KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI MEYVEMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ ARALIK AYINDA NELER YAPACAĞIZ? ARALIK AYI MİNİ BÜLTENİ ARALIK AYI AİLE KATILIMI
TÜRKÇE : “FİLLER VE FİL YAVRULARI” -Filler ne yerler? -Fillerin derileri nasıldır? -Filler hortumlarıyla ne yaparlar? -Fil dişlerinin özellikleri nelerdir? “10 KASIM ATATÜRK’Ü ANMA VE ATATÜRKÇÜLÜK” -Atatürk’ün hayatı -Atatürk’ün kişisel özellikleri “ÖĞRETMENLER GÜNÜ” -Öğretmenlerimizin yaşamımızdaki yeri ve önemi “AĞAÇEVLER” -Ağaçların bölümleri -Sonbahar mevsiminin özellikleri
HİKAYE: “Atatürk Olmak”, “Kaplan İle Fil”, “Obur Jojo”, “Paylaşma”, “Küçük Fil” isimli hikayeler okundu. MÜZİK: “Fil ve Arı”, “Öğretmenim”, “Tohumlar Fidana”, “Ağaca Övgü” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile “Son Fil” resmi. Artık malzemelerle “Atatürk Çerçevesi”. Pastel boya ile “Fil ve Arı şarkısının resmi ” Artık malzemeler ile “Fil” konulu grup çalışması. Gezi sonraları gördüklerimizin resmi yapıldı. Renkli kağıtlardan bayram kartı OYUN-DRAMA: “Saklambaç Oynayan Fil”, “Kimin Sesi”, isimli oyunlar, “Fil kulakları” dramalar uygulandı. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları isimli kitaplardan Kasım ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses çalışmaları” kitabına devam edildi.
SICAK- SOĞUK- ILIK TEMİZ- KİRLİ UZUN- KISA YUKARIDA-AŞAĞIDA ALTINDA- ÜSTÜNDE İÇİNDE-DIŞINDA SERT- YUMUŞAK ACI-TATLI-EKŞİ-TUZLU AĞIR-HAFİF ISLAK-KURU YARIM-TAM BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA CANLI-CANSIZ PÜTÜRLÜ-KAYGAN SICAK-SOĞUK GECE-GÜNDÜZ DAİRE ÜÇGEN ELİPS OVAL İÇİNDE-DIŞINDA AZ-ÇOK KOKULU-KOKUSUZ TURUNCU-YEŞİL RENKLERİN TANIMI SARI- TURUNCU- YEŞİL SIRALAMA 1-20 ARASI SAYILARLA RİTMİK SAYMA 3-5 ARASI RAKAMLARI TANIMA VE YAZMA ÜÇGEN ŞEKLİNİ TANIMA VE NESNELERLE EŞLEŞTİRME ÜÇGEN ŞEKLİNİ GRUPLAMA ÜÇGENİ ÇİZME
ELMANIN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA ELMA İLE BÜTÜN-YARIM KAVRAMINI ÖĞRENDİK.
31 Ge ç tiğimiz hafta ö ğrencilerin devamsızlığı nedeniyle uygulanamayan konular, uygulanarak programa devam edilecektir. 1 “ Ağa ç Evler ” konusu ile ilgili ö ğrenilenleri tekrar ediyoruz. Evden gelirken hayvan oyuncaklarını getirebilirsin. Artık kağıtlarımızı biriktirmeye devam ediyoruz. 2 Atat ü rk Ormanı ’ na gidiyoruz. Topladığımız malzemelerle (dallar, yapraklar, vb.) sınıflama, gruplama ve ağa ç ev modeli yapıyoruz. 3 Konferans salonunda “ Orman Ç etesi ” adlı ç izgi sinemayı izliyoruz. Evden gelen oyuncak hayvanlarımızla matematik ç alışması yapıyoruz. 4 Oyuncak hayvanlarımızı ağa ç evimize yerleştiriyoruz. Spor odasında tırmanma oyunları oynuyoruz. NOT: Pazartesi g ü n ü evinizin herhangi bir b ö l ü m ü ndeki istediğin bir eşyayı okula getirebilirsin. 7 Sabah- Öğle- Akşam kavramlarını öğreniyoruz. Evden gelen eşyaları gruplayarak evimizin bölümlerini öğreniyoruz. 8 Termometrelerle sınıfımızdaki ve dışarıdaki havanın sıcaklığını ö l ç erek karşılaştırıyoruz. Havaya uygun nasıl giyinilir? ö ğreniyoruz. NOT: Annenin ve babanın kullanmadığı giysileri yarın okula getirebilirsin. 9 Evden getirdiğimiz giysilerle m ü zik eşliğinde giyinme oyununu oynuyoruz. “ Bediloy ” ahşap okul gere ç leri fabrikasına geziye gidiyoruz. 10 Sıcak-soğuk- ılık kavramlarını öğreniyoruz. Sıcak- soğuk-ılık çeşitli içecekler hazırlıyoruz. Tema’nın “Ağaçlar” filmini izliyoruz. Ağaçların yararlarını öğreniyoruz. 11 “ Ağa ç ları Koruyalım ” kampanyası i ç in okulumuzun bah ç esinde y ü r ü y ü ş yapıyoruz. Evden gelen ve sınıfımızda biriktirdiğimiz kağıtları Ç evko konteynırına bırakıyoruz. YARIN YAPILACAK OLAN RANDEVULU VELİ TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILMAYI UNUTMAYINIZ!
