KENDİNE GÜVENEN ÇOCUK YETİŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
BASİT MAKİNELER.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Diferansiyel Denklemler
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖĞRENCİLERİMİZİN ÖZ GÜVENİNİ ARTIRMA YOLLARI…. * ONA SIK SIK SÖZ HAKKI VER İ N… * O KONUŞURKEN YÜZÜNE BAKINIZ VE C İ DD İ YE ALDI Ğ INIZI H İ SSET İ R.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ANNE BABA TUTUMLARI.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR…
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Çocuklarımıza nasıl davranıyoruz?
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Sunum transkripti:

KENDİNE GÜVENEN ÇOCUK YETİŞTİRME HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

ACABA ÖZGÜVEN DOĞUŞTAN MI VARDIR YOKSA SONRADAN MI KAZANILIR HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN Çocuğun merdivenlere çıkmasına bilinçli olarak müdahale etmeyen Avrupalı “ Çocuğun egosu kuvvetlensin,kendine güveni artsın.” diye seyirci kalmaktadır. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN Bizde ise ana baba tanımı çocuklara kol kanat germemiz gerektiğini söylediğinden dolayı onların, merdiven çıkışlarına müdahale ederiz. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN Hikaye: İYİ NİYETLE... İyi niyetli ve yardım sever bir arkadaşımla bir gün doğada gezerken, kozasından çıkmaya çabalayan bir kelebek gördük. Kelebek kozanın lifleri arasından sıyrılmaya çabalıyordu. Yardım sever arkadaşım hemen kelebeğin imdadına koştu. Dikkatlice kozanın liflerini sıyırdı, kozayı araladı ve kelebeğin fazla çabalamadan kozadan çıkmasını sağladı. Ancak kelebek kozadan kolaylıkla çıktıysa da, biraz çırpındı ve uçamadı. Yardım sever arkadaşımın göz ardı ettiği gerçek şuydu: 0 kanatlar ancak kozadan çıkma çabalarıyla güçlenir ve uçuşa hazırlanır. Kelebek kendini kurtarma çabalarıyla aslında kaslarını geliştirmekte, kendini ayakta tutacak, güçlü kılacak, uçmaya hazırlayacak hareketleri çabalarıyla öğrenmekteydi. Yardım sever arkadaşım işini kolaylaştırarak kelebeğin güçlenmesine engel olmuştu. Kelebek hiçbir zaman özgürlüğü tanımadı, Hiçbir zaman gerçekten yaşayamadı. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN KENDİNE GÜVENENLERİN ÖZELLİKLERİ & Kendilerini iyi tanırlar & Güçlü oldukları yönlerinin farkındadır, böylelikle potansiyellerini iyi kullanırlar & Zayıf noktalarını iyi bilirler ve başarısızlığa karşı kendileri korurlar. & Kendilerine başarabilecekleri hedefler belirlerler ve bunları başarmak için başkalarına bağımlı olmaya gerek duymazlar & Başarısızlıklar karşısında hemen pes etmezler. & Her problemin bir çözümü olacağına inanırlar. & İnsanlarla iletişimi daha iyi iyidir. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN & Kendilerini daha iyi ifade ederler. & Duygularını kontrol ederler. & Gerektiğinde etkin bir biçimde şikayet ve mücadele edebililir. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN ÇOCUĞUN ÖZGÜVENİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Doğduğumuzda kim olduğumuzun önemi yoktur, önemli olan nasıl bir insan olmaya yönlendirildiğimizdir. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 1 SEVGİ “Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısız değildir.” HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 2 MODEL HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 3 İLİŞKİLER HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 4 SAĞLIK HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 5 KAYNAKLAR HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 6 DESTEKLER HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 7 ÖDÜLLER HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN ÇOCUĞUNUZUN KENDİ ÖZGÜVENİNİ ARTTIRMAK İÇİN YAPILACAKLAR HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 1- Çocuğun Kendisini İfade Etmesine Müsaade Etmek Çocuk: “Anne kazağımı çıkarayım mı terleyeceğim şimdi? Anne: “Hayır hava soğuk. Üşürsün sonra! Çocuk: “Ama anne üşümüyorum ki! Anne: “Sus bakayım. Hasta olunca senle mi uğraşacağım!” Çocuk: “Baba çalıştığım halde bir türlü anlayamıyorum.” Baba: “ Kendini vermiyorsun ki anlayasın.” HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 2- Çocuktan Yaşı Ve Kapasitesi Dışında Davranışlar Beklememek Gerekir. 3-Sorumluluklar Yüklemek Ve Bunları Başarmasını Sağlamak Gerekir 4- Çocuğun çabasını övmek ve yüreklendirmek gerekir. 5 -Başarısızlığını kişiliğiyle bağdaştırmamak ve başarısızlığından ders çıkarmasını sağlamak gerekir. HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 6- Ona Sık Sık Söz Hakkı Verin 7- Kendini Ve Duygularını''Ne Düşünüyorsun, Nasıl Hissediyorsun'' Gibi Sözlerle Anlamaya Çalışın 8- O Konuşurken Onun Yüzüne Bakın Ve Ciddiye Alındığını Hissettirin 9- Onun Fikirlerine Değer Verdiğinizi Hissettirin HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 10- Onun Olumlu Davranışlarını Kesinlikle Takdir Edin 11- Yaşına Uygun Görevler Verin 12- Verilen Görevlerden Sonra Başarısını Takdir Edin 13- Onun İçin Zaman Ayırın 14- Onun İle Değişik Konularda Sohbet Etme Ortamı Oluşturun 15- Onun Korku Ve Endişelerine Saygı Duyun 16- Aşırı Eleştirici Olmaktan Ve Yargılayıcı Davranmaktan Kaçının HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 17- Hatalı Davranışlarını Konuşarak Uyarın Ve Ona Doğru Olanı Anlatın 18- Başkaları Yanında Onu Küçük Düşürmeyin 19- Onun Başarısızlıklarını Büyütmeyin 20- Başkaları İle Onu Kıyaslamayın 21- Kabiliyetlerini Farkedin Ve Teşvik Edin 22- Onu Sosyal Ortamlarda Bulunmaya Cesaretlendirin HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 23- Topluluk İçerisinde Söz Almasını Teşvik Edin 24- Onu Çocuk Olarak Görmeyip , Varlığını Önemseyin 25- Yaşına Uygun Oyun Faaliyetlerini Destekleyin 26- Onu Sık Sık Sevdiğinizi Söyleyin 27- Onun İçin Önemli Olan Şeylere Sizde Önem Verin 28- Onun Önemli Günlerini Unutmayın 29- Aile İçin Vazgeçilmez Bir Kişi Olduğunun Altını Çizin HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN 30- Onun Yerine Yapması Gereken Şeyleri Siz Yapmayın 31- Onun Aile İçi Bağlarının Kuvvetlenmesini Sağlayın 32- Olayları Hep Olumsuz Değerlendirmeyin 33- Onun Okul Hayatına Ve Eğitimine Önem Verin 34- Sadece Onun İçin Ayırdığınız Zamanlar Olsun 35- Onunla Beraber Sosyal Aktivitelerde Bulunun 36- Yanlış Ve Uygunsuz Cezalandırmadan Kaçının 37- Ondan Beklentileriniz Çok Aşırı Olmasın 38- Onun Farklı Ve Gelişmekte Olan Kişilik Yapısı Olduğunu Unutmayın 39- Onun İçin Mutlu Ve Huzurlu Bir Aile Ortamı Sağlayın HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN

HÜSEYİN GÜLEÇ* REHBER ÖĞRETMEN