BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

ÇOKGENLER.
ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
1 . ÜNİTE : GEOMETRİK ŞEKİLLER
DÖRTGENLER.
ÇOKGENLER.
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
KONU: DÜZGÜN ÇOKGENLER ALT ÖĞRENME ALANI: GEOMETRİ SINIF DÜZEYİ:
ÇOKGENLER.
MATEMATİK Mızrap Ege Durakoğlu.
Çokgenler ve açıları.
ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ
ÇOKGENLER EŞLİK VE BENZERLİK.
Doğruların doğrultuları
ÇOKGENLERİ SINIFLANDIRALIM
Karenin Çevre Uzunluğu
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
ÇEVRE.
ÜÇGENLER.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Matematik Geometrik Şekiller.
Hazırlayan: Ebru CANITEZ
ÜÇGENLER Düzlemde birbirine doğrusal olmayan üç noktayı birleştiren, üç doğru parçasının oluşturduğu çokgendir. A,B,C şeklide 3 açı(3 köşe) ve a,b,c şeklinde.
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
ÜÇGENLER.
COKGENLER OSMAN TAYLAN KESER 7/D 2030.
ÇOKGENLER Düzgün çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini açıklar
DÖRTGENLERİN ÖZELLİKLERİ
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
Çokgenler.
ÜÇGENDE YARDIMCI ELEMANLAR
GEOMETRİ.
MERHABA ÇOCUKLAR NE DERSİNİZ ? KONULARIMIZI TEKRAR EDELİM Mİ?
PİRAMİT, KONİ VE KÜRE Bu slayt 8.sınıf düzeyindeki öğrencilere, matematik dersi ünite 4 konusu anlatımı için düzenlenmiştir.
ÇOKGENLER.
HAZIRLAYAN:Mesut ACAR NO:
BİLİNMEYEN AÇILARI BULALIM
İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2.Sınıf
Burak ÇURÇUN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 2/B
Çokgenleri Tanıyalım.
ÇOKGENLER DÖRTGENLER - 2 A D K N B C L M.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
PRİZMALAR.
ÜÇGENLER.
ÜÇGENLER BÜŞRA ZEYNEP EROĞLU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
GEOMETRİ ÖZEL DÖRTGENLER.
ÇOKGENLER VE DÖRTGENLER
ÜÇGENLER.
ÜÇGEN VE DÖRTGENLER.
ÜÇGENLER.
ÇOKGENLER.
ÜÇGENLER.
Üçgen çeşitleri ve üçgenin yardımcı elemanları
HAZIRLAYAN MUHAMMET UĞUZ ÇOKGENLER Dorusal olmayan 3 veya daha fazla noktanın 2 şer 2şer birleştirmek oluşturulan kapalı düzlemsel şekillere.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
ÜÇGENLER.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
KARE DİKDÖRTGEN VE ÜÇGEN
KARŞIMDA KARE DİKDÖRTGEN VE ÜÇGEN
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER 1 . ÜÇGENLER 2 . DÖRTGENLER.
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
ÇOKGENLER YUNUS AKKUŞ-2012.
ÇOKGENLER YAMUK KARE PARALELKENAR.
Sunum transkripti:

BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI ÜÇGENDEN ÇOKGENLER BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI

GİRİŞ Herhangi bir geometri probleminde öğrenciler şekilleri anlamaya çalışır öğrendiği teorileri kullanır sonra da problemi çözer ve bu tür problem grupları için genelleme yapar. Bu çalışmada, verilen bilgiler doğrultusunda kendisinden istenen şekilleri arar daha sonrada kullanır. Üstelik, bu çalışmada öğrenciler verilen malzemeyi kullanarak özgün şekiller geliştirmek için kendi kurallarına göre çalışma disiplini kazanır.

6. SINIF GEOMETRİ ÖĞRENME ALANININ ALT ÖĞRENME ALANLARI VE KAZANIMLARI Alt öğrenme AlanI : ÇOKGENLER KAZANIMLAR: Çokgenleri İnşa eder.

BECERİLER: İletişim, ilişkilendirme, akıl yürütme DAVRANIŞ ÖRÜNTÜSÜ: 1. Karenin, dikdörtgenin, üçgenin ve bir çokgenin köşe ve kenarları gösterilir. 2. Kare, dikdörtgen, üçgen ve çokgen modelleri oluşturulur.

ÖĞRETME – ÖĞRENME – YÖNTEM VE TEKNİKLERİ: Anlatım Tartışma Soru – cevap Problem çözme Gösteri

KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ – ARAÇ, GEREÇ VE KAYNAKÇA: FON KARTONUNDAN KARE MAKAS

ÖĞRENME ÖĞRETME: (EĞİTSEL PLAN) GİRİŞ: Bir kare her iki köşegenini de belirlemek için katlanır ve bir köşegeninden kesilerek iki eş dik üçgene ayrılır.

ÖĞRENME ÖĞRETME: (EĞİTSEL PLAN) GİRİŞ: Daha sonra ikizkenar dik üçgenlerden bir tanesi kat yerinden kesilerek iki küçük ikizkenar dik üçgen elde edilir.

