YARATICILIK NEDİR? Sorunlara, bozukluklara, bilgi eksikli ğ ine, kayıp ö ğ elere, uyumsuzlu ğ a karşı duyarlı olma; güçlü ğ ü tanımlama, çözüm arama, tahminlerde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER.
Değerler Eğitimi Özgüven.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
İLETİŞİM.
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Yaratıcı Düşünme.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
REHBERLİK.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Problem Çözme Stratejileri
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
2014 YGS VE LYS İÇİN MOTİVASYON SEMİNERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Ygs kapsamı nedir? Sınav TestTestlerin KapsamıSoru S.Süre Ygs TürkçeTürkçeyi Kullanma gücü Temel Matematik Temel Matematiksel ilişkilerden yararlanma.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
SANAT EĞİTİMİ.
1. KUŞAK DÜZEN.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Kişisel Rehberlik.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
6.1.3.D1 Dosyalarım Nereye Gitti?
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

YARATICILIK NEDİR? Sorunlara, bozukluklara, bilgi eksikli ğ ine, kayıp ö ğ elere, uyumsuzlu ğ a karşı duyarlı olma; güçlü ğ ü tanımlama, çözüm arama, tahminlerde bulunma ya da eksikliklere ilişkin denenceler geliştirme, bu denenceleri de ğ iştirme ya da yeniden sınama, daha sonra da sonucu ortaya koymadır. 4 Yaratıcılık; düşüncenin ve eylemin özgünlü ğ ü

4Yaratıcı düşünme, yeni fikirler ortaya çıkarmak için zihnini kullanma, zihnine yeni bir biçim verme, zihnini kullanarak yeni bir şeyin olmasını sağlama, yeni bir şeye neden olma, yeni bir şey yapma, hayal gücünü kullanarak yeni fikirler etme, yeni bir şeyler tasarlama, yeni bir şey icat etme.

Daha önce hiç yapılmamış, düşünülmemiş, yeni olan bir düşünceyi ortaya koyan kişiye yaratıcı denir. Bir şeyin yaratılmış olması için yeryüzünde ilk defa ortaya çıkmış olması şart de ğ ildir. Yaratıcı kişiye ve çevresine yeni olması yeterlidir.

1) Dinamik ve kapasiteli bir hafıza 2) Anlama ve düşünme hızı 3) Sorunlara karşı duyarlılık 4) Soru soran veya şüpheci tutum 5) Yorumlarda esneklik 6) Alışılmış kalıpların dışına çıkabilme 7) Soruna değişik açılardan bakabilmek 8) Olumlu tutum, açık fikirlilik. YARATICILIĞI ETKİLEYEN KİŞİSEL NİTELİKLER

Çevrenin Yaratıcılı ğ ı Etkileyen Nitelikleri 1) Aile ve toplum yapısı 2) E ğ itim olanakları 3) Amaçlara yöneltici, özendirici ve özgürlükçü ortam 4) Yaşam düzeyi

1) Mantı ğ ımızın erken devreye girmesi, hemen yargılama ve sonuçlandırma e ğ ilimleri 2) Risk almaktan, hata yapmaktan korkma, dışlanma kaygısı veya çevreye uyum çabaları 3) Belirli kalıplar, sınırlar ve düşünce biçiminde ısrar etme, alışkanlıklar ve kanıksama 4) İ deal model, davranış biçimi, popüler do ğ rular ve moda akımların dışına çıkamama YARATICILIĞIN Ö N Ü NDEKİ ENGELLER

5) Ezbere ve kesin do ğ rulara dayanan e ğ itim, do ğ ru/yanlış, iyi/kötü gibi iki kutuplu mantık 6) Sol beyin fonksiyonlarının (fen, matematik ve mantık gibi) sa ğ beyin fonksiyonlarından (resim, müzik ve edebiyat gibi) üstün tutulması 7) Aşırı ciddiyet. Oyun ve hayal kurma gibi çocuk benli ğ ine özgü davranışların küçümsenmesi. 8) Engelleyici gelenekler, de ğ er yargıları, tabular. YARATICILIĞIN Ö N Ü NDEKİ ENGELLER

