TED ANTALYA KOLEJİ PDR BİRİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
AKADEMİK BAŞARININ ARTIRILMASI
Okul Başarısında Ailenin Rolü
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Sınav ve Ders Başarısında
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ERGENLİK DÖNEMİ.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
REHBERLİK SERVİSİ.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Ergenlik Döneminde Aile Etkisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

TED ANTALYA KOLEJİ PDR BİRİMİ ERGENLİK DÖNEMİNDE DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI

« Çocuklarımızın istekleri pek çoktur ve bunları hemen eyleme dönüştürmek isterler. Çok değişkendirler. İstekleri geçicidir; birden parlar, birden söner. Tutkuludurlar, huysuz ve öfkelidirler. İsteklerinin önüne dikilen en küçük engele bile katlanamazlar.» Aristotle

Ergenlik = Değişim Araştırmalar doğum sonrasından ilk 6 ayda gözlenen gelişim hızının ergenlik döneminde yeniden gözlemlendiğini gösteriyor. Önergenlik döneminde hızlanan bu hızlı bedensel gelişim, ergenliğin fizyolojik gelişmeler ile başladığının sanılmasına sebep olsa da sanılanın aksine ergenlik aslında bu fiziksel değişimlerle başlamıyor. Beyinde başlıyor.

Ergenlerin Beyin Gelişimi Beyin 10-25 yaş arasında ciddi anlamda yeniden düzenlenmektedir. Ergenlerin beyinleri yeni uyaran ve bilgileri erişkinlerden daha değişik değerlendirirler. Erişkinler bilgileri mantık yürütme merkezleri ile karşılarken, ergenler öncelikle duygu merkezlerini kullanırlar. Bu yüzden de olaylara karşı bir anda aşırı duygusal tepkiler verme, alınganlık veya aşırı sevinç onların doğasında vardır.

Ergende Duygusal Beyin Daha Ön Plandadır. Ergenler olaylara ani tepkiler verir. Bu tepkiler mantıksal değil, çoğunlukla duygusaldır. Ergenler fazla alıngandır. Sıklıkla aile veya öğretmenlerini yanlış anlarlar. Aniden sinirlenip öfkelenebilirler. Bir anda bağırıp çağırabilirler. Duygularını sözcüklere iyi dökemeyebilirler (olmadık, gereğinden ağır kelimeler kullanır veya kapıyı çarpıp konuşmaz)

Ergenlerin Beyin Gelişimi Beynin ön tarafının (Prefrontal korteksin) diğer merkezlere göre geç gelişmesi nedeniyle; önceliklerini belirlemede planlamada organizasyonda sorunlar yaşarlar. Ergenler bu yüzden; karmaşık isteklere çoklu yönergelere karmaşık beklentilere cevap vermezler.

Ergenlerin Beyin Gelişimi Bilişsel Potansiyel Artıyor Ergenler Tutarsız Davranıyor Ergenler beyin performansını denetleyen alanları az kullanıyorlar.

Anne –Baba Olarak Yapabileceklerimiz Çocukluktan yetişkinliğe dönüşü içeren ergenlik döneminde, her dönüşte olduğu gibi adımların da ritmi değişir. Anne ve babanın da bu süreçte ,çocuğu ile aynı ritmi bulması gerekmektedir. Çocuklarımıza ders çalışma alışkanlıkları kazandırma konusunda sizlere görevler düşmektedir.

Ergenin Ders Çalışma Sürecinde Öneriler Ergenler hızla büyüyen ve gelişen bedeninin ve beyninin birçok avantajına sahip olmasına rağmen ergenler sahip oldukları bu potansiyeli nasıl kullanacaklarına dair yeterli bir deneyime sahip değildirler. Bu dönemde ailelerin desteklerine ihtiyaçları vardır. Ergenler ile bu süreçte işbirliği halinde olmak en doğru davranıştır. Ders ve sınav gibi baş etmesi beklenen akademik alanlarda aileleri onları yalnız bırakmamalı.

Ergenin Ders Çalışma Sürecinde Öneriler İlk olarak yapılması gereken çocuğun bu süreçte ne yapmayı planladığını öğrenmektir. Amacımız veli olarak onlarla ilgilendiğimizi nasıl bir destek vermemiz gerektiğini düşünmek ve onlara düşündürmektir. Ailenin, öğrencinin akademik alanları ile ilgili olması motivasyon arttırıcı bir etkiye sahiptir.

