18 Haziran 2013 Salı (Eskişehir)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDEKSLER Endeks belirli bir değişkenin veya değişkenlerin değerlerinde zaman içinde veya mekanlar arasında ortaya çıkan değişimlerin oransal ölçüsüdür.
Advertisements

FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
İÇİNDEKİLER Hakkımızda Üretim Üretim Alanımız Makine ve Ekipmanlarımız Finansal Veriler ve Müşteriler Kalite Anlayışımız İletişim Bilgilerimiz.
Kısa Yoldan Çarpma İşlemi
DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
Muayene Yapan Kurum/Kuruluş
HAYAT HOLDING.
SAMSUNPORT.
-Demografik- Nüfus Analizi
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
DEĞİŞKENLER ARASI İLİŞKİ
2- ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN TOPRAK ve SU KAYNAKLARI POTANSİYELİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
EN KÜÇÜK ORTAK KAT.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
Soruya geri dön
PAZAR RAPORLARI_2013.
Cisim yüksekliği tabana dik olan Cisim yüksekliği tabana dik olmayan
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
KİREMİTLE ÇATI MAHYASI YAPILMASI
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
UZUNLUKLARI ÖLÇME. UZUNLUKLARI ÖLÇME UZUNLUKLARI ÖLÇME Uzunlukları metre, cetvel, mezura gibi ölçme araçları ile ölçeriz.
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
BİLANÇO 1 DÖNEN VARLIKLAR 3 K.V.YABANCI KAYNAKLAR
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
DÖŞEME α=18.5º . . DUVAR HATILI TUĞLA DUVAR
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
Çelik Kapı Pazar Araştırması
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
Cansu TASCI Yoksulluk, ülkeden ülkeye, veya coğrafyadan coğrafyaya değişik nedenlerle ortaya çıkabilir. Başlıca nedenler arasında çevresel nedenler,
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Avrupa Birliği Bayrağı Geleneksel olarak 12. mükemmeliyetin, bütünlüğün ve birliğin sembolü olduğundan dolayı bayrakta 12 yıldız vardır.
ATAMA (TAHSİS) MODELİ 17.
1999/2000 Yılları Üretim 1999/2000 Production
Devam eden proje sayısı
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
Himel Ürün Grubu Temmuz 2012.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
LATİN AMERİKA BREZİLYA VENEZUELA.
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Sunum transkripti:

18 Haziran 2013 Salı (Eskişehir) T.C. DEVLET DEMİRYOLLARI T.C. T.C. T.C. EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ DEVLET DEMİRYOLLARI DEVLET DEMİRYOLLARI DEVLET DEMİRYOLLARI EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ 18 Haziran 2013 Salı (Eskişehir) HOŞGELDİNİZ...

ÇEKEN VE ÇEKİLEN ARAÇLARDA DÜNYADAKİ SON GELİŞMELER. Kemal ÜRGEN ÇEKEN VE ÇEKİLEN ARAÇLARDA DÜNYADAKİ SON GELİŞMELER Kemal ÜRGEN Öğretmen

İmalatçı : Siemens Mobility UIC sınıflandırma : Bo’ Bo’ Ray Açıklığı : 1.435 mm Tekerlek Çapı : 1.250 mm (yeni), 1.170 mm (yıpranmış) Uzunluk : 18.980 mm Genişlik : 3.012 mm Dingil basıncı : 22.5 t ( 22.1 t – 24.8 t) Lokomotif Ağırlığı : 90 ton (88 t -99 t) Katener Sistemleri : 1,5 kV DC – 3 kV DC – 25 kV AC 50 Hz – 15 kV AC 16 ⅔ Hz Azami Hız : 16 km/s – 200 km/s Güç çıkışı : 7000 hp – 8600 hp Siemens Vectron dizel versiyonu

Siemens Euro Runner ER20 ER20 CF ER30 İmalatçı :Siemens Mobility UIC sınıflandırma :ER 20 - Bo’ Bo’ ER 20 CF, ER30 – Co’ Co’ Ray Açıklığı :ER 20, ER 20 CF, ER 30 :1.435 mm (Normal Hat) ER 20 CF, ER 30 :1.520 mm (Geniş Hat) Tekerlek Çapı :1.250 mm (yeni), 1.170 mm (yıpranmış) Uzunluk :19.275 mm Genişlik :2.870 mm Lokomotif Ağırlığı :ER 20 :80 ton ER 20 CF :135.7 ton Katener Sistemleri :1,5 kV DC - 3 kV DC – 25 kV AC 50 Hz _ 15 kV AC 16 ⅔ Hz Azami Hız :160 km/s – 200 km/s Güç çıkışı :7000 hp – 8600 hp Yakıt Tipi : Dizel yakıt Yakıt Kapasitesi :ER 20 CF : 7.000 L ER 30 : 5.000 – 7.000 L Motor Tipi :MTU 16 V 4000 R41 Azami Hız :ER 20 : 140 km/s ER 20 CF : 120 km/s ER 30 : 120 -160 km/s Güç Çıkışı : ER 20 , ER 20 CF : 2.700.hp ER 30 : 2.700 – 3.500.hp Siemens Euro Runner ER20 ER20 CF ER30 Litvanya Demiryolları Co'Co 'ER20 CF