GELİŞME KURALLAR Şekillerin hepsi kenarları kullanarak birleştirilir. (Birbirinin üstüne gelemezler) Her birleşme sonunda en az bir çift köşe birbirine temas etmek zorundadır

YukarIdakİ kurallara göre; DOĞRU YANLIŞ

YukarIdakİ kurallara göre; DOĞRU YANLIŞ

Öğrencilerden üçgen, kare, dikdörtgen, paralelkenar ve yamuk oluşturmaları istenir

DİKDÖRTGEN PARALELKENAR YAMUK

ve daha karmaşık kapalı çokgenler elde edilir.

1.

2.

3.

Bu şekillerin nasıl oluşturulduğu öğrencilere sorulur Bu şekillerin nasıl oluşturulduğu öğrencilere sorulur. Öğrenciler bu şekiller üzerinde grup olarak bir süre tartışırlar.

Her öğrenciye bir çalışma kağıdı verilerek öğrencilerin ellerindeki malzemeyi kullanarak verilen şekilleri yapmaları istenir.

ÇALIŞMA KAĞIDI: Çalışma kağıdı aşağıdaki şekillerin oluşturulmasıyla başlar ve sorularla devam eder.

1. şekİl

2. şekİl

3. şekİl

ÇALIŞMA KAĞIDI 1. Şekilleri oluştururken izlediğiniz aşamaları bir şema haline getirerek açıklayınız. 2. Bu üç parçayı kullanarak her çokgeni oluşturabildiniz mi? Neden? 3. Oluşturabildiğiniz şekillerin isimlerini biliyorsanız yazınız. 4. Sizler de yukarıdakilerden farklı olacak şekilde yeni şekil modelleri geliştiriniz ve bu şekillerin ne tür özellikler kazandığını tartışınız.

ÇALIŞMA KAĞIDI 5. Kare aşağıdaki şekilde kesilerek parçalanıyor. Yukarıdaki şekillerin oluşturulması mümkün mü? Arkadaşlarınızla tartışınız

farklI şekİl modellerİ Sizler de kareyi özgün bir şekilde keserek farklı şekil kalıpları oluşturabilirsiniz.

SONUÇ ÖLÇME – DEĞERLENDİRME : Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme ve değerlendirme Öğrenciler bireysel olarak hangi şekilleri oluşturdular? Tablodaki şekilleri verilen yönerge doğrultusunda oluşturarak özelliklerini gözlemlediler mi? Şekilleri kurallara uygun olarak çeşitlendirdiler mi?

ÖLÇME – DEĞERLENDİRME : Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme ve değerlendirme Öğrenciler bir grup olarak şekillerin tamamlanmasına yönelik bir strateji geliştirebildiler mi? Öğrenciler gruplara ayrılarak şekil araştırmasını yapabildiler mi?

ÖLÇME – DEĞERLENDİRME : Ek ölçme ve değerlendirme etkinlikleri Çokgenlerin bu şekilde parçalardan oluşturulmasının sebepleri nelerdir? Bu şekilde çokgenler parçalı oluşturmak başka hangi alanlara katkı sağlar? Tartışınız. Öğrencilerin tamamlamakta zorluk çektiği şekilleri sınıflandırınız. Bu şekillerin ortak özellikleri yada birbirinden ayıran özellikleri nelerdir? Bir şekli oluşturmanın birden fazla yolu olabilir mi? Neden?

SONUÇLAR Verilen şekiller görme yeteneği, algılama, tanımlama ve uygulama gerektirdiğinden dolayı, bazı öğrenciler zorlandılar. Etkinliği tamamlamada, alandan – bağımsız öğrencilerden daha çok alana – bağımlı öğrenciler etkinlikte zorlandılar.

SONUÇ-1 Zorlanan öğrenciler iki şekilde etkinliği tamamladı. Bunlardan ilki; farklı öğrenme stiline sahip öğrencilerin bir araya getirilerek grup halinde çalışmaları sağlandı.

SONUÇ-1 Grup çalışmasında alandan – bağımsız öğrenciler şekilleri görme konusunda alana – bağımlı öğrencilere rehberlik ettikleri gözlemlendi.

SONUÇ-2 İkincisinde ise öğrencilere bazı şekillerin kopyası çıkarıldı ve bir kalıp üzerinde çalışıldı. Bu kalıp üzerinde parçalar hareket ettirildi ve yerleştirildi.

SONUÇ-3 Bu işlem öğrencilerin sadece şekli tanımlamalarına değil aynı zamanda bir şeklin belirli bir kurala göre parçalanması için ilkeler geliştirmesini sağladı.

KAYNAKLAR http://nrich.maths.org/ http://illuminations.nctm.org/Terry Johanson as part of the Illuminations Summer Institute. http://illuminations.nctm.org/Carol G. Williams, which appeared in the March‑April 1998 edition of Mathematics Teaching in the Middle School. Güven, B.,Öğretimde Bireysel Farklılıklara Bakış:Bilişsel Stiller, EDU7, C.2, S.2,2007

SABIRLA BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM… EŞREF GÜREL MATEMATİK ÖĞRETMENİ DENİZLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 05057480122(esrefgurel@hotmail.com)