Bilgisayar Yapısı-Genel

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nesneye Yönelik Programlama
Advertisements

BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilgisayar Programlama I
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİSAYAR NEDİR?.
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
BLG 201 ŞAHİN AKDAĞ.
İşletim Sistemlerine Giriş
Ders Adı: Bilgisayar Donanımına Giriş
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
Bilgisayara giris ders Notlari
Programlamanın Yapı Taşları
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI
BDEM 105.
CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 2 -.
CEIT 101 Teorik Vasfi Tuğun - Konu 2 -.
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
PROGRAM GELİŞTİRME 1.HAFTA.
Bilgisayara Giriş Doç. Dr. Mehmet S. İlkay.
DONANIM. Donanım nedir? Donanım bilgisayarı oluşturan her türlü fiziksel parçaya verilen verilen addır. Donanım bir merkezi işlem biriminden (Central.
MART 2013 İŞLETİM SİSTEMLERİ.
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI
BİLGİSAYARIN MİMARİSİ, TEMEL BİLEŞENLERİ VE ÇALIŞMA MANTIĞI
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Bilişim Teknolojilerine Giriş
İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. S.Serkan TAN.
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
CEIT 101 Teorik Vasfi Tuğun - Konu 1- Vasfi Tuğun.
CEIT 101 Teorik Emrah SOYKAN - Konu 1- Emrah Soykan.
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
Bilgisayar nedir? Bilgisayar; Zor ve karışık hesaplar yapabilen büyük miktarlardaki bilgileri depolama kapasitesine sahip otomatik bir cihazdır.
Ders 2 Donanım Birimleri.
Bilgisayar Donanım Temel Bileşenleri
BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ
İŞLETİM SİSTEMLERİ İşletim sisteminin, kolay ve hızlı kullanım, kaynak verimliliği gibi kıstasların dışında, ortamında saklanan bilgilerin, gerekse izinsiz.
İŞLETİM SİSTEMİ.
EYLÜL 2014 İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilgisayar Uygulamaları.
Dersin Kapsamı Bilgisayar Nedir, Ne Yapar?
Proje Konuları.
Tarafından yayınlanmaktadır
BÖTE205 – BİLGİSAYAR DONANIMI
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
1 Genel Olarak Pazarlama Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN.
Hafta2 Bilgisayar Donanımı Dersi
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
DERS 4 MİKROİŞLEMCİ PROGRAMLAMA. Dr. Emin Argun Oral, Atatürk Üniversitesi 2008 Ders 4, Slayt 2İÇERİK Yüksek seviyeli programlama dilleri Düşük sevyeli.
BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN TEMELLERİ
Ders 2 Algoritma İfade Şekilleri
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
Bilgisayar Donanımı Dersi
Programlama Laboratuarı-I DERS - 3 Program Geliştirme Derleyici ve DevC++ Derleyicisi.
BİLGİSAYARIN YAPISI Donanım ? Yazılım.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Bilgisayar Donanımı Dersi
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Bilgisayar Donanım Temel Bileşenleri
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Donanım somut bir kavramdır. Bu nedenle donanımı, elle tutulur,
Bir bilgisayar sisteminin 4 bileşeni vardır;
Bilgisayara Giriş Seyfullah BAŞKÖYLÜ.
İşletim Sistemleri (Operating Systems)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
İşletim Sistemleri (Operating Systems)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir.
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir.
Bilgisayar Donanımı Dersi Bilgisayarın Mimarı Yapısı ve Çalışma Mantığı.
Sunum transkripti:

Bilgisayar ve Problem Çözme Kavramları Algoritma ve Akış Çizgeleri Bölüm 1 Bilgisayar ve Problem Çözme Kavramları Algoritma ve Akış Çizgeleri

Bilgisayar Yapısı-Genel İkincil Bellek (Secondary Storage) Ekran Birincil Bellek (main memory) Çıkış Aygıtları Giriş Aygıtları Hoparlör Ana İşlem Birimi (Central Processing Unit-CPU) Fare Klavye Yazıcı

Rasgele Erişimli Bellek Ana Bellek Salt Okunur Bellek (Read Only Memory-ROM) İkincil Bellek (Secondary Storage) Ekran ... ROM Birincil Bellek (main memory) Rasgele Erişimli Bellek (Random Access Memory-RAM) Çıkış Aygıtları Giriş Aygıtları Hoparlör Yazıcı Ana İşlem Birimi (Central Processing Unit-CPU) Fare Klavye Bellek Hücreleri (Memory Cells)

Bellek Hücreleri ... Adres (İkili) Değer (İkili) Değer (Onlu) 0000 0100 1101 77 0001 1001 0000 144 0010 1111 0000 240 0011 0000 0000 0100 0111 1110 126 0101 0100 0000 64 0110 0100 0001 65 0111 0111 0101 117 1000 0100 0000 64 ... 1110 1110 1110 238 1111 1111 1111 255

