ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
KENDİNİ KEŞFETMEYE İLK ADIM
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sevtap KAHRAMAN Uzman Rehber Öğretmen
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ÇALIŞMA. Bu Seminerin İçinde: * Niçin Öğreniyoruz? * Öğrenme nedir? İnsan nasıl öğrenir? * Öğrenmeye Fizyolojik Hazırlık.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ 2010-2011 ‘VERİMLİ ÇALIŞMA’ ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ 2010-2011 AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

İdeallerimizi gerçekleştirebilmek için ... NİÇİN ÖĞRENİYORUZ ? İdeallerimizi gerçekleştirebilmek için ... AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

ÖĞRENME İÇİN İKİ TÜRLÜ HAZIRLIK GEREKİR: 1.FİZYOLOJİK HAZIRLIK 2. PSİKOLOJİK AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

ÖĞRENMEYE FİZYOLOJİK HAZIRLIK Beden Duruşunuzu Düzeltin ! Düzenli Beslenin ! Sağlığınıza Dikkat Edin ! Gerginlikten Kurtulun ! AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

ÖĞRENMEYE PSİKOLOJİK HAZIRLIK 1. Konsantrasyonu sağlama ! 2. Motivasyon oluşturma ! AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

KONSTRASYON VE MOTİVASYON OLUŞTURMA Kendinizden tam olarak ne istediğinizi kesinleştirin. Niçin istediğinizi belirleyin. Kendiniz için doğru zamanı belirleyin. Kendinize ödül verin. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Büyük insanların idealleri, sıradan insanlarınsa hevesleri vardır. Washington Irving AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Hedefinizi Belirleyin! Bir şeyin hedef olabilmesi için; 1 -Ulaşılabilir olması, 2-Başka bir insana bağlı olmaması, 3- Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım ......................... Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef’dir Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim........... Hedef’dir AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Hedefinizi Bulmanıza Yardımcı Olacak Sorular Kendimi 10 yıl sonra hangi konumda görmek istiyorum? Hangi üniversite ve hangi bölümde okumak istiyorum? Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum? AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Amaçsız Çalışma Plansız, programsız çalışma Yatarak uzanarak çalışma Evin değişik yerlerinde çalışma Müzik dinleyerek veya TV seyrederek çalışma Ders çalışırken cep telefonunun açık olması Derslere karşı oluşturulan önyargılar Günün farklı saatlerinde çalışma Sadece konu çalışması yapma Sadece soru çözerek çalışma AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

BAŞARIYA ULAŞMA BASAMAKLARI Ön hazırlık Etkin dinleme Not tutma Soru Sorma Tekrar Etme Zamanı programlama AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Ön Hazırlık Bir gün sonra derslerde işlenecek konuların 15 - 20 dakikalık periyotlarla gözden geçirilmesine ön hazırlık denir AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Etkin Dinleme: Öğrenmenin yaklaşık %10’u işitmeyle gerçekleşir. Öğrenmeye aktif olarak katıldığınızda, sorular sorduğunuzda ve not aldığınızda ‘dinleme ‘ daha verimli olur. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Not tutma: * Dersin etkin bir şekilde dinlenmesine yardımcı olur. *Dikkatin derse yoğunlaşmasını sağlar. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Soru Sorma: Öğrencinin derse olan ilgisinin canlı kalmasını, dikkatinin dağılmamasını sağlar Öğretmeni ile arasındaki diyaloğun gelişmesini sağlar. ş AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Tekrar Etme: Öğrenilen bilgilerin ; *%50’si ilk 80 dakika içerisinde *%80’i ilk 24 saatte unutulur AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Tekrar 3 Aşamada Yapılır: *Günlük tekrar *Haftalık tekrar *Genel tekrar AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ YERYÜZÜNDE İNSANLARA EŞİT DAĞITILAN TEK ŞEY ZAMAN DIR.GÜN HERKES İÇİN 24 SAAT,HAFTA HERKES İÇİN 7 GÜNDÜR. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Zaman Yönetimi Önerileri - En verimli olduğunuz saatleri belirleyin - Her gün aynı saatte çalışın - Çalışma sürelerinizi belirleyin - Çalışma hedefleri belirleyin AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

ZAMAN HIRSIZLARINA KARŞI DİKKATLİ OLUN ! *Telefon *Televizyon *Arkadaşlar *Bilgisayar *İç faktörler ( Endişe ve hayaller ) AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

PROGRAMLI ÇALIŞMANIN AVANTAJLARI: *Her işe daha rahat zaman ayırmanızı *Her derse zaman ayırma öğrencide güven oluşturur. *Günü gününe çalışma panik duygusunu azaltır * Çalışma verimini yükseltir. *Öğrenilecek konuyu uzun zamana yayarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar. *Bilinçli bir plan yapmanız derse daha kolay motive olmanızı sağlar. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

Ders Çalışma Programı Hazırlarken: 1. ADIM ...... Okulda ve dershanede geçen zamanı belirleyin. 2. ADIM ......Yemek ve uyku saatlerinizi belirleyin. 3. ADIM ...... Kendinize ayıracağınız zamanı, 4. ADIM ...... Ev ödevlerinize ayıracağınız zamanı, 5. ADIM ......Tekrar için ayıracağınız zamanı, 6. ADIM ......Test çözümü için ayıracağınız zamanı belirleyin. 7. ADIM ......Belirlediğiniz çalışma zamanlarını haftalık programınıza yerleştirin.. Programı yaptığınız ilk hafta deneme haftasıdır. Kendinizi gözlemleyerek değişiklikler yapabilirsiniz. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

Ders Çalışma Programının özellikleri : * Uygulayabileceğiniz bir program olmasına dikkat edin. * Hazırladığınız programı aksatmayın. * Kısa süreli dinlenme araları vererek çalışın. *Sözel veya sayısal derslerin birbirini takip etmesini sağlayın. *Zorlandığınız dersleri programınızın başındaki saatlere koymaya çalışın. *Tekrar çalışmalarına günlük ,haftalık ve aylık olarak zaman ayırın. AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Unutmayın ... Okuduklarının .................... %10’nu Duyduklarının .................... %20’ini Gördüklerinin ..................... %50’ini Görüp – Duydularının ........ %70’ini Yaptıklarının ...................... %80’ini Tekrar ettiklerinin ........... %95’ini HATIRLAYABİLİR !!! AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖRNEK; ‘ DERS ÇALIŞMA PROGRAMLARI’ AKDAĞMADENİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

OKULDAYIM www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com