ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

Bölgesel Gelişme ve Yönetişim Sempozyumu, 7-8 Eylül 2006, Ankara
Farabi Değişim Programı Nedir
Farabi Değişim Programı Nedir?
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
ADAYLIK SÜRECİ VE AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARI.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
BELEDİYE BİRLİKLERİNDE EĞİTİM ÇALIŞMALARI
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
Bölgesel Gelişme Politika ve Uygulamaları
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ
HAZIRLAYAN ÇİĞDEM ÇOLAK
Projenin Adı: Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi Konusunda Fakındalığın Geliştirilmesi Proje Ortaklarımız: 1- Teknik Eğitim Vakfı Adana Şubesi 2- Adana.
AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARI VE KOBİ’LERE SAĞLANAN OLANAKLAR.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı
Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi/BKAY
TÜRKİYE’DE Kİ İÇ GÖÇLER
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
İLLER BANKASI.
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
HAZIRLAYAN: Emine YİĞİT
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
Kalkınma Bakanlığı, 2011’de kurulan ilk olarak 61. Türkiye Cumhuriyeti Hükûmeti’nde yer almış bakanlıktır. Önceki hükümette bulunan DevletPlanma Teşkilatı’nın.
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİNİ KONUMLAMAK TÜRKİYE PİYASASI İÇİN YÖNTEM VE TEKNİK Dr Şükrü Aslanyürek 21 EKİM RETAIL VISION İSTANBUL 1.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR İLLER BANKASI A.Ş ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR

KURULUŞ Bankamız; 1933 yılında, 15 Milyon TL sermaye ile «Belediyeler Bankası» adı ile kurulmuştur. 1945 yılında İl Özel İdarelerini de içine alarak, 4759 Sayılı Kanunla 100 Milyon TL sermayeli «İller Bankası»’na dönüştürülmüştür. 2011 yılında, 6107 Sayılı Kanunla İller Bankası A.Ş. olmuştur.

HUKUKİ YAPI 6107 sayılı İller Bankası Anonim Şirketi Hakkında Kanun ile özel hukuk hükümlerine tabi, tüzel kişiliğe sahip bir kalkınma ve yatırım bankası olarak yeniden yapılandırılmıştır. Bankamız, Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın ilgili kuruluşudur. Bankanın ortakları il özel idareleri ve belediyelerdir. Banka, Sayıştay Başkanlığının denetimine tabi olup, ayrıca Bankacılık Kanunu gereği Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu murakıplarınca ve BDDK adına denetim yapan bağımsız denetim firmalarınca denetlenmektedir.

BANKAMIZIN AMACI Bankamızın amacı, il özel idareleri ve belediyelerin; Finansman ihtiyacını karşılamak, Proje geliştirmek, Danışmanlık ve denetim hizmeti vermek, Yerel yönetimlere kaynak transferine aracılık etmek, Kâr amaçlı gayrimenkul projeleri üretmek, Kalkınma ve yatırım bankacılığı işlemlerini yerine getirmektir. Bankamız, yerel yönetimlerin her türlü içmesuyu, içmesuyu arıtma, kanalizasyon, atıksu arıtma, harita, imar planı, kent bilgi sistemi ve üst yapı projelerini yapmakta, ayrıca yerel yönetimlere teknik danışmanlık hizmeti vermektedir.

ORGANİZASYON YAPISI İller Bankası Anonim Şirketi'nin organizasyon yapısı Genel Müdürlük ve Yurt İçi Hizmet birimlerinden oluşur. Banka'nın yetkili organları; Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetim Komitesi, Genel Müdür ve Denetim Kurulundan oluşur. Yönetim Kurulu, Genel Kurul'a karşı sorumlu karar organıdır. Genel Müdürlük Makamı ise Bankanın yetkili ve sorumlu yürütme organıdır. Bankamız Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerinde 1.010’u teknik, 1.312’si idari ve 245’i işçi ve 1.134’ü hizmet alımı yolu ile istihdam edilen şirket elemanı olmak üzere toplam 3.701 personel görev yapmaktadır.