Ana İşlem Birimi-Ana Bellek Arası İletişim Salt Okunur Bellek (Read Only Memory-ROM) ... ROM Rasgele Erişimli Bellek (Random Access Memory-RAM) Yazıcı Bellek Hücreleri (Memory Cells) Ana Bellek Denetim Birimi (Control Unit) Aritmetik ve Mantık Birimi (Arithmetic and Logic Unit-ALU) ... Yazmaçlar (Registers) Komutlar Ana İşlem Birimi

Bilgisayar Yazılımı-Genel İşletim Sistemi Uygulama Yazılımları

İşletim Sistemi Bilgisayar sistemini oluşturan donanım ve yazılım nitelikli kaynakları kullanıcılar (programlar) arasında kolay, hızlı ve güvenli bir işletim hizmetine olanak verecek biçimde paylaştırırken bu kaynakların kullanım verimliliğini en üst düzeyde tutmayı amaçlayan yazılım sistemi* * Saatçi A., Bilgisayar İşletim Sistemleri, 2. Basım, Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 2003

İşletim Sisteminin Görevleri (1) Kullanıcılarla iletişim. Kullanıcıdan gelen komutları yorumlamak ve gereğini yerine getirmek. Değişik görevler için bellek, işleyici zamanı, disk kütüğü gibi sistem kaynaklarını ayırmak ve yönetmek. Klavye, fare gibi giriş aygıtlarından giriş verisi alarak bunu ilgili programa aktarmak.

İşletim Sisteminin Görevleri (2) Program çıktısını ilgili çıkış aygıtına (ekran, yazıcı vb.) iletmek. Disk, disket, CD-ROM gibi ikincil saklama ortamlarındaki veriye erişmek ve bu verinin kullanılmasını sağlamak. Gerekli veriyi, ikincil saklama ortamlarına yazmak.

İşletim Sistemi ROM belleğin bir kısmını oluşturan BIOS, işletim sisteminin bir parçasıdır. Diskteki işletim sistemi kesiminin RAM belleğe yüklenmesi (yükleme-booting)

Çok Kullanılan İşletim Sistemleri UNIX MS-DOS MacOS UNIX + X Window Windows

Programlama Dilleri İkili makine kodu, İşleyiciye göre değişen komut kodları Okunurluğu çok düşük, kodlamak zor

Programlama Dilleri Assembly İkili makine kodları-> anımsatıcı (mnemonic) kodlar İkili bellek adresleri-> değişken isimleri Örnek: MOV A, 5 MOV B, A ADD A ADD B Assembly program-> Assembler-> Makine Kodu

Üst Düzey Programlama Dilleri Temel Kullanım Amacı Adının Kökeni C Sistem Programlama B dilinden sonra geliştirildi C++ Nesneye yönelik programlama C dili üzerine eklentilerle Java Platformdan bağımsız + Ağ (web) programlama İlk ismi Oak (meşe) Ada Gerçek zamanlı (real time) dağıtık (distributed) sistemler Charles Babbage, Ada Augusta Byron Smalltalk Nesneler birbirleriyle “konuşur”

Üst Düzey Dil ile Programlama Hata İletisi (Error Message) Kaynak Kod Kütüğü (Source Code File) Kütük Biçimi: Metin (File Format: Text) Sözcük işleme Programı (editör) E Sözdizim Hatası (Syntax Error) Derleyici (compiler ) Amaç Kod Kütüğü (Object Code File) Kütük Biçimi: İkili (File Format: Binary) H Bağlayıcı (linker ) Diğer Amaç Kod Kütükleri Kütük Biçimi : İkili Çalıştırılabilir Kütük (Executable File) Kütük Biçimi: İkili Yükleyici (Loader)

Yazılım Geliştirme Yazılım Geliştirme Yöntemi PROBLEM TASARIM (Design) Problemi Tanımla Çözümden ne bekleniyor? TASARIM (Design) Çözüm Algoritmasını Tasarla Çözüm için gereken işlemlerin adım adım listelenmesi SINAMA (Testing) Programı sına ve doğrula (test and verification) BAKIM (Maintenance) Program bakım ve güncellemesi ÇÖZÜMLEME (Analysis) Problemi Çözümle Giriş verisini Çıkış verisini Çıktı biçimini belirle, Değişkenleri Değişkenler arası ilişkileri (formülleri) belirle Algoritma denetim yöntemleri: Sıralı (sequential), koşullu (conditional-selectional), tekrarlı (repeat) GERÇEKLEŞTİRİM (Implementation) Algoritmayı kodla Algoritmayı oluşturan her adım kodlanır