T.C. ADIYAMAN VALİLİĞİ Etik Haftası Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Advertisements

YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
T.C. SULTANDA Ğ I KAYMAKAMLI Ğ I KAMU GÖREVL İ LER İ ET İ K DAVRANI Ş İ LKELER İ.
T.C. NURDAĞI KAYMAKAMLIĞI
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Doç. Dr. Ömer Faruk Gençkaya T.C. Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu – Avrupa Konseyi Ankara, 18 Şubat 2009.
Bankacılık Etik İlkeleri
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Zeki KORKUTATA Daire Başkanı
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
ETİK KAVRAMI Prof. Dr. İnayet Aydın
Mehmet YERTUTANOL Mali Hizmetler Uzmanı
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
SABİT EMEN DEVLET METEOROLOJİ İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu ve TOBB-TEPAV
ÇIKAR ÇATIŞMASI VE HAKSIZ MENFAAT SAĞLAMA
T.C. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI  Mayıs
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Harcama Yetkilileri.
MESLEK ETİĞİ Meslek etiği’ ‘mesleki davranışla ilgili neyin doğru, neyin yanlış, neyin haklı, neyin haksız olduğu hakkında inançlara dayalı ilkeler ve.
‘Yerel Yönetimler-Etik Kodları’ 2012-İZMİR sunum: Prof. Dr
İŞ AHLAKI VE ETİKSEL DAVRANIŞ İLKELERİ
Ersoy N, Akpınar A. KOU, Tıp Fak. Tıp Tarihi ve Etik AD.
Etik Davranış İlkeleri
KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU
Kamu Görevlileri Etik Kurulu
“Yerel Yönetimlerde Yönetişimin Etik Kodları 2010-İSTANBUL sunum: Prof
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
Samsun Ticaret İl Müdürlüğü
Kamu Yönetiminde Çıkar Çatışması Ömer Faruk Gençkaya “Kamuda ve Toplumda Etik Algılaması” Toplantısı Ankara, 27 Mayıs 2009.
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
ETİK SÖZLEŞME.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK KAVRAMI
1/8. 2/ 8 İÇİNDEKİLER I. KISIM GENEL OLARAK  GENEL OLARAK MEVZUAT  BİR KISIM HUKUKÎ TABİRLER  NORM / NORMLAR HİYERARŞİSİ İKTİDAR / ERK / GÜÇ  İDARİ.
Kamuda Etik 1. 1.Kamuda Etik Bütünlüğün sağlanması temel hedef olmak üzere etik değerler, demokrasi ve hukuk devletinin esasıdır. Bu değerler vatandaşları.
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi 04 Kasım 2015 KAMU’DA ETİK KÜLTÜRÜ.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK KAVRAMI Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜ HAFİZE ZÜLÜFLÜ TEKİRDAĞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KAYNAK GELİŞTİRME VE İŞTİRAKLER DAİRESİ BAŞKANI.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK VE ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
1 Kamu Görevlileri Etik Kurulu ve İlgili Mevzuat.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Etik Davranış İlkeleri Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci Madde 5 — Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde; sürekli.
Yolsuzluğun önlenmesİ ve etİğİn teşvİkİ İçİn teknİk destek projesİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
YONT221 KAMU YÖNETİMİNDE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ KAMU YÖNETİMİNDE ETİK Araştırma Görevlisi Ph.D. Mehmet Necati Cizrelioğulları.
Çıkar Çatışması ve Etİk
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ EĞİTİMİ
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
Doç. Dr. Murat Kurt Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Sendikaların Faaliyetleri
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Sunum transkripti:

T.C. ADIYAMAN VALİLİĞİ Etik Haftası Çalışmaları İL ÇEVRE VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ http://adiyaman.cevreorman.gov.tr Etik Haftası Çalışmaları

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları KAMU GÖREVLİLERİ ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ İLE BAŞVURU USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK Resmi Gazete Tarihi: 13/04/2005 Resmi Gazete No: 25785 Amaç: Kamuda etik kültürünü yerleştirmek, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek, bu ilkelere uygun davranış göstermeleri açısından onlara yardımcı olmak ve görevlerin yerine getirilmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine zarar veren ve toplumda güvensizlik yaratan durumları ortadan kaldırmak suretiyle kamu yönetimine halkın güvenini artırmak, toplumu kamu görevlilerinden beklemeye hakkı olduğu davranışlar konusunda bilgilendirmek ve Kurula başvuru usul ve esaslarını düzenlemektir. Adıyaman