DÜŞÜNME B İ Ç İ MLER İ SOL BEY İ N Matematik Mantık Sayılar Konuşma Lineer Analiz Diziler Detay SA Ğ BEY İ N Hayal Şekil Boyut Ritm Müzik Sanat Renk Bütün

ENGELLEYİCİ / YIKICI DEYİMLER İ yi fikir ama... Şirket politikasına aykırı Teoride do ğ ru Pratik ol Çok masraflı Şimdilik bir şeye başlama Üstünde daha çalışılmalı Bütçeye konmadı Yeteri kadar iyi de ğ il Senin/benim iş tanımımda böyle bir şey yok işimin bir parçası de ğ il Önce bir inceleyelim Komite bu konuya bir bakacak Bunu bir süre bekletelim Bizim sorunumuz de ğ il Patron bunu onaylamaz Eskiler bunu kullanmaz Bunu anlamaları için deneyim gerekir Çocukluk etmeyin! Eski köye yeni adet, bu da nereden çıktı? Biz hep böyle yapıyoruz ve işliyor Madem iyi fikir de, daha önce niye kimse görmedi? Çok ütopik görünüyor Hemen uygulanması zor Çeşitli zorluklar var Sizin aklınıza gelen var mı?

YARATICILIĞIN GELİŞMESİNDE GEREKLİ İDEAL ORTAM Açık fikirlilik Esnek ve yaratıcılık yönünde izleyenlerinizi cesaretlendirin. Sezginizi kullanın Olayları izleyenlerinizin bakış açısıyla görmeye çalışın. Eşitlikçi olun Herkese genele kattıkları özelliklerden dolayı saygı duyun Geliştirici olun Fikirlerin serbestçe ortaya konulmasını teşvik edin Açıklayıcı olun Ne yapmaları gerektiğini açıkça belirtin ve yerinde eleştiriler yapın.

YARATICI TUTUM VE DAVRANIŞLAR Farklı Olmayı Göze Alabilmek a) Özgüven b) Mükemmelcilik

 Esnek D ü ş ü nebilmek a) Kalıpların dışına ç ıkabilmek b) De ğ işik a ç ılardan bakabilmek c) De ğ işik y ö ntem ve ara ç ları k ullanabilmek d) Sezgi e) Mizah

 Ç abuk D ü ş ü nebilmek (Spontanlık) Hayal gücü

 Konuya Odaklanabilmek a) Sınırları do ğ ru ç izmek b ) İ lgi ve ç ocuksu merak c ) Ö zdisiplin d ) Yeniyi yakalayabilmek

YARATICI VE MANTIKSAL D Ü Ş Ü NCE ARASINDAK İ FARKLAR Yaratıcılık düşünmenin birinci evresini, mantık ise ikinci evresini oluşturur. Son sözün sahibi olarak mantık hem her türlü yenili ğ i dışlayabilir, hem de zamanından önce devreye girerek yaratıcı süreci kesebilir. Yaratıcılık kavramlar ve olaylar arasında yeni ilişkiler arar, mantık ise bilinen ilişkileri kullanarak de ğ erlendirme yapar. Hepimiz bildiklerimizin daha iyi oldu ğ una inanma e ğ ilimindeyiz. Yaratıcılık yenili ğ in, mantık ise birikimin temsilcileridir. Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgudan olmak istemeyiz.

Yaratıcılık için önceden belirlenmiş kurallar yokken, mantık tümüyle kural, kabul ve sınırlardan oluşur. Bu yüzden daha kesin ve kolaydır. Yaratıcılık tümüyle bireyseldir. Oysa mantıksal kuralların ço ğ unu di ğ er insanlarla paylaşırız. Bu nedenle toplum bizi sürekli mantıksal düşünmeye iter. Yaratıcılık düşünme alanını “genişletmeye”, mantık ise “daraltmaya” çalışır. Yani birincisi işimizi zorlaştırırken ikincisi kolaylaştırır. Yaratıcılık “kaos” yaratır, mantık ise “düzen” ister. Belirsizlik ve kaostan hoşlanmayız.