İmalatçı : Krauss-Maffei, Siemens Model : ES 64 F ES 64 F4 ES 64 U UIC sınıflandırma : Bo’ Bo’ Ray Açıklığı : 1.435 mm (Normal Hat) Uzunluk : 19.58 mm Genişlik : 2.870 mm Lokomotif Ağırlığı : 86 - 87 ton Azami Hız : ES 64 F, ES 64 F4 : 140 km/s ES 64 U :230 km/s Güç çıkışı : 8600 hp ES 64 U (Euro City Tren ile)

Siemens, ACS-64 Amtrak City Sprinter İmalatçı : Siemens Güç Tipi : Elektrik UIC sınıflandırma : Bo’ Bo’ Ray Açıklığı : 1.435 mm (Normal Hat) Tekerlek Çapı : 1.118 mm (Yeni) 1.041 (Yıpranmış) Uzunluk : 20.32 mm Genişlik : 2.984 mm Lokomotif Ağırlığı : 97 ton Katener Sistemleri : 12 kV AC, 25 Hz / 12,5 kV AC, 60Hz / 25 kV AC, 60 Hz Azami Hız : 200 km/s (Servis) 220 km/s (Tasarım) Güç çıkışı : 8600 hp Lokomotif Freni : Rejeneratif frenleme Sayı : 600 – 669 Teslim : 2013 (Beklenen)

GE Power Haul PH37ACmi İmalatçı : General Electric Model : PH37ACmi Güç Tipi : Dizel Elektrik UIC sınıflandırma : Bo’ Bo’ Ray Açıklığı : 1.435 mm (Normal Hat) Tekerlek Çapı : 1.067 mm Uzunluk : 21.710 mm Genişlik : 2.642 mm Lokomotif Ağırlığı : 129 ton Azami Hız : 121 km/s Güç çıkışı : 3690 hp Lokomotif Freni : Dinamik frenleme

İmalatçı : Dalian Locomotive Corporation , EMD Model : JT6ACe Güç Tipi : Dizel Elektrik UIC sınıflandırma : Co’ Co’ Ray Açıklığı : 1.435 mm (Normal Hat) Tekerlek Çapı : 1.050 mm Uzunluk : 21.710 mm Genişlik : 2.642 mm Lokomotif Ağırlığı : 150 ton Azami Hız : 120 km/s Güç çıkışı : 4700 hp Dalian lokomotive CNR Corporation/ÇİN

YÜKSEK HIZLI TRENLER İmalatçı : Hitachi , Kawasaki Heavy, Industries Kinki SHARYO , Nippon SHARYO Model : N700 İnşa : 2005 Hizmet Sayısı : 1.784 Araç (126 Set) Oluşum : Tren Seti başına 8/16 Araba Kapasite : 524 Uzunluk : 404.7 m. Genişlik : 3.360 mm Yükseklik : 3.600 mm Ağırlığı : 715 ton (16 Araç Seti) Çalışma Hızı : 300 km/s Güç çıkışı : 22.900 hp Hızlanma : 2,6 km/s/s JR Merkez N700 serisi Sanyo Shinkansen, Nisan 2009 tarihinde Z28 set

E7 / W7 Serisi İmalatçı : Kawasaki Heavy Industries Model : E7 / W7 İnşa : 2014 Hizmet Sayısı : 324 Araç (27 Set) Oluşum : Tren Seti başına 12 Araba Kapasite : 934 Çalışma Hızı : 260 km/s E7/W7 serisi tasarım sanatçının izlenimi

