Uygulama I. Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çıkarımsal İstatistik
Advertisements

Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
Standart Normal Dağılım
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Tanımlayıcı İstatistikler
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Analitik Verilerin Değerlendirilmesi  Ortalama Değer tekrarlanan ölçüm sonuçlarının toplamının toplam ölçüm sayısına bölünmesiyle elde edilen sayıdır.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
OLASILIK ve OLASILIK DAĞILIMLARI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yaygınlık Ölçüleri Bir dağılımdaki değerlerin ortalamaya olan uzaklıkları farklılıklar gösterir. Bu farklılıkların derecesi dağılımın yaygınlığı kavramını.
4 X x X X X
Matematik Bütün Konular Slayt.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
OLASILIK ve KURAMSAL DAĞILIMLAR
BİYOİSTATİSTİK KONUM VE YAYGINLIK ÖLÇÜLERİ: MERKEZ ÖLÇÜLER & ÇEYREK VE YÜZDELİKLER Prof.Dr.İ.Safa GÜRCAN.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
100 Yetişkine İlişkin Kolesterol Değerleri
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Uygulama I.
Örneklem Dağılışları.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
Tanımlayıcı İstatistikler
Olasılık Dağılımları ve Kuramsal Dağılışlar
Uygulama 3.
Güven Aralığı.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Tanımlayıcı Ölçütler Üzerinde durulan bir çalışmada amaç; elde edilen veri setini bir ya da birkaç ölçü ile özetlemektir. Kullanılan her ölçü dağılımın.

Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Uygulama I.
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
Sunum transkripti:

Uygulama I

Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta

a)Merkezi Eğilim Ölçüleri Aritmetik Ortalama Ortanca Tepe Değeri Oran b)Konum Ölçüleri Yer Gösteren Ölçüler Çeyrekler Yüzdelikler

Aritmetik Ortalama LDL düzeyleri için,

Ortanca 27,60 59,10 66,50……... ……...129,90 139,20 159,40 Denek sayısı çift (40) olduğundan (n/2)=(40/2)=20. ve (n+2)/2=(40+2)/2=21. değerlerin ortalaması ortancayı verir. Ortanca = 2 = 91,20 mg/dL 90,90 91,50 90, ,50 LDL düzeyi için;

Tepe değeri dağılımda en fazla tekrarlanan değerdir. LDL düzeyleri verisinde 97,30 ve olmak üzere iki tepe değeri vardır. Tepe Değeri

Oran CinsiyetSayıYüzde(Oran) Erkek1845 Kadın2255 Toplam40100 Cinsiyet Toplam ErkekKadın Grup Kontrol11 %47,8 12 %52,2 23 %100 Hasta7 %41,2 10 %58,8 17 %100 Toplam18 %45 22 %55 40 %100

Çeyrekler 27, …………76,40 77,40 79,00………..111,50 111,50 112,00………..139,20 159,40 1.Çeyrek (25. Yüzdelik)=0,25x40=10. gözlemin değeridir. Ç1=77,40 mg/dL Ç3=111,50 mg/dL 3. Çeyrek (75. Yüzdelik)=0,75x40=30. Gözlemin değeridir Konum Ölçüleri …………..

Yüzdelikler 40 x 0.30 = 12 olduğundan Y30=80,00 mg/dL’dir. 27, ……… 77,40 79,00 80,00……….97,30 97,30 98,20 ………..139,20 159, x 0.60 = 24 olduğundan Y60=97,30 mg/dL’dur. …………..

Çeyrek Sapma Dağılım (değişim) Aralığı Standart Sapma Varyans Çeyreklikler Arası Genişlik Yaygınlık Ölçüleri Değişim Katsayısı

Dağılım Aralığı R= En Büyük Değer-En Küçük Değer R=159,40-27,60=131,80 mg/dL LDL düzeyi için dağılım aralığı;

Standart Sapma LDL düzeyi için;

Çeyreklikler Arası Genişlik ÇAG=Ç3 – Ç1 ÇAG=111,50 – 77,40= 38,1 mg/dL LDL düzeyi için;

Çeyrek Sapma LDL düzeyi için;

Değişim Katsayısı Değerler ortalamaya göre %25,62’lik bir değişim gösterir.

Sınıflandırma American Heart Association

Sınıflandırma R = 159,4-27,6 = 131,8 c = 131,8 / 5 = 26,36≈26,4 (Sınıf aralığı) İlk sınıfın alt sınırı En Küçük değer (27,6) dir. Sonraki sınıfın alt sınırı 27,6 + 26,4 = 54

SınıfA.S. Ü.S. 127,6 54,02 53, ,3 80,4106,7 106,8133,1 133,2159,5 f %f 2,5 27,5 37,5 27,5 5 Sınıf Değeri 40,8 67,2 93, ,2

Grup OrtalamaS.Sapma (SS) En Küçük Değer En Büyük Değer n Kontrol94,9029,4127,60159,4020 Hasta95,3318,8059,10129,9020 Gruplara göre LDL düzeyleri

