SUNUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM.
TÜRKÇE.
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SUNUM.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
SUNUM.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİ SUNUM
SUNUM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
SUNUM.
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
TÜRKÇE.
SUNUM.
SUNUM.
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
İletişim Sanatı 1.
Empati – Sempati Empatik Dinleme COMM 322 KİŞLERARASI İLETİŞİM
SUNUM.
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DİNLEME VE ETKİLİ DİNLEME
DİNLEME.
Sosyal Bilgiler İletişim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
ÖĞRETİM SÜRECİNDE DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞİMİ. Dinlemenin Önemi İnsanlar arasında en yaygın iletişim biçimi konuşmadır. Bu durumda bireylerden birisi.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ TEST
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

SUNUM

DİNLEME SANATI VE DİNLEMENİN ÖNEMİ

Duymak; insana yaradılışında verilen bir nimettir Duymak; insana yaradılışında verilen bir nimettir. Yeni doğan bir çocuk anne, baba ya da çevresinde konuşanları duyarak konuşmayı öğrenir. Dinlemek ise; bir meziyettir. Beceri isteyen bir sanattır. Çalışmayla geliştirilen ve öğrenmemiz gereken bir yetenektir. Dinleme, hayatımızda çok önemli bir yer tutar ve iletişimin en önemli alanlarından biridir. Görmekle bakmak birbirinden farklı olduğu gibi, duymakla dinlemek de birbirinden farklıdır. “Dinlemek “ sanıldığı gibi kolay da değildir. Konuşanın ne demek istediğini kesin olarak anlamak sabır ve tecrübe ister.

Dinlemek büyük bir dikkat ve bilgiyle mümkün olur. Dinlemek tam bir konsantrasyon meselesidir. Doğru dinlenilmeyen şeylere doğru cevap verilemez. Dinlemek için sessiz bir ortam gerekir. Dinlemeyen aldırmaz, umursamaz ve anlamaz. Dinlemek bir tevazu alâmetidir. Dinlemesini bilmeyen haddini de bilmez. Dinlemek; kendi dünyamızla, farklı bir dünya arasında köprü kurma yoludur. Dinlemek, insana kendini ölçme ve değerlendirme imkânı verir.

Resimde ATATÜRK’ÜMÜZÜN bir çiftçi vatandaşımızı nasıl dikkatle dinlediğini görmekteyiz. Bu yüz ifadesi bize, konuşana değer verdiğini, onun vermek istediği mesajı alma, yorumlama, hatta kendisini onun yerine koyma çabasında olduğunu hissettirmektedir. Sanki bize “işte dinleme böyle olmalı” diye örnek vermektedir.

DİNLEME TÜRLERİ: Bir konuşmacıyı dinleyenleri dikkatle izlediğimizde, dinlemenin değişik türlerini görmemiz mümkündür. Görünüşte dinlemek ya da dinliyormuş gibi görünmek: Bu dinleme şekli en yaygın türlerden biridir. Bir kişinin dinliyor görünmesine karşın, aslında düşüncelerinin başka yerde olduğu bir dinleme şeklidir. Kendi konuşacakları dışında, başka şeyle ilgilenmek: Bunlar, sadece kendi konuşacaklarını not eder, diğer konuşmacıları dinlemez. Başka şeylerle ilgilenir (resim çizmek, karalama yapmak gibi). Seçici dinleyici: Bunlar, konuşanın söylediklerinden, yalnızca kendini ilgilendirenleri dinler. Bunlara seçici dinleyici denir.

Saplantılı dinleyici: Bu tür dinleyiciler, ne söylenirse söylensin, kendi saplandıkları konuların dışındakileri işitmezler. Savunucu dinleyici: Her söyleneni bir saldırı olarak algılar. Tuzak kurucu dinleme: Amacı; karşısındakini zor duruma düşürmektir. Onun için dinler. Yüzeysel dinleme: Derinliğe inmeyen, yalnızca sözcüklere takılan bir dinleme türüdür. Önemsemez dinleme: Konuşulanları önemsemeyen, ilginç olmadığını düşünerek, bu düşünceyi vücut diliyle belli eden bir dinleme şekli de vardır.

Bir düşünür, böyle dinleyicilere şu tavsiyede bulunuyor: DİNLE! YARARLANABİLİRSİN! En iyi dinleyici, aktif dinleyicidir. Konuşmacının vermek istediği mesajı alma ve yorumlama çabasındadır. Empatik bir dinleyicidir. Yani kendisini konuşmacının yerine koyarak dinler.

DİNLEMENİN ADABI Empatik dinlemek Konuşmacının gözüne bakarak dinlemek Dinlerken başka şeylerle meşgul olmamak Sabırlı olmak Konuşanın sözünü kesmemek Bunları daha da çoğaltmak mümkündür. Anne-babayı dinlemek Kur’an dinlemek Arkadaş dinlemek gibi

Ancak, konuşanın konuşması da konuşmaya değer, dinleyene huzur ve güzellik vermelidir. Yunus’un SÖZ OLA KESE SAVAŞI şiirini buna örnek verelim: Sözü bilen kişinin yüzünü ak ede bir söz Sözü pişirip diyenin işini sağ ede bir söz Söz ola kese savaşı, söz ola bitire başı Söz ola ağulu aşı, yağ ile bal ede bir söz.

BU KONU NİÇİN SEÇİLDİ? Değerli başkanlar, sizler esnaf ve sanatkâr meslek kuruluşlarının liderleri olarak, sahanızda uzman kişilersiniz. Muhtelif vesilelerle yaptığımız toplantılarda bilgi vermek, bilgi ve birikimlerinizi dinleyicilerinize aktarmak durumundasınız. Dinleyenlerin, bizleri etkin dinlemelerini sağlamak için;

Konuşmamızın, konuşarak kesilmesine müsaade etmemeliyiz Konuşmamızın, konuşarak kesilmesine müsaade etmemeliyiz. Çünkü hiç kimse konuşarak dinleyemez. Konuşma ortamının rahat olmasını sağlamalıyız. Dikkatleri dağıtan şeylerin ortadan kaldırılmasını sağlamalı, konuşma sırasında ikramda bulunmamalıyız. Sorulan soruları dikkatle dinlemeliyiz ve cevaplarımız gerçekçi olmalıdır. Sabırlı olmalıyız. Kendimizi rahat hissetmeliyiz. Eleştirilerin en sona bırakılmasını sağlamalıyız. İnsanların ilgi, bilgi ve algı düzeylerini dikkate alarak iletişim kurmanın önemini unutmayalım.

Günümüzde aktif bir dinleyici bulmanın zor olduğunu biliyoruz. Ancak zekâmızı, birikimlerimizi, dinleyicilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda kullanarak onlara faydalı olmanın yollarını bulabiliriz. Bu arada dinleyici profilini iyi bilmek, takip edilecek yolu seçmemizde bize çok önemli ipuçları verecektir. Ne mutlu konuşmasını ve dinlemesini bilenlere. Birbirimizi “iyi dinleme” ve dolayısıyla doğru anlama temennisiyle saygılarımızı sunarız. İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Hazırlamış olduğumuz sunumları www. istesob Hazırlamış olduğumuz sunumları www.istesob.org web adresinden “Mesleki Eğitim” bölümüne girerek bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Müdürü: Metin İÇTEM Eğitim Müd. Asistanı: Ahmet Z. GÜNDOĞDU