Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN
ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
1 . ÜNİTE : GEOMETRİK ŞEKİLLER
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
KONU: DÜZGÜN ÇOKGENLER ALT ÖĞRENME ALANI: GEOMETRİ SINIF DÜZEYİ:
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
SİMETRİ Ders kitabı 27.sayfa
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
Origami.
Karenin Çevre Uzunluğu
ALAN ÖLÇME.
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
DOĞRULAR VE AÇILAR.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Anadolu Öğretmen Lisesi
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Matematik Geometrik Şekiller.
DÜZGÜN ÇOKGENLER ve ÖZELLİKLERİ
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
CEBİRSEL İFADELER.
KARENİN ÖZELLİKLERİ Ü Şeklin arkasına gizlenmiş özellikler
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
NAMAZGAH İHSAN DİKMEN İ.Ö.O
ÜÇGEN Üçgen prizma şeklindeki cisimlerin alt ve üst yüzeyleri üçgensel bölgedir. Üçgensel bölgeyi çevreleyen kapalı şekil ise üçgendir. Üçgen prizma.
ÇARPANLARA AYIRMA.
ÜÇGENLER ÜÇGENİN ÇEVRESİ ÜÇGENİN ALANI.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
TUĞBA TAŞOLUK İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Çokgenler.
CEBİRSEL İFADELER.
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
HAZIRLAYAN:Mesut ACAR NO:
EMRE ÜZÜMCÜOĞLU 7/C 2871 BİLGİ BANKASI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Burak ÇURÇUN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 2/B
BASİT CEBİRSEL İFADELER
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
PRİZMALAR.
ÜÇGENLER.
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
ÖZEL ÜÇGENLER. ÖZEL ÜÇGENLER İÇİNDEKİLER PİSAGOR BAĞINTISI ÖKLİT BAĞINTILARI KENARLARINA GÖRE ÜÇGENLER AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER KAZANIMLAR KAYNAKÇA.
AÇILAR.
GEOMETRİK CİSİMLER.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
DÖRTGENLER.
CEBİRLE TANIŞALIM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
Uygulama I Öğrencilere evde ve okulda en çok yapmayı sevdikleri ve sevmedikleri işler sorulur. Sevdikleri ve sevmedikleri işlerden hangilerinde başarılı.
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
CANSU ÇABALAR 11 TM A 64. KARMAŞIK SAYILAR ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER 1 . ÜÇGENLER 2 . DÖRTGENLER.
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
AÇILARI ÖĞRENELİM Hikmet SIRMA.
ORİGAMİ NE DEMEKTİR? ORIGAMI, JAPONCA ORU (KATLAMA) VE KAMI (KAĞıT) KELIMELERININ BIRLEŞMESIYLE MEYDANA GELMIŞ KATLANMıŞ KAĞıT ANLAMıNA GELEN GENEKSEL.
MATERYALİN HAZIRLANIŞI
KATI(GEOMETR İ K) C İ S İ MLER MATEMATİK PROJE SLAYTI M.AŞKIN ERDOĞAN
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3 Özdeşlik Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3

DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Cebir ALT ÖĞRENME ALANI : Cebirsel İfadeler BECERİLER : Akıl yürütme, iletişim, ilişkilendirme KAZANIMLAR : Özdeşlikleri modellerle açıklar. ARAÇ ve GEREÇLER : Boş kâğıt

Öğretme ve Öğrenme Süreci Her bir öğrenciye kâğıtlar dağıtılır. Öğrencilerden, kâğıdı nasıl kare haline getirebilecekleri sorulur?

Dikdörtgen kağıt kare haline getirildikten sonra bu karenin alanının nasıl hesaplanabileceği öğrencilere sorulur. x Alan=x.x Alan= x Bu formülden farklı olarak nasıl alanın hesaplanabileceği cağı sorulur.

Öğrencilerden kağıdı şekildeki gibi herhangi bir A noktasından tekrar katlamaları istenir, ve katlanan kenarlar isimlendirilir. a b A .

Kâğıdın sağ üst köşeden aşağıda belirtildiği gibi katlatılır ve B noktası işaretlenir. Kat bu şekilde yapıldığında B noktasının köşeye olan uzaklığı ile A noktasının köşeye olan uzaklığı hakkında ne söylenebileceği öğrencilere sorulur. Öğrencilerden cevaplarını ikna edici biçimde açıklamaları istenir. A . a B

B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur. Bütün kenarlar şekilde görüldüğü gibi isimlendirilir. a b

Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur. Şekildeki iki küçük karenin ve iki dikdörtgenin alanını bulmaları istenir. Bunlar: a2 , b2 , a.b , a.b ‘dir. a b a.b a2 b2

Küçük şekillerin alanları bir araya getirildiğinde büyük şeklin alanına eşit olacağı fark ettirilir. Yani; Alan 𝑥 2 = a2+b2+2ab olur Bu alanı kenar uzunlukları çarpımı şeklinde de bulunabildiği fark ettirilir. (a+b). (a+b)= a2+2ab+b2 (a+b)2 = a2+2ab+b2 a b a.b a2 b2

Ölçme ve Değerlendirme Kağıt katlayarak (a+2b)2 = a2+4ab+4b2 Özdeşliğini modelleyiniz ve açıklayınız.

(a+2b)2 = a2+4ab+4b2 a b a.b a2 b2