YURT İÇİ HİZMET BİRİMLERİ Adana Bölge Müdürlüğü : Adana, Hatay, Osmaniye, Mersin Ankara Bölge Müdürlüğü : Ankara, Çankırı, Kırıkkale, Çorum, Bolu, Düzce Antalya Bölge Müdürlüğü : Antalya, Burdur, Isparta Bursa Bölge Müdürlüğü : Bursa, Yalova, Balıkesir, Çanakkale Diyarbakır Bölge Müdürlüğü : Diyarbakır, Şırnak, Siirt, Batman, Mardin Elazığ Bölge Müdürlüğü : Elazığ, Malatya, Tunceli, Bingöl Erzurum Bölge Müdürlüğü : Erzurum, Erzincan, Ağrı, Iğdır, Kars, Ardahan Eskişehir Bölge Müdürlüğü : Eskişehir, Bilecik, Afyonkarahisar, Kütahya Gaziantep Bölge Müdürlüğü : Gaziantep, Kilis, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Adıyaman İstanbul Bölge Müdürlüğü : İstanbul, Kırklareli, Tekirdağ, Edirne, Kocaeli, Sakarya

YURT İÇİ HİZMET BİRİMLERİ İzmir Bölge Müdürlüğü : İzmir, Manisa, Denizli, Muğla, Aydın, Uşak Kayseri Bölge Müdürlüğü : Kayseri, Niğde, Nevşehir, Kırşehir, Yozgat Kastamonu Bölge Müdürlüğü : Kastamonu, Zonguldak, Bartın, Karabük Konya Bölge Müdürlüğü : Konya, Aksaray, Karaman Samsun Bölge Müdürlüğü : Samsun, Ordu, Amasya, Sinop Sivas Bölge Müdürlüğü : Sivas, Tokat Trabzon Bölge Müdürlüğü : Trabzon, Rize, Artvin, Gümüşhane, Bayburt, Giresun Van Bölge Müdürlüğü : Van, Bitlis, Muş, Hakkari

GELİR KAYNAKLARI Bankamızın Gelir Kaynakları; Kredilerden alınan faiz, komisyon ve fon gelirleri, Sermaye tahsilâtları, Kontrollük ve danışmanlık gelirleri, Kar amaçlı gayrimenkul projelerinden elde edilen karlardan oluşmaktadır.

FİNANSAL VERİLER Bankamızın aktif büyüklüğü 14.7 Milyar TL’ye ulaşmıştır. Bankamızın nominal sermayesi 18 milyar TL’dir. Bu sermaye Bakanlar Kurulu kararı ile beş katına kadar artırılabilir. Bankanın ödenmiş sermayesi Eylül 2014 tarihi itibarı ile 9,2 Milyar TL’dir. Bu rakamla İlbank bankacılık sektöründe ilk sırada yer almaktadır. Bankamız, özkaynaklar sıralamasında yatırım bankaları arasında ilk sırada, tüm bankacılık sektörü içinde 8. sırada yer almaktadır. Ayrıca 14.7 Milyar TL aktif büyüklük ile kalkınma ve yatırım bankaları arasında ikinci sıradadır.

FİNANSAL VERİLER 5779 Sayılı İl Özel İdarelerine ve Belediyelere Pay Verilmesi Hakkında Kanun gereğince Bankamız yalnızca 2013 yılında yerel yönetimlere 20 Milyar TL’nin üzerinde tahakkuk gerçekleştirmiş ve yerel yönetimlerin pay dağıtımında aracılık etmiştir. Bankamız; 2014 yılı Eylül ayı itibariyle yerel yönetimlere 15 Milyar TL’nin üzerinde tahakkuk gerçekleştirmiş olup, yaklaşık 14 Milyar TL gönderilmiştir.

TAMAMLANAN YATIRIMLAR Bankamızca 2002 yılından günümüze kadar Yerel Yönetimlere; 19.729.247.215 TL kredi tahsisi yapılmış, 17.447.238.409 TL harcama gerçekleştirilmiş, 1.825.498.643 TL hibe kullandırılmıştır. Bankamızca kuruluşumuzdan bugüne toplam 25.247 adet iş tamamlanarak Yerel Yönetimlerin hizmetine sunulmuştur. 2014 yılı itibariyle 1.666 adet iş devam etmektedir.