14 “ Ayşeg ü l Ç iftlikte ” isimli drama ile “ YUMURTALAR ” konusuna başlıyoruz. “Ç iftlikte Bir G ü n ” isimli belgeseli izliyoruz. 15 Haşlanmış yumurtalarımızı boyuyoruz. Bir hafta boyunca kırmadan ç antamızda taşımaya başlıyoruz. Yumurtalarımızı nasıl taşıyacağımıza kendimiz karar veriyoruz. 16 Omlet yapabilmek i ç in TANSAŞ ’ a alışverişe gidiyoruz. Paraları tanıyoruz. Okula gelirken 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş, 1lira bozuk paralardan oluşan, toplam 2 lira getirmeyi unutma! 17 Yaşayan Değerler Konumuz: “ TUTUMLU OLMAK ” Tutum Yatırım ve T ü rk Malları Haftasını kutluyoruz. Evden gelirken ü lkemize ö zg ü yiyecek ve eşya getirmeyi unutma! 18 Ç iftliğe giderek yumurtaları ve yumurtadan ç ıkan hayvanları yakından g ö zlemliyoruz. 21 Konferans salonunda “Tavuklar Firarda” isimli çizgi sinemayı izliyoruz. Filmde geçen duygu durumlarını canlandırıyoruz. 22 Bugün hayvanlar ile ilgili bir sürprizimiz var! Renk tonlarını keşfediyoruz. Bu renklerle resim çalışması yapıyoruz. 23 “ Yumurta ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. “ Yumurtamı Bul ” oyununu oynuyoruz. Yumurtadan ç ıkan hayvanları ayak sayılarına g ö re gruplayarak ikişerli sayma ç alışmaları yapıyoruz. 24 Yumurta ve değişik şekillerdeki nesnelerle yuvarlama ç alışmaları yaparak hareketi ö ğreniyoruz. NOT: İ ç inde yumurta bulunan bir yiyeceği ç ocuğunuzla birlikte hazırlayarak yarın okula g ö nderebilirsiniz. 25 Aralık ayında doğan ö ğrencilerimiz i ç in DOĞUM G Ü N Ü PARTİSİ yapıyoruz. Okulumuza getirdiğimiz yiyecekleri satarak kardeş okulumuza yardım ediyoruz. 28 Yeni yıl beklentilerimizle ilgili konuşuyoruz. Dileklerimizi yazarak ağacımıza asıyoruz. Okulumuzun revirine giderek BOY-KİLO ö l çü m ü yapıyoruz. 29 Bu ayki sebzemiz: “ BROKOLİ ” Brokoli nasıl bir sebzedir? Yararları nelerdir? Ö ğreniyoruz ve brokolili salata yapıyoruz. Yeni yıl kartı hazırlıyoruz. 30 Yeni yıl partimizi “ S Ü PER SHOW ” g ö sterileriyle kutluyoruz. NOT: Okula sevdiğin bir kıyafetle gelmeyi unutma! 31 Yeni yıl nedeniyle okulumuz 16:00 ’ da sona erecektir. N ö bet ç i sınıf uygulamamız olmayacaktır. MUTLU YILLAR! YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN
01 Ç ocuğunuzla birlikte evinizde atık kağıtları biriktirmeye devam ediniz. Ç ocuğunuzdan oyuncaklarını incelemesini ve bu oyuncaklar i ç inden hayvan oyuncaklarını ayırmasını isteyiniz. Ç ocuğunuzun ayırdığı hayvan oyuncakları yarın okula g ö nderiniz. 02 Ç ocuğunuzla gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin ve ç ocuğunuzdan gezi yerinin resmini yapmasını isteyin. 