Çin Demiryolları CRH3C İmalatçı : Siemens , Tangshan Demiryolu Araç Changchun Demiryolu Araç Model : Siemens Velaro İnşa : 2008 Hizmet Sayısı : CRH380B: 40 Tren setleri (320 araç) CRH380BL: 100 Tren setleri (1600 araba) CRH380CL: 25 Tren setleri (400 araç) CRH3C: 80 Trensetleri (640 araç) CRH380B: 10 Trensetleri (80 araç) CRH380BL: 70 Trensetleri (1120 araba) CRH380CL: 1 tren seti (16 araç) Oluşum : CRH3C, CRH380B: 8 araba / tren seti (4M4T) CRH380BL, CRH380CL: 16 araba / tren seti (8M8T) Kapasite : CRH3C :556 CRH380BL:1043 Uzunluk : CRH3C, CRH380B :200 m. CRH380BL:399.27 m. Genişlik : 3.265 mm Yükseklik : 3.890 mm Boş Ağırlığı : CRH3C :447 t. Çalışma Hızı : CRH3C :350 km/s CRH380BL :380 km/s Güç çıkışı : CRH3C :11.800.hp CRH380BL 24.700 hp Çin Demiryolları CRH3C

İmalatçı : CAF Model : YHT 65000 İnşa : 2009 Hizmet Sayısı : 12 Set Oluşum : Tren Seti başına 6 Araba Kapasite : 419 Kişi Uzunluk : 158.5 m. Genişlik : 2.825 mm Yükseklik : 4.100 mm Boş Ağırlığı : 297.250 kg. Çalışma Hızı : 250 km/s Güç çıkışı : 4.800 hp Hızlanma : 0.48 m/s ² TCDD HT 65000

Japonlar'ın Manyetik levitasyon treni (Maglev) adını verdikleri trenleri bir alanda dünya rekoru kıracaklar. Saatte maksimum 500 Km hıza ulaşacak Maglev trenleri test aşamalarına başladı. Bu trenlerin tam olarak 2027 yılında faaliyete geçeceği planlanıyor. Japonya'nın manyetik trenleri, elektromanyetik alan sayesinde ve sürtünme kuvvetinin ihmal edilmesiyle raylara temas etmeden bu hıza ulaşabiliyor.

Şu anda dünyanın yolcu taşıyan bu tür trenlerin en hızlısı Çin'de bulunuyor. Çin'in trenleri ise saatte 432 kilometre hıza ulaşabiliyor.

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim Acela Express A.B.D. Amtrak TGV türetilmiş Bombardier Alstom 241 km/s 266 km/s 2000 Italo ETR 575 İTALYA NTV AGV Alstom Alstom Italia 300 km/s 360 km/s 2011 Afrosiyob ÖZBEKİSTAN UTY Talgo 250 Talgo INGETEAM 250 km/s 255 km/s Alfa Pendular PORTEKİZ CP Pendolino Fiat Ferroviaria 220 km/s 1998 236.6 km/s AVE Class 100 İSPANYA RENFE TGV Alstom CAF 1992 357 km/s AVE Class 102-112 Talgo 350 Talgo Bombardier 330 km/s 2005 365 km /s

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim AVE Class 103 İSPANYA RENFE Siemens Velaro Siemens 310 km/s 350 km/s 2006 403.7 km /s AVE Class 105 Oaris CAF - 2012 AVRIL Talgo 380 km/s BR Class 180 İNGİLTERE First Hull Trains Northern Rail Grand Central Coradia Alstom 201 km/s 2002 BR Class 220 , 221 ve 222 Crosscountry Virgin Trains East Midlands Trains Voyager Bombardier 2001 BR Class 370 Intercity (BR) APT BREL 249 km/s 1980-1986 261 km / s

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim BR Class Class390 İNGİLTERE Virgin Trains Pendolino Fiat Ferroviaria 201 km/s 225 km/s 2002 BR Class 395 Javelin Southeastern A-Train Hitachi 2009 252 km / s ČD Class 680 ÇEK CUMHURİYETİ ČD 160 km/s 230 km/s 2006 237 km/s China Star ÇİN Ministry of Railways CSR Zhuzhou 270 km/s 2005 321 km/s CRH1 A & B Regina Bombardier Sifang Bombarier 250 km/s 2007 278 km/s

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim CRH1 E ÇİN Ministry of Railways Zefiro Bombardier Sifang Bombardier 250 km/s 2009 CRH2 A, B&E Shinkansen Sifang Kawasaki 2007 CRH2 C Ministry ofRailways Sifang 300 km/s 350 km/s 2008 CRH3 C Siemens Velaro Tangshan Siemens 394.2 km/s CRH5 New Pendolino Changchun Alstom Alstom Italia CRH380 A & AL Shinkansen derived 380 km/s 2010 486.1 km/s

