DİNLEME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İletişim Sanatı 1.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Empati.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
21. YY BECERİLERİ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

DİNLEME

Bir Başkasının Dolaysız Yada Dolaylı Sözcüklerine, Düşüncelerine ve Duygularına Açık Olmaktır.

DİNLEME..  Duymanın ötesine geçmektir.  Etkili dinleme, duyulan mesajın algılanıp,yorumlanmasıdır.  Etkili dinlemede kişi kendi duygu, düşünce ve görüşlerinden sıyrılır. “Karşımdaki kişi ne demek istiyor” diye sorar.

Dinlemeyi Geliştirmek İçin ; Dinlemeye gerçekten istekli olun İyi dinleme alışkanlığı edinin İlginizi tümü ile dinlediğiniz kişiye yöneltin Konuşulanları değerlendirmeyi konuşma sonrasına erteleyin Dinlediklerinizi kavramaya çalışın

DİNLEME Aktif ve Bilinçli Hazır Olma Çabasıdır

İyi bir dinleyici sadece söylenenleri değil temalarıda kavramaya çalışılır.

Neden dinlemiyoruz? Seçici dinleme Düşünme hızı İlgi eksikliği İnanç ve davranışlar Konuşmacıya tepkiler Önyargılarımız Sözcükler Fiziksel engeller

DİNLEME VE ANLAMANIN TEMEL REHBERİ Susunuz Dış etkilerden kurtulunuz Konuştuğunuz kişiye bakınız Ana noktayı arayınız Mesajın nasıl verildiğine dikkat ediniz Kişiyi düşünceden soyutlayınız Söylemekten kaçınılanları yakalayınız Yanıtlarınıza duygularınızı karıştırmayınız Yorumlarınızda dikkatli olunuz Saygı gösteriniz Kişiye empati duyunuz Empati

ETKİN DİNLEYİCİ OLMANIN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ Sözsüz iletişimi cesaretlendirme Sözel iletişime yönlendirme Sessizliği Kullanma

ETKİN DİNLEMENİN SÖZSÜZ ÖĞELERİ Göz teması Yakınlık Baş işaretleri ve yüz ifadesi Dinleyicinin yüzü anlatan kişiye dönük olması Dinlemek için ilgili ve zaman ayırmaya ilgili olduğunu gösteren beden duruşu

SÖZEL İLETİŞİME YÖNLENDİRME gergin yada beklentileri olan konuşmacıya anlatacaklarını dinlemeye hazır olduğunu belirten yumuşak sözleri içerir

SESSİZLİĞİN KULLANIMI Yorumlamadan dinlemeyi öğrenmek ve hastanın konuşmasını sağlamak güçtür. Sorunun anlatılması sorunu çözmeyebilir, iyi bir dinleyici anlatan kişinin duygusal yükünü paylaşır ve sorunu çözmek için güç toplamasını sağlar.

Düşünceleriniz pozitif olsun; Çünkü düşünceleriniz sözleriniz olur. Sözleriniz pozitif olsun; Çünkü sözleriniz davranışlarınız olur. Davranışlarınız pozitif olsun; Çünkü davranışlarınız alışkanlıklarınız olur. Alışkanlıklarınız pozitif olsun; Çünkü alışkanlıklarınız değerleriniz olur. Değerleriniz pozitif olsun; Çünkü değerleriniz kaderiniz olur. GANDİ