03 Ç ocuğunuzla birlikte onun oyuncaklarını sayarak, benzer olanları gruplayarak, nesneleri k üçü kten- b ü y ü ğe, b ü y ü kten k üçü ğe sıralayarak matematik ç alışmaları yapınız. 04 Ç ocuğunuzdan ağa ç ta yaşayan hayvanların resmini yapmasını isteyin. 07 Ç ocuğunuzla birlikte evinizin b ö l ü mlerini gezin ve bu b ö l ü mlerde bulunan nesneleri inceleyin. Daha sonra ç ocuğunuzdan kendi odasının resmini yapmasını isteyin. 08 Ç ocuğunuzla birlikte onun giysi dolabını d ü zenleyerek kış mevsiminde giyinebileceği giysileri ayırın. 09 Ç ocuğunuzla gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin 10 Ç ocuğunuzla birlikte akşam yemeği sonrasında i ç ebilmeniz i ç in sıcak bir i ç ecek hazırlayın. Not: Evinizde biriktirdiğiniz atık kağıtları yarın okula g ö nderiniz. 11 Ç ocuğunuzla “ ağa ç ları nasıl koruyabiliriz ” konusu hakkında sohbet edin.
14 Ç ocuğunuzla birlikte buzdolabınızda bulunan yumurtaları sayarak toplam ka ç tane yumurta olduğunu bulun. 15 Ç ocuğunuzla birlikte yemek kaşığı i ç ine birer tane yumurta koyun ve bu kaşığı elinizle tutarak yumurtayı d ü ş ü rmeden y ü r ü y ü n. 16 Ç ocuğunuzla birlikte 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş ve 1 lira madeni paralarını inceleyerek paraları tanımasını sağlayın. 17 Ç ocuğunuzla birlikte ” Tutumlu Olmanın “ yararları hakkında sohbet edin. Satın aldığınız bir kumbara i ç inde fazla paralarınızı biriktirin. 18 Ç ocuğunuzdan gezi yerinde g ö rd ü ğ ü yumurta ve yumurtadan ç ıkan hayvanların resimlerini yapmasını isteyin. 21 Ç ocuğunuza bug ü n i ç inde bulunduğunuz duygu durumunu anlatın ç ocuğunuzdan da size anlatmasını isteyin. 22 Ç ocuğunuzla birlikte renkli boya kalemlerini inceleyerek a ç ık ve koyu renklerdeki boyalarını g ö stermesini isteyin. 23 Ç ocuğunuzla birlikte 1 ’ den 10 ’ a kadar olan sayılarla 2 ’ şerli sayma ç alışması yapın. 24 Ç ocuğunuzdan oyuncaklarını masa ü zerinde elleriyle iterek yuvarlamasını ve yuvarlanan oyuncaklarının hangileri olduğunu bulmasını isteyin. 25 Ç ocuğunuzla birlikte yumurtadan yapılan yiyecekler ve yumurtanın yararları hakkında sohbet edin. 28 Ç ocuğunuzla birlikte renkli kartonlardan yeni yıl kartı hazırlayın ve bu kartı pullarla ve simlerle s ü sleyin. Daha sonra yeni yıl kartını ç ocuğunuzun istediği bir yakınınıza g ö nderin. 29 Ç ocuğunuzla brokolinin yararları hakkında sohbet edin ve birlikte brokoliden bir yiyecek hazırlayın. 30 Ç ocuğunuzla yeni yıl partisindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin. 31 Ç ocuğunuzla birlikte yeni yıl i ç in evinizde hazırlık yapın. Yeni yılla ilgili beklentileriniz hakkında sohbet edin. MUTLU YILLAR