BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
ALGORİTMA BULUNMASI
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Problemi Çözme Adımları
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Karar ifadeleri ve Döngüler
Algoritmalar DERS 3 Böl ve Fethet(Divide and Conquer) İkili arama
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
Algoritma ve Akış Diyagramları
ARALARINDA ASAL SAYILAR
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
ALGORİTMA ve PROGRAMLAMA
AKIŞ ŞEMALARI 2.DERS.
ALIŞTIRMALAR - 1 Sunu 1 ve Sunu 2 İçeriği
Görsel C# ile Windows Programlama
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
Bilgisayar Programlama
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Temel tanımlar ve işleyiş
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
Akış Kontrol Mekanizmaları
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Diferansiyel Denklemler
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ALGORİTMA.
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
TEK Mİ ÇİFT Mİ? TOPLA YA DA ÇIKAR.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Programlamaya Giriş 1. Verileri İşleyerek Özet bilgiler şekline sokabilen, bu veri ve bilgileri yüksek kapasitelerde saklayıp başka ortamlara iletebilen.
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
Bugünkü konular Programlama dilleri ve Syntax Generic C Program yapısı
Algoritmalar ve Programlama I Ders 2: Akış Diyagramları
Bu Günkü Konular If yapısı ve karşılaştırma operatörleri
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
ALGORİTMA NEDİR? İster bilgisayarda, ister matematikte, isterse günlük hayatta karşımıza çıkan her problemin çözüm yolu vardır. Örneğin yemek yerken farkında.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA MANTIĞI, ALGORİTMA PROBLEM ÇÖZME
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ 4. DERS NOTU Konu: M-dosya yapısı ve Kontrol Yapıları 1.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ Burak UZUN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Burak UZUN.
Algoritma ve Akış Şemaları
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (5. Sunu)
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Problem Çözme Yaklaşımları
Algoritmanın Hazırlanması
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ FORTRAN 77.
Problemi Çözme Adımları
Sunum transkripti:

BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I Öğr. Gör. Bayram AKGÜL bayramakgul@bartin.edu.tr http://bmyo.bartin.edu.tr/akgul

Dersin Amacı Bir problemin bilgisayar ortamında çözülebilmesi için gerekli çözüm yönteminin geliştirilebilmesi; Bu yöntemin algoritma ve akış diyagramlarıyla ifade edebilmesi; Yöntemin öğrenilen bir programlama dili ile kodlanıp varsa hatalarının giderilebilmesi hedeflenmiştir. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Algoritma ve Programlamaya Giriş Genel konular Problem çözümü ilke ve evreleri ,algoritma ve akış şemaları Programlama ortamının kullanımı ve kod yazım kuralları Değişkenler, kontrol deyimleri, döngüler, diziler, alt programlar... Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Program Nedir? Bir program tanımlanmış bir problemi çözmek için hazırlanmış bir yapıdır. Örnek problemler: 1 den N sayısına kadar olan sayıların toplamı N tane sayının en büyük ve en küçük olanını bulma Sayıları sıralama Sınıfın not ortalamasını hesaplama … Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Program Bir program girdi olarak bazı verileri alır, onları işler ve sonucu çıktı olarak verir. PROGRAM (Algoritma) Girdi (Veri) Çıktı (Sonuç) Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Problem çözümü ilke ve evreleri Gereklilik Analizi Problem ve Girdi/Çıktıları anlama Dizayn Problemi çözecek algoritma (çözüm basamakları) oluşturma Kodlama Algoritmayı bir programlama dilinde kodlama Biz bu derste C# dilini kullanacağız. Test Programın doğruluğunu kontrol etme Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Algoritma Nedir? Algoritma; iyi tanımlanmış bir problemin çözümüne ulaşmak için uygulanması gerekli adımların açık, düzenli ve sıralı bir şekilde yazı ile ifade edilmesidir. Diğer bir deyişle; Problemin çözümünde izlenecek yola algoritma denir. Programlama dillerine yol gösteren bir yöntem dizisidir. Genellikle sonlu sayıda işlem sırası içerir. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Problemi Anlama ve Çözüm Aşamaları Her şeyden önce çözülmesi istenen problem tam olarak anlaşılmalıdır. Problemin anlaşılmasında en ufak bir hata daha sonraki adımların yeni baştan yapılmasını gerektirebilir. Problemin tanımı yapılırken var olan bilgiler, anlamları ve birbirleri ile ilişkileri tanımlanmalıdır. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL Öğr. Gör. Bayram AKGÜL 8