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim CRH380 B, BL ve CL ÇİN Ministry of Railways Siemens Velaro Tangshan Siemens 300 km/s 380 km/s 2011 487.3 km/s CRH380 D & DL Zefiro Sifang Bombardier 2012 ER200 RUSYA RZhD ER RVR 200 km/s 1984-2009 220 km/s ETR 450 İTALYA Trenitalia Pendolino Fiat Ferroviaria 250 km/s 280 km / h 1989 ETR 460 ve ETR 480 1993

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim ETR 470 İTALYA Trenitalia İSVİÇRE SBB Pendolino Fiat Ferroviaria 200 km/s 1993 ETR 500 3 kV Fiat Ferroviaria Firema ABB-Tecnomasio AnsaldoBreda 250 km/s 300 km/s 1992-2007 319 km/s ETR 500 25 kV Alstom Bombardier AnsaldoBreda 2000 362 km/s ETR 600 Yeni Pendolino Alstom Italia 2008 ETR 610

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim ETR 1.000 İTALYA Trenitalia Zefiro AnsaldoBreda Bombardier - 360 km/s 2014 Eurostar İNG.-FR.-BEL. Eurostar SNCF TGV Alstom 300 km/s 1993 334.7 km/s Eurostar e320 Siemens Velaro Siemens 320 km/s GMB Class71 NORVEÇ Flytoget X2000 Strømmens Adtranz 210 km/s 1998 IC4 DANİMARKA DSB AnsaldoBreda Finmeccanica 200 km/s 2007

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim ICE 1 ALMANYA DB ICE Siemens ABB AEG Krauss-Maffei Krupp Thyssen-Henschel 280 km / h 1991 310 km/s ICE 2 Siemens Adtranz 1996 316 km/s ICE 3 , Class 403(3M)/06(3MF) HOLLANDA NS Siemens Velaro Siemens Bombardier 320 km/s 330 km/s 2000 368 km/s ICE 3 DB Class 407 Siemens 2011 ICE T AVUSTURYA ÖBB Siemens Venturio Siemens DUEWAG Fiat Ferroviaria 230 km/s 2005 255 km/s

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim ICE TD (dizel) ALMANYA DB DANİMARKA DSB Siemens Venturio Siemens DUEWAG Fiat Ferroviaria 200 km/s 2001 222 km/s Intercity 125 ( BR Class43 (HST) ) İNGİLTERE First Great Western East Coast East Midlands Trains Grand Central Crosscountry Network Rail HST BREL 201 km/s 1976 238 km/s Intercity 225 ( BR Class91 ) East Coast APT BREL Alstom 225 km/s 1988 262 km/s KTX-I GÜNEY KORE Korail TGV Alstom Hyundai Rotem 305 km/s 330 km/s 2004

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim KTX-II GÜNEY KORE Korail TGV derived Hyundai Rotem 305 km/s 330 km/s 2010 KTX-III - 370 km/s 2015 NSB Class73 NORVEÇ NSB X2000 Strømmens Adtranz 210 km/s 1999 RABDe 500 İSVİÇRE SBB ICN Bombardier Alstom 200 km/s 230 km/s 2000 Railjet ÇEK CUMHURİYETİ ČD ÖBB AVUSTURYA Siemens 2008 275 km/s RENFE Class120/121 (Alvia service) İSPANYA RENFE CAF Alstom 250 km/s 2004 RENFE Class130 (Alvia service) Talgo 250 Talgo Bombardier 280 km / h 2007

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim RENFE Class104 (Avant service ) İSPANYA RENFE Pendolino Alstom CAF 250 km/s 270 km/s 2003 RENFE Class114 (Avant service ) New Pendolino 2009 Sapsan RUSYA RZhD Siemens Velaro Siemens 290 km/s Sokol - Rubin 1997-2000 (Prototip) 236 km/s Shinkansen 0 JAPONYA JNR JR Central JR West Shinkansen Nippon SHARYO Kawasaki Kinki SHARYO Kisha Hitachi 220 km/s 1964-2008

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim Shinkansen 100 JAPONYA JNR JR Central JR West Shinkansen Hitachi Kawasaki Kinki SHARYO Nippon SHARYO Tokyu Car Corporation 230 km/s 1985-2012 Shinkansen 200 JNR JR East Hitachi Kawasaki Kinki SHARYO Nippon SHARYO Tokyu Car Corp 240 km/s 275 km/s 1982-2013 Shinkansen 300 JR Central JR West Hitachi Kawasaki Kinki SHARYO Nippon SHARYO 270 km/s 1992-2012 325.7 km/s Shinkansen 400 JR East Hitachi Kawasaki Tokyu Car Corp 1992-2010 345 km/s Shinkansen 500 JR West 300 km/s 320 km/s 1997

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim Shinkansen 700 JAPONYA JR Central JR West Shinkansen Hitachi Kawasaki Kinki SHARYO Nippon SHARYO 285 km/s 1999 Shinkansen N700 JR Central JR Kyushu JR West 300 km/s 330 km/s 2007 332 km/s Shinkansen 800 JR Kyushu Hitachi 260 km/s 2004 Shinkansen E1 JR East Hitachi Kawasaki 240 km/s 1994-2012 Shinkansen E2 Hitachi Kawasaki Nippon SHARYO Tokyu Car Corp 275 km/s 1997 362 km/s Shinkansen E3 Kawasaki Tokyu Car Corporation

üksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim Shinkansen E4 JAPONYA JR East Shinkansen Hitachi Kawasaki 240 km/s 1997 Shinkansen E5 320 km/s 2011 Shinkansen E6 300 km/s 2013 Shinkansen E7 / W7 JR East JR West - 260 km/s 2014 Sm3 FİNLANDİYA VR Grup Pendolino FIAT Ferroviaria Rautaruukki Transtech 220 km/s 1995 242 km/s SM6 FİN. - RUSYA Karelya Trains Alstom Italia 250 km/s 2010

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim TCDD YHT65000 TÜRKİYE TCDD CAF 250 km/s 260 km/s 2009 Sud-Est TGV FRANSA SNCF TGV Alstom 300 km/s 1981 380 km/s TGV Atlantique 1989 515.3 km/s TGV Réseau Thalys PBA FR.-BEL.-ALM.-HOL. Thalys FRANSA SNCF 320 km/s 1991 TGV Dubleks 1995

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim Thalys PBKA FR.-BEL.-ALM.-HOL. Thalys TGV Alstom 300 km/s 1997 TGV POS FRANSA SNCF 320 km/s 2008 574,8 km/s Thsr 700T TAYVAN Thsr Shinkansen Kawasaki Hitachi Nippon SHARYO 2007 V250 HOLLANDA NS BELÇİKA SNCB AnsaldoBreda 250 km/s 2012 X2 İSVEÇ SJ X2000 ABB Adtranz 200 km/s 210 km/s 1989 276 km/s

Yüksek Hızlı Trenler (200 km/s veya daha yüksek hızlar ) Ad Çalıştığı Şirketler Aile Üretici Çalışma hızı Tasarım hızı Hizmete Giriş Yılı Kayıtlı En Yüksek Hız Resim X3 İSVEÇ Arlanda Express Coradia Alstom 205 km/s 1998 X40 SJ 200 km/s 2006 X50 Regina , X52 ve X54 SJ Skånetrafiken Trafik i Mälardalen Tag i Bergslagen Regina Bombardier 2000 303 km/s Z-TER (Z 21500) FRANSA SNCF Alstom Bombardier 2003

Kuruluşumuzdaki mevcut çeken araçlar Dizel Anahat Manevra Dizelli Dizi Elekt. Anahat Elektrikli Dizi DE 18000 1 DH 3600 2 MT 5500 7 E 43000 Simülatörü var 45 HT 65000 12 DE 18100 10 DH 6500 MT 5600 9 E 68000 80 E 14000 69 DE 22000 86 DH 7000 17 MT 5700 28 E 23000 30 DE 24000 Simülatörü var 249 DH 9500 26 MT 15000 11 Toplam 111 DE 33000 89 DE 11000 (ana.+ma) 63 55 435 109

Yolcu vagonu tipleri ve sayıları - Yataklı ………………................. 89 - Kuşetli …………………………..119 - Pulman ………………………….421 - Yemekli …………………………..63 - Kompartımanlı …........................138 - Banliyö ……………………………35 TOPLAM ……….. 965 adet (2010 yılı istatistiklerine göre)

Yük vagonu tipleri ve sayıları a) İdari vagonlar …………..……….1772 b) Şahıs vagonları …………….. …..2508 c) Ticari vagonlar ………………… 17773 - Kapalı vagonlar………………..5451 - Açık vagonlar ……………….5927 - Platform vagonlar………… …..5723 - Sarnıçlı vagonlar………………..672 (2010 yılı istatistiklerine göre)

TEŞEKKÜRLER... eskem@tcdd.gov.tr uicmertce@tcdd.gov.tr