ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Hasta Memnuniyeti-İletişim
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İletişim Sanatı 1.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Empati.
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot

KONTROLLÜ  Yüz ifadesini pek kullanmaz  Dalgın, zihnen meşguldür  Fazla el-kol hareketi yapmaz  Göz teması sınırlıdır

TEPKİSEL  Yüz ifadesi canlıdır  Hareketli, hayat doludur  Duyglarını dışa vurur, dokunmaktan kaçınmaz  Göz temasını sever

DOLAYSIZ  Görüş beyan eder  Görüşlerini vurgulayıcı tonlamalar kullanır  Gürültücü olabilir  Yüksek sesle düşünür  Hızlı konuşur

DOLAYLI  Soru sorar  Görüşlerini vurgulayıcı tonlamalar kullanmaz  Genellikle sakindir  Konuşmadan önce düşünür  Pek hızlı konuşmaz  Kelime seçiminde dikkatlidir

Dört Profil

Hedef odaklı yönlendirici zorlayıcı hızlı hareket eden rekabetçi

Yaratıcı renkli dramatik ilgi odağı sosyal

İyi Huylu arabulucu kaynaştırıcı dostça nazik kibar takım oyuncusu

Analitik bilge net düşünen sabırlı ayrıntıları gören

İki Adımda Profil Çıkarma Gör Dinle

İnsanların paylaşabileceği en güzel ilişkidir Yakınlaşma İnsanların paylaşabileceği en güzel ilişkidir

Uyum sağlama Yankı uyandırma Aynı dilden konuşma Yakınlaşma Uyum sağlama Yankı uyandırma Aynı dilden konuşma Düzey tutturma

Aralarında yakınlaşma olan kişiler başkalarından daha: İçtendir İşbirliğine açıktır Hoşgörülüdür Eleştiriye açıktır Birbirlerine karşı daha saygılıdır = Kazanan Kişilerdir

Aralarında yakınlaşma olan kişiler farkında olmadan birbirlerine ayak uydururlar

Yakınlaşma olmayan durumlarda kişiler, bilinçli olarak birbirlerine ayak uydurarak yakınlaşma kurabilirler

İletişimin nihai amacı yakınlaşma sağlamaktır En iyi yolu ise karşındakine ayak uydurmaktır

BEDEN DİLİ KONUŞMA RUH HALİ

Herkesin bir “normal temposu” vardır Konuşma hızı Cümle uzunluğu Sesin yükseldiği nokta İfade şekli Beden hareketleri

Çevrelerinin etkisi altında kalmadıklarında Kayıtsız/nötr durumdayken İnsanlar normal tempolarını değiştirmezler

Yakınlaşma nasıl sağlanır? Normal temponuzu bilin Başkalarının temposunu tartın Karşınızdakilerin farklı davranışlarını hoşgörün Farklılıklar değil, benzerlikler üzerinde durun Yakınlaşma sağlamadan eleştirmeye kalkmayın Karşınızdaki kişiye rahatlıkla ayak uydurabileceğiniz bir zemin sağlayın İlk dört dakikayı unutmayın 8.17

Sözsüz İletişim Ses tonu Konuşma hızı Tabirler/meslek dili Nefes alıp-verme Duruş Yüz ifadesi Göz teması Göz hareketleri Göz bebeklerinin büyüklüğü Kişiler arasındaki mesafe Beden hareketleri Giyim Statü sembolleri

Beden Dilinin Yorumlanması Beden işaretlerini bir bütün olarak ele alın. • Kişinin içinde bulunduğu konuma göre değerlendirin. • En az 3 gösterge aynı yönde olmalıdır.

Davranışlar Eğilgen Saldırgan Güvenli

Güvenli davranış Güvenli davranış, herhangi bir kişinin diğer insanların haklarını ihlal etmeden kendi haklarını savunması; düşüncelerini, inançlarını, duygularını ve isteklerini uygun yollarla ifade edebilmesidir.

Güvenli davranış nasıl olur? Diğerlerinin haklarına saygı duyarak kendi haklarına sahip çıkmak Kendi için amaç belirlemek Eleştirmeyi ve eleştiri almayı bilmek Saldırılarla başetmeyi bilmek Gerçekçi bir uzlaşma yapmayı bilmek

Güvenli davranış için ihtiyaçlar Dinginlik Enerji Özdenetim

Güvenli davranışın yararları Daha yakın iş ilişkileri Daha fazla özgüven Başkalarına daha çok güven Artan sorumluluk duygusu Zaman ve enerji tasarrufu Herkesin kazanma şansının artması