Ergenin Ders Çalışma Sürecinde Öneriler Ergenlik dönemi, esneklikleri barındıran ve kendini keşfetme serüveninde ergene eşlik ettiğimiz bir süreçtir. Bir yol haritası çizmekten çok kendi yol haritasını çizmesi için çocuğumuza destek olmak, seçenekler sunarak sorumluluğu ona vermek ondaki sağduyunun harekete geçmesini sağlayacaktır.

Ergenin Ders Çalışma Sürecinde Öneriler Ben merkezci tutumları « Ben hallederim » « Bana bişey olmaz » Dersler karşısında da bu tutumlarını devam ettirmeleri sonucu hata yapmaktadırlar.

Ergenin Ders Çalışma Sürecinde Öneriler Ergenlerin tamamlanma aşamasında insanlar olduğunu akılda tutmak ve bizlerden en çok uzaklaşmaya çalıştıkları bu dönemde bizlere ne kadar ihtiyaçları olduğunu unutmamak gerekir. Aşağılık ve üstünlük duyguları arasında gidip gelen çocuğumuz yaptıkları ile bazen dibe batıp bazen kendini zirveye taşıyabilir. Ders çalışma sürecinde çocuğa destek olmak için yapılabilecek şeylerden bir tanesi de hedefleri netleştirmesine yardımcı olmaktır.

NASIL DERS ÇALIŞMALI? Çalışma yeri belirlenmeli Ne çalışılacağı planlanmalı. Çalışma zamanı 40-50 dakika ile sınırlanmalı. 40-50 dakika sonunda kısa süreli molalar verilmeli.

NASIL DERS ÇALIŞMALI? Dikkati dağınık olan ergenlere etkili çalışma yöntemleri konusunda evde de destek olunabilir. ETKİLİ OKUMA ETKİLİ DİNLEME TEKRAR YAPMA NOT ALMA OLUMUSUZ DÜŞÜNCELERİ OLUMLUYA ÇEVİRMEK

Neyin Ne Zaman Çalışılacağının Planlanması (Program Yapmak) Önceden hazırlanan program aşağıdaki faydaları sağlar: Zamanın etkili şekilde kullanılması Neye, nereden başlanacağına karar verilmesi Ne zaman dinlenip ne zaman çalışılacağının planlanması Güven ve motivasyonun artması

Haftalık Ders Çalışma Programı PAZARTESİ 17:30-18:15 KONU TEKRAR SALI ÇARŞ. PERŞ. CUMA CMTS PAZAR 18:15-18:30 MOLA 18:30-19:15 ÖDEV 19:15-19:45 19:45-20:30 SORU ÇÖZME 20:30-21:30 MOLA& KİTAP OKUMA

ERGENLER NASIL ÖĞRENİYOR ? BİLGİLER DUYULAR Kısa Süreli Hafıza TEKRAR YAPMAMA Düzenli Aralıklı Tekrar Uzun Süreli Hafıza UNUTMA Bilgileri Yoklama ÖĞRENME

Anne Babalara Öneriler En baştan uygun ortamı hazırlamak, kararlı olmak ve kontrol etmektir. Onun yerine endişelenmek, ondan daha çok olayı sahiplenmek, ergenin ders çalışmayı ailesi için yapması gereken bir “olay” olarak algılamasına neden olur. Çalışmaya harcanan zaman değil, ne yapıldığı önemlidir. Aileler sık sık süreyi az bulurlar. Ama uzun süre masa başında oturmak demek, çalışmak demek değildir.  Çalışma ara verilerek yapıldığı zaman verimlidir.

Ergenlikte Uyku Düzeni Değişir Ergenlikte uyku bozuklukları doğaldır. Ergenlerde oluşan geç yatma istemi ve sabahları oluşan uykudan kalkışta isteksizlik hormonal değişim yüzündendir. Büyüme hormonları uyku sırasında daha fazla salgılanır Uyku ders notlarını etkiler. Ergenler 9 saat uykuya ihtiyaç duyarlar.

Ergenlikte Uyku Düzeni Değişir Ne Yapabiliriz? Ergenlikte oluşan bu değişimin ebeveynler tarafından farkına varılması gerekir. Bu konuda idari değişiklikler düşünülebilir. Özellikle gece geç saatlerde şiddet içeren uyarıcı bilgisayar oyunlarından uzak tutulmaları, çay, kahve, kola gibi kafeinli içecekleri içmemeleri gerekir. Hareketli film ve diziler izlememeleri Geceleri ılık duş, loş ışıkta kitap okuma önerilir. Sabahları uyku açıcı fiziksel aktiviteler uyku sorununa çözüm olabilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER