C++ STACK SINIFI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yinelemeli Algoritma Analizi & Asimptotik Notasyon
Advertisements

Dizi Kullanan Örnekler
C# - Metotlar.
Diziler.
OPERATÖRLER Programlama dillerinde tanımlanmış sabit ve değişkenler üzerinde işlemler yapmayı sağlayan karakter ya da karakter topluluklarına operatör.
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Yığın ve Kuyruk.
Ders İçeriği Bağlantılı Liste İki Yönlü Bağlantılı Liste
void medyan(int cevap[]) { int j; siralama(cevap);
Nesneye Dayalı Programlama
Değişken Bildirimleri
Bölüm 2: Program Denetimi
Nesneye Dayalı Programlama
C++’A GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
Diziler Dizi, bellekte aynı isim altında toplanmış değişkenler kümesidir. Eğer ki aynı türden veriler grubunu bellekte tutmak gerekirse diziler kullanılır.
String Kütüphanesindeki Arama Fonksiyonları
KOPYA YAPICI FONKSİYON, STATİK ELEMANLAR, ARKADAŞ SINIF VE FONKSİYONLAR, NESNE DİZİLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Java Programlama Koleksiyon(Collection) Sınıfları
INPUT/OUTPUT FORMATİNG
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Nesneye Yönelik Programlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Paralel Programlamaya Giriş
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
Koşul İfadeleri ve Akış Kontrolü Yazdığımız uygulamanın hangi koşulda nasıl davranacağını belirterek bir akış kontrolü oluşturabilmek için koşul ifadelerini.
METOTLAR.
Kontrol Yapıları ve Döngüler
Diziler Dizi, bellekte aynı isim altında toplanmış değişkenler kümesidir. Eğer ki aynı türden veriler grubunu bellekte tutmak gerekirse diziler kullanılır.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Nesneye Dayalı Programlama
C++’a Giriş Yılmaz Kılıçaslan.
Diziler (Arrays).
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Veri.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
Diziler. Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
BAZI VERİ YAPILARI Yılmaz KILIÇASLAN.
BAZI VERİ YAPILARI Yılmaz KILIÇASLAN. Sunu Planı Bu derste, çizgeler gibi bazı teorik nesnelerin bellekte nasıl tutulduğunu ve algoritmalarca nasıl işlendiğini.
C++ Ders Notları 2.Ders (Dilin Yapısı)
C++ Ders Notları 3.Ders (String İşlemleri)
C++.
Ram’ı temsil eder. Bu veri tiplerine StackPointer yoluyla ula ş ıldı ğ ı için verinin ba ş langıç adresi, biti ş adresi ve kapladı ğ ı alan bilinmelidir.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
2. HAFTA 2. Hafta.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
3. HAFTA 3. Hafta.
Veri yapıları Hafta3 Dizi Yapıları.
Döngü Komutları. for deyimi bir alt limitten, bir üst limite kadar programın belirli bir parçasını tekrar eder. for deyiminde sayaç artış oranı da verilmelidir.
Yığıt Soyut Veri Tipi (Stack ADT) Yığıt Veri Yapısı
BİLGİSAYAR programlama II
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
Örnek Sorular Bilgisayar Programlama BIL 107. Soru 1: Ekran çıktısında 66 yazması için boşlukları doldurunuz ______ i = 'A'; printf(____, i__); CEVAP:
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (10. Sunu)
8086 Programlama – Kısım IV Stack’ler, Makro’lar
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 8: Fonksiyonlar
DİZİLER Bellekte sıralı bir şekilde bulunan ve aynı türden bilgilerin saklandığı veri yapısına dizi (array) denir. Örneğin kullanıcıdan 7 kişinin not ortalamasını.
FONKSİYONLAR Programlamada fonksiyon kullanmanın en önemli sebebi kodların tekrar edilmesini engellemektir. Örneğin; karekök yada üsalma işlemi yapan bir.
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-7
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

