REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REKLAMCILIK Hafta 2.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Reklamın Amaçları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tanıtım Çalışma Grubu
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Medya Planlaması ve Stratejisi
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI Hafta 1

Reklam Kampanyası Oluşum Süreci Araştırma ve durum analizi Endüstrinin durumu Ürünün durumu Tüketici profili Kampanyanın amaçlarının saptanması Kampanya stratejisinin saptanması Kampanya bütçesinin belirlenmesi Yaratıcı çalışmalar Medya kullanımına karar verilmesi Uygulama Değerlendirme

1. Araştırma ve Durum Analizi Endüstrinin; Son 10 yıla ait iş hacmi Endüstrideki yasal yükümlülükler Anı sektördeki benzer ürünlerin durumu Rakip işletmeler hakkında bilgi Satışların eski ve yeni tüketiciler arasındaki dağılım yüzdeleri

Araştırma ve Durum Analizi Ürünün; İçinde yer aldığı genel kategori ve bu kategorinin özellikleri Ürünün rakiplerine göre üstün yanları Malın üretim süreci ve şartları Ürünün yaşam dönemi Ürünün satış yerinin mağaza içerisindeki konumu Ürünün fiyat ve kullanım kolaylığı bakımından rakip ürünlerle kıyaslanması Ürünün pazardaki satış yüzdesi ve rakiplerinin payları Markanın mevcut tüketicideki imajı

Araştırma ve Durum Analizi Hedef kitle tespiti yapılarak analizi yapılarak hedef Pazar belirlenir. Tüketici profili belirlenirken şu unsurlar önemlidir: Demografik faktörler Sosyo kültürel faktörler Psikolojik faktörler

a. Demografik Faktörler Yaş Cinsiyet Eğitim durumu Medeni durum Meslek Gelir

b. Sosyo Kültürel Faktörler Kültür ve alt kültür Sosyal sınıflar Her sosyal sınıf bir alt sınıftan farklı olmaya ve bir üst sınıfa benzemeye çalışır. Danışma grupları Birincil gruplar İkincil gruplar Aile

c. Psikolojik Faktörler Gereksinim ve güdülenme Öğrenme Kişilik Algılama Tutum ve inançlar

2. Kampanya Amaçlarının Saptanması Reklamın iletişim amacı Tüketicilerin ürün, firma ve hizmetten haberdar olması Hedef kitlenin tespit edilmesi Yaratıcı çalışmaların yapılması Reklamın satış amacı

3. Kampanya Stratejisinin Saptanması Kampanya stratejisi ürün ya da hizmet hakkında ne söyleyeceğinizin planlamasını yapmaktır. Ürün doğru olmalı Fiyatlandırma doğru olmalı Dağıtım yeterli olmalı

Kampanya Stratejisinin Saptanması Kampanya stratejisi oluşturulurken şu konularda strateji belirlenir: Pazarın tümüne veya belli Pazar bölümlerine ulaşmak Birincil ya da seçici talep yaratmak Doğrudan ya da dolaylı davranış yaratma Mal reklamı ya da kurum reklamı yapma Tüketicilere ya da aracılara yönelme

4. Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi Reklam kampanyası bütçesi demek, kampanya süresince nerelere, hangi zamanlarda ve hangi miktarlarda ödeme yapılacağının belirlenmesidir. Ana hatlarıyla: Reklam ajansına ödenecek miktarlar Medyalara ödenecek miktarlar Yapım şirketine ödenecek miktarlar Yönetime bağlı olarak bazı firmalarda fuar vb. etkinliklere ödenecek miktarları da kapsamaktadır.

Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi Kampanyalar gerektirdikleri harcama itibarıyla üç kategoride düşünülebilir: Yeni bir ürün için yapılan tanıtım kampanyaları Ürün piyasada tutununcaya kadar yerleştirme kampanyaları Ürün tutunduktan sonra devamlılığı sağlama veya prestij kampanyaları

5. Yaratıcı Çalışmalar Ayrı bir ders olarak incelenecektir.

6. Medya Kullanımına Karar Verilmesi İşletmenin temel medya stratejisini oluşturan faktörler: Ürünün hedef kitlesi Belirlenen hedef kitlenin takip ettiği iletişim araçları Reklam mesajının tanımlanması Ürünün hangi Pazar bölümünde yer aldığı Reklam bütçesinde medya kullanımı için ayrılan pay Reklam mesajının zenginliği, yayının sıklığı ve sürekliliği Reklam mesajının zamanlaması Rakip firmaların reklam stratejilerinin öğrenilmesi Medya başına en düşük maliyetin hangi medya bileşimi tarafından gerçekleştirilebileceğinin değerlendirilmesi Medya planı ile ürün pazarlama planı arasında eş güdümün sağlanması

7. Uygulama Reklam kampanyasının uygulanması, basın, radyo, TV gibi kampanyada kullanılması kararlaştırılan ve yaratıcı çalışmalar sırasında metinleri hazırlanmış olan prodüksiyonun gerçekleştirilmesidir.

8. Değerlendirme Pretestler Direkt posta Odak grubu Post testler

Odak Grubu DERMOLOGICA Katkılarından Ötürü Teşekkür Ederim YASEMİN SANCAK SELİN AÇIKLALIN İLKNUR EREN MERVE ÖZTÜRK