MOD MEDYAN ARİTMETİK ORTALAMA MERKEZİ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
İSTATİSTİK A. G E N E L B İ L G İ.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
DÜNDAR UÇAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
MÜH 100 İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Veysel Gazi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Hafta 03: Verinin Numerik Analizi (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
STANDART SAPMA ARAŞ.GÖR. MURAT TANDOĞAN
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İSTATİSTİK A. G E N E L B İ L G İ. İstatistik, elde edilen bir grup verinin belli hesaplama yöntemiyle objektif değerlendirilmesidir. Hedef - anlam vermek.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
İSTATİSTİK VE MATEMATİK
Türkiye’de Kayıt Dışılık
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Değişkenlik Ölçüleri.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
STANDART SAPMA.
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ SILA GÖNÜLALAN
 Merkezi eğilim ölçüleri: Ortalama Ortanca Mod  Ortalama: İki veya ikiden fazla sayının toplamının toplanan sayıların adedine bölünmesiyle elde edilen.
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
MATEMATİKSEL İSTATİSTİK VE OLASILIK II
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Katsayılar Göstergeler
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Merkezi Eğilim Ölçüleri
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
ETI 202 BİLİMSEL VE TEKNİK METİNLER ÇEVİRİSİ Uzunluk Ölçüleri ve Türkçeye Çevirisi.
Betimleyici İstatistik – I
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
Gazeteciler için İstatistik İnan Utku Türkmen. Tarihsel Perspektif Evrim Görelilik Öklid dışı Geometriler Marksizm Endüstriyel Süreçler.
MADDE ANALİZİ YÜKSEL YEŞİLBAĞ.
2.HAFTA İÇERİK YER ÖLÇÜLERİ Aritmetik Ortalama Tartılı Ortalama
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Istatistik.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
İŞLU İstatistik -Ders 3-.
Merkeze Yayılma Ölçüleri
STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
STANDART SAPMA.
Sunum transkripti:

MOD MEDYAN ARİTMETİK ORTALAMA MERKEZİ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ

MOD MOD. İzmirli müzik grubu

[MOD] [ORTANCA] [MEDYAN] [ARİTMETİK ORTALAMA]

MEDYAN, ORTANCA median

[MOD] [ORTANCA] [MEDYAN] [ARİTMETİK ORTALAMA]

MEDYAN, ORTANCA 1-5 arasında puan verilen sınavdaki notların dağılımı. ÖğrenciDataset 1Dataset 2Dataset 3 You333 John's342 Maria's342 Shareecia's342 Luther's351

ORTALAMAYI HESAPLAMAK NEDEN ÖNEMLİ? Anna Swan ( ) Uzun boylu muydu? Kısa boylu muydu? ARİTMETİK ORTALAMA ( μ,, M)

ORTALAMAYI HESAPLAMAK NEDEN ÖNEMLİ? Anna Swan ve eşi. Yanındaki erkekle karşılaştırarak A. Swan’ın uzunca boylu olduğunu düşünebiliriz. Ne var ki, resimdeki erkeğin uzun mu kısa mı olduğunu bilmiyoruz. Bilimsel bir araştırmacı şu soruyu sormalı: XIX.yyda yetişkin erkeklerin ve kadınların boylarının ortalaması ne kadardı?

ORTALAMAYI HESAPLAMAK NEDEN ÖNEMLİ? Anna Swan ( ) 22 yaşındayken boyu 228 cm, ağırlığı160 kg Ortalama boylarda bir erkek ve bir kadınla yanyana.

ARİTMETİK ORTALAMA mean, arithmetic mean (x, μ) = 20 = ΣX, N = 5; μ = ΣX / N = 20/5 = 4 X f frekans f X Σf = N = 1020 μ = ΣfX / Σf = 20/10 = 2 SERİ: 1,1,1,1,2,2,2,3,3,4 HAM VERİ : 6,1,3, 8,2,. SERİ: 8,6,3,2,1. HAM VERİ: 1,2,4,2,2,1,3,1,1,3.

ARİTMETİK ORTALAMA mean, arithmetic mean (x, μ) Number of touchdown passes m=m= N f X = =

GRUPLANMIŞ VERİLER İÇİN FREKANS DAĞILIMI GruplarFrekans ÖRNEK: Grup aralığı = 100 DİKKAT: Grup sınırları çakışmamalıdır. Ancak, eğer sürekli verileri kümeliyorsak, küme (grup) sınırları

GRUPLANMIŞ VERİLER İÇİN FREKANS DAĞILIMI YAŞ GRUPLARIGRUP ORTASI NÜFUS f f go TOPLAM GENÇ NÜFUS GRUP ARALIĞI … 5 μ = / = 10.67

GRUPLANMIŞ VERİLERİN FREKANS DAĞILIMI Ne işimize yarayabilir? YAŞ GRUPLARI GRUP ORTASI NÜFUS f f go TOPLAM GENÇ NÜFUS μ = / = 6,4 YAŞ GRUPLARI GRUP ORTASI NÜFUS f f go TOPLAM GENÇ NÜFUS μ = / = 11,2

81% ortalamanın altında (daha hızlı). Ortalama süre: 5 dk, 49 sn. Benim sürem 9 dk, 23 sn. Süreyi en kötü kullanan %20’nin içindeyim. I 30 dk 0 dk mod μ Süre ► Frekans = Kişi sayısı

81% ortalamanın altında (daha yoksul). Ortalama gelir: 650 TL. Benim gelirim 900 TL En zengin %20 içindeyim. I 3000 TL 0 TL mod μ Gelir ► Frekans = Hane sayısı

81% ortalamanın altında (daha küçük firmalar). Ortalama çalışan sayısı: 5,49 TL. Benim firmamda çalışan sayısı 9 kişi. I 30 kişi 0 kişi mod μ Çalışan sayısı ► Frekans = Firma sayısı