MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İSTATİSTİK VE OLASILIK I
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
Karışım Problemleri.
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
9. ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
BASINÇ SORULAR.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
4 KARE.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
GÜÇ ELEKTRONİĞİ Doç. Dr. N. ABUT
ÖRNEK OLAY.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
BETON PERFORMANSINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL ETKİ SINIFLARI VE
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
BETON ve BETON BİLEŞENLERİ SEMİNERİ
BETON VE BETONARME YAPILARDA DURABİLİTE(KALICILIK)
BETONDA DAYANIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Makroyu etkinleştirip, slide show’a geçiniz.
TEST – 1.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DERS 11 KISITLAMALI MAKSİMUM POBLEMLERİ
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
PROGRAM TASARIMI
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ SILA GÖNÜLALAN
TS 802 Haziran 2009 BETON TASARIMI KARIŞIM HESAPLARI
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Mevsim Şeridi
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
İLETİŞİM.
Beton Üretimi & Taze Beton Deneyleri
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
BETON KARIŞIM HESABI ÖRNEK 1.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Sakarya Üniversitesi İnş. Müh.
ALKALİ AGREGA REAKSİYONUNUN BETON ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİMÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ.
BETONDA DONMA-ÇÖZÜLME VE DENİZ SUYU OLAYI ETKİSİ
Sakarya Üniversitesi İnş. Müh.
Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Endüstri mühendisliği.
TS 802 Haziran 2009 BETON TASARIMI KARIŞIM HESAPLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI M. Tokyay, F. Gümrah, Y. Yaman Mühendislik Fakültesi - ODTÜ

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Yakınmalar ? Teori-Pratik sorunu

Ünlü Üniversite-Sanayi İşbirliği UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Ünlü Üniversite-Sanayi İşbirliği - AR-GE - Problem çözümü (ivedi) OYSA, - Seçmeli dersler - Ortak tasarım dersleri - Vaka hazırlanması

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Bilinen şeyler 1. Bir mühendisin başarısı - teknik yeteneklerinin yanısıra, - iletişim, - ikna, - takım çalışması ve yönetimi, - teknik olmayan güçleri anlayabilme yeteneği de gerektirir.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Bilinen şeyler 2. Akıl tıka basa doldurulması gereken bir kap değil alevlendirilmesi kordur. Plutarck

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Bilinen şeyler 3. Öğrenme isteği başarılı olmanın temel koşuludur. Bu istek artırılmalıdır.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Bilinen şeyler 4. Müfredatta tasarım unsuru Öğrencinin yaratıcılığı Açık uçlu problemler

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Mühendislik Vakası Mühendislik ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştırmak amacıyla kullanılabilir. Analiz Bilgiyi uygulama Mantık yürütme Sonuç çıkarma Tartışma ve ikna ortamı oluşturabilir.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Mühendislik Vakası Gerçek olmalı Yeterli veri içermeli Her bölümünde tartışma noktası veya problem bulunmalı (olay yeri, kişiler, olay sırası, problemler, çelişkiler, başarılar-başarısızlıklar, eski-yeni yöntemler, teorik-ampirik sonuçlar, karmaşıklık, içiçelik)

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Bir mühendis Durum değerlendirmesi yapabilmeli, Kritik faktörleri tanımlayabilmeli, Eylem akışına karar verebilmeli, Eylemleri planlayabilmeli, Planını yürütebilmeli, Teknik olmayan sınırlamalara karşı hareket kabiliyetine sahip olmalı

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Mühendislik vakaları Yeni öğrencileri mühendislikle tanıştırmak, Tartışma, yazılı-sözlü iletişim becerilerini artırmak, Teorinin uygulamaya dönüşümünü açıklamak, Tasarım yapmak için derslerde kullanılabilir.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Vaka yok: × Vaka yeterli:  Vaka çok: ×

Örnek: Derivasyon Tunelinde Sorun UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Örnek: Derivasyon Tunelinde Sorun Derivasyon tuneli bir baraj inşaatında ilk yapılan yapılardan birisidir. Suyun akışını kontrol etmek amacıyla bir musluk gibi çalışırlar.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Hossein Al-Muvaffakıyyet Müh. Müt. Firmasında 21 yıldır çalışmaktadır. Şu andaki görevi Hazar Denizi yakınındaki Masfed HES inşaat sorumluluğudur. Şantiyenin bulunduğu bölgede yıl içinde 50-70 kez geceleri sıcaklık 0oC’nin altına düşmektedir. İlkbahar ve sonbahar aylarında kuvvetli rüzgarlar sözkonusudur. Şantiye alanında, üç yıl önce yapılmış, iki derivasyon tuneli bulunmaktadır. Tunellerin kapakları 100t bir vinçle yerine konulmuştur. Tuneller 12m çapında ve 1 km uzunluğunda betonarmedir.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Betonun tasarım dayanımı: 25 MPa Çökme değeri : 7-10 cm. Çimento (Tip I): 305 kg/m3 Su: 186 kg/m3 Kum: 869 kg/m3 Çakıl: 1026 kg/m3 S/Ç : 0.61

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Eylül ayı ortasında taşaron derivasyon tunellerinden birini kapatarak suyu diğerine vermek istemiştir. Yapının yüzeyinde önemli miktarda kahverengi su sızıntıları gözlenmiştir. Hossein derhal merkez ofisiyle görüşerek durumu anlatmış ve İnşaat Mühendisleri örgütünden uzman talep etmiştir.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Yapım alanına gelen üç kişilik uzman ekibi Beton dayanımının öngörülenden %23 düşük olduğunu (19 MPa), Çatlakların durumundan donma-çözülme etkisi, deniz suyu etkisi, donatı paslanması ve alkali-agrega reaksiyonu olasılığı bulunduğunu belirtmişler ve onarım için önerilerde bulunmuşlardır.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Betonarme yapılar, tasarımları ve yapımları doğru gerçekleştirilmişse, hizmet süreleri boyunca yeterli performansı gösterirler. BU VAKADA NİÇİN OLMAMIŞ? Kullanılan çimentonun alkali miktarına bakılmış mı? Kullanılan agregaların reaktif olup olmadığı belirlenmiş mi? Rüzgarlı bir ortam olduğuna göre, Hazar denizinin tuzlu suyunun zerrecikler halinde taşınımı göz önünde bulundurulmuş mu? Donma-çözülme hesaba katılmış mı? vb

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir Çözüm için ne önerirsiniz? Yık, yeniden yap? Kapla? Çatlakları tıka? vb Kullanacağınız Malzemeler, Karışım hesabı, GEREKÇELERİNİZ? ÖDEV SUNUM TARTIŞMA

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir ÖNERİ ULUSAL MÜHENDİSLİK VAKA KÜTÜPHANESİ OLUŞTURULMASI Endüstriden ve Meslek Örgütlerinden katılım, Danışmanlık yapılan projeler MDK BÜNYESİNDE BİR ÇALIŞMA GRUBU Benzer bir çalışma Meslek etiği alanında gerçekleştirilebilir. TÜBİTAK ve DPT’den DESTEK

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir SONUÇLAR Öğrencilerimizin Meslekleriyle bağlarını daha erken kurabilmeleri Gerçek hayatla daha az sorunlu bir şekilde karşılaşabilmeleri Temel mühendislik ilkelerini daha kolay öğrenebilmeleri, Problem tanımlama ve çözme yeteneklerinin artması Deneyim kazanmaları İletişim becerilerinin artması için mühendislik vakaları eğitimde kullanılmalıdır.

UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir TEŞEKKÜRLER