PROJENİN ADI: GENÇ YAKLAŞIMLAR PROJENİN KONUSU: PARALARINI AMAÇSIZ VE HESAPSIZCA HARCAYAN GENÇLERİN ÖNEMSEMELERİ GEREKEN DAVRANIŞ BİÇİMİ TASARRUF.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Advertisements

PARALARIMIZ.
6.BORÇLARIM. Borç ya da Kredi Bir harcama yapmak için para ödünç almaya borç ya da kredi deriz. Ödünç alınan parayı, vadesi gelince aldığınız yere ödersiniz.
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Tutumluluk ve Yatırım.
NAKİT - ÇEK HAREKETLERİ MENKUL KIYMETLER ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Güvenli İnternet Kullanımı
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
DÜNYA TASARRUF HAFTASI
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Yaptığımız iş ne olursa olsun, o işi aşkla yapmalıyız… Rehber öğretmen Zeliha ATAŞCI.
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
ŞEBİNKARAHİSAR’DA KARDELENLER AÇIYOR PROJESİ
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
SUNU HAZIRLAYAN ERGÜN GÜMÜŞ.
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
1 İlişkilerde Mükemmellik Ve Liderlik.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Access’te İlişki Kurma
Hazırlayanlar Adnan Arıuçar İ ffet Torun Cahide Bayraktar.
1C:PARA Bu program genel olarak gelir ve giderlerin analizini yapmak için tasarlanmıştır.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
Alışveriş Yapıyorum.
TÜKETİMDE TUTUMLULUK Tutumluluk; paramızı, zamanımızı, eşyalarımızı, yiyecek ve içeceklerimizi en iyi şekilde kullanmaktır.Gereksiz yere tüketimden kaçınmaktır.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
3 Kumbara.
Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
2.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
3.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
Matematik performans görevi
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
Ailemizdeki Lider.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ÇARPMA PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
H A Y L E Ğ İ T M GÜCÜ Hamdi ÖZDUMAN
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
PROJENİN ADI: GENÇ YAKLAŞIMLAR PROJENİN KONUSU: PARALARINI AMAÇSIZ VE HESAPSIZCA HARCAYAN GENÇLERİN ÖNEMSEMELERİ GEREKEN DAVRANIŞ BİÇİMİ TASARRUF.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
PARA BİRİKTİRİYORUM.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
İçindekiler: Grafik oluşturalım, Sayıları tanıyalım.
SINIF KURALLARIMIZ.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
Arkada ş lık İ hsan Ça ğ an ÇEMREK Mehmet Akif İ nan İ lkokulu 2/D Sınıfı Ö ğ rencisi Ö ğ retmen:Bayram Derin.
AYAĞINI YORGANINA GÖRE UZAT
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
SAVURGANLIK YAPMAYINIZ
301 – 198 = çıkarma işleminin sonucu kaçtır?
Problem Çözelim.
Problem çözelim.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
Sunum transkripti:

PROJENİN ADI: GENÇ YAKLAŞIMLAR

PROJENİN KONUSU: PARALARINI AMAÇSIZ VE HESAPSIZCA HARCAYAN GENÇLERİN ÖNEMSEMELERİ GEREKEN DAVRANIŞ BİÇİMİ TASARRUF

PROJENİN AMACI TUTUMLU OLMAK PARAYI TUTUMLU KULLANMAK SURETİYLE ZOR GÜNLER İÇİN BİRİKİM YAPMAK

PROJENİN AŞAMALARI: ARAŞTIRMA AŞAMASI NEDEN-NEDEN DİYAGRAMI ÇİZİLDİ NEDEN-SONUÇ DİYAGRAMI ÇİZİLDİ AMAÇ-SONUÇ PLANLAMASI YAPILDI

NEDEN - NEDEN DİYAGRAMI PARASIZ KALMA RİSKİ AİLE TEPKİSİ ZOR GÜNLERE HAZIRLIK ZORUNLULUĞU NEDEN TASARRUF YAPMAK ZORUNDAYIZ ???

