİLME YOLLARI VAR OLAN ÜRÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPMAK ÜRÜNÜ KARMADAN ÇIKARMAK YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEK

Bir Üründe Değişiklik Yapmanın Yolları Kalite Değişikliği Kullanım değişikliği Öteki niteliklerinde değişiklik

Yeni Ürün İcat anlamında yeni ürün Pazar için yeni ürün İşletme için yeni ürün

ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ Tanıtma Gelişme Olgunluk Gerileme

GİRİŞ GELİŞME OLGUNLUK GERİLEME ÖLÜM Pazar Payını Koru Giderleri Azalt Pazar Payını Arttır Ürünün farkına varılsın, denettir Yeni Ürün Planları Yap GİRİŞ GELİŞME OLGUNLUK GERİLEME ÖLÜM

Tanıtma Aşaması Satışlar yavaş yavaş yükselir. Doğrudan rakip yoktur. Malın nitelikleri sık sık değiştirilir. Üretim maliyetleri yüksektir. Pazarlama maliyeti yüksektir. Malın satış fiyatı yüksektir. Kar elde edilmez.

Gelişme Aşaması Pazar hızla büyür. Doğrudan rekabet artar. Üretim yöntemleri belirlenir. Fiyat değişiklikleri yapılır. Malın dağıtımı yaygınlaşır. Satış çabaları giderek yoğunlaşır. Kar en üst düzeye ulaşır. Ürünün farkına varılsın, denettir

Olgunluk Aşaması Pazarın büyüme hızı düşer. Ürünün farkına varılsın, denettir Pazarın büyüme hızı düşer. Mala bağlı hizmetlerin önemi artar. Kar azalır. Aracıların ve tüketicilerin satın alma davranışları değişir. Rekabet çok şiddetlidir.

Gerileme Aşaması Pazarda ve malda değişmeler olur. Birincil talebin geliştirilmesine dönülür. Fiyatlarda düzeltmeler yapılır. Rekabet azalır. Ürünün farkına varılsın, denettir

Ölüm Aşaması Ürünün farkına varılsın, denettir Tofaş, Kaset-Çalar

Her malın kesinlikle bu aşamalardan geçtiği söylenemez. Pazarın Yapısı Aşamalar Arasındaki Süre Ne Kadar? Mickey Mouse

Mutfak Aletleri İlaçlar Plastik Cep Telefonu Modelleri

Stil Moda Farklılaştırma, Topluma Uyma Heves

Gameboy Kay Kay Bol Paçalı Pantalonlar Siyah-Beyaz TV Büyük Sim Kartlı Telefonlar Benzin Otomobil Mobilya Dondurulmuş Gıda (Amerika-Türkiye)

Yeni Ürün Geliştirme Süreci Fikir Yaratma Fikirlerin Ayıklanması Ekonomik İnceleme Malı Geliştirme Pazar Testi Pazara Sürme

Yeni ürünlerin % 80’i başarısız olmaktadır. Örnekler

Hem teneke hem de soğutucu

Bu en ince MONİTÖR

Bu ödül alan bir ÇAMAŞIR MAKİNESİ-su ve deterjan kullanmadan negatif iyon ve basınçlı hava ile çamaşırlarınızı temizliyor

Melodi, titreşim ve sonunda koku Melodi, titreşim ve sonunda koku. Bu şey telefon çaldığında etrafa koku yayıyor

Dükkanızın önünde pinekleyen gençleri uzaklaştıran ses cihazı

Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor.derin uykudaysanız bekliyor,hafif uykuya gelince uyandırıyor

Bunlardan çok daha iyi yeni ürünler www.yenibu.com’da

Ürün Konumlandırma Fazla enerji tüketmez. Yeşil ürün Diş dostu Hesaplı Alışverişin Adresi Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz tek yer Güvenli yolculuk Kendinizi Evinizde Hissedin.

Alkol oranı en yüksek bira En dayanıklı cihaz En yaygın servise sahip beyazeşya En düşük kalorili yoğurt Dürüst haberciliğin adresi En iyi kokan şampuan En doğal sabun

Ürün Nitelikleri Kalite Marka Etiket Ambalaj İmaj

Kalite Kalitenin Tanımı Toplam Kalite Yönetimi (İçMimari nitelik) Standartlaştırma TSE, ISO Kalite Belgeleri

Etiketleme Etiket Türleri Marka Etiketi Tanımlayıcı Etiket Dereceleme Etiketi

Ambalajlama Gül, adı başka bir şey de olsa aynı tatlılıkla kokardı…” Romeo-Juliet Shakespeare. Gerçekten de öyle mi?

Ambalajlamanın Fonksiyonları Koruyuculuk Kolaylık Motivasyon

İmaj Kayseri pastırması Antep baklavası Fransız şarabı Türk lokumu Japon arabaları Alman malı