Problemi Anlama ve Çözüm Aşamaları (devam) Daha sonra istenilenler belirlenmeli ve bunların var olan bilgiler ile ilişkileri öğrenilmelidir. Son olarak yapılacak işlemler ve çıkacak sonuçlar belirlenir. Mümkün ise örnek veriler ile elde edilen sonuçlar değerlendirilmelidir. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Problemi Geliştirme Problemin tanımını tam olarak yaptıktan sonra çözüm için yol aramak gerekir. Genellikle bir problemin birden fazla çözüm yolu olabilir. Bunlardan en uygunu seçilmeye çalışılır. Problem karışık ve büyük olursa alt birimlere bölünmelidir. Her birimin çözümü ayrı ayrı yapılır. Alt birimler arası ilişki sürekli olarak korunmalıdır. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-1: Sandviç Yapma Problem: Fıstık ezmeli ve reçelli sandviç yapmak için bir algoritma yazalım. Girdiler Ekmek (En az 2 dilim) Fıstık ezmesi Reçel Bıçak Sandviçi koymak için tabak Çıktı Bir sandviç Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-1: Sandviç Yapma (devam) Ekmeği, fıstık ezmesini, reçeli, bıçağı ve tabağı çalışacağın yere koy İki dilim ekmeği tabağa koy Fıstık ezmesini bir ekmeğe sür, sürmek için bıçağı kullan Diğer ekmeğe reçeli sür, sürmek için bıçağı kullan Reçel ve fıstık ezmesi içeriye gelecek şekilde iki dilimi bir biri üstüne koy Sandviçi ye Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-1: Sandviç Yapma (devam) Adım 1 : Girdilerdir Adım 2-5: İşlemin nasıl yapılacağını açıklar Adım 6: Çıktıdır. Her adımı sırasıyla yapmalıyız 5. adımı 3. adımdan önce yapmamalıyız yoksa sandviç pek çekici olmaz. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek 2:Fahrenhayt’ı santigrada dönüştürme Problem: Fahrenhayt sıcaklık birimini santigrat derece birimine dönüştürecek bir algoritma yazalım. Girdi (Input) Fahrenhayt derece (°F) sıcaklık Çıktı(Output) Santigrat derece (°C) sıcaklık Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek 2:Fahrenhayt’ı santigrada dönüştürme (devam) Kullanıcıdan dönüştüreceğin Fahrenhayt dereceyi girmesini iste santigrat = (fahrenhayt -32)/1.8 Fahrenhayt ve Santigrat dereceleri ekrana yazdır. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-3: 2 sayının toplam, çarpım ve ortalamasını hesaplama Problem: 2 sayının toplam, çarpım ve ortalamasını hesaplayacak algoritma yazalım. Girdi 2 sayı Çıktılar Sayıların toplam çarpım ve ortalamaları toplam sayı1 program çarpım sayı2 ortalama Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-3: 2 sayının toplam, çarpım ve ortalamasını hesaplama Kullanıcıdan sayı1 ve sayı2 yi girmelerini iste toplam = sayı1 + sayı2 çarpım = sayı1 * sayı2; ortalama = toplam / 2; toplam, çarpım ve ortalamayı ekrana yaz Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-4: bir çemberin çevresini ve alanını hesaplama Problem: bir çemberin çevresini ve alanını hesaplayan bir algoritma yazalım. Girdi Çemberin yarı çapı Çıktı Çemberin çevresi ve alanı Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-4: bir çemberin çevresini ve alanını hesaplama Kullanıcıdan çemberin yarıçapını girmesini iste çevre = 2 * 3.14 * yarıçap; alan = 3.14 * yarıçap * yarıçap; Çevre ve alanı ekrana yazdır. Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-5: 2 sayının küçük ve büyük olanını bulma Problem: 2 sayının küçük ve büyük olanını bulan bir algoritma yazalım. Girdi 2 sayı Çıktı Küçük ve büyük sayılar Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-5: 2 sayının küçük ve büyük olanını bulma (devam) Kullanıcıdan sayı1 ve sayı2 yi girmelerini iste eğer (sayı1 < sayı2) 2.1. küçük = sayı1; 2.2. büyük = sayı2; değilse (yani, sayı1 >= sayı2) 3.1. küçük = sayı2; 3.2. büyük = sayı1; küçük ve büyük sayıları ekrana yazdır Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-6: 3 sayının en küçük olanını bulma Problem: 3 sayının en küçük olanını bulacak bir algoritma yazalım Girdi 3 sayı Çıktı Sayılardan en küçük olanı Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-6: 3 sayının en küçük olanını bulma (devam) Kullanıcıdan sayı1, sayı2 ve sayı3 ü girmelerini iste eğer (sayı1 < sayı2) 2.1. eğer (sayı1 < sayı3) ise küçük = sayı1; 2.2. değilse (yani, sayı3 <= sayı1) küçük = sayı3; değilse (yani, sayı1 >= sayı2) 3.1. eğer (sayı2 < sayı3) küçük = sayı2; 3.2. değilse (yani sayı3 <= sayı2) küçük = sayı3; Küçük sayısını ekrana yaz Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Örnek-7: 3 sayının en küçük olanını bulma (2. algoritma) Kullanıcıdan sayı1, sayı2 ve sayı3 ü girmelerini iste küçük = sayı1; (sayı1 in en küçük olduğunu farzedelim) eğer (sayı2 < küçük) küçük = sayı2; eğer (sayı3 < küçük) küçük = sayı3; Küçük sayısını ekrana yaz Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Dinlediğiniz için teşekkürler… Öğr. Gör. Bayram AKGÜL