Erişim Denetimi, Fonksiyon

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Advertisements

C# - Metotlar.
Fonksiyonlar.
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Değişken Bildirimleri
OOP UYGULAMA 5.
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Nesne Tabanlı Programlama
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
DİZİLER.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DELEGATE OOP-UYG.
Fonksiyonlar.
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Sınıflar ve Fonksiyonlar
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Metotlar.
FONKSİYONLAR.
METOTLAR.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
Bilgisayar Programlama
C# ile Seri İletişim Aslı Ergün.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Nesneye Dayalı Programlama
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
4. Hafta1 4. HAFTA. 4. Hafta2 Fonksiyonlar  Büyük problemler, küçük parçalara bölünerek kolay çözülür  Yazılımlar benzer modüller içerirler  Hata ayıklama.
Fonksiyonlar.
BİLGİSAYAR programlama II
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
C dili kullanıcıya kendi ihtiyacı olan bir fonksiyonu yazma imkanı vermiştir. Bir sayının faktöriyelini almaya ihtiyaç duyduğumuzu ve aynı zamanda asal.
Nesneye Dayalı Programlama
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Erişim Denetimi, Fonksiyon OOP Erişim Denetimi, Fonksiyon

Sınıf - Nesne Sınıf, gerçek hayattaki bir nesneyi istenen bir şekilde modelleyebilmek için gerekli bütün kod ve veriyi içeren yazılım birimidir. Nesne sınıfın bir örneğidir. Somut bir niceliktir.

Sınıf içindeki üye değişkenlere ve yöntemlere erişimin denetlenmesi üç farklı C# anahtar kelimesiyle sağlanır. private: sınıf dışından görünmeyen değişkenlerin ve yöntemlerin tutulduğu bölümü işaretler public: sınıf dışından görünen ve erişilebilen değişkenlerin ve yöntemlerin bulunduğu bölümü tanımlamak için kullanılır protected: Türetilmiş sınıflardan erişilebilen değişkenlerin ve yöntemlerin bulunduğu bölümdür. Dışarıdan görülmez ama türetilmiş sınıflardan erişilir.

Sınıf tanımında varsayılan erişim denetimi private’dır Sınıf tanımında varsayılan erişim denetimi private’dır. Sınıf tanımına başlarken, hiç bir erişim denetimi anahtar kelimesi yazılmazsa, private olarak alınır.

ÖRNEK using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace ConsoleApplication1 { public class Nokta //fonksiyon dışında erişilemeyen değişkenler private double x; private double y; // orijinden uzaklığı bulanfonksiyon tanımı public double orijindenUzaklik() { Console.WriteLine("x number:"); int x = Convert.ToInt16(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("y number:"); int y = Convert.ToInt16(Console.ReadLine()); return Math.Pow(x * x + y * y, 0.5); }

Main(program.cs) using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace ConsoleApplication1 { class Program { static void Main(string[] args) Nokta islem = new Nokta(); Console.WriteLine( islem.orijindenUzaklik()); Console.ReadLine(); }

Fonksiyonlar Nesne Tabanlı Mimaride sınıflar için tanımlanmış özellikler: Kapsülleme-Saklama(Encapsulation) Polimorfizm-Çok biçimlilik(Polymorphism) Kalıtım(Inheritance) Bu özellikleri incelemeden önce sınıfların içerisinde tanımlanan fonksiyonları inceleyelim.

Fonksiyonlar Fonksiyonlar belirli bir işi gerçekleştirmek amacı ile yazılmış değişkenler ve ifadeler kümesidir. Belirli tipte parametreler alarak belirli tipte sonuçlar döndürürler. Programın diğer bölümlerinden tekrar tekrar çağırılabilirler. yazım şekli : dönen_tip FonksiyonAdı (Aldığı Parametreler)

Fonksiyon Fonksiyonlar bir sınıf içerisinde bulunmalıdır. Bir sınıfın içerisinde bulunmayan, kendi başına bir fonksiyon yazılamaz. yazım şekli: public class newClass { public void newFunction() ………….. }

Fonksiyon void kelimesi, fonksiyonun herhangi bir değer döndürmeyeceğini belirtir. () parantezleri Main'in bir fonksiyon olduğunu belirtir. Parantez içinde fonksiyona gönderilecek parametreler belirtilebilir. Main(string[] args) fonksiyonu içine string[] tipinde değerler gönderilebileceğini anlatan parametre kullanılmıştır. Çoğunlukla fonksiyonlar parametre listesi isterler. Bu parametrelere göre işlem yapar ve sonuç döndürürler.

Fonksiyon private float toplam(int a,int b,int c) toplam ismindeki fonksiyon a, b ve c isminde üç parametre istemektedir. Fonksiyonun döndürdüğü sonuç değeri float tipindedir. Ana programda fonksiyon çağrıldığında a, b ve c değişkenlerine, değer yüklenir.

Fonksiyon private float toplam( int a, int b, int c) { t = a + b + c ; return t; } a, b ve c değişkenleri sadece toplam fonksiyonu içinde geçerlidir. Fonksiyon içinde tanımlanan t değişkeni de sadece bu fonksiyon içinde oluşturulmuştur ve çıkışta silinir. Scop içerisinde tanımlı yerel değişkenler

Fonksiyon Fonksiyon return anahtar kelimesiyle bir değer döndürür. Eğer dönen tip void olursa, return deyimi genelde kullanılmaz. return anahtar kelimesinin döndürdüğü değişken veya değerin tipi fonksiyonun tanımında verilen tiple aynı olmalıdır.

Fonksiyon private float toplam( int a, int b, int c) { float t; t = a + b + c ; return t; }

Fonksiyon Fonksiyonun çağrılmasında, fonksiyon tanımı dikkate alınır. Sadece veri tipleri yazılmaz ve değerler sabitler yada değişkenler olabilir. Genellikle, fonksiyondan gelen değer bir değişkene atanır. deger = toplam( i, j, k ) ; veya deger = toplam( 5, x, 2.7 ) ;

Fonksiyon NOT: Main() fonksiyonu içinde toplam fonksiyonu çağrıldığında main()’in veri alanında bulunan değerler toplam() fonksiyonunun veri alanına kopyalanır.

ÖRNEK Bir sayının faktöryelini alan fonksiyonu ve bulunduğu sınıfı yazınız. Fonksiyon 0'dan küçük değerler için 0 1 ve 0 için 1 2'den büyük sayılar için hesaplanan faktöriyel değerini döndürecek. Ana programda 1'den başlayıp klavyeden girilen değere kadar olan sayıların faktöryeli ekrana yazdırılacak.

class using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace ConsoleApplication2 { class fonk public int Faktor(int x) { int sonuc = 1; if (x < 0) return 0; if (x == 0 || x == 1) return 1; for (int j = 2; j <= x; j++) sonuc =sonuc*j; return sonuc; }

Main program using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace ConsoleApplication2 { class Program static void Main(string[] args) Console.WriteLine("sayi="); int y = Convert.ToInt16(Console.ReadLine()); fonk a = new fonk(); for (int i = 1; i <= y; i++) { Console.WriteLine(a.Faktor(i)); } Console.ReadLine();

SORU Değerlerini kullanıcının belirlediği iki parametre alan, bu değerlerin farkının faktöryelini döndüren fonksiyonu yazınız. Fonksiyonun ismi: int faktoryel_fark(int a, int b)