GRAFİKLER

Cinsiyet Dağılımı Çubuk Grafik

Gruplara göre cinsiyet dağılımı Yüzde (%) Grup

Yüzde (%) Grup Gruplara göre cinsiyet dağılımı Bindirmeli Çubuk Grafik

LDL düzeylerinin sınıflara göre dağılımı Daire Dilimleri Grafiği Sınıflar

LDL düzeyleri Sayı(Frekans)Yüzde(%) 27,6-53,912, , ,4-106, ,8-133,11127,5 133,2-159,525 Simetrik Dağılım Histogram Grafiği

LDL düzeyleri Sayı(Frekans)Yüzde(%) 27,6-53,912, ,3512,5 80,4-106, ,8-133,11127,5 133,2-159,51537,5 Sola Çarpık (Negatif Çarpık) Dağılım (HİPOTETİK BİR DAĞILIM)

LDL düzeyleri Sayı(Frekans)Yüzde(%) 27,6-53,91537, ,31127,5 80,4-106, ,8-133,1512,5 133,2-159,512,5 Sağa Çarpık (Pozitif Çarpık) Dağılım (HİPOTETİK BİR DAĞILIM)

Kutu-Çizgi Grafiği LDL düzeylerinin kutu-çizgi grafiği Sağa Çarpık (Pozitif Çarpık) Dağılım

LDL düzeylerinin ortalama ve standart sapma grafiği Ortalama ve Standart Sapma Grafiği

Cinsiyete göre yaşların dağılımının ortalama ve standart sapma grafiği

Grup OrtalamaS.Sapma (SS) En Küçük Değer En Büyük Değer n Kontrol94,9029,4127,60159,4020 Hasta95,3318,8059,10129,9020 Gruplara göre LDL düzeyleri (Hatırlatma)

Gruplara göre LDL düzeylerinin dağılımı

Cinsiyete göre yaş ve LDL saçılım grafiği

Dallar Yapraklar Yaşların dal ve yaprak grafiği

Dallar Yapraklar ErkekKadın Yaşların cinsiyete göre dal ve yaprak grafiği

Normal Dağılım Örnek : İlkokul çağı çocuklarının günlük protein tüketim miktarı, ortalama 30 gr. ve 8 standart sapmalı normal dağılım gösterdiği bilindiğinde, a)40 gr’dan daha fazla protein alan çocukların oranı nedir? b)18 ve 22 gr. arasında protein alan çocukların oranı nedir? c)Bu yaş grubu çocukların 18 gr’dan daha az protein almamaları önerilirse çocukların yüzde kaçı yetersiz protein almaktadır? d)Çocukların %20’sinin önerilenden fazla protein aldığı biliniyorsa, fazla(aşırı) protein sınırı nedir?

Çözüm: a) Standart Normal Dağılım yaklaşımını ve eşitliğini kullanarakbulunur

01,25 Eğer sonucu Standart Normal Dağılım Tablosu kullanarak bulmak istersek 1,25’in tablo değeri 0,394 olarak bulunur. 0,5-0,394=0,106 olarak bulunur. Yani öğrencilerin %10,6’sının protein alım miktarı 40 gr’dan fazladır.

b) VE

1,5’in tablo değeri 0,433 ve 1’in tablo değeri 0,341 olarak bulunur. 0,433-0,341=0,092 olarak bulunur. Yani öğrencilerin %9,2’sının protein alım miktarı 19 ile 22 gr arasındadır. - -1,5 0

c) 18 30

1,5’in tablo değeri 0,433 olarak bulunur. 0,5-0,433=0,067 olarak bulunur. Yani öğrencilerin %6,7’sinin protein alım miktarı 18 gr’dan düşüktür ,5 0

d) 3036,72 İlk önce standart normal dağılım tablosundan %30 olasılığına denk gelen z değeri bulunur.

Örnek: Aşağıdaki tabloda 50 kadının doğum sonrası sistolik kan basıncı değerleri verilmiştir. Bu kitleden n=5 ve n=15 genişliğinde örneklemler çekildiğinde, her iki örneklemden kitle ortalama sistolik kan basıncının %95 ve %99 güven aralıklarını bulunuz? Güven Aralıkları

: Örnekleme çıkan değerler Bilinmeyen kitle ortalaması %95 güvenirlikle 123,6 ile 176,3 arasında değişir.

Bilinmeyen kitle ortalaması %99 güvenirlikle 106,3 ile 193,6 arasında değişir. Yorum: Gözlem sayısı aynı kalırken güven düzeyi artırıldığında daha geniş bir güven aralığı elde edilir.

Bilinmeyen kitle ortalaması %95 güvenirlikle 134,2 ile 152,5 arasında değişir.

Bilinmeyen kitle ortalaması %99 güvenirlikle 130,7 ile 156 arasında değişir. %95%99 n=5123,6-176,3 (52,7)106,3-193,6 (87,3) n=15134,2-152,5 (18,3)130,7-156 (25,3)