İletişimi Engelleyen Tutumlar Yargılamak 1) Eleştiri 2) Etiketleme 3) Teşhis Koyma 4) Manipulatif Övgü Çözüm Sunmak 5) Emir Verme 6) Tehdit Etme 7) Davranış, Ahlak Dersi Verme 8) Yersiz Sorular 9) Öğüt Verme Kişinin Endişelerini Gözardı Etmek 10) Saptırma 11) Mantık Yürütme 12) Güven Verme 13) Yadsıma

DUYGUSAL ZEKA KİŞİSEL KAPASİTE 1. ÖZ-BİLİNÇ 3. ÖZ-MOTİVASYON - Öz-değerlendirme - İyimserlik - Duygusal bilinç - Başarma güdüsü - Nesnellik - Olumlu bakış - Kendini ifade edebilmek KİŞİLER ARASI KAPASİTE 2. ÖZDENETİM 4. SOSYAL BİLİNÇ - Stres yönetimi - Empati - Dürtü kontrolü - Öz-güven 5. SOSYAL BECERİLER - Uyum - Kişiler arası ilişkiler - Problem çözme - Grup yönelimi

ANLAMAK AYNI FİKİRDE OLMAK DEĞİLDİR

Empatinin Üç Bileşkesi  Empatik kişi, başkalarının duygularına duyarlılık ve anlayışla yaklaşır. Bunu yaparken karşısındaki kişiyle belli bir mesafeyi korur.  Karşısındaki kişinin duygularına yol açan ya da katkıda bulunan durumu anlar.  Karşısındaki kişiyle, anlaşıldığını ve kabul gördüğünü hissettirecek biçimde iletişim kurar.

Beş dinleme düzeyi 1. Kayıtsızlık, dinleme bile sayılmaz 2. Dinliyormuş gibi yapmak 3. Seçici dinleme 4. Dikkatle dinleme 5. Empatik dinleme

Kötü Dinleme Alışkanlıkları Nesnel olmamak Bilgi atlamak Söz kesmek Önyargılı olmak Anladığımızı kontrol etmemek Eleştiri Duyguları önemsememek Not almamak Konsantre olmamak

Etkin Dinleme Dinlediğiniz kişiye odaklanın Hazır cevaplığınıza güvenin Dinlemeye hazır olun Dinlemenin değerini bilin Susmayı bilin Yorulacağınızı bilin

Bir model, teori, algı, varsayım veya bir referans çerçevesi. Paradigma (Bilimsel terim) Bir model, teori, algı, varsayım veya bir referans çerçevesi.

Dünyayı nasıl gördüğümüzdür Paradigma (Genel anlamıyla) Dünyayı nasıl gördüğümüzdür Fiziksel olarak görme anlamında değil, algılama, anlama ve yorumlama anlamındadır

Hepimiz kendimizce haklıyız Genellikle şöyle düşünürüz: • herşeyi olduğu gibi görüyoruz • o halde objektifiz Aslında • herşeyi kendimiz gibi görüyoruz • kendimizi, kendi algılarımızı, kendi paradigmalarımızı tarif ediyoruz Başkaları bizimle aynı fikirde olmadığı zaman; • yanıldıklarını düşünürüz Hepimiz kendimizce haklıyız

Paradigmanın Gücü • İç gözlüklerimizin doğruluğunu nadiren sorgularız • Genellikle böyle gözlüklerimizin olduğunun farkında değilizdir • Bazı şeyleri nasıl görüyorsak, gerçekte de öyle olduklarını veya olmaları gerektiğini varsayarız • Tavır ve davranışlarımız bu varsayımlardan yola çıkarak oluşur • Nasıl görüyorsak, öyle düşünür ve davranırız

.. . .. . Özdeğer ve İlgi

Fiziksel / Psikolojik Olumlu / Olumsuz Usulen / Kendiliğinden İlgi: Fiziksel / Psikolojik Olumlu / Olumsuz Usulen / Kendiliğinden

Olumlu ilgilerin etkisi şunlara bağlıdır : – içeriği, özü, – nasıl verildiği, – ne için verildiği, – ne zaman verildiği

Olumsuz İlginin Kuralları : Amaç olumlu olmalıdır • Her iki taraf arasında ilgi dengesi bulunmalıdır • Her iki taraf da duygusal anlamda uyum içerisinde olmalıdır • Davranışın yanlış olduğu konusunda fikir birliği olmalıdır

Sıfır İlgi

İLGİNİN GENEL KURALLARI Pes etmeyin Doğal olun En iyi ilgi tüm dikkatini vermektir İlgi göstermek için ilgi beklemeyin Aşırıya kaçmayın Yeri geldiğinde ve anında gösterin Kişiye uygun ilgi verin İlgi, sıcak duygular, iyi izlenimler yaratır Olumsuz bir ilgi bazen yapıcı bir eleştiri olabilir