SU VE KANALİZASYON ALTYAPI PROJESİ(SUKAP) SUKAP, 2010 yılında öncelikle ihtiyaçların tespitine yönelik bir çalışma olarak Sayın Başbakanımızın talimatlarıyla başlamış bir proje olup ardından 2011 yılında uygulamaya geçilmiştir. Türkiye genelinde nüfusu 25.000 ve altında olan belediyelerin içmesuyu şebeke, atıksu şebeke ve arıtma tesisleri ihtiyaçlarının çözümüne yönelik bir projedir. Tespit edilen ihtiyaçların beş yıllık bir projeksiyon içerisinde karşılanması hedeflenmiştir.

SU VE KANALİZASYON ALTYAPI PROJESİ(SUKAP) SUKAP kapsamında 869 adet iş için 1 Milyar 813 Milyon TL’si hibe, 2 Milyar 525 Milyon TL’si kredi olmak üzere toplamda 4 Milyar 338 Milyon TL’lik kaynak tahsis edilmiştir. 2014 yılı Eylül ayı itibariyle 869 adet işin; 362 adedi tamamlanmış, 394 adet işin inşaatı devam etmekte, 29 adet iş sözleşme aşamasında, 84 adet iş ihale aşamasındadır.

ULUSLARARASI POLİTİKALAR Yerel Yönetimlere ait projelerin kredilendirilmesinde Banka kaynaklarının yanı sıra uluslararası finans kaynaklarından da faydalanılmaktadır. Bu çerçevede Bankamızca yürütülen projelerde çalışılan Uluslararası Finans kuruluşları; Dünya Bankası Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) Avrupa Yatırım Bankası (AYB) Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA)’dır.

81 İL’E 150 TİP PARK PROJESİ TİP PARK PROJELERİ Sürdürülebilir Şehirler ve Marka Kentler projesi kapsamında Türkiye genelinde, 65 ilde 150 Park Projesi ve Uygulamasının hibe olarak yapımına başlanılmıştır. Kasım 2014’ten itibaren biten projelerin açılışı programlanacak olup, Mart 2015 itibariyle tüm projelerin bitirilmesi hedeflenmektedir.

KENTSEL ALTYAPI PROJELERİ 2015 yılı sonu itibariyle nüfusu 200.000 altındaki belediyelerin ülke bütünü altyapı projelerinin tamamının hibe kaynakla tamamlanması amaçlanmaktadır. 2015 yılı sonu itibariyle nüfusu 200.000 altındaki belediyelerin imar planı, halihazır harita ve jeolojik - jeoteknik etüt projelerinin ülke bütünde tamamlanması amaçlanmaktadır.

KAYNAK GELİŞTİRME FAALİYETLERİ Banka Kanunumuzun «Kar amaçlı Gayrimenkul yatırım projeleri ile uygulamalar yapmak veya yaptırmak» maddesi kapsamında kaynak geliştirme faaliyetleri ile elde edilecek gelirlerimizi arttırmak ve üstyapı yatırımlarında da İLBANK markasını güçlendirmek için marka projeler geliştirmeyi hedeflemekteyiz. Bu amaçla kendi arsalarımız üzerinde ve ortaklarımız olan yerel yönetimler , diğer kamu ve özel kuruluşlar ile şahıslara ait arsalar üzerinde ortaklaşa kar amaçlı gayrimenkul projeleri üretmek için çalışmalarımız devam edecektir.

KENTSEL DÖNÜŞÜM FAALİYETLERİ Bankamız ilgili kanun yönetmelik ve protokoller ile 6306 Sayılı kanun kapsamında Kentsel Dönüşüm projelerinde de hizmet vermektedir. Bankamız Kentsel dönüşüm projelerinde Danışmanlık, kontrollük ve uygulama alanlarında hizmet vermekteyiz. Kentsel dönüşüm alanlarında yapılan protokoller kapsamında vereceğimiz hizmet karşılığında arsalar alınarak bu arsalar üzerinde Arsa Satışı Karşılığı Gelir Paylaşımı projeleri geliştirilmektedir.

TEŞEKKÜR EDERİM