TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
TV’NİN KİŞİLER ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
ÖFKE YÖNETİMİ.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Aileler İçin Güvenli İnternet Kullanımı
İNTERNETİN GÜVENLİ KULLANIMI
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
AKRAN BASKISI.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Lise Öğrencileri Semineri
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUÇ VE ŞİDDET.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ÖFKE VE ŞİDDET SEMİNERİ
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
RİSKİ YÖNETMEK.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Rehber Öğretmenler Mail Grubu # Rehber Öğretmenler Mail Grubu #
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Nesneler tam anlamıyla hizalanmıyorsa,
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
ERGENLİK.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN RIFAT YUSUF BAHADIR.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN BASKISI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İDARECİ EĞİTİMİ.
Haklarımı Biliyorum Vücudumu Koruyorum
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ

Evde patron kim? Kumanda kimin elindeyse patron o! “Dizi izlemem,şöyle bir zaplarken gördüm”

İKİ KÖRÜN TUTTUĞU FİL

'İdeoloji görüntülerin içinden geçer'' Douglas Kellner

Nelerden rahatsız oluyoruz? .

YAŞ GRUBUNA GÖRE TELEVİZYON VE İNTERNETİN ETKİSİ Göz kontağı kurmama,seslenince bakmama,ilgisizlik,kendi etrafında dönme, salınma ,cansız nesnelerle ilgilenme,cümle kurmama

4-7 yaş; Filmleri olduğu gibi algılar ve bunları uygulamaya çalışır. Gerilim ve korku filmleri çok etkiler. Akla gelen görüntüler ve düşünceler günlerce rahatsız edebilir. Unutulmamalıdır ki çocukluk çağında görülen her görüntünün,duyulan her sesin,karşılaşılan her iyi ve kötü muamelenin muhakkak ileriki yıllarda bir yansıması olacaktır.

7-12 yaş arası çocukların durumu Bu yaş grubu televizyonu eğitim amaçlı kullanabilecek en önemli kitle. Yetişinler düzeyinde etkilenir. Doğru yönlendirilmeli. Sosyal aktivite,ders çalışma ve akran gruplarıyla vakit geçirmeler arasında televizyon da belli bir dozda yer alırsa sorun olmaz.

ÖĞRENİLMİŞ ŞİDDET; POTANSİYEL TEHLİKE İŞARETLERİ NEDENİ OLMADAN ÇOK SIK ORTAYA ÇIKAN SALDIRGANLIK PATLAMALARI ÇOCUĞUN AŞIRI AKTİF,KONTROLSÜZ VE KORKUSUZ OLMASI YETİŞKİNLERİ VE KURALLARI HİÇE SAYMASI EBEVEYNLERİNE YÖNELİK BAĞLILIK DAVRANIŞLARI GÖSTERMEMESİ, TELEVİZYONDA SIKLIKLA ŞİDDET İÇEREN PROGRAMLAR ARAMASI,DİĞER ÇOCUKLARA YÖNELİK HAİN DAVRANIŞLARDA BULUNMASI.

Okula giden çocuklarla ilişkili tehlike işaretleri Dikkat ve konsantrasyon sorunlarının olması Sınıf aktivitelerinde “oyun-bozan davranışlar” göstermesi Okulda başarısız olması Okulda ve diğer çocuklarla sık sık kavga etmesi Hayal kırıklıkları,eleştiriler ve alaylara ,yoğun öfke patlamaları,suçlamalar ya da intikam temalı davranışlarla tepki göstermesi. Çok az sayıda arkadaşı olması,davranışları yüzünden arkadaşları tarafından dışlanması. Saldırgan kural dinlemez olduğu bilinen arkadaşlık kurması Diğerlerinin duygu ve düşüncelerine duyarsız kalması Ev hayvanlarına ya da sokak hayvanlarına karşı hainlikler yapması

TELEVİZYON - İNTERNET VE ŞİDDET Ateşli silahlara ulaşamayacaklarından emin olun. Çocuklarınızın çevrenizde ya da evinizde şiddet görmelerini önlemeye çalışın Medyadaki şiddete maruz kalmasını önlemeye çalışın

ŞİDDET KURBANI OLMAYACAKLARI YOLLARI ÖĞRETMEYE ÇALIŞIN Çevremizdeki güvenli sokak ve caddelerin hangileri olduğunu öğretmek Her zaman aydınlık,kalabalık yerlerde ve arkadaşlarıyla yürümesini öğütleyin Şüpheli bir durumda nerelere başvuracaklarını öğretin Kendilerine zarar vermeye kalkan biri olduğunda “hayır” deyip oradan uzaklaşmalarını ve bu durumu mutlaka bir yetişkine söylemeleri gerektiğini söyleyin

Çocuklarımıza şiddete karşı olmalarını öğretelim Şiddete karşı durmanın ve direnç göstermenin,daha fazla cesaret gerektirdiğini anlatın.

Neler yapmalıyız? Televizyon konusunda çocukla inatlaşmayın, Öncelikle kendinize bakın;televizyon sizin dünyanızda nerede? Televizyon kapatmayı öğretin Yatak odasına asla televizyon koymayın Televizyon dışında başka bir işle uğraşacak alanlar yaratın Çocuğunuzla birlikte televizyon izleyin Eğitim programlarını tercih edin Sosyal aktiviteler için fırsat tanıyın Televizyonu çocuk bakıcısı olarak görmekten vazgeçin.

ARTIK KUMANDA SİZDE! CANAN AVŞAR VE MEHMET KİNGİR OKUL REHBER ÖĞRETMENLERİ CANAN AVŞAR VE MEHMET KİNGİR