DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CÜMLE ÖĞELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi, veya olayı anlatan sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Bu görevli sözcüklere öğe.
Advertisements

KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Değişkenler.
Tarafından yayınlanmaktadır
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
Cep telefonunla yapabileceklerin (aklına gelmez!)
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NOKTALAMA İMLERİ.
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Meslekleri Tanıyalım.
ILK YARDIM. İlk Yardım Ani olarak hastalanan veya kazaya uğrayan kimseye anında, olay yerinde ve çevre imkanlarından yararlanılarak yapılan, tıbbi olmayan.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
KABUL EDEMEM.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
?.
AŞK GÜNLÜĞÜ.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
Hikmet SIRMA.
Bir yaz günü üçgen tek başına parkta oynuyordu.
DiŞ DOKTORU Diş hekiminin odasına giren genç ve güzel kadın:
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
ZARF (BELİRTEÇ).
DEĞERLENDİRME SORULARI
DEPREMDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER:
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
HAZIRLAYANLAR SELİN BAKIREL DERYA TURHAN
NOKTALAMA İŞARETLERİ ... ? . ‘’ , !.
Merhaba arkadaşlar. Benim adım Emel, yanımda duran da kardeşim Nazlı. Bakmayın siz onun bu kadar uslu durduğuna,karnı acıkınca başlar ağlamaya. Karnı.
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
Arkadaşlar trafikte araba kullanırken hangi trafik ışığında neler yapmamız gerektiğini biliyor musunuz?
YA Ş ASIN TÜRKÇE ÖĞRENDİM. HAZIRLAYANLAR MEHMET İLHAN ORAL ŞEYHMUS TARKAN AFİF ALTUNKAYA.
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
Herhangi bir kaza durumunda,
PENGU İLE KARTOPU BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ EVVEL ZAMAN İÇİNDE KALBUR SAMAN İÇİNDE ÇOK UZAK VE SOĞUK BİR ÜLKEDE PENGU İLE KARTOPU YAŞARMIŞ.BİRBİRLERİNİ ÇOK.
ŞÜKRAN AŞKINCI 1-C SINIF ÖĞRETMENİ
Okulda veya evinizde çeşitli acil durumlarla her an karşılaşabilirsiniz.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
İLK YARDIM.
DÜZENLİ OLMAK.
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
KONU : DOĞRU MU, YANLIŞ MI ? KAZANIM :
EYVAH KAYBOLDUK.
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
HAYIR DİYEBİLİRİM.
HOŞGELDİNİZ GENEL İLKYARDIM MUSTAFA ÜNALAN İLKYARDIM EĞİTMENİ.
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
YARDIM EDELİM (İlk yardım) Hikmet SIRMA. Resme dikkatlice bakınız. Burası sizce neresi olabilir? Acaba ne olmuştur?
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
Kişisel temizliğimiz için neler yapmamız gereklidir?
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Sunum transkripti:

DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım Kazanım: A.3.6 Okulda bir kaza ya da acil bir durum meydana geldiğinde neler yapması gerektiğini ifade eder. Süre: 40’ Temel Beceriler: Güvenlik ve korunmayı sağlama becerisi.

Kişisel Nitelikler: Yardımseverlik Diğer Derslerle İlişkilendirme: Kendini sözlü olarak ifade etme ( Türkçe ) Konuyla bağlantılı bir şarkıyı söyleme ( Müzik ) Kullanılan Materyaller: oyuncak araba, powerpoint sunusu, internet

DİKKAT ÇEKME Sınıfa ‘ Merhaba çocuklar,’ diyerek girerim ve elimdeki ses çıkaran arabayı çalıştırarak çocukların bu sese yönelmelerini sağlarım. ‘ Çocuklar bu ses neye ait olabilir, bu ses sizler için bir anlam ifade ediyor mu?’ diye sorarım, yorumları beklerim. Yorumların sonunda ‘ Evet çocuklar, bugün acil durumlarda ve kazalarda neler yapabileceğimiz hakkında konuşacağız ve bu konuda pek çok şey öğreneceğiz.’ diyerek sürece geçerim.

SÜREÇ ‘ Çocuklar, dün siz okuldan çıktıktan sonra ben biraz daha okulda kalmıştım. Bir öğretmeniniz rahatsızlandı ve herkes O’na yardım edebilmek için başına toplandı. Öğretmeniniz kısa süreli bir baygınlık geçirmişti ve hiç kimse nedenini anlayamadı.

Hemen telefonla ambulans çağırdık ve neyse ki çok çabuk geldiler Hemen telefonla ambulans çağırdık ve neyse ki çok çabuk geldiler. Önce ilkyardım yaptılar, sonra öğretmeninizi hastaneye götürdüler. Şu anda kendisi çok iyi durumda.’ diyerek öğrencileri bir hikayeyle düşündürürüm.

Hemen ardından bu öyküyü sorgulattırarak öğrencilerin bazı kavramları keşfetmelerine yardımcı olurum. Çocuklar, biz neden ambulans çağırdık? Ambulansı aramasaydık neler olabilirdi? Peki, ambulansı aramak için hangi telefon numarasını çevirdik? Bu numarayı bilmemiz sizce önemli mi?

Sizce sağlık görevlileri neden ilkyardım yaptılar? Yapmasalar ne olurdu? Sizce ilkyardım ne işe yarar? Okulda başka ne gibi kazalar oluşabilir? Kazalar dışında okulda başka ne gibi acil durumlar meydana gelebilir? Acil durumlarda neden büyüklerimize haber veriyoruz sizce?

