Araştırma ve Değerlendirme Formu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mütekaip Görüşme (Follow Up)
Advertisements

ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Canım OĞLUMA/KIZIMA Speakers On.
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Sosyal Beceri Eğitimi.
Satışta İletişimin Rolü
2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
Düzenlenmiş yeni hali ile sunuyorum...
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Araştırma ve Değerlendirme Formu
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Canım oğluma... Speakers On
Zor insanla başa çıkma yolları
Bir zamanlar bir ağaç varmış
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
Etkili İletişime Giriş
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Bazen, arkadaşların neden bize mailleri forward.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
İnternet Kullanım Önerileri Eğitici Bilgisayar Formatör Öğretmeni
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
CÜMLEDE ANLAM.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
Ş.S * Okulun ilk gününde 5. sınıfın önünde dururken, öğretmen çocuklara bir yalan söyledi. Çoğu öğretmen gibi, öğrencilerine baktı.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Kaygı bitiyoooor ! YEŞİLKÖY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
İnternet Okur Yazarlığı
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
İletişim zor bir süreç midir?
1 David Debold Gibson Dunn Ankara, Türkiye – Nisan 2016.
 Fen Liseleri  Anadolu Liseleri  Sosyal Bilimler Lisesi  Anadolu Teknik Ve Meslek Liseler  Anadolu İmam Hatip Liseleri  Sağlık Meslek Liseleri 
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Gökçe Erinç Büyükşengür
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
Sunum transkripti:

Araştırma ve Değerlendirme Formu ARDEF Hükümlüler için Araştırma ve Değerlendirme Formu

Görüşme tekniği

Görüşmeye nasıl başlanmalıdır? 1. Sakin bir ortamda görüşme yapın 2. Kendinizi tanıtın 3. Amacınızı anlatın 4. İznini alın

Yazılanı doğru okuyun

Soruların okunma tarzı Soruyu yavaş, tane tane okuyun Güven verici bir tonda okuyun Sorgulama yapar gibi okumayın

Sorgulama yapar gibi okumayın

Hükümlü yanıt verirken Müdahale edilmemeli, Bununla ilgili şaka yapılmamalı, Azarlanmamalı, Sözlü veya sözsüz tepkiler verilmemeli, Rencide edilmemeli, Söylemekten çekindiği şeyler var ise yüzlememeli Yalancılıkla itham edilmemelidir

Yanıt için yönlendirmeyin

Yanıtlar karşısında nasıl bir tutum takınılmalıdır? Bu şekilde düşünmeye devam edersen, senin için iyi olmayacak… Böyle düşünmen çok yanlış! Yargılamayın Eleştirmeyin Onaylamayın Tahminlerde bulunmayın! Nötr kalın Çok haklısın… Anladım, aslında şunu söylemeye çalışıyorsun!

Ne zaman daha fazla bilgi almaya çalışmalıyız? Karşımızdaki kişi soruyu anlamış gibi görünüyor ama uygunsuz/tutarsız bir karşılık veriyorsa Ne sorulduğunu anlamamış gibi gözüküyorsa Soruyu yanlış yorumluyorsa Konuşulan konudan sapıyor ve konu dışı, alakasız bilgi veriyorsa Verdiği cevaplar tam olarak anlaşılmıyor veya eksik bilgi veriyorsa Cevabı bilmediğini söylüyorsa

Hızlı gitmeyin

Soru anlaşılmadığı zaman ne yapılmalı? Anlamadığı tek bir bölümü değil, tüm soruyu tekrar okuyun Anlamadığı bir kelime varsa anlayacağı şekilde açıklayın Farklı yorum getirmeyin Sorunun ona ne ifade ettiğini sorun Soruyu ve yanıt şıklarını okuyun Çok gerekirse, sorunun neyi kast ettiğini anlatın

Vurgunuza dikkat edin

Zor durumlar/Zor yanıtlar Kişi amaca uygun yanıt vermiyorsa... Soruyu tekrarlayın ve yanıt şıklarını okuyun Amaca uygun yanıt vermediğini “sormaya çalıştığım şey bu değil lütfen şuna cevap verir misin...” diyerek belirtin Çok gerekirse, sorunun neyi kast ettiğini anlatın "Bilmiyorum" yanıtı veriyorsa... Kişi düşünüyor ve zaman kazanmak istiyor olabilir, Kişisel nedenlerden veya kaygılarından ötürü cevap vermek istemiyor olabilir, Veya Gerçekten cevabı bilmiyor olabilir.

Zor durumlar/Zor yanıtlar “Benim için geçerli değil” diyorsa... Kişiye neden bu sorunun onun için geçerli olmadığını sorun. Eğer sorunun bu kişiye uygulanamayacağı açıksa B-U-G şıkkını işaretleyin. Konu dışında sorular soruyorsa... Mahkum görüşme sırasında konu dışında sorular soruyor ise, ısrarla soruyu sormaya devam etmek ve gerekirse soruyu tekrar etmek gerekir. Bu durumda mahkum bir süre sonra konuya odaklanır ve başka konularda sorular sormaktan vazgeçer. Özel konularda konuşurken... Uyuşturucu gibi özel bazı konularda arada sohbet edilerek soru sormaya devam edilirse, mahkumlar daha fazla doğru cevap verebilir.

Dikkatinizi ölçelim

Sadece bakmayın, görmeye çalışın!

İyi görüşme yapmanın yöntemleri Soruyu tekrarlayın Bazen duraklayın Kişinin cevabını tekrarlayın Eğer daha fazla bilgi almak istiyorsanız, “Başka birşey var mı?”, “Bana biraz daha ... dan bahsedebilir misin?” şeklinde sorular sorun.