C++ STACK SINIFI

Stack Sınıfı Yığın veri Yapısının Çalışma Şekli Yığınlar genelde aynı tipten verilerin tutulduğu ve Son Giren İlk Çıkar (LIFO) çalışma mantğını kullanan veri yapıları olarak tanımlanır. Bir yığına en son giren eleman ilk olarak çıkar. Yığınlar üst üste konmuş tabaklar veya herhangi bir nesne grubunda çok kullanılanlara benzetilir.Mesela bir masanın üstünde sıra ile üst üste konmuş birden fazla tabaktan birisine ihtiyacımız olursa önce en üsttekini alırız. Bu aldığımız tabakların en son konulanıdır.

Stack Sınıfı Stack,bir tür veri yapısıdır.Özetle bir konteynerdir. STACK NEDİR? Stack,bir tür veri yapısıdır.Özetle bir konteynerdir. Ayrıca *LIFO kuralına göre çalışan bir data tipidir. *LIFO(last in-first out) Stack,hafızada sabit bir bölümde,değişken boyutlarda bulunur. Genellikle başlangıçta stack boyutu sıfırdır.

Stack Sınıfı YIĞININ ŞEKİLSEL İFADESİ

Stack Sınıfı Yazılım açısından bakıldığı zaman stack; Programla açısından STACK Yazılım açısından bakıldığı zaman stack; Üst seviye programlama metodudur. Stack kullanarak verilerimizi belirli sırada saklayabilir,tekrar kullanabiliriz. En son koyulan bilgi en üst kısımda saklanır.

Stack Sınıfı Özetlemek gerekirse; Kendimiz stack yapısı kurabilir,bu yapının bazı veri bloklarını tutmasına,onlar arasında gezmesine izin verebiliriz. Stack yapısının boş olup olmadığını öğrenebilir,en son koyduğumuz veri bloğunun içeriğini çekebiliriz. Stack yapısının en üstüne ekleme yapabilir ve ya en üstteki veri bloğunu çekebiliriz. Stack yapısının içinde tek tek gezerek bütün veri bloklarının tuttuğu verileri yazdırabiliriz. Veri blokları arasında bağlantı oluşturabilir,böylece bloklar arasında gezmemizi kolaylaştırabiliriz. Not :Veri bloklarında sadece veri tutabiliriz,bu verileri döndürebiliriz.

Stack Sınıfı Yığınların genel kullanımı: #include <iostream> #include <stack> // kütüphanesi using namespace std; int main () { stack<int> stack-adi; // yığından değişken oluşumu İşlemler… return 0; }

Stack Sınıfı Constructer: Yeni stack’ın yapıcı fonksiyonu Empty : Konteynerimizin boş olup olmadığını kontrol etme Pop : Veri çıkarma Push : Veri ekleme Size : Stack’ın içindeki verilerin sayısını verir. Top: En üstteki veriye ulaşma

Stack Sınıfı CONSTRUCTER #include <stack> stack(); Kullanımı : #include <stack> stack(); stack( const Container& con );

Stack Sınıfı EMPTY #include <stack> bool empty() const; Yığında eleman yoksa true aksi takdirde false değerini döndürür. Kullanımı : #include <stack> bool empty() const; stack<int> s; for( int i = 0; i < 5; i++ ) { s.push(i); } while( !s.empty() ) cout<< s.top() << endl; s.pop();

Stack Sınıfı POP #include <stack> void pop(); Bir yığının ilk elemanını siler. #include <stack> void pop();

Stack Sınıfı PUSH #include <stack> void push( const TYPE& val ); Yığının sonuna bir eleman ekler. Kullanımı : #include <stack> void push( const TYPE& val ); stack<int> s; for( int i=0; i < 10; i++ ) ; s.push(i);

Stack Sınıfı SİZE #include <stack> size_type size() const; Yığının boyutunu belirler Kullanımı : #include <stack> size_type size() const;

Stack Sınıfı TOP Kullanımı : #include <stack> TYPE& top(); while( !s.empty() ) { cout << s.top() << " "; s.pop(); }