Acil durumlarda hep aynı telefon numarasını mı arıyoruz sizce? Bildiğiniz, acil durumlarda aranacak yerler var mı? Acil durumlarda aranacak numaralardan bildikleriniz var mı? Sizce bu numaraları ezbere mi bilmeliyiz, neden?

Diyelim bir arkadaşınızın başına acil bir durum geldi Diyelim bir arkadaşınızın başına acil bir durum geldi. Bu numaraları aramak için sadece kendi başımıza bir kaza mı gelmiş olmalı yoksa başkalarına yardım etmek için de buraları aramalı mıyız? Şeklinde sorular yönelterek öğrencilerin konuyla ilgili fikirlerini ve önceden sahip oldukları bilgileri öğrenirim.

Daha sonra çocuklara bazı resimler gösteririm ve bu resimlerle ilgili sorular sorarım. Çocuklar bu resimde neler görüyorsunuz? Böyle bir durumda nereyi aramalıyız? Sizin başınıza böyle bir durum gelse nasıl davranırdınız? Aramanız gereken telefon numarasını biliyor musunuz?

Daha sonra ‘ambulans hangi durumlarda aranmalı, polis ne zaman aranmalı, itfaiye ne gibi olaylarda aranmalı?’ diye sorarım ve öğrencilerden yorumlamalarını beklerim. ‘Peki, bunların telefon numaralarını öğrenmek ister misiniz?’ diyerek etkinliklere geçerim.

Arkadaşlar ben Ezgi.Şimdi sizlere bir şarkı söyleyeceğim ve acil durumlarda nereleri arıyormuşuz hep birlikte göreceğiz!! TELEFON Telefonun delikleri içinde Ufak tefek parmakları yüzünden Bir bilseniz başımıza ne geldi Küçük kardeşimin yüzünden 112’yi aradı ambulans geldi 110’u aradı itfaiye geldi 155’ten polisler geldi Çok kızdılar kardeşime.

EŞLEŞTİRME ETKİNLİĞİ Evet çocuklar, şimdi de hep birlikte hangi acil durumlarda hangi numarayı arayacağımızı gösterelim 1 1 1 5 5 1 1 2

AKROSTİŞ ETKİNLİĞİ Polis amcalar gelir O L İ S İnsanlar heyecanlanır T F A İ Y E Acil durumda Mutlaka ararız B U L A N S

‘Hepiniz çok güzel çalışmalar yaptınız, teşekkür ederim ‘Hepiniz çok güzel çalışmalar yaptınız, teşekkür ederim.’ dedikten sonra ‘ şimdi de hep birlikte Ayşe’ye yardım edelim mi?’ derim. ‘ Bakın Ayşe’lerin evinde yangın çıkmış. Ayşe çok korkmuş ve korkudan hangi numarayı arayacağına bir türlü karar verememiş. Haydi O’na yardım edelim!’

LABİRENT ETKİNLİĞİ 155 110 112

‘ Evet çocuklar bugün hep birlikte çok güzel şeyler öğrendik ‘ Evet çocuklar bugün hep birlikte çok güzel şeyler öğrendik. Öğrendiklerimizi güzel bir oyunla pekiştirmeye ne dersiniz?’ diyerek son etkinliğime geçerim.

BEN KİMİM? Nerde bir yangın olsa Ben gider söndürürüm Çok çabuk hareket eder Ağlayanı güldürürüm BEN KİMİM? Bir olay olduğunda Ben müdahale ederim Toplumun güvenliğinden Sorumlu olan benim BEN KİMİM? Kaza olsa koşarım Hasta olsa ben varım Acil durum olunca İlkyardım da yaparım BEN KİMİM?

DEĞERLENDİRME Aşağıdaki cümleleri doğru ya da yanlış şeklinde işaretleyiniz. Yolda bir kaza olmuştu ve ben yaralılara ilkyardım yapması için hemen itfaiyeyi aradım. D/ Y Okulumuzda ya da evimizde yangın çıkarsa hemen ve heyecanlanmadan 110 no’lu telefonu aramalıyız. D/ Y

Aşağıdaki soruları okuyup doğru şıkkı işaretleyiniz. Kazalarda ve acil durumlarda aşağıdakilerden hangisini yapmamalıyız? a- Büyüklerimize haber vermeliyiz. b- Acil yardım numaralarını aramalıyız. c- Yaralıyı kendimiz iyileştirmeye çalışmalıyız.

Bir binada yangın çıktığını görürsek aşağıdaki telefonlardan hangisini aramalıyız? c- 112 Güvenliğimizin tehlikede olduğunu hissettiğimiz zamanlarda aşağıdaki telefon numaralarından hangisini aramalıyız?

Aşağıdaki sorulara kendi yorumlarınızla bir paragraflık kısa cevaplar veriniz. Acil durumlarda ve kazalarda arayabileceğimiz yerler olmasaydı sizce neler yaşardık? Size polis, itfaiyeci ya da doktor olma şansı verilseydi hangisini tercih ederdiniz, neden?

ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU Okulda,acil durumlarda neler yapacağımı bilirim. Acil durumlarda çevremdekilere yardım etmenin önemini bilirim. Acil durumlarda hangi numaraları arayacağımı ezbere bilirim. Öğrenci adı soyadı orta iyi Çok iyi

AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU Okulda, acil durumlarda neler yapacağını bilir. Acil durumlarda çevresindekilere yardım etmenin önemini bilir. Acil durumlarda hangi numaraları arayacağını ezbere bilir. Adı soyadı Çok iyi orta iyi