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları Kamuda etik kültürünü geliştirmek üzere 2008 yılından itibaren her yıl 25 Mayıs günü ülkemizde «Etik Günü» aynı günün yer aldığı hafta da «Etik Haftası» olarak kutlanılmaya başlanılmıştır. Adıyaman

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları Yönetmeliğin Etik Komisyonu başlıklı 29. maddesinde; «Kurum ve kuruluşlarda, etik kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek, personelin etik davranış ilkeleri konusunda karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak tavsiyelerde ve yönlendirmede bulunmak ve etik uygulamaları değerlendirmek üzere kurum veya kuruluşun üst yöneticisi tarafından kurum içinden en az üç kişilik bir etik komisyonu oluşturulur.» hükmü bulunmaktadır. Adıyaman

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları Bu doğrultuda Müdürlüğümüzde; Valilik Oluru ile 7 kişiden oluşan Etik Komisyonu kurulmuştur. Etik Komisyonu Başkanı Harun DİNDAR İl Müdürü Etik Komisyonu Üye M. Mustafa ALTUĞ İl Müdür Yrd. Etik Komisyonu Üye Ramazan ÖZELÇİ Şube Müdürü Etik Komisyonu Üye Ali KARAÇAM Şube Müdürü Etik Komisyonu Üye Hakan DEMİRBAĞ Mühendis Etik Komisyonu Üye Mahmut EKİNCİ Bilg.İşlt. Etik Komisyonu Üye Kadir BİÇER İşçi Komisyon oluşumunda Kurumun farklı birimlerini temsil eden kişiler bulunmasına dikkat edilmiştir. Adıyaman

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları Etkinlik Programı doğrultusunda hazırlıklar yapılarak etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Öncelikle; Kamu Görevinin Yerine Getirilmesinde Etik Davranış İlkeleri” bilgi notu Müdürlüğümüz web sitesinde personelimiz için yayınlanmıştır. http://adıyaman.cevreorman.gov.tr Adıyaman

Gaziantep

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları Seminerde; - Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik - Kamu Görevinin Yerine Getirilmesinde Etik Davranış İlkeleri - Etik Davranış İlkelerinin Uygulaması ve Etik Kültürün Yerleştirilmesi - Etik Haftası konularında bilgiler verilmiştir. Adıyaman

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları Kamu Görevinin Yerine Getirilmesinde Etik Davranış İlkeleri: 1. Görevin Yerine Getirilmesinde Kamu Hizmeti Bilinci 2. Halka Hizmet Bilinci 3. Hizmet Standartlarına Uyma 4. Amaç ve Misyona Bağlılık 5. Dürüstlük ve Tarafsızlık 6. Saygınlık ve Güven 7. Nezaket ve Saygı 8. Yetkili Makamlara Bildirim 9. Çıkar Çatışmasından Kaçınma 10.Görev ve Yetkilerin Menfaat Sağlamak Amacıyla Kullanılmaması Adıyaman

Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Etik Haftası Çalışmaları 11. Hediye Alma ve Menfaat Sağlama Yasağı 12. Kamu Malları ve Kaynaklarının Kullanımı 13. Savurganlıktan Kaçınma 14. Bağlayıcı Açıklamalar ve Gerçek Dışı Beyan 15. Bilgi Verme, Saydamlık ve Katılımcılık 16. Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu 17. Eski Kamu Görevlileriyle İlişkiler 18. Etik davranış İlkelerine Uyma 19. Yöneticilerin hesap verme sorumluluğu 20. Eski kamu görevlileriyle ilişkiler 21. Mal bildiriminde bulunma Adıyaman

1- Görevin Yerine Getirilmesinde Kamu Hizmeti Bilinci Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde; sürekli gelişimi, katılımcılığı, saydamlığı, tarafsızlığı, dürüstlüğü, kamu yararını gözetmeyi, hesap verebilirliği, öngörülebilirliği, hizmette yerindeliği ve beyana güveni esas alırlar. Adıyaman

2- Halka Hizmet Bilinci: Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde; halkın günlük yaşamını kolaylaştırmayı, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamayı, hizmet kalitesini yükseltmeyi, halkın memnuniyetini artırmayı, hizmetten yararlananların ihtiyacına ve hizmetlerin sonucuna odaklı olmayı hedeflerler. Adıyaman

3- Hizmet Standartlarına Uyma: Kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ve diğer personeli, kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler, hizmetten yararlananlara iş ve işlemlerle ilgili gerekli açıklayıcı bilgileri vererek onları hizmet süreci boyunca aydınlatırlar. Adıyaman

4- Amaç ve Misyona Bağlılık: Kamu görevlileri, çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar. Ülkenin çıkarları, toplumun refahı ve kurumlarının hizmet idealleri doğrultusunda hareket ederler. Adıyaman

5- Dürüstlük ve Tarafsızlık: Kamu görevlileri; tüm eylem ve işlemlerinde yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler, görevlerini yerine getirirken ve hizmetlerden yararlandırmada dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, cinsiyet ve benzeri sebeplerle ayrım yapamazlar, insan hak ve özgürlüklerine aykırı veya kısıtlayıcı muamelede ve fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalarda bulunamazlar. Adıyaman

6- Saygınlık ve Güven: Kamu görevlileri, kamu yönetimine güveni sağlayacak şekilde davranırlar ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduklarını davranışlarıyla gösterirler. Halkın kamu hizmetine güven duygusunu zedeleyen, şüphe yaratan ve adalet ilkesine zarar veren davranışlarda bulunmaktan kaçınırlar. Adıyaman

7- Nezaket ve Saygı: Kamu görevlileri, üstleri, meslektaşları, astları, diğer personel ile hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar ve gerekli ilgiyi gösterirler, konu yetkilerinin dışındaysa ilgili birime veya yetkiliye yönlendirirler. Adıyaman

8- Yetkili Makamlara Bildirim: Kamu görevlileri, bu Yönetmelikte belirlenen etik davranış ilkeleriyle bağdaşmayan veya yasadışı iş ve eylemlerde bulunmalarının talep edilmesi halinde veya hizmetlerini yürütürken bu tür bir eylem veya işlemden haberdar olduklarında ya da gördüklerinde durumu yetkili makamlara bildirirler. Adıyaman

9- Çıkar Çatışmasından Kaçınma: Kamu görevlileri, çıkar çatışmasında şahsi sorumluluğa sahiptir ve çıkar çatışmasının doğabileceği durumu genellikle şahsen bilen kişiler oldukları için, herhangi bir potansiyel ya da gerçek çıkar çatışması konusunda dikkatli davranır, çıkar çatışmasından kaçınmak için gerekli adımları atar, çıkar çatışmasının farkına varır varmaz durumu üstlerine bildirir ve çıkar çatışması kapsamına giren menfaatlerden kendilerini uzak tutarlar. Adıyaman

10- Görev ve Yetkilerin Menfaat Sağlamak Amacıyla Kullanılmaması: Kamu görevlileri; görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlayamaz ve aracılıkta bulunamazlar, akraba, eş, dost ve hem şehri kayırmacılığı, siyasal kayırmacılık veya herhangi bir nedenle ayrımcılık veya kayırmacılık yapamazlar. Kamu görevlileri, görevlerinin ifası sırasında ya da bu görevlerin sonucu olarak elde ettikleri resmi veya gizli nitelikteki bilgileri, kendilerine, yakınlarına veya üçüncü kişilere doğrudan veya dolaylı olarak ekonomik, siyasal veya sosyal nitelikte bir menfaat elde etmek için kullanamazlar, görevdeyken ve görevden ayrıldıktan sonra yetkili makamlar dışında hiçbir kurum, kuruluş veya kişiye açıklayamazlar. Adıyaman

11- Hediye Alma ve Menfaat Sağlama Yasağı: Kamu görevlisinin tarafsızlığını, performansını, kararını veya görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı olarak kabul edilen her türlü eşya ve menfaat hediye kapsamındadır. Kamu görevlileri, yürüttükleri görevle ilgili bir iş, hizmet veya menfaat ilişkisi olan gerçek veya tüzel kişilerden kendileri, yakınları veya üçüncü kişi veya kuruluşlar için doğrudan doğruya veya aracı eliyle herhangi bir hediye alamazlar ve menfaat sağlayamazlar. Adıyaman

12- Kamu Malları ve Kaynaklarının Kullanımı: Kamu görevlileri, kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanamaz ve kullandıramazlar, bunları korur ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri alırlar. Adıyaman

13- Savurganlıktan Kaçınma:: Kamu görevlileri, kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarının kullanımında israf ve savurganlıktan kaçınır; mesai süresini, kamu mallarını, kaynaklarını, işgücünü ve imkanlarını kullanırken etkin, verimli ve tutumlu davranırlar. Adıyaman

14- Bağlayıcı Açıklamalar ve Gerçek Dışı Beyan: Kamu görevlileri, görevlerini yerine getirirken yetkilerini aşarak çalıştıkları kurumlarını bağlayıcı açıklama, taahhüt, vaat veya girişimlerde bulunamazlar, aldatıcı ve gerçek dışı beyanat veremezler. Adıyaman

15- Bilgi Verme, Saydamlık ve Katılımcılık: Kamu görevlileri, halkın bilgi edinme hakkını kullanmasına yardımcı olurlar. Gerçek ve tüzel kişilerin talep etmesi halinde istenen bilgi veya belgeleri, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununda belirlenen istisnalar dışında, usulüne uygun olarak verirler. Adıyaman

16- Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu: Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında sorumlulukları ve yükümlülükleri konusunda hesap verebilir ve kamusal değerlendirme ve denetime her zaman açık ve hazır olurlar. Yönetici kamu görevlileri, kurumlarının amaç ve politikalarına uygun olmayan işlem veya eylemleri engellemek için görev ve yetkilerinin gerektirdiği önlemleri zamanında alırlar. Adıyaman

17- Eski Kamu Görevlileriyle İlişkiler: Kamu görevlileri, eski kamu görevlilerini kamu hizmetlerinden ayrıcalıklı bir şekilde faydalandıramaz, onlara imtiyazlı muamelede bulunamaz. Adıyaman

18- Etik davranış İlkelerine Uyma: Kamu görevlileri, görevlerini yürütürken bu Yönetmelikte belirtilen etik davranış ilkelerine uymakla yükümlüdürler. Bu ilkeler, kamu görevlilerinin istihdamını düzenleyen mevzuat hükümlerinin bir parçasını oluşturur. Bu Kanun kapsamındaki kamu görevlileri, bir ay içinde, "Etik Sözleşme" belgesini imzalamakla yükümlüdürler. Bu belge, personelin özlük dosyasına konur. Kurum ve kuruluşların yetkili sicil amirleri, personelin sicil ve performansını, bu Yönetmelikte düzenlenen etik davranış ilkelerine uygunluk açısından da değerlendirirler. Adıyaman

19- Yöneticilerin hesap verme sorumluluğu: Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında sorumlulukları ve yükümlülükleri konusunda hesap verebilir ve kamusal değerlendirme ve denetime her zaman açık ve hazır olurlar. Yönetici kamu görevlileri, kurumlarının amaç ve politikalarına uygun olmayan işlem veya eylemleri engellemek için görev ve yetkilerinin gerektirdiği önlemleri zamanında alırlar. Yönetici kamu görevlileri, yetkisi içindeki personelin yolsuzluk yapmasını önlemek için gerekli tedbirleri alırlar. Bu tedbirler; yasal ve idari düzenlemeleri uygulamayı, eğitim ve bilgilendirme konusunda uygun çalışmalar yapmayı, personelinin karşı karşıya kaldığı mali ve diğer zorluklar konusunda dikkatli davranmayı ve kişisel davranışlarıyla personeline örnek olmayı kapsar. Yönetici kamu görevlileri, personeline etik davranış ilkeleri konusunda uygun eğitimi sağlamak, bu ilkelere uyulup uyulmadığını gözetlemek, geliriyle bağdaşmayan yaşantısını izlemek ve etik davranış konusunda rehberlik etmekle yükümlüdür. Adıyaman

20- Eski kamu görevlileriyle ilişkiler: Kamu görevlileri, eski kamu görevlilerini kamu hizmetlerinden ayrıcalıklı bir şekilde faydalandıramaz, onlara imtiyazlı muamelede bulunamaz. Kamu görevlerinden ayrılan kişilere, ilgili kanunlardaki hükümler ve süreler saklı kalmak kaydıyla, daha önce görev yaptıkları kurum veya kuruluştan, doğrudan veya dolaylı olarak herhangi bir yüklenicilik, komisyonculuk, temsilcilik, bilirkişilik, aracılık veya benzeri görev ve iş verilemez. Adıyaman

21- Mal bildiriminde bulunma: Kamu görevlileri, kendileriyle eşlerine ve velayeti altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmazları, alacak ve borçları hakkında, 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu hükümleri uyarınca, yetkili makama mal bildiriminde bulunurlar. Kurul, gerek gördüğü takdirde mal bildirimlerini inceleme yetkisine sahiptir. Mal bildirimlerindeki bilgilerin doğruluğunun kontrolü amacıyla ilgili kişi ve kuruluşlar (bankalar ve özel finans kurumları dahil) talep edilen bilgileri, en geç otuz gün içinde Kurula vermekle yükümlüdürler. Adıyaman

TEŞEKKÜR EDERİM Harun DİNDAR Adıyaman İl Çevre ve Orman Müdürü