Silme Anahtar hedefi silmek için, x yaprağında buluruz ve sonra sileriz. Dikkat edilmesi gereken iki durum vardır. (1) Hedef bazı iç düğümlerde bir anahtar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
ZAMANI ÖĞRENELİM OSMAN KILIÇ.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
AVL-Ağaçları (Trees).
B+-Ağaçları.
Silme Sil 12 Tek dönüş.
İkili Ağaçlar İkili Arama Ağaçları
Algoritmalar DERS 7 Dengeli Arama Ağaçları Kırmızı-siyah ağaçlar
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
İçerik Ön Tanımlar En Kısa Yol Problemi Yol, Cevrim(çember)
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Hafta 03: Verinin Numerik Analizi (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
Gece Yarısı Güneşi.
İkili Arama Ağaçları (Binary Search Trees) BST
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Kaliteli Teknik Resmin Üç Temel Niteliği:
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
SAYILAR VE YARIMLARI.
Binary Ağaçlar (Ekleme/Silme Örnekleri)
Algoritmalar DERS 4 Çabuk sıralama Böl ve fethet Bölüntüler
İçerik: Graflar Tanım Gösterim Dolaşma Algoritmaları
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Hatalar için niceliksel hesaplar
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Ek-2 Örnekler.
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
BİL551 – YAPAY ZEKA BİLGİSİZ ARAMA YÖNTEMLERİ
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
Diferansiyel Denklemler
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
DERS 11 BELİRLİ İNTEGRAL (ALAN).
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Partially Ordered Trees (POT)
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Kareköklü Sayılar KAREKÖKLÜ BİR İFADE İLE ÇARPILDIĞINDA SONUCU DOĞAL SAYI YAPAN ÇARPANLAR.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Çok Seviyeli Dizinleme ve B+ Trees
AVL Trees / Slide 1 Silme * Anahtar hedefi silmek için, x yaprağında buluruz ve sonra sileriz. * Dikkat edilmesi gereken iki durum vardır. (1) Hedef bazi.
AVL(Adel’son-Vel’skiĭ and Landis) Ağacı AVL ağacı, iki alt ağacının yükseklikleri farkının en fazla 1 olabildiği dengeli ikili arama ağacıdır. AVL ağacında.
Sunum transkripti:

Silme Anahtar hedefi silmek için, x yaprağında buluruz ve sonra sileriz. Dikkat edilmesi gereken iki durum vardır. (1) Hedef bazı iç düğümlerde bir anahtar olabilir. (bahsedilen mantığa göre yeni elemanla yer değiştirmesi gerekir.) (2) x yaprağından hedefi sildikten sonra, M/2 - 1 anahtardan daha az eleman içerirse (düğümleri birleştirmek gerekir. )

Durum (1) Verilen mantığa göre, hedef x in enfazla bir y atasında anahtar olarak görülebilir. Üstelik, düğüm y’yi ziyaret etmiş olmamız gerekir ve hedefi onun içerisınde görmüş olmamız gerekir. Bu yüzden x düğümünden sildikten sonra, y’ ye doğrudan erişebiliriz ve x’deki yeni en küçük elemanla yer değiştirebiliriz.

Durum (2): Çok az anahtarı olan yaprakların düzenlenmesi Farzedelimki bir yapraktan hedef anahtarlı bir kayıdı sildik u M/2 - 2 kadar (çok az) anahtarı olan bir yaprak olsun. v, u nun bir kardeşi olsun k u ve v yi ayıran ve u ve v nin ebeveyninde olan bir anahtar (işaretçi) olsun. Bu halde iki durum vardır.

Çok az anahtarı olan yaprakların düzenlenmesi Durum 1: v M/2 kadar veya daha fazla anahtar içerir ve v, u ‘nun sağdaki kardeşidir. Ensoldaki kaydı v’den u’ya taşı Ebeveyn’de u ve v yi ayırabilmek için gerekli anahtarı v’nin en küçük yeni elemanı olarak belirle Durum 2: v M/2 veya daha fazla anahtar içeriyor ve v, u’nun soldaki kardeşidir. Ensağdaki kaydı v’den u’ya taşı Ebeveyn’de u ve v yi ayırabilmek için gerekli anahtarı u’nun en küçük yeni elemanı olarak belirle

Silme Örneği 15 silinmek isteniyor

9 silinmek isteniyor

10 silinmek isteniyor

İki yaprağın birleştirilmesi En az M/2 kadar anahtarı olmayan iki kardeş birleştirilir. Durum (1): Farzedelimki u’nun sağdaki kardeşi v tam olarak M/2 -1 anahtar içermektedir. u ve v birleştirilir u’daki anahtarları v’ye taşı Ebeveyndeki u’ya olan işaretçiği kaldır. u’nun ebeveynınden u ve v yi ayıran anahtarı sil

İki yaprağın birleştirilmesi Durum (2): Farzedelimki u’nun solundaki kardeşi v tam olarak M/2 -1 anahtar içermektedir. u ve v birleştirilir u’daki anahtarları v’ye taşı Ebeveyndeki u’ya olan işaretçiği kaldır. u’nun ebeveynınden u ve v yi ayıran anahtarı sil

Örnek 12 silinmek isteniyor

Devamı v u

Devamı

Devamı çok az anahtar! …

İç bir düğümden bir anahtarın silinmesi Farzedelim ki iç düğüm u’dan bir anahtar silindi ve u’ daki anahtar sayısıM/2 -1 ‘den az oldu. Durum (1): u kökse Eğer u boş ise, u’yu kaldır ve onun çocuğunu yeni kök yap

İç bir düğümden bir anahtarın silinmesi Durum (2): u’nun sağ kardeşi vM/2 kadar veya daha fazla anahtara sahipse u ve v’nin ebeveyninden u ve v arasındaki ayırıcı anahtarı u’ya taşı. v’nin en soldaki çocuğunu u’nun en sağdaki çocuğu yap ebeveyne u ve v yi ayırmak için v’nin en solundaki anahtarı taşı. Durum (2): u’nun sol kardeşi v M/2 kadar veya daha fazla anahtara sahipse v’nin en sağındaki çocuğunu u’nun en solundaki çocuk yap ebeveyne u ve v yi ayırmak için v’nin en sağındaki anahtarı taşı

…önceki örnekten devam edersek case 2 u v

devamı

Durum (3): u ve v kardeşleri tam olarak M/2 - 1 anahtar içeriyorsa u ve v’nin ebeveyninden u ve v arasındaki ayırıcı anahtarı u’ya taşı. u’daki anahtar ve çocuk işaretçilerini v’ ye taşı Evebeynden u’ ya olan işaretçiyi kaldır.

Örnek 5 silinmek isteniyor

Devamı u v

Devamı

Devamı Durum 3 v u

Devamı

Devamı