NEDEN - SONUÇ DİYAGRAMI ÖNCELİK SIRASINA UYMUYORUZ GEREKSİZ HARCAMA YAPIYORUZ UZUN VADELİ PLAN YAPMIYORUZ REKLAMLARDAN ETKİLENİYORUZ ZEVKLERİMİZİ ÖN PLANDA TUTUYORUZ

PLANLAMA AİLEMDEN 20,00 YTL İSTEMEYE KARAR VERDİM. BU PARAYLA EN AZ 1 HAFTA EN ÇOK 10 GÜN GEÇİNMEK İÇİN PLAN YAPTIĞIMI, GEÇİNİP GEÇİNEMEYECEĞİMİ, BAŞARAMAZSAM, AKSAYAN YÖNLERİ BAŞARIRSAM, BAŞARIMIN SEBEP VE SONUÇLARINI GÖRMEK İSTEDİĞİMİ AİLEMLE PAYLAŞTIM.

BÜTÇE: 20,00 YTL SÜRE : 1 1 HAFTA

PAYDAŞLAR: ANNEM B BABAM K KARDEŞLERİM Ö ÖĞRETMENİM A AMCAM D DAYIM Y YAKIN ARKADAŞLARIM

PROJE ORTAĞIM (finansör) BABAM BABAM

FAALİYETLER: PERŞEMBE GÜNÜ BABAMDAN 20,00 YTL ALDIM. TASARRUF KONUSUNDA AMCAM VE DAYIMDAN BİLGİ BİRİKİMİNDEN YARARLANMA SÖZÜ ALDIM. İLK İŞ OLARAK BİR HAFTALIK PLAN YAPTIM.

PLAN

PER ŞEMBE CU MA CU MAR TESİ PA ZAR PAZAR TESİ SALIÇAR ŞAM BA TOP LAM MEVCUT PARA 2,50 17,50 ZORUN LU HARCA MA KEK MEYVE SUYU, POĞÇA 1,05 EK MEK PEY NİR SÜT 1,50 HAM BUR GER MEY VE SUYU 1,50 DÖ NER AY RAN 2,50 KEK MEYVE SUYU, POĞÇA 1,05 EK MEK PEY NİR SÜT 1,50 KEK MEY VE SUYU, POĞA ÇA 1,05 10,15 MUHTE MEL HARCA MA BİR ÇİKO LATA 0,50 SİL Gİ 0,25 KA LEM 0,25 -ÇİKO LATA 0,50 -ÇİKO LATA 0,50 2,00 HARCA NAN 1,551,75 2,501,551,501,5512,30 TASAR RUF EDİLEN 0,950,75 -0,951,000,95 5,20

FAALİYETLERDEN BİR ÖRNEK

20 YTL üzerinden değil de 17,50 üzerinden hesap yapmak suretiyle kumbaraya peşin olarak 2,50 YTL atıldı. Günlük harcama limitimiz 2,50 YTL iken küçük de olsa her gün yapılan kuruş bazındaki tasarruflarım bana bir haftada 5,20 YTL tasarruf ettirdi. Alış-veriş yaptığım adresleri değiştirmek, Planlı para harcamak bana toplamda : 2,50 +5,20 YTL tasarruf ettirdi. 7,70DEĞERLENDİRME

1 HAFTA DA PLANLI HARCAMA SONUCU 7,70 YTL TASARRUF

TASARRUF ETTİĞİM BU PARAYLA BİR ROMAN ALDIM, VE BU SAYEDE BİR KİTAP OKUMUŞ OLDUM. AYNI ZAMANDA BU PROJEYİ HAZIRLARKEN ÇARPMA, BÖLME, TOPLAMA, ÇIKARMA GİBİ MATEMATİKSEL İŞLEMLERİ KULLANARAK BECERİMİ GELİŞTİRDİM.

SONUÇ HER GÖRDÜĞÜNE ÖZENME PARASIZ KALIP ÜZÜLME

İSRAF EDEN TASARRUF YAPAN

TEŞEKKÜRLER BU PROJEYİ ÖDEV OLARAK VEREN ÖĞRETMENİME, BU PROJEDE BANA DESTEK VEREN PAYDAŞLARIMA, BU PROJE SUNUMUNU İZLEYEN TÜM ARKDAŞLARIMA, TEŞEKKÜR EDERİM

PROJEYİ HAZIRLAYIP SUNAN: ÖMER FARUK ÖZDEMİR 6 6/B BİNBAŞI NECATİ BEY İ.Ö.O.