Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ.
KESİRLER.
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Makale İnceleme Soruları
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Kale ve Filin Özellikleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Yapılan Çalışmaların Tesis Kadastrosu ile Karşılaştırılması
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1 2 BİR YOKMUŞ BİR YOKMUŞ BİR VARMIŞ 3 Kızı, hayatında çok sıkıntı yaşadığını ve bunlarla nasıl baş edeceğini bilemediğini söylemiş babasına. Bir baba.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKÇECİNİN AŞKI Sevgilim( ) Zamirlerin isminin yerini tutamayacağı bir gecedeyim( ) Her şey karanlık ve darmadağın. En kral yapıbilimci gelse yine de.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Evet çocuklar eğlenceli problemler çözmeye ne dersiniz?
TEST – 1.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar Mart 2012 Ενημερωτικό δελτίο 8 ΚΠγ – Επιμόρφωση.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Ek-2 Örnekler.
Diferansiyel Denklemler
Düzey B1&B2 Υποέργο Τουρκικής 08 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 8 Υποέργο Τουρκικής 08 Επιμόρφωση νέων αξιολογητών και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Past tense ● Time expressions
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 28 – 29 KASIM 2013 TARİHİNDE YAPILACAK TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
19 MAYIS. 20 MAYIS 21 MAYIS 23 MAYIS 24 MAYIS.
MERHABA ARKADAŞLAR .
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Sunum transkripti:

Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών της Τουρκικής Γλώσσας

2 Sınavın yapısı

3 6 dakika B1 & B2 1. Etkinlik

8 dakika 4 B1 & B2 2. Etkinlik

5 10 dakika B1 & B2 3. Etkinlik

6 Değerlendirmecilerin görevi

7

8 Değerlendirme ölçütleri

Kardeşin var mı, Katerina ? Hımm... − Evet, bir ablam, bir de erkek kardeşim var. Eee… iki kardeş ! − 9 − Kolay sorulara karşılık verebilmek.

Çünkü bu dili çok ilginç buluyorum. Neden Türkçe öğreniyorsun ? Türkçe... mmm... Türkçe çok güzel! Sorulan sorulara yanıt olarak kesintisiz bir sözlü söylemi üretebilir. − − − 10

Bu metin kıyıların temizlenmesi için yapılan etkinliklerle ilgilidir. 11 Arkadaşın Orhan’a okuduğunu anlat. Bu internet bir konu. − Kıyıları temizliyorlar anlatıyor. − Bir belgeden alınan bilgileri, uyumlaştırıcı olarak, aktarabilir. −

Günaydın efendim, nasılsınız? Müdürünle karşılaşıyorsun. Ona ne dersin? Δεν κατάλαβα… Merhabalar! Müdürüne böyle konuşur muydun? 12 Konuyla belirlenmiş bir iletişim durumuna uygun dilsel seçimleri yapıyor. − − −

Denizde yüzen genç kız olabilirdim. − Bu resimlerde gördüğün kişilerden hangisi olabilirdin? Bu çanta var kız belki. − Lütfen, biraz düşünmek istiyorum. − 13 Standart dilin işleyiş ve kullanım kurallarına bağlı kalarak sözlüksel ve dilbilgisel seçimler yapıyor.

Gelecek hafta ailece bir piknik yapmayı düşünüyoruz. Yağmur yağmazsa tabii! − Gelecek...eee...geçen hafta piknik yaptık. − Çok güzel! 14 Kurgulanmış ve tutarlı bir söylemi üretiyor.

− − 15 Türk dilinin kurallarına uygun bir sesletim ve tonlamayla kendini ifade ediyor. Soz konusu olan gertsek dogal bır afetir Söz konusu olan, gerçek doğal bir âfettir.

− − − 16 Duruma uygun düşen, zengin bir sözcük dağarcığıyla kendini ifade ediyor.” Burada girmek bedava! Pazar günü müzeyi ziyaret edenlerden giriş ücreti alınmaz. Bu müzeye parasız ziyaret ediyoruz.

− − − 17 Bileşik tümce yapılarına egemen. Kirlilik var ama insanlar maske takmıyor. Maske takmaları gerektiğini bildikleri halde, insanlar... Kirliliğe rağmen insanlar maskesiz dolaşıyor.

− 18 Sözlüksel, anlamsal ve biçimbilimsel-sözdizimsel biçimlerin özgül değerini tanıyabiliyor ve durumun bileşenlerine uygun dilsel ve iletişimsel seçimleri yapabiliyor. Arkadaşınızın size İstanbul’dan ne getirmesini isterdiniz? Bir halı getirebilseydi çok memnun olurdum.

− 19 Kanıtlarda tutarlılık, söyleminde bütünlük ve sözlü üretiminde çabukluk gösteriyor. … çünkü geçen yaz, İstanbul’da Topkapı Sarayı görmeye gittim. İkinci defa gördüm. Ayrıca, İstanbul’a ilk defa gittim.

20 Değerlendirme fişi

Sınavın sonunda, iki değerlendirmen, birbiriyle görüş alışverişinde bulunurlar (birbirinin düşüncelerini paylaşırlar) sonra her iki adayın değerlendirme fişlerinde kendilerine ayrılan bölümü doldururlar. Adayın isim ve kod numarasının yapışkan üzerinde göründüğünden emin olun. Değerlendirme formundaki her bölüm iki değerlendirmen tarafından doldurulmalıdır. Siyah veya koyu mavi tükenmez kalem kullanın. Silmek veya karalamaktan kaçının. «4» cevap sayfasının her kriteri için verilecek notun kaydedilmesi, sadece ilgili kutucuğun doldurulmasıyla geçerli sayılacaktır. − 21

22 Önemli açıklamalar

23 Adayların (sınava girenlerin) yabancı dilde yapmaya muktedir oldukları şeyleri göstermek fırsatına sahip olmaları için değerlendirmecilerin, onlara yönelik iyi niyetli tutumlara sahip olmaları son derece önemlidir (gereklidir).

Japonya’daki nükleer santralin yaydığı radyoaktif akımlarının insan hayatındaki olumsuz etkileri.... x 24 Değerlendirmeciler, sorularının ve göndermede bulundukları alanın, adayları teşvik edici olmasına ve önerilen dokümanların onların özelliklerine uygun olmasına özen göstereceklerdir. (dikkat edeceklerdir)

Değerlendirmeciler rollerini karşılıklı değiştirebilirler. Sınav süresince not alabilirler. 25

SORU Yönergeler (talimatlar) değerlendirmecilere ait olduğundan, adaylar yalnızca tartışmayı başlatıcı dokümanlara sahip olacaklar. Değerlendirmeciler yönergeleri adaylara okuyacaklar. 26 GÖRSEL MATERYAL

1 2 Değerlendirmeciler, bir etkinlikte ilk sözü alan adayın, izleyen etkinlikte ilk sözü almamasına dikkat ederler. 27

Sınav bittikten sonra aday, kitapçığı beraberinde götürmemelidir. ΚΠγ x 28

B1 & B2 : Yönerge, kendilerinin muhatap alındığı varsayılan adayları belirleyebilir. Bu durumda değerlendirmeciler bu yönergede varsayılan muhatapların yapacakları gibi davranıp adaylarla iletişime geçmelidir. Sizin iş arkadaşınız